Sticky Vraag

De vernieuwde iTV website van KPN: interactievetv.nl

  • 27 augustus 2018
  • 390 reacties
  • 30756 keer bekeken


Toon eerste bericht

390 reacties

Reputatie 7
Badge +24
O je bedoelt het onderste gedeelte. De titels die staan onder "Deze titels verdwijnen binnenkort!". Dat gaat niet over nieuwe films/series maar juist degenen die gaan verdwijnen. Dus je moet er snel bij zijn mocht je ze nog willen zien.
Reputatie 7
Badge +24
Dank!
Verschil tussen verdwijnen en verschijnen is blijkbaar te moeilijk voor mij :)
Bedankt voor de moeite!
Blijkt toch weer dat we allemaal mensen zijn. ;)

Klopt iTV kijker! Dat is meer iets voor het topic over de iTV app maar de Android-update is er. Die van iOS was er al een paar dagen.
Reputatie 7
Badge +24
@Dikkie1: Dat zou echt wel voldoende moeten zijn hoor. Dan weet ik nog 1 ding wat wellicht kan helpen. Zou je de cache eens willen legen van je browser?
Reputatie 7
Badge +24
Ah de nieuwe itv website werkt alleen binnen de EU.
Ik ben zonder het te weten de landsgrenzen over getrokken ?

Ik heb geen idee, ik ken je reisschema niet. Ervaar je problemen waar ik bij kan helpen?
Reputatie 7
Badge +24
Ah de nieuwe itv website werkt alleen binnen de EU.
Ik ben zonder het te weten de landsgrenzen over getrokken ?

Ik heb geen idee, ik ken je reisschema niet. Ervaar je problemen waar ik bij kan helpen?


Was even sarcastisch bedoeld ik zit dus gewoon thuis 😉 ,
en dan krijg ik die melding vond dat wel apart eerlijk gezegd.

Aha, ik twijfelde al. 😛 Maar goed, inderdaad vreemd. Je gebruikt geen VPN of bepaalde browser extensies?
Reputatie 7
Badge +24
Nee geen VPN wellicht dat het mee speelt dat ik het even teste via de android tv box xiaomi mi 4k box daarop heb je als browser puffin tv.
Dat lijkt me wel inderdaad. Zelf nog nooit van puffin tv gehoord maar ik ga ervan uit dat als je het test op een laptop/desktop dat het wel gewoon lukt. Wel jammer dat het niet lukt via de tv box trouwens.
Reputatie 7
Ik neem aan dat op een tablet even goed de verwijzing naar de app blijft staan al zijn die schermen groot genoeg, wat betreft de pixels in ieder geval.Dat neem ik ook aan inderdaad.Waarom, dat is toch helemaal niet nodig?
Peroonlijk zie ik eerder dat je op een tablet of telefoon ook via een browser iTV kunt gebruiken.
Ik meen me te herinneren dat je het via de browser op een tablet niet practisch vond. Ten tijde van dat Chromium gedoe was dat mijn voorgestelde workaround in plaats van de browser een versie terug zetten

Klopt, ik zal het ook altijd de app gebruiken. Toch verwacht ik dat ook via de browser van telefoon en tablet iTVonline gekeken kan worden nadat de beperking voor kleinere schermen is weggenomen.
Reputatie 7
Badge +24
Ik zou de nieuwe versie ook graag willen proberen (omdat ik die krijg voorgeschoteld) maar ik krijg INTERNAL-72 fout. Ik gebruik Chrome 70 op macOS. Een link naar de oude versie zou handig zijn in geval van een fout(melding).
Edit: Ik vrees dat het komt doordat de site niet-vertrouwde certificaten gebruikt. (ERR_CERT_SYMANTEC_LEGACY zie ik in de console)
Nieuwe site ondersteund nog geen Safari, maar silverlight laadt niet bij de oude site. (Safari 12)

Chrome 70 is een bètaversie toch? Bij mij werkt de site wel op MacOS via Chrome (maar dan geen bèta). Zou je eventueel de "stable" versie willen proberen?

Starting with Google Chrome version 70, all remaining Symantec certificates will stop working, including those issued after June 1, 2016. Chrome 70’s release schedule for Canary, Beta and Stable is July 20th, September 13th and October 16th respectively.
Het heeft er vast mee te maken dus wel iets om rekening mee te houden voordat Chrome 70 de standaard wordt.
Reputatie 7
Badge +24

Waarom zou je dat willen? Mijn persoonlijke ervaring is dat de app op tablet of smartphone veel soepeler werkt dan interactievetv.nl op een laptop of pc.Natuurlijk gebruik je de app op tablet of smartphone, dat werkt veel prettiger. Het enige wat ik zeg is dat ik, in tegenstelling tot @Paul_, verwacht dat ook op een telefoon of tablet via interactievetv.nl televisie gekeken zal kunnen worden zodra die beperking op schermgrootte weggenomen is.

Dan begreep ik je verkeerd. En ik verwacht ook wel dat het kan, maar dat je ook nog steeds de melding krijgt over de app. Alleen al omdat dat dat juist fijner werkt... We shall see.

En dan hebben we nog niet eens over de inlog, op de website moet je steeds inloggen en op de app, zowel iTV als Netflix behoeft dat niet; over gemak en gebruikersvriendelijk gesproken... 🤓Ook op interactievetv.nl hoef je maar één keer in te loggen, tenminste in Edge op Windows 10.
Hier in Chrome op Win10 ook maar 1 keer (gelukkig)...
Reputatie 7
Badge +24
Ik heb vandaag eventjes gebeld vanwegen de firefox problemen en heb gegrepen dat er binnenkort een update uit komt die het oplost. :D
Je bedoelt hikjes in het geluid en de error bij opnames/terugkijken? Er komt inderdaad een update aan maar ik kan je niet beloven dat die de eerder genoemde problemen oplost. De hikjes herken ik eerlijk gezegd niet als bekend probleem (ik zal ook eens gaan testen) en "error decoding media" wordt nog druk aan gewerkt.
Reputatie 7
Badge +24
Hmm opmerkelijk. Of die refresh 1 keer per seconde gebeurt, of 1 x per 20 seconden maakt voor de ervaring vrij weinig uit denk ik want dan is het nog steeds ontzettend irritant. Wellicht nog een andere extensie? Het kan bijna niet missen dat het daar ergens fout gaat.

Als je nog zin hebt om wat dingen te testen zou je Firefox nog kunnen installeren (dus helemaal zonder extensies of wat dan ook) en dan naar https://interactievetv.nl/ gaan. Werkt ie dan wel zonder dat herladen?
Dan gaat het idee wat ik had niet op. Dan is het puur de app op de telefoon of tablet waar het mogelijk gezocht kan worden.
Reputatie 7
Badge +24
Bij mij wordt het venster niet zwart als ik het venster heel klein maak (Chrome)...

Verzoeken en wensen mogen altijd. Of je het krijgt is natuurlijk een tweede. 😉 Goede suggesties trouwens.
Reputatie 7
Badge +24
Kom op nou mensen van KPN. Ten eerste gebruik ik CHROME!!!!
Ja, maar niet iedereen wil Chrome gebruiken. Mijn bericht over Edge was niet persoonlijk naar jou gericht.

Zoals al eerder is aangegeven wordt jouw signaal over de gids zeker herkend. Ik heb het zelf ook (vooral zodra je gaat terugscrollen in de gids) en het is inderdaad heel irritant. Maar het is echt niet zo dat het "met een kleine aanpassing" is opgelost. Anders was het inmiddels al opgelost.

Maar je kan ervan uit gaan dat als we hier geen update geven over de oplossing van dat probleem, we ook nog niet weten wanneer die oplossing er zal zijn. Anders dan val ik telkens in de herhaling met "wordt aan gewerkt" etc. en dat kan ook heel vervelend overkomen. Ik ben niet graag vervelend.
Reputatie 4
Badge +1
Dat 1x inloggen bedoelde ik juist, op de app behoef je niet in te loggen. Overigens werkt de app wel fijner, met name wanneer je terug of verder in de tijd wilt met de tv GIDS.

Op de laptop (met interactievetv.nl) werkt dat verschrikkelijk en meest (90%) helemaal niet. Wil je een dag terug in de tijd kun je minuten lang een groen ronddraaiend cirkeltje bekijken; wat weleens helpt is de hele website afsluiten en opnieuw inloggen (!).

Dit zowel in Firefox, Edge en Chrome. Vandaar ook dat ik reikhalzend uitkijk naar de upgrade in de hoop dat de tv gids daarin verbeterd is.
Reputatie 7
Dat 1x inloggen bedoelde ik juist, op de app behoef je niet in te loggen.
Bij de app moet je ook één keer inloggen, ik zie geen enkel verschil daarin.
Reputatie 7
Badge +24
Ja, dat kan ook.
Maar het staat nu wel genoteerd trouwens. Dus als ze daar wat aan kunnen doen, dan gebeurt dat.
Reputatie 4
Badge +1

Dat 1x inloggen bedoelde ik juist, op de app behoef je niet in te loggen.Bij de app moet je ook één keer inloggen, ik zie geen enkel verschil daarin.


Ik heb 4 weken geleden 1x ingelogd, dat klopt en daarna tot nog toe nooit meer. Als ik de app opstart op mijn Note 4 sta ik meteen in het HOME scherm.

Bij Netflix is dat net zo!
Reputatie 7
Badge +24
Kan er ook een optie ingebouwd worden om meerdere opnames tegelijk te kunnen verwijderen, net zoals dat nu ook met de TV-ontvanger kan?
Het kan ongetwijfeld, maar of het ook (binnen afzienbare tijd) gaat komen weet ik niet. Ik vraag het na.

Er wordt op dit moment in ieder geval hard gewerkt aan het On Demand menu. Zit veel werk in naar wat ik begrijp.
Reputatie 7
Badge +24


Nee is een opname, Ik kijk nooit kijk terug via de app.Dan zal ik vanavond ook kijken of ik bij opnames dat "bolletje" ook krijg.
Zo ja, dan is beperkt het probleem zich blijkbaar tot "Kijk terug" en "Begin gemist".
Het probleem beperkt zich inderdaad tot "Kijk terug" en "Begin gemist".
Bij het terugkijken van opnames krijg ik ook het "bolletje" te zien om vooruit en achteruit te spoelen.

@Paul_,
Dat geeft in ieder geval een gerichtere vraag richting het developmentteam. 😉

Ik hoop wel dat hiermee de prioriteit om tot een oplossing te komen niet ineens veel lager is geworden.
Daarnaast zie ik de bui al hangen dat er gezegd zal worden dat het "by design" is dat bij "Kijk terug" en "Begin gemist" voor- en achteruitspoelen niet mogelijk is, maar dan wil ik er graag op wijzen dat dat (afhankelijk van de zender) wel mogelijk is op de tablet of telefoon zelf.

@wjb @Kaatje19700 en andere geïnteresseerden. Het is een soort van "by design" dat je niet kan voor- en achteruitspoelen bij Begin gemist en Terugkijken. Het komt er op neer dat de verschillende beperkingen (i.v.m. contentrechten) die horen bij Terugkijken (niet mogen doorspoelen bij de commerciëlen behalve die eerste 7 minuten) lastig zijn te implementeren op Chromecast. Die dongle schijnt niet helemaal bedoeld te zijn voor dat soort specifieke "use cases" en dan heb je 2 opties. De huidige manier, of je niet helemaal aan de contracten houden... Het is dat eerste geworden.

Dit is dus een beetje hoe de vork in de steel zit. Ik weet niet wanneer dit wel mogelijk gaat zijn, maar als ik een beetje tussen de regels door lees, denk ik niet dat het zeer binnenkort is.
Reputatie 7
Badge +24
Dan hebben we nog de link mét www: https://www.interactievetv.nl

Verder: tijdelijke internet bestanden wissen/schonen.


@jordik99: en dan nog een vraagje (sorry): welke specifieke versie van Safari gebruik je? Ik heb hier niet de mogelijkheid om Safari te checken dus ik zal het doorzetten zodra ik alle info heb,
Reputatie 7
Badge +24
Kan er ook een optie ingebouwd worden om meerdere opnames tegelijk te kunnen verwijderen, net zoals dat nu ook met de TV-ontvanger kan?
Nagevraagd. Dit zit er niet binnenkort aan te komen. De focus zit op andere zaken (zoals On Demand).

Hoi Paul, website werkt niet op Safari? @Paul_
Het spijt me... Safari heeft, zonder dat ik dat wist, wat vertraging opgelopen. We hopen nu volgende week live te gaan hierop. Sorry dat we je door al die hoepels hebben laten springen.😥
Reputatie 7
Als ik de app opstart op mijn Note 4 sta ik meteen in het HOME scherm.
En op https://interactievetv.nl is dat ook zo. Als je daar al een keer ingelogd was (gisteren, vorige week, ...) dan kom je ook direct op de "homepage".
Reputatie 7
Badge +24
-Het terugspoelen van Live TV gaat nog happerig, hopelijk kan dit getweakt worden?
Wat bedoel je precies? Zodra je een punt kiest op de balk, gaat ie haperend verder afspelen? Dit is het eerste signaal dat ik daarover tegenkom namelijk.

-Nog steeds de beruchte Error Decoding fout
Hier ben ik nieuwsgierig naar. Kun je me de volgende dingen vertellen?

Welke browser?
Bij opnames?
Bij Terugkijken?
Kan je me een voorbeeld geven (zender + programma)?

-En de beeldkwaliteit van Opnames is minder dan van live TV. Kan dat ook omhoog?
Ik verwacht niet dat dit op korte termijn hoger wordt.
Reputatie 7
Badge +24
@moderator , ik weet niet of het al ter sprake is geweest maar:
waarom zijn opnamen van BBC First niet te bekijken? Da's toch raar. Gewoon thuis kan het niet, terwijl de zender wel beschikbaar is. Ook buitenshuis is de zender beschikbaar.
Of komt dat door gebruik Firefox?

Nee, komt niet door Firefox. Er worden zo'n 60 zenders opgenomen voor de iTV app/web en BBC First is daar helaas niet één van. Of dit binnen afzienbare tijd wordt uitgebreid durf ik je niet te zeggen... (Dit is wel eens vaker gevraagd maar niet wellicht niet in dit topic)

Reageer