Sticky Vraag

De vernieuwde iTV website van KPN: interactievetv.nl

• 27 augustus 2018
  • 454 reacties
  • 37291 keer bekeken

Toon eerste bericht

454 reacties

Reputatie 7
Dat is dan nog meer dan bij mij! Hier helemaal geen balkje, geen bolletje, en geen screenshot van het dan draaiende programma 🙄

Natuurlijk heb ik de versie ITV versie 6.3.3 iOS 12.3.1 @Paul_ ?

Ipad met 6.3.3 en 12.3.1 geeft exact hetzelfde,...

Krijg ik nu ook korting omdat niet alle functies werken? 😋
Vervang die antieke monitor door een moderne met een hogere resolutie, er zal een wereld voor je open gaan. 😉
Kijk eerst even wat de maximale resolutie van jouw PC is.
Wat is het merk en type van jouw PC?

Zal ik aan mijn zoon moeten vragen, vlgs mij heeft hij de pc met losse onderdelen zelf inelkaar gezet, maar ik denk dat ik al een heel eind geholpen ben. Zal dan in ieder geval toch een nieuwe monitor moeten aanschaffen.
Bedankt , Hans
Reputatie 7
@Kaatje19700 cast je toevallig naar een recente Samsung tv een van 2017 of jonger, @Dennis Schreve kan dat scrollen enkel in combinatie met de Samsung tv?
Je kunt helemaal niet casten naar een Samsung televisie, die heeft geen Android.
Casten kan naar Android televisies (Sony, Philips) en Chromecasts.
Een Chromecast heeft absoluut geen weet van een eventuele smart-TV app op Samsung ... tenminste ... ik denk dat je daar naartoe wilt.
Reputatie 7
Badge +18

Sinds de laatste update van de app geeft ie het niet in de hoge resolutie!Ik weet niet of dit te wijten is aan de laatste update van de app of dat KPN gewoon minder geld wilde uitgeven door alleen de SD zender te contracteren voor distributie via Internet.
Volgens mij hebben we al eerder berichten gezien waar dit fenomeen aan de orde gesteld wordt.

Dan vind ik erg laag van KPN dat ze dit doen! We willen gewoon HD TV! Ook via de app!
Reputatie 7
Badge +27
Hallo @hmroep , wat jammer om te lezen dat je zo ontevreden bent over ITV Online! Je kunt in het startbericht van dit topic al lezen over EDGE: daar is de nieuwe website inderdaad nog niet beschikbaar. We verwachten deze in de toekomst wel, maar we zijn eerst begonnen met Chrome en Firefox. Deze kan je gebruiken, maar ook daar zijn inderdaad nog wat issues voor wat betreft de gids. Er wordt wel aan gewerkt hoor 🙂. Voor wat betreft de windows app, daar verwacht ik geen verbeteringen meer in, want die gaat er te zijner tijd uit.
Reputatie 4
Badge +2
@Erik_ het gebeurt ook bij 'Een' (Belgische TV zender), heel vreemd.

We hebben het hier uitsluitend over de interactievetv.nl website op de laptop, dus niet op de TV ontvanger die ikzelf nooit in gebruik heb. Die staat elders hier in huis.

De opneem opdrachten worden dus op de laptop gedaan en daarop ook afgespeeld.

Wat betreft de on demand films (brussel) dat is opgelost dankzij Dennis Schreve.
Reputatie 7
Badge +27
Ha @jordik99, het moet nu zeker werken op Safari. Merk jij iets anders? Wat zie je precies? En welke website gebruik je nu?
Reputatie 7
Badge +27
Wil je eens https://interactievetv.nl testen? Wil je daarnaast even checken of je de nieuwste update van Safari hebt? Kan je ook voor de zekerheid je cookies, cache etc. verwijderen?
Reputatie 7
Badge +27
Ha @jordik99 sorry voor de late reactie.. Werkt het inmiddels wel weer? Of nog steeds niet?
Andere websites laten zoiets niet zien.
Overigens laat Chrome zich niet updaten, de versie is van 28/4/2015 nr.67.0.3396.81

Andere browsers zoals Firefox laten het tablet vastlopen na installatie; dat schiet ook niet op.

Toch genoeg redenen om Android 4 aan de wilgen te hangen lijkt mij. Heel eerlijk gezegd had ik dat met de introductie van de vernieuwde app al verwacht.
Reputatie 7
Dank je, @racinfo2 .
Ik heb een bloedhekel aan de website en app. Maar als je niet thuis bent (vakantie) dan moet je toch wat. Onder 'TV kijken' staan wel, apart aan het eind, de HD kanalen, maar de meesten werken niet buiten de deur. Wel thuis via de eigen wifi. Maar dáár gebruik ik dus áltijd en alleen maar de ontvanger. Veel fijner. Hoef je niet in een lange rij plaatjes de zender te zoeken die je wilt. Gewoon cijfertje intoetsen en klaar.

Mijn volgende tv wordt overigens wel een Samsung. Heb ik daar de app in in geval van defecte ontvanger. 😉

Maar het blijft dus een noodsprong. De mensen die alleen nog "TV" kijken via zo'n app of site begrijp ik niet. Al is er soms wel een goede reden, racinfo2 😐 😁
De on demand series kijken of dit nu via de website of de ontvanger gaat is wel heel omslachtig zoals dit nu werkt.
Reputatie 7
Badge +18
Dan lijkt me dit een goede tijd voor koffie.
Paul trakteert op gebak
Of ben ik daar mee in de war? 🐱 🐈 😎
Reputatie 7
Badge +24
Oké, duidelijk. Dan snap ik wat je bedoelt.

Dit geldt trouwens ook voor de serie-opnames via de tv-ontvanger aangezien dit een probleem is op de backend, en dat is exact hetzelfde. Ik zal niet teveel over de technische dingen gaan uitweiden, maar we zijn op de hoogte van dit probleem. Je ziet het voornamelijk bij herhalingen van programma's.

Mijn advies is om programma's als Wegmisbruikers (dus oudere programma's) los op te nemen, en niet als serie-opname. Vaak pakt 'ie dan namelijk wel alle afleveringen die al in de gids staan, maar niet de afleveringen die daarna nog in de gids komen.

Zodra er bijvoorbeeld een nieuw seizoen van Grey's Anatomy (voorbeeldje) op tv wordt uitgezonden, zul je zien dat dit gewoon soepel als serie-opname zal worden opgenomen. Hier is namelijk sowieso geen herhaling van toepassing (want nieuw seizoen).
Reputatie 7
Badge +24
Ligt zeker niet aan jou. Eind ochtend, begin middag is ie live.
Reputatie 4
Badge +2
Hoewel je de HD kanalen direct op de laptop of PC kunt bekijken kun je ze niet daarop zien wanneer je ze opgenomen hebt.

Dat heb ik afgelopen weer even getest, bij terugkijken van de HD opnames krijg je weer in beeld: alleen via uw TV ontvanger te bekijken!

Frusterend dus.
Reputatie 7
Badge +24
Ik denk toch dat je in de war bent Huistijger. @Nikki Hoogenboom zou volgens mij trakteren. 😅

*Edit: hij staat live!
Reputatie 4
Badge +2
De on demand series kijken of dit nu via de website of de ontvanger gaat is wel heel omslachtig zoals dit nu werkt.
Dat klopt helemaal, er is geen menu keuze voorhanden, je kunt een serie zoals Brussel alleen vinden door de zoek (vergrootglas) functie te gebruiken, heel gebruikersonvriendelijk dus. Alsof het geheim is.... 😎

Dan was de hele oude website uit 2011 een stuk overzichtelijker.
De website is inderdaad mogelijk nog erger net als de huidige app. De app heeft dan al wel een series tab. Ik bedoel meer het niet meteen een volgende aflevering kunnen kijken zonder deze op te zoeken en starten dat is best omslachtig.
Reputatie 7
Badge +24
Gelukkig kan je de oude website blijven gebruiken via https://portal.itvonline.nl/ Kekz.
Je kan trouwens wel alle content vinden via de zoekbalk maar niet bladeren door een bibliotheek inderdaad. Ik heb nog geen datum voor je wanneer dat komt. Er wordt aan meerdere dingen gewerkt zoals:

•Het ‘oude’ On Demand menu
•Het huren van On Demand items
•Het verwijderen van opnames
@Kaatje19700 cast je toevallig naar een recente Samsung tv een van 2017 of jonger, @Dennis Schreve kan dat scrollen enkel in combinatie met de Samsung tv?

Ik cast naar naar een Smart tv via de Google Chromecast. De tv is een Telefunken. Wel 2 maanden oud, maar niet meer verkrijgbaar.
Reputatie 4
Badge +2
Ook bedankt voor deze tip pvandamcom, ik gebruik Chrome Beta en daarin werkt het precies als door u beschreven, incl. foutmelding wat ik overigens niet zo bezwaarlijk vind.

De naar voren komende naam React Boilerplate is snel genoeg aan te passen naar iTV-KPN en de website (interactievetv.nl) is na de 'Oeps' melding met 1 klik (zonder id-code en pin) op de blauwe knop te starten!

Echter, wanneer de ontwikkelaars, @Joran , hiermee aan de slag gaan zou een logo KPN als Pictogram wel op zijn plaats zijn ipv de 'I' die je nu in beeld [i)TV] krijgt 😉.

Ik vind overigens de weergave (instelling als venster) op het scherm, met deze (Chrome) app nav de tip van pvandamcom veel beter en sneller werken dan via de standaard browser (minder balken bovenin), daarom 'n 'Like' .
Reputatie 7
Badge +24
Ja, ik zie het staan. Maar aan de andere kant die tegels kloppen nog niet helemaal. Er is een onzichtbare link actief en je ziet dus wat tegeltjes actief. Beste is; wanneer dat icoontje wordt aangeklikt dat de rest ook actief wordt
Net even een paar keer geprobeerd. Ik denk dat dit 'as designed' is maar ik geef de feedback door.

En ik heb gemerk dat het beeld vastslaat maar het geluid loopt wel door, als je naar volledig scherm schakelt. Ook het terug schakelen naar kleine scherm met bijvoorbeeld ESC toetst, daar zit nog al een vertraging in. Het mag allemaal nog wel wat soepeler.
Hoe soepeler, hoe beter wat mij betreft. De vertraging is bij mij wel minder dan een seconde waardoor het (naar mijn mening) niet storend is maar wellicht dat het bij jou wat langer duurt.
Ik zie een aanbieding voorbij komen voor Ziggo Sport Totaal voor 7,49 per maand voor de eerste 3 maanden. Is dit ook via de website interactievetv.nl te bekijken?
Reputatie 7
Badge +24
De 'normale' Duitse zenders (ARD,ZDF,ARD,RTL+ en meer) niet beschikbaar ? Waarom ?
Die waren met de oude interactievetv.nl ook niet te kijken toch? Dat heeft allemaal met de afspraken te maken met de betreffende zenders. We willen zoveel mogelijk zenders ook via de iTV app/web aanbieden maar helaas gaat dat niet altijd.

In Chrome krijg ik onderaan in beeld een scrollbar, waarmee ik niet kan scrollen. Mijn resolutie is 1920x1080.
Overbodig, als je het mij vraagt.. ?

Dat is apart. Er valt ook niet zoveel te scollen volgens mij. Wel de nieuwste versie van Chrome neem ik aan?

Reageer