Vraag

De KPN TV website: tv.kpn.com

  • 27 August 2018
  • 792 reacties
  • 66135 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +25

Dit is een ouder artikel. Lees het artikel over de KPN TV app in onze Kennisbank voor de nieuwste informatie.

Na de nieuwe KPN TV app gaat ook de nieuwe KPN TV website live. Rond 2011 is itvonline.nl in het leven geroepen en het is tijd om te vernieuwen. We hebben gekozen voor een gefaseerde uitrol en beginnen de ondersteuning met Chrome en Firefox en inmiddels ook Edge (4 december) en Safari (28 januari). In dit topic vertel ik je er meer over.
 

8c6acfdc-cb99-4f18-aa7e-f81219645bf4.png

 

Algemeen

 

Wat is er nieuw aan de Interactieve TV website?

De Interactieve TV website is vernieuwd en verbeterd. De website ziet er anders uit en we hebben mooie nieuwe functies toegevoegd. Je kon altijd al TV kijken, de TV Gids gebruiken en opnames inplannen en bekijken op de website. Nu kun je ook:

  • Programma’s tot 7 dagen terug bekijken vanuit de TV Gids
  • De website gebruiken om TV of video’s te kijken op je grote scherm door Chromecast ondersteuning (via Google Chrome)
  • Buitenshuis tv kijken, dus ook in de EU
    • Let op: niet alle Europese landen zijn onderdeel van de EU. Noorwegen, Zwitserland en (sinds 1-1-2021) het Verenigd Koninkrijk vallen hier niet onder. Je kunt in deze landen geen programma's kijken, wel de gids gebruiken.
  • Begin gemist (sinds 28-1-2019)
  • Live pauzeren (sinds 28-01-2019)

Wat zijn de minimale vereisten om de Interactieve TV website te kunnen gebruiken?

De nieuwe website is te gebruiken met de volgende browsers:

  • Google Chrome
  • Firefox
  • Edge
  • Safari

Het maakt niet uit of je Windows of macOS gebruikt.

 

e737c31b-e82a-41b2-91be-a956a27cce1e.png


De iTV website ziet er het best uit wanneer je scherm minimaal 1024 pixels breed is (vergelijkbaar met een 11” scherm). Op een heel groot scherm, zoals een 4K tv, werkt de website wel maar ziet deze er mogelijk wat anders uit. De website is nog niet geschikt om te gebruiken op je telefoon of tablet. We raden hierbij aan om gebruik te maken van de beschikbare apps voor Android en iOS.

 

b0c36660-936d-4fe4-ab87-9b91f5b79c42.png

Hoe werkt Chromecast i.c.m. de iTV website?

Op de iTV website is het alleen mogelijk om te casten als je eerst een item afspeelt. Rechtsboven in de player zie je een Chromecast icoon, waar je op kunt klikken om met je Chromecast te verbinden. Deze functie werkt alleen via Google Chrome en niet via de andere browsers.

 

Met hoeveel mensen kun je tegelijkertijd kijken?

Als je verboden bent met het thuisnetwerk kun je met 3 apparaten tegelijkertijd kijken, buitenshuis kun je met 2 apparaten tegelijkertijd kijken. Het aantal kijkers via de tv-ontvanger telt hier niet in mee.

 

Films & Series kijken in On Demand

89f01d20-bf13-4624-91b0-a9a06f692933.png

 

Hoe kan ik een film of serie vinden in On Demand?

Op de startpagina van de Interactieve TV website staan een aantal suggesties van films en series die je kunt kijken. Ook kun je boven in beeld klikken op ‘Films’ of ‘Series’. Daarnaast kun je een film of serie zoeken via 'Zoeken'. Op de website vind je bovenin het scherm klikken op het vergrootglas en zoeken op titel. Vooral als je het Pluspakket of Videoland hebt, is er een rijk aanbod aan films en series om te bekijken.

 

Kan ik video’s hervatten?

Het hervatten van video’s kan alleen tussen de app en de website onderling. Tussen de tv-ontvanger en de app/website vindt er nog geen synchronisatie plaats.

 

Kan ik ook video’s huren?

Ja, je kan ook video's huren via tv.kpn.com. Niet via de apps.

 

TV Gids en Terugkijken

De nieuwe tv gids

 

Wat kan ik vinden in de TV Gids?

De TV Gids geeft een overzicht van alle programma’s van de afgelopen 7 dagen en de komende 5 dagen. In de TV Gids kun je ook eenvoudig de programma’s vinden die beschikbaar zijn voor ‘7 dagen terugkijken’. Dit is herkenbaar aan het oranje icoontje onder het programma.

 

Hoe kan ik een programma terugkijken?

Het is nu ook mogelijk om programma’s tot 7 dagen terug te kijken via de Gids. Je kunt een programma terugkijken als deze meer dan 15 minuten geleden is afgelopen. Programma’s die je terug kunt kijken zijn in de Gids te herkennen aan het oranje icoontje onder het programma.

 

Waarom kan ik bij sommige programma’s niet doorspoelen?

Voor sommige zenders is het doorspoelen van uitzendingen geblokkeerd. We mogen de doorspoelfunctie in verband met rechten niet gratis aanbieden. Wanneer je niet kunt doorspoelen, wordt dit aangegeven met de melding: “Vooruitspoelen voor deze zender niet toegestaan”.

 

Begin gemist en Live pauzeren

Sinds 28 januari 2019 is het mogelijk om Begin gemist, en Live pauzeren te gebruiken. Indien Begin gemist is toegestaan bij het betreffende programma kan je op het icoontje linksonder in de player klikken. Het programma begint dan opnieuw.

Live pauzeren werkt zoals je wellicht al zou verwachten. Tijdens het kijken van een programma zie je de pauzeknop in het midden van je scherm.

 

Opnames

 

Hoe kan ik een programma opnemen?

Als je het Opnemen pakket hebt, kun je programma’s opnemen. Op de detailpagina van het programma vind je de mogelijkheid om het programma op te nemen. Je kunt van alle kanalen die in je abonnement zitten een opname inplannen. 

 

Hoe verwijder of annuleer ik een opname?

Op de iTV website kun je geplande opnames annuleren op de detail pagina. Verwijderen van opnames is ook mogelijk. Klik bij de opname op de 3 puntjes en kies voor "verwijderen".



Zijn er vragen, of wil je gewoon laten weten wat je van de nieuwe iTV website vindt? Laat het hieronder weten!

 

Laatste update:  januari 2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

792 reacties

Reputatie 1
Wat is de resolutie van dat scherm?

1024x768
Reputatie 7
Wat is de resolutie van dat scherm?1024x768Dat is wel heel laag, hoe oud is die PC?
Reputatie 1
Wat is de resolutie van dat scherm?1024x768Dat is wel heel laag, hoe oud is die PC?

PC is wel een paar jaartjes oud (+/- 8 jaar ???) , de monitor van 2002 :

Name Intel Core i7 930
Codename Bloomfield
Specification Intel(R) Core(TM) i7 CPU 930 @ 2.80GHz

Model SDM-S51 (SONY)
ID SNY1E50
Serial 4590415
Manufacturing Date Week 37, Year 2002
Size 15.2 inches
Max Resolution 1024 x 768 @ 60 Hz

Display adapter 0
Name NVIDIA GeForce 210
Board Manufacturer GIGABYTE Technology
Revision B1
Reputatie 7
Vervang die antieke monitor door een moderne met een hogere resolutie, er zal een wereld voor je open gaan. 😉
Kijk eerst even wat de maximale resolutie van jouw PC is.
Wat is het merk en type van jouw PC?
Reputatie 1
Vervang die antieke monitor door een moderne met een hogere resolutie, er zal een wereld voor je open gaan. 😉
Kijk eerst even wat de maximale resolutie van jouw PC is.
Wat is het merk en type van jouw PC?


Zal ik aan mijn zoon moeten vragen, vlgs mij heeft hij de pc met losse onderdelen zelf inelkaar gezet, maar ik denk dat ik al een heel eind geholpen ben. Zal dan in ieder geval toch een nieuwe monitor moeten aanschaffen.
Bedankt , Hans
Reputatie 6
Badge +10
Iemand ervaringen met een 1440p en 2160p monitoren, hoe schaalt de website daar op?
Ik ontdekte gisteravond het nieuwe uiterlijk van itvonline.nl wat de verwachting van nieuwe / betere functionaliteit beloofde.

* ik ben het overzicht kwijt (verticaal) van wat er nu en straks op alle zenders wordt getoond. Nu mag ik doorklikken per 3 zenders en raak het overzicht kwijt. Als ik scroll door de lijst maakt deze wilde sprongen.
* Ik was heel blij te zien door het springen van de TV gids dat je kunt terugkijken.! Ik ben dol op zenders als Discovery en NatGen, maar zeker niet alle series. Dus ik begon enthousiast een interessante documentaire terug te kijken. Deze gaf halverwege een error. Opnieuw gestart kan je niet vooruit scollen. Ik snap waarom dat niet kan, maar waarom ook als ik al halverwege ben geweest?
Ik heb nog 3 afleveringen van diverse series op verschillende zenders teruggekeken en allemaal! geven ze halverwege een error. (zie error beneden)
* Na jaren van haperingen kon ik eindelijk zoals beloofd 'gewoon' tv kijken in de browser. Deze nieuwe website vindt dat blijkbaar weer niet de bedoeling. Zodra ik het kleine schermpje wat wil vergroten, inzoomen, word ik verplicht een android of itunes app te installeren, op mijn pc....

Ik hoop van harte dat dit bugs zijn (is er wel een beta geweest??) en dat die nog zullen worden opgelost.

Uncaught Error: The index provided (0) is greater than the maximum bound (0)
at t.Sy (THEOplayer.js:47)
at Object.end (THEOplayer.js:47)
at KPNRemainingTimeDisplay.updateContent (pre_script.js:286)
at i (THEOplayer.js:73)
THE0player.js:47
Iemand ervaringen met een 1440p en 2160p monitoren, hoe schaalt de website daar op?
De mijne zijn nog groter zelfs.... En het antwoord is: niet.
Zodra je wat wil inzoomen word je verplicht een mobiele app te installeren. Errug jammer...
Werkt perfect, NOT
Google Chrome Versie 68.0.3440.106 (Officiële build) (64-bits).

Zie screenshot.

Ingelogd kan op tablet's en mobiel alleen opnemen ipv kijken, bedankt #KPN #ajaxshirtcadeauvoorhetongemak
Voor tablets en mobiel is er de app. Daar is deze website niet voor bedoeld. Staat ook in introtekst.
Reputatie 7
Badge +25
Werkt perfect, NOT
Google Chrome Versie 68.0.3440.106 (Officiële build) (64-bits).

Zie screenshot.

Ingelogd kan op tablet's en mobiel alleen opnemen ipv kijken, bedankt #KPN #ajaxshirtcadeauvoorhetongemak

Misschien begrijp ik het verkeerd maar doe je dit op een pc, of een tablet/mobiel? Als het voor jou veel ongemak zorgt kan je ook de oude website nog gebruiken. Een Ajax shirt kan ik je niet geven maar gefeliciteerd met het behalen van de CL. Ik zat op 't puntje van m'n stoel i.i.g.

De resolutie van 1024x768 is inderdaad laag en waarschijnlijk een oude monitor maar ik noem wel 1024 in het topic. Ik probeer 'm te verduidelijken als ik kan. Kom erop terug.

Ik was heel blij te zien door het springen van de TV gids dat je kunt terugkijken.! Ik ben dol op zenders als Discovery en NatGen, maar zeker niet alle series. Dus ik begon enthousiast een interessante documentaire terug te kijken. Deze gaf halverwege een error. Opnieuw gestart kan je niet vooruit scollen. Ik snap waarom dat niet kan, maar waarom ook als ik al halverwege ben geweest?
Ik heb nog 3 afleveringen van diverse series op verschillende zenders teruggekeken en allemaal! geven ze halverwege een error. (zie error beneden)
De melding/error heb ik doorgezet. Ik herken dit probleem niet en als er meer mensen zijn die dit ervaren hoor ik dat graag. Doorspoelen (ook al heb je al een gedeelte gezien) is dan niet toegestaan. Zelfs dan niet helaas.

is er wel een beta geweest Ja.
Reputatie 7
Badge +25
Jammer dat je op de telefoon apps kan inloggen met je inloggegevens van "mijn KPN"
en op die nieuwe site weer moet inloggen met je abonnementsnummer en code.

Klopt inderdaad. Wordt aan gewerkt.


De melding is aangepast/verduidelijkt want je hoeft de app niet te downloaden op de pc natuurlijk.Wat betreft de 1024x768. Je krijgt bovenstaande melding op dit moment ook te zien bij een =1024 terwijl dit bij [kleiner dan]1024 moet zijn. Dit wordt z.s.m. aangepast.

@Troela: Welke browser+versie+OS gebruikte je bij het terugkijken toen je die error kreeg? En om welke programma's/afleveringen/zender ging het? We willen dit graag proberen te reproduceren.
Reputatie 7
Ik snap niet waarom er naar schermgrootte gekeken wordt, terwijl volgens mij gewoon het OS uitgevraagd kan worden.
De melding zou mijns inziens alleen gegeven moeten worden als het OS Android of iOS is.
In alle andere gevallen zou de gebruiker niet lastig gevallen moeten worden met het voorstel op de app te downloaden.
Reputatie 5
Badge +6
Voor onderweg gebruik ik een Acer Tablet 10. inch met Windows 10. ITV website geeft aan dat scherm te klein is en dat ik de app moet downloaden. Maar die is alleen voor Android of IOS. Wat moet ik nu?
Reputatie 7
Voor onderweg gebruik ik een Acer Tablet 10. lnch met Windows 10. ITV website geeft aan dat scherm te klein is en dat ik app moet downloader. Maar die alleen Android of Ios. Wat moet ik nu?Nog een reden om niet naar de schermgrootte te kijken maar naar het OS.
In alle andere gevallen zou de gebruiker niet lastig gevallen moeten worden met het voorstel op de app te downloaden.Dit past m.i. in het "Windows-ontmoedigingsbeleid". KPN moet het (mobiel) vooral hebben van Android (en iOS). Windows is eigenlijk niet meer interessant voor ze.
Op het tv-toestel kan ik in het menu zoeken het genre kiezen. Het zou prettig zijn als dit ook in het vernieuwde iTV meegenomen wordt 🙂 . Dan kan ik bijv alleen de films zoeken en deze doorlopen.
Reputatie 7
Badge +25
Op het tv-toestel kan ik in het menu zoeken het genre kiezen. Het zou prettig zijn als dit ook in het vernieuwde iTV meegenomen wordt 🙂 . Dan kan ik bijv alleen de films zoeken en deze doorlopen.
Hier wordt aan gewerkt! Het On Demand menu komt terug voor de app en voor interactievetv.nl maar wanneer weet ik nog niet. Voor nu kan je bijvoorbeeld browsen op https://portal.itvonline.nl/

Voor onderweg gebruik ik een Acer Tablet 10. inch met Windows 10. ITV website geeft aan dat scherm te klein is en dat ik de app moet downloaden. Maar die is alleen voor Android of IOS. Wat moet ik nu?
Dat is vervelend inderdaad. Voor nu kan je nog https://portal.itvonline.nl/ gebruiken. Die werkt hoop ik wel op de Acer?

@Troela: Welke browser+versie+OS gebruikte je bij het terugkijken toen je die error kreeg? En om welke programma's/afleveringen/zender ging het? We willen dit graag proberen te reproduceren.


Ik gebruik de nieuwste Chrome (Versie 68.0.3440.106 (Officiële build) (64-bits)) op Windows 10. Het gebeurde onder andere op NatGen en Net5.
Net weer: zie bijlage.
Hier ook weer dezelfde foutmelding in de console. Er wordt overigens ook gewaarschuwd voor de SSL certificate: "The SSL certificate used to load resources from https://halo.mobgen.com will be distrusted in M70. Once distrusted, users will be prevented from loading these resources. See https://g.co/chrome/symantecpkicerts for more information."

De melding is aangepast/verduidelijkt want je hoeft de app niet te downloaden op de pc natuurlijk.
Wat de melding dat je een mobiele app moet downloaden op je Windows PC betreft... Zodra ik boven de 125% procent kom, sluit de website en krijg je alleen nog maar deze melding. Je hebt dus niet de optie om in de browser je scherm/beeld/player te vergroten en je kan die melding niet wegkrijgen.
Reputatie 7
Badge +25

@Troela: Welke browser+versie+OS gebruikte je bij het terugkijken toen je die error kreeg? En om welke programma's/afleveringen/zender ging het? We willen dit graag proberen te reproduceren.


Ik gebruik de nieuwste Chrome (Versie 68.0.3440.106 (Officiële build) (64-bits)) op Windows 10. Het gebeurde onder andere op NatGen en Net5.
Net weer: zie bijlage.
Hier ook weer dezelfde foutmelding in de console. Er wordt overigens ook gewaarschuwd voor de SSL certificate: "The SSL certificate used to load resources from https://halo.mobgen.com will be distrusted in M70. Once distrusted, users will be prevented from loading these resources. See https://g.co/chrome/symantecpkicerts for more information."

De melding is aangepast/verduidelijkt want je hoeft de app niet te downloaden op de pc natuurlijk.
Wat de melding dat je een mobiele app moet downloaden op je Windows PC betreft... Zodra ik boven de 125% procent kom, sluit de website en krijg je alleen nog maar deze melding. Je hebt dus niet de optie om in de browser je scherm/beeld/player te vergroten en je kan die melding niet wegkrijgen.

Bedankt voor de info, ik geef het door! Heb je toevallig nog de specifieke programma's voor me (mag ook via privébericht natuurlijk)? *edit: Blowing up history op Discovery zie ik in de bijlage. Is dat een opname? Of terugkijken via de gids?

Wat je aangeeft over het inzoomen klopt inderdaad. Zodra je weer uitzoomt krijg je wel weer beeld als het goed is.
Reputatie 1
Ik kan alleen maar instemmen met de bovenstaande suggesties om het OS uit te lezen. Zodra dat Windows blijkt te zijn (of in ieder geval niet iOS of Android), val dan niemand lastig met meldingen over schermgroottes en laat het ding gewoon spelen. We willen tenslotte niet allemaal schermvullend kijken, zeker niet als het beeld standaard start in een kleiner venster.
KPN heeft de website interactievetv.nl vernieuwd. Erg jammer dat er zoveel aandacht besteed wordt aan de esthetische kant, maar niet aan de stabilteit en gebruiksvriendelijkheid. Net zoals op de oude website, loopt de interactieve tv bij mij nog regelmatig vast (en dat ligt niet aan mijn internetverbinding want tijdens het vastlopen blijven alle andere programma's zoals browsers, e-mail etc. zonder problemen draaien). Het blijft sowieso behelpen voor niet-Windows gebruikers, de website werkt alleen onder Google Chrome. Wat betreft de gebruiksvriendelijkheid: op de oude site was er nog de mogelijkheid om snel tussen zenders te schakelen en ook de mogelijkheid om te verversen bij vastlopen. Dat is nu allemaal een stuk omslachtiger geworden. Nogmaals, erg jammer dus, een gemiste kans.
Reputatie 1
Fijn dat het nu weer op Firefox werkt.
Erg jammer dat je nu tijdens het tv-kijken niet in de gids kunt of naar pluspakket-films kunt zoeken.
Was erg handig om naar andere zenders/films te zoeken/scrollen terwijl je iets op de achtergrond aan had staan.
Blijf dus nog maar op de https://portal.itvonline.nl op Chrome.

Zou helemaal ideaal zijn als het live tv-scherm als losse pop-up zou kunnen functioneren.
Reputatie 7
Badge +25
Net zoals op de oude website, loopt de interactieve tv bij mij nog regelmatig vast (en dat ligt niet aan mijn internetverbinding want tijdens het vastlopen blijven alle andere programma's zoals browsers, e-mail etc. zonder problemen draaien).
Dat is niet is niet de bedoeling natuurlijk. Dat je wel kan e-mail zegt niet zoveel over het vastlopen bij tv kijken. Je kan bij de instellingen de kwaliteit instellen. Op welke staat ie? Wellicht loopt het soepeler als je 'm iets lager instelt. Verder ben ik ook benieuwd naar een speedtest op die pc want in mijn ervaring (tot nu toe) is de website wel stabiel.

Het blijft sowieso behelpen voor niet-Windows gebruikers, de website werkt alleen onder Google Chrome.
En Firefox. Ik ben een niet-Windows gebruiker (MacOS) en Chrome werkt prima daarop.

op de oude site was er nog de mogelijkheid om snel tussen zenders te schakelen en ook de mogelijkheid om te verversen bij vastlopen.
Je bedoelt denk ik het snel schakelen bij een niet-volledig scherm? Goed punt! Over het verversen begrijp ik niet helemaal eerlijk gezegd. Maar eigenlijk moet het al niet vastlopen natuurlijk.
Reputatie 7
Het blijft sowieso behelpen voor niet-Windows gebruikers, de website werkt alleen onder Google Chrome.En Firefox. Ik ben een niet-Windows gebruiker (MacOS) en Chrome werkt prima daarop.Dat kan prima zijn, maar het blijft behelpen. Edge is verreweg de snelste en veiligste browser onder Windows 10 en dus wordt bij ons geen Chrome en/of Firefox gebruikt.
Reputatie 7
Badge +25
Dat kan prima zijn, maar het blijft behelpen. Edge is verreweg de snelste en veiligste browser onder Windows 10 en dus wordt bij ons geen Chrome en/of Firefox gebruikt.Nee, het is duidelijk dat jij geen Chrome/FF gebruikt bij jouw Windows 10.