Vraag

De KPN TV website: tv.kpn.com

  • 27 August 2018
  • 792 reacties
  • 66137 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +25

Dit is een ouder artikel. Lees het artikel over de KPN TV app in onze Kennisbank voor de nieuwste informatie.

Na de nieuwe KPN TV app gaat ook de nieuwe KPN TV website live. Rond 2011 is itvonline.nl in het leven geroepen en het is tijd om te vernieuwen. We hebben gekozen voor een gefaseerde uitrol en beginnen de ondersteuning met Chrome en Firefox en inmiddels ook Edge (4 december) en Safari (28 januari). In dit topic vertel ik je er meer over.
 

8c6acfdc-cb99-4f18-aa7e-f81219645bf4.png

 

Algemeen

 

Wat is er nieuw aan de Interactieve TV website?

De Interactieve TV website is vernieuwd en verbeterd. De website ziet er anders uit en we hebben mooie nieuwe functies toegevoegd. Je kon altijd al TV kijken, de TV Gids gebruiken en opnames inplannen en bekijken op de website. Nu kun je ook:

  • Programma’s tot 7 dagen terug bekijken vanuit de TV Gids
  • De website gebruiken om TV of video’s te kijken op je grote scherm door Chromecast ondersteuning (via Google Chrome)
  • Buitenshuis tv kijken, dus ook in de EU
    • Let op: niet alle Europese landen zijn onderdeel van de EU. Noorwegen, Zwitserland en (sinds 1-1-2021) het Verenigd Koninkrijk vallen hier niet onder. Je kunt in deze landen geen programma's kijken, wel de gids gebruiken.
  • Begin gemist (sinds 28-1-2019)
  • Live pauzeren (sinds 28-01-2019)

Wat zijn de minimale vereisten om de Interactieve TV website te kunnen gebruiken?

De nieuwe website is te gebruiken met de volgende browsers:

  • Google Chrome
  • Firefox
  • Edge
  • Safari

Het maakt niet uit of je Windows of macOS gebruikt.

 

e737c31b-e82a-41b2-91be-a956a27cce1e.png


De iTV website ziet er het best uit wanneer je scherm minimaal 1024 pixels breed is (vergelijkbaar met een 11” scherm). Op een heel groot scherm, zoals een 4K tv, werkt de website wel maar ziet deze er mogelijk wat anders uit. De website is nog niet geschikt om te gebruiken op je telefoon of tablet. We raden hierbij aan om gebruik te maken van de beschikbare apps voor Android en iOS.

 

b0c36660-936d-4fe4-ab87-9b91f5b79c42.png

Hoe werkt Chromecast i.c.m. de iTV website?

Op de iTV website is het alleen mogelijk om te casten als je eerst een item afspeelt. Rechtsboven in de player zie je een Chromecast icoon, waar je op kunt klikken om met je Chromecast te verbinden. Deze functie werkt alleen via Google Chrome en niet via de andere browsers.

 

Met hoeveel mensen kun je tegelijkertijd kijken?

Als je verboden bent met het thuisnetwerk kun je met 3 apparaten tegelijkertijd kijken, buitenshuis kun je met 2 apparaten tegelijkertijd kijken. Het aantal kijkers via de tv-ontvanger telt hier niet in mee.

 

Films & Series kijken in On Demand

89f01d20-bf13-4624-91b0-a9a06f692933.png

 

Hoe kan ik een film of serie vinden in On Demand?

Op de startpagina van de Interactieve TV website staan een aantal suggesties van films en series die je kunt kijken. Ook kun je boven in beeld klikken op ‘Films’ of ‘Series’. Daarnaast kun je een film of serie zoeken via 'Zoeken'. Op de website vind je bovenin het scherm klikken op het vergrootglas en zoeken op titel. Vooral als je het Pluspakket of Videoland hebt, is er een rijk aanbod aan films en series om te bekijken.

 

Kan ik video’s hervatten?

Het hervatten van video’s kan alleen tussen de app en de website onderling. Tussen de tv-ontvanger en de app/website vindt er nog geen synchronisatie plaats.

 

Kan ik ook video’s huren?

Ja, je kan ook video's huren via tv.kpn.com. Niet via de apps.

 

TV Gids en Terugkijken

De nieuwe tv gids

 

Wat kan ik vinden in de TV Gids?

De TV Gids geeft een overzicht van alle programma’s van de afgelopen 7 dagen en de komende 5 dagen. In de TV Gids kun je ook eenvoudig de programma’s vinden die beschikbaar zijn voor ‘7 dagen terugkijken’. Dit is herkenbaar aan het oranje icoontje onder het programma.

 

Hoe kan ik een programma terugkijken?

Het is nu ook mogelijk om programma’s tot 7 dagen terug te kijken via de Gids. Je kunt een programma terugkijken als deze meer dan 15 minuten geleden is afgelopen. Programma’s die je terug kunt kijken zijn in de Gids te herkennen aan het oranje icoontje onder het programma.

 

Waarom kan ik bij sommige programma’s niet doorspoelen?

Voor sommige zenders is het doorspoelen van uitzendingen geblokkeerd. We mogen de doorspoelfunctie in verband met rechten niet gratis aanbieden. Wanneer je niet kunt doorspoelen, wordt dit aangegeven met de melding: “Vooruitspoelen voor deze zender niet toegestaan”.

 

Begin gemist en Live pauzeren

Sinds 28 januari 2019 is het mogelijk om Begin gemist, en Live pauzeren te gebruiken. Indien Begin gemist is toegestaan bij het betreffende programma kan je op het icoontje linksonder in de player klikken. Het programma begint dan opnieuw.

Live pauzeren werkt zoals je wellicht al zou verwachten. Tijdens het kijken van een programma zie je de pauzeknop in het midden van je scherm.

 

Opnames

 

Hoe kan ik een programma opnemen?

Als je het Opnemen pakket hebt, kun je programma’s opnemen. Op de detailpagina van het programma vind je de mogelijkheid om het programma op te nemen. Je kunt van alle kanalen die in je abonnement zitten een opname inplannen. 

 

Hoe verwijder of annuleer ik een opname?

Op de iTV website kun je geplande opnames annuleren op de detail pagina. Verwijderen van opnames is ook mogelijk. Klik bij de opname op de 3 puntjes en kies voor "verwijderen".



Zijn er vragen, of wil je gewoon laten weten wat je van de nieuwe iTV website vindt? Laat het hieronder weten!

 

Laatste update:  januari 2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

792 reacties

Reputatie 7
Badge +25
Goed punt @verfkwast! Ik heb precies hetzelfde geconstateerd bij verschillende mensen. De reden weet ik niet precies want voor zover ik weet zouden beide URL's hetzelfde moeten werken. Ik heb dit signaal wel doorgezet naar de ontwikkelaars.
Reputatie 1
Het kijken in een venster is een verademing! Dank voor het doorvoeren. Klein muggenziftje: Als het venster te klein wordt (ik schat kleiner dan 640 pixels breed) dan wordt het venster zwart. Op dat moment is de enige manier om weer leven in de pagina te krijgen een refresh van de website.

Een volgend verzoek (we moeten wat te wensen hebben, toch?) zou een extra balk onder zijn met gids display van betreffende zender, opnemen knop terwijl er gekeken wordt en een mogelijkheid om tijdens het kijken eenvoudig naar volgende/vorige zender en/of een zenderlijst te gaan. Bijvoorbeeld met een type venster waar een ander zendernummer in te typen is.

Samenvattend dus iets meer de TV experience 🙂
Reputatie 7
Badge +25
Bij mij wordt het venster niet zwart als ik het venster heel klein maak (Chrome)...

Verzoeken en wensen mogen altijd. Of je het krijgt is natuurlijk een tweede. 😉 Goede suggesties trouwens.
Reputatie 6
Badge +10
In Chrome:

Als ik op het Hoofdscherm ben en dan bij "Net gestart" een programma aan klik, is die omgeving stukken sneller. Bijvoorbeeld naar full screen en weer terug naar klein.

Als ik op "TV-kijken" druk en dan hetzelfde programma kijk, is die omgeving gewoon trager. Full screen naar klein, duurt allemaal wat langer.

Of te wel: het "TV Kijken" omgeving mag nog wat performance updates krijgen.

Sinds dag 1 viel mij dit al op. Ook het "On Demand" gedeelte is stukken sneller. Alle extensies staan uit.
Reputatie 7
Badge +16
Blijkbaar is die update die er zou zijn geweest (voor stabiliteit) nog niet uitgerold. 😞 Er is mij verzocht om over een maandje weer contact op te nemen als het probleem dan nog niet is opgelost.

Agenda punt aangemaakt 😄

In de tussentijd kijk ik lekker via chrome, wat ik merk is dat ik nu een stuk meer TV kijk 🙂
Reputatie 6
Badge +10
Beeld loopt nog te vaak vast, als ik gewoon naar full screen wil. Geluid loopt wel door,, dit is al sinds het begin.
Reputatie 2
Safari eind dit jaar... hoe ver zijn we KPN?
Reputatie 1
Hoe kan het nou dat KPN, één van de grootste providers het niet voor elkaar krijgt een fatsoenlijk werkende TV gids te produceren.
Ik lees van alles, maar weinig tot niets daar over. Op de laptop, in de app, géén tv gids! Dan maar Life, de interactieve TV pagina (https://interactievetv.nl/) bezocht, daar is wel een gids, maar die verspringt, tijdens het scrollen continue.
Alles moet zo nodig digitaal, maar de mensen die het aan moeten leveren kunnen alleen een FLUT product leveren. Betalen we met zijn allen niet genoeg?
Ik wilde de snelkoppeling op mijn bureaublad opnemen in het startmenu, dat kan niet! Why????
Probeer je het in EDGE te openen, om daar hetzelfde te proberen, maar in EDGE opent deze pagina niet! In Internet Explorer wel... Echter alleen in de oude versie (uit het jaar NUL) en dan krijg je een app uit het STENEN TIJDPERK te zien! Kom op KPN, jullie verdienen zat. Neem eens een paar deskundigen in dienst. Die een product kunnen maken, en het pas online beschikbaar maken als het echt werkt! Zo moeilijk kan dat toch niet zijn?
Hans M. Roeper

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Reputatie 7
Badge +30
Ha @jordik99, goede vraag! Volgens de laatste berichten spant het er om of we het gaan halen. We melden het natuurlijk als er een definitieve datum is!
Op de laptop, in de app, géén tv gids!
Ik heb in de (inmiddels hopeloos verouderde) KPN iTV app voor Windows (8 en 10) wel een gids.
Reputatie 7
Badge +30
Hallo @hmroep , wat jammer om te lezen dat je zo ontevreden bent over ITV Online! Je kunt in het startbericht van dit topic al lezen over EDGE: daar is de nieuwe website inderdaad nog niet beschikbaar. We verwachten deze in de toekomst wel, maar we zijn eerst begonnen met Chrome en Firefox. Deze kan je gebruiken, maar ook daar zijn inderdaad nog wat issues voor wat betreft de gids. Er wordt wel aan gewerkt hoor 🙂. Voor wat betreft de windows app, daar verwacht ik geen verbeteringen meer in, want die gaat er te zijner tijd uit.
Reputatie 1
Weet u hoe vaak ik de laatste tijd te horen krijg "Er wordt wel aan gewerkt hoor"?
Ik werkte in de meubeldetailhandel. Stel ik had u een bank met 3 poten geleverd. U klagen natuurlijk, en dan zei ik "Er wordt wel aan gewerkt hoor" en u vervolgens een jaar op die poot laat wachten? Uiteraard moest u de bank bij aflevering wel betalen.....

Of mijn nieuwe auto wordt geleverd zonder werkende remmen, en de dealer zegt "Er wordt wel aan gewerkt hoor "

Komt dit misschien binnen?

Hans M. Roeper
Reputatie 7
Badge +25
Update:

Op dinsdag 4 december komt de nieuwe iTV website ook beschikbaar voor de Edge browser. Je hoeft hier niks voor te doen: wanneer je in Edge naar interactievetv.nl of itvonline.nl gaat, maak je vanaf 4 december automatisch gebruik van de nieuwe website.
Reputatie 1
Kom op nou mensen van KPN. Ten eerste gebruik ik CHROME!!!! en ten tweede werkt de online versie niet op mijn laptop. Ik heb al gemeld dat dat ligt aan de HD resolutie (1920x1080!!!) van mijn computer. Daar kan de online app/Webpagina niet mee omgaan. Betreft, voor een beetje website bouwer, een kleine aanpassing. Zit ik nu al ruim een week op te wachten!
Zou dit nog lukken dit jaar?
Nog bedankt voor de cadeautjes voor alle gedoe van dit jaar. Maar ik heb liever een goed werkend product!
Reputatie 7
Kom op nou mensen van KPN. Ten eerste gebruik ik CHROME!!!! en ten tweede werkt de online versie niet op mijn laptop. Ik heb al gemeld dat dat ligt aan de HD resolutie (1920x1080!!!) van mijn computer. Daar kan de online app/Webpagina niet mee omgaan.
De monitor van mijn PC heeft ook een resolutie van 1920x1080 en in de Chrome browser werkt de site, dus kan ik niet helemaal plaatsen waarom dit aan de HD resolutie zou liggen.
Reputatie 1
Gebruikt u ook die resolutie? Want zodra ik de resolutie verlaag werkt het wel. Op 1920x1080 verspringen de regels van de gids.
Probeer met deze resolutie maar eens te scrollen in de gids.
Als ik de resolutie verlaag, dan werkt alles wel normaal.
Reputatie 7
Gebruikt u ook die resolutie? Want zodra ik de resolutie verlaag werkt het wel. Op 1920x1080 verspringen de regels van de gids.Probeer met deze resolutie maar eens te scrollen in de gids.Als ik de resolutie verlaag, dan werkt alles wel normaal.
Ze zeggen u tegen me. ;-)
Ja, ik gebruik die resolutie ook en ook bij die resolutie ziet de gids er bij mij prima uit.
Kan het zijn dat jij bij de beeldscherminstellingen van Windows schalingsopties aan hebt staan?
Reputatie 1

Gebruikt u ook die resolutie? Want zodra ik de resolutie verlaag werkt het wel. Op 1920x1080 verspringen de regels van de gids.Probeer met deze resolutie maar eens te scrollen in de gids.Als ik de resolutie verlaag, dan werkt alles wel normaal.Ze zeggen u tegen me. ;-)
Ja, ik gebruik die resolutie ook en ook bij die resolutie ziet de gids er bij mij prima uit.
Kan het zijn dat jij bij de beeldscherminstellingen van Windows schalingsopties aan hebt staan?\


Schalingsopties stond inderdaad aan. Heb ik uit gezet. Opnieuw opgestart. Probleem nog hetzelfde. Dus maar weer aan gezet. Gek wordt ik er van.....😉
Reputatie 7
Badge +25
Kom op nou mensen van KPN. Ten eerste gebruik ik CHROME!!!!
Ja, maar niet iedereen wil Chrome gebruiken. Mijn bericht over Edge was niet persoonlijk naar jou gericht.

Zoals al eerder is aangegeven wordt jouw signaal over de gids zeker herkend. Ik heb het zelf ook (vooral zodra je gaat terugscrollen in de gids) en het is inderdaad heel irritant. Maar het is echt niet zo dat het "met een kleine aanpassing" is opgelost. Anders was het inmiddels al opgelost.

Maar je kan ervan uit gaan dat als we hier geen update geven over de oplossing van dat probleem, we ook nog niet weten wanneer die oplossing er zal zijn. Anders dan val ik telkens in de herhaling met "wordt aan gewerkt" etc. en dat kan ook heel vervelend overkomen. Ik ben niet graag vervelend.
Reputatie 1
Beste Paul en ieder ander die dit leest.

Ik ben blij te horen dat door Paul mijn probleem/signaal over de gids zeker wordt herkend.
Maar gisteren had ik dit probleem nog even aan een goede vriend van mij voorgelegd. Deze man maakt complexe software, voor bijvoorbeeld het beheer van opslagboxen verhuren, Krantenbezorging (o.a. voor de Telegraaf). Dan heb je toch wel iemand die er verstand van heeft. En,net als ik, zei hei dat het een probleem in de website is. Dus daar werd ik wederom in bevestigd. Aangezien ik ook nog wel eens een website heb gemaakt, heb ik wel recht van spreken. Laat daar nou iemand een week werk aan spanderen, dan moet het klaar zijn. We zitten nu al weken (voor sommigen misschien maanden) op te wachten! Dat moet toch echt beter kunnen! Het gaat om de online gids hè, niet over de app.

Hans M. Roeper
Reputatie 7
Klopt het dat jij op het onderstaande scherm dat probleem ervaart?
Ik kan daar namelijk scrollen wat ik wil, maar het ziet er altijd goed uit.

Reputatie 1
Beste WJB,

Ik neem aan dat je een lagere resolutie gebruikt dan 1920 x 1080?
Daar ligt het probleem namelijk.

Groet,
Hans
Reputatie 1
Klopt het dat jij op het onderstaande scherm dat probleem ervaart?
Ik kan daar namelijk scrollen wat ik wil, maar het ziet er altijd goed uit.



Beste JWB,

En als je wel resolutie 1920 x 1080 gebruikt. En je de muis niet beweegt, verspringen de regels dan ook niet?

M.vr.gr.
Hans
Reputatie 7

Klopt het dat jij op het onderstaande scherm dat probleem ervaart?
Ik kan daar namelijk scrollen wat ik wil, maar het ziet er altijd goed uit.

Beste JWB,

En als je wel resolutie 1920 x 1080 gebruikt. En je de muis niet beweegt, verspringen de regels dan ook niet?

M.vr.gr.
Hans

Dat screenshot is van een 1920x1080 scherm en inderdaad heb ik geen last van verspringende regels, die gids werkt bij mij onder Chrome uitstekend.
Reputatie 1


Klopt het dat jij op het onderstaande scherm dat probleem ervaart?
Ik kan daar namelijk scrollen wat ik wil, maar het ziet er altijd goed uit.

Beste JWB,

En als je wel resolutie 1920 x 1080 gebruikt. En je de muis niet beweegt, verspringen de regels dan ook niet?

M.vr.gr.
Hans
Dat screenshot is van een 1920x1080 scherm en inderdaad heb ik geen last van verspringende regels, die gids werkt bij mij onder Chrome uitstekend.


raar... net nog even geprobeerd, leek goed te gaan. Maar binnen 2 seconden begonnen de regels weer te verspringen. Als ik een lagere resolutie kies, dan gebeurt het niet.