Vraag

De KPN TV website: tv.kpn.com

  • 27 August 2018
  • 792 reacties
  • 66134 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +25

Dit is een ouder artikel. Lees het artikel over de KPN TV app in onze Kennisbank voor de nieuwste informatie.

Na de nieuwe KPN TV app gaat ook de nieuwe KPN TV website live. Rond 2011 is itvonline.nl in het leven geroepen en het is tijd om te vernieuwen. We hebben gekozen voor een gefaseerde uitrol en beginnen de ondersteuning met Chrome en Firefox en inmiddels ook Edge (4 december) en Safari (28 januari). In dit topic vertel ik je er meer over.
 

8c6acfdc-cb99-4f18-aa7e-f81219645bf4.png

 

Algemeen

 

Wat is er nieuw aan de Interactieve TV website?

De Interactieve TV website is vernieuwd en verbeterd. De website ziet er anders uit en we hebben mooie nieuwe functies toegevoegd. Je kon altijd al TV kijken, de TV Gids gebruiken en opnames inplannen en bekijken op de website. Nu kun je ook:

  • Programma’s tot 7 dagen terug bekijken vanuit de TV Gids
  • De website gebruiken om TV of video’s te kijken op je grote scherm door Chromecast ondersteuning (via Google Chrome)
  • Buitenshuis tv kijken, dus ook in de EU
    • Let op: niet alle Europese landen zijn onderdeel van de EU. Noorwegen, Zwitserland en (sinds 1-1-2021) het Verenigd Koninkrijk vallen hier niet onder. Je kunt in deze landen geen programma's kijken, wel de gids gebruiken.
  • Begin gemist (sinds 28-1-2019)
  • Live pauzeren (sinds 28-01-2019)

Wat zijn de minimale vereisten om de Interactieve TV website te kunnen gebruiken?

De nieuwe website is te gebruiken met de volgende browsers:

  • Google Chrome
  • Firefox
  • Edge
  • Safari

Het maakt niet uit of je Windows of macOS gebruikt.

 

e737c31b-e82a-41b2-91be-a956a27cce1e.png


De iTV website ziet er het best uit wanneer je scherm minimaal 1024 pixels breed is (vergelijkbaar met een 11” scherm). Op een heel groot scherm, zoals een 4K tv, werkt de website wel maar ziet deze er mogelijk wat anders uit. De website is nog niet geschikt om te gebruiken op je telefoon of tablet. We raden hierbij aan om gebruik te maken van de beschikbare apps voor Android en iOS.

 

b0c36660-936d-4fe4-ab87-9b91f5b79c42.png

Hoe werkt Chromecast i.c.m. de iTV website?

Op de iTV website is het alleen mogelijk om te casten als je eerst een item afspeelt. Rechtsboven in de player zie je een Chromecast icoon, waar je op kunt klikken om met je Chromecast te verbinden. Deze functie werkt alleen via Google Chrome en niet via de andere browsers.

 

Met hoeveel mensen kun je tegelijkertijd kijken?

Als je verboden bent met het thuisnetwerk kun je met 3 apparaten tegelijkertijd kijken, buitenshuis kun je met 2 apparaten tegelijkertijd kijken. Het aantal kijkers via de tv-ontvanger telt hier niet in mee.

 

Films & Series kijken in On Demand

89f01d20-bf13-4624-91b0-a9a06f692933.png

 

Hoe kan ik een film of serie vinden in On Demand?

Op de startpagina van de Interactieve TV website staan een aantal suggesties van films en series die je kunt kijken. Ook kun je boven in beeld klikken op ‘Films’ of ‘Series’. Daarnaast kun je een film of serie zoeken via 'Zoeken'. Op de website vind je bovenin het scherm klikken op het vergrootglas en zoeken op titel. Vooral als je het Pluspakket of Videoland hebt, is er een rijk aanbod aan films en series om te bekijken.

 

Kan ik video’s hervatten?

Het hervatten van video’s kan alleen tussen de app en de website onderling. Tussen de tv-ontvanger en de app/website vindt er nog geen synchronisatie plaats.

 

Kan ik ook video’s huren?

Ja, je kan ook video's huren via tv.kpn.com. Niet via de apps.

 

TV Gids en Terugkijken

De nieuwe tv gids

 

Wat kan ik vinden in de TV Gids?

De TV Gids geeft een overzicht van alle programma’s van de afgelopen 7 dagen en de komende 5 dagen. In de TV Gids kun je ook eenvoudig de programma’s vinden die beschikbaar zijn voor ‘7 dagen terugkijken’. Dit is herkenbaar aan het oranje icoontje onder het programma.

 

Hoe kan ik een programma terugkijken?

Het is nu ook mogelijk om programma’s tot 7 dagen terug te kijken via de Gids. Je kunt een programma terugkijken als deze meer dan 15 minuten geleden is afgelopen. Programma’s die je terug kunt kijken zijn in de Gids te herkennen aan het oranje icoontje onder het programma.

 

Waarom kan ik bij sommige programma’s niet doorspoelen?

Voor sommige zenders is het doorspoelen van uitzendingen geblokkeerd. We mogen de doorspoelfunctie in verband met rechten niet gratis aanbieden. Wanneer je niet kunt doorspoelen, wordt dit aangegeven met de melding: “Vooruitspoelen voor deze zender niet toegestaan”.

 

Begin gemist en Live pauzeren

Sinds 28 januari 2019 is het mogelijk om Begin gemist, en Live pauzeren te gebruiken. Indien Begin gemist is toegestaan bij het betreffende programma kan je op het icoontje linksonder in de player klikken. Het programma begint dan opnieuw.

Live pauzeren werkt zoals je wellicht al zou verwachten. Tijdens het kijken van een programma zie je de pauzeknop in het midden van je scherm.

 

Opnames

 

Hoe kan ik een programma opnemen?

Als je het Opnemen pakket hebt, kun je programma’s opnemen. Op de detailpagina van het programma vind je de mogelijkheid om het programma op te nemen. Je kunt van alle kanalen die in je abonnement zitten een opname inplannen. 

 

Hoe verwijder of annuleer ik een opname?

Op de iTV website kun je geplande opnames annuleren op de detail pagina. Verwijderen van opnames is ook mogelijk. Klik bij de opname op de 3 puntjes en kies voor "verwijderen".



Zijn er vragen, of wil je gewoon laten weten wat je van de nieuwe iTV website vindt? Laat het hieronder weten!

 

Laatste update:  januari 2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

792 reacties

Reputatie 7
Badge +22
@Joran kun je dan ook eens navragen wanneer Safari up to date is met interactievetv.nl? Want ook dat is nog under construction. 😉👍
Reputatie 7
Badge +25
@Joran kun je dan ook eens navragen wanneer Safari up to date is met interactievetv.nl? Want ook dat is nog under construction. 😉👍
Klopt inderdaad. Duurt wat langer dan ik eerlijk gezegd dacht. Ik verwacht 'm in de komende 2 weken. Als ik een definitieve datum heb zal ik het hier melden.
Reputatie 7
Badge +22

@Joran kun je dan ook eens navragen wanneer Safari up to date is met interactievetv.nl? Want ook dat is nog under construction. 😉👍Klopt inderdaad. Duurt wat langer dan ik eerlijk gezegd dacht. Ik verwacht 'm in de komende 2 weken. Als ik een definitieve datum heb zal ik het hier melden.

Thanks! 😉
Hallo,

Als ik naar interactievetv.nl ga dan krijg ik de foutmelding (de nieuwe website is nog niet beschikbaar voor deze browser) te zien. Is er iets wat ik nog over het hoofd zie?
-Ik heb een Mac met Safari met de laatste updates geïinstalleerd.
-Ik ben niet verbonden met het thuisnetwerk.
-Ik heb al mijn rekeningen netjes betaald :)

Gisteren apart Chrome gedownload en geïnstalleerd. Daarop werkt het wel...
Reputatie 7
Badge +22

@Joran kun je dan ook eens navragen wanneer Safari up to date is met interactievetv.nl? Want ook dat is nog under construction. 😉👍Klopt inderdaad. Duurt wat langer dan ik eerlijk gezegd dacht. Ik verwacht 'm in de komende 2 weken. Als ik een definitieve datum heb zal ik het hier melden.

Hier is al over gesproken @Nico D, zie hierboven! 😉 Dus 1 van de moderators zal het hier melden als het. werkt op safari.
Thanks! Ik had alleen de beginpost gezien/gelezen met de aankondiging dat het ook op Safari zou werken. Nog even Chrome blijven gebruiken dus....:)
@moderator , ik weet niet of het al ter sprake is geweest maar:
waarom zijn opnamen van BBC First niet te bekijken? Da's toch raar. Gewoon thuis kan het niet, terwijl de zender wel beschikbaar is. Ook buitenshuis is de zender beschikbaar.
Of komt dat door gebruik Firefox?
Reputatie 7
Badge +25
@moderator , ik weet niet of het al ter sprake is geweest maar:
waarom zijn opnamen van BBC First niet te bekijken? Da's toch raar. Gewoon thuis kan het niet, terwijl de zender wel beschikbaar is. Ook buitenshuis is de zender beschikbaar.
Of komt dat door gebruik Firefox?

Nee, komt niet door Firefox. Er worden zo'n 60 zenders opgenomen voor de iTV app/web en BBC First is daar helaas niet één van. Of dit binnen afzienbare tijd wordt uitgebreid durf ik je niet te zeggen... (Dit is wel eens vaker gevraagd maar niet wellicht niet in dit topic)
@Paul_ Dank je. Zou het echter niet logisch(er) zijn als i.i.g. de zenders die via de website gekeken kunnen worden ook met opname beschikbaar zijn via de website (of app, maar die heb ik niet).
Dit is zo krom. Het wordt wel opgenomen ivm de decoder; staat wel in de lijst op de site; maar is niet beschikbaar. 🙃
Reputatie 2

@Joran kun je dan ook eens navragen wanneer Safari up to date is met interactievetv.nl? Want ook dat is nog under construction. 😉👍Klopt inderdaad. Duurt wat langer dan ik eerlijk gezegd dacht. Ik verwacht 'm in de komende 2 weken. Als ik een definitieve datum heb zal ik het hier melden.


Is er eindelijk al meer bekend over Safari?
Zo'n populaire browser, maar KPN blijft gewoon falen met fatsoenlijke ondersteuning te bieden hiervoor, al maanden lang werkt het niet.
Alleen toegeven dat het allemaal niet werkt en hiervoor hun vaste trouwe klanten compenseren ho maar.. erg jammer!

@Joran @Paul_ @Nadia
Reputatie 7
Badge +25
Toevallig vandaag info over gekregen. Op 21 maart gaan we live met ondersteuning voor de browser Safari. Hiermee is de lijst met ondersteunde browsers voor de nieuwe iTV website compleet: Chrome, Firefox, Edge en Safari.

Dat betekent echter ook dat we vanaf volgende week de oude website niet meer ondersteunen, die nu nog te bereiken is via https://portal.itvonline.nl. Vanaf volgende week verwijst deze link naar de nieuwe iTV website (www.interactievetv.nl).
Reputatie 7
Badge +22
Toevallig vandaag info over gekregen. Op 21 maart gaan we live met ondersteuning voor de browser Safari. Hiermee is de lijst met ondersteunde browsers voor de nieuwe iTV website compleet: Chrome, Firefox, Edge en Safari.

Dat betekent echter ook dat we vanaf volgende week de oude website niet meer ondersteunen, die nu nog te bereiken is via https://portal.itvonline.nl. Vanaf volgende week verwijst deze link naar de nieuwe iTV website (www.interactievetv.nl).

@Paul_ ik heb het effe getest, en het werkt:


Verder heb ik gemerkt dat als je een "Printscreen" maakt van de TV uitzending dat het beeld zwart blijft:

Denk dat dit een beveiliging is om daar geen foto opnames te kunnen maken, dat vind ik ook goed i.v.m. copyrightrechten? 🤔 😉
@paul_ schreef: Hiermee is de lijst met ondersteunde browsers voor de nieuwe iTV website compleet: Chrome, Firefox, Edge en Safari.
Gaat Internet Explorer 11 niet meer ondersteund worden? Ik ken nog oudere mensen met Windows 7 die alleen I.E. 11 gebruiken.
Reputatie 7
Ik vrees dat IE11 wellicht niet ondersteund gaat worden, wetende dat in januari 2020 Windows 7 "End of life" zal zijn en Windows 10 standaard Edge heeft.
Het marktaandeel van Windows 7 mag met zo'n 37% dan nog behoorlijk groot zijn, toch wordt dat voor een groot deel veroorzaakt door het zakelijk gebruik en laat dat nu niet echt de plek zijn voor de iTV app.
Reputatie 7
Badge +22
Ik vrees dat IE11 wellicht niet ondersteund gaat worden, wetende dat in januari 2020 Windows 7 "End of life" zal zijn en Windows 10 standaard Edge heeft.
Het marktaandeel van Windows 7 mag met zo'n 37% dan nog behoorlijk groot zijn, toch wordt dat voor een groot deel veroorzaakt door het zakelijk gebruik en laat dat nu niet echt de plek zijn voor de iTV app.

Klopt:

De ondersteuning van Windows 7 stopt

Aan alle goede dingen komt een eind, zelfs aan Windows 7. Na 14 januari 2020 zal Microsoft geen beveiligingsupdates of ondersteuning meer bieden voor pc’s met Windows 7. Je kunt echter goede tijden blijven beleven door over te stappen naar Windows 10:

Bron: Microsoft
Reputatie 7
Badge +25
Fijn dat Safari dan ook eindelijk over is. Hoewel ik nog geen definitieve "nee" heb gehoord over IE11, verwacht ik het eerlijk gezegd niet...
Reputatie 2
Fijn dat Safari dan ook eindelijk over is. Hoewel ik nog geen definitieve "nee" heb gehoord over IE11, verwacht ik het eerlijk gezegd niet...

Wéér werkt het niet.

Vanavond de hele avond al foutmelding via Safari: Unexpected initialization data type for content protection: skd
Reputatie 7
Badge +22
@jordik99 wat raar dat het bij jou het niet doet, bij mij wel.

Safari:



Safari-versie: 12.1 (14607.1.40.1.4)
MacOS Mojave: Versie 10.14.4 (Ik weet niet wat voor Mac PC je hebt, maar mag aannemen dat je deze versie ook zou moeten hebben.
Reputatie 7
Badge +30
Ha @jordik99 sorry voor de late reactie.. Werkt het inmiddels wel weer? Of nog steeds niet?
Reputatie 7
Badge +22
Ik merk op dat de nieuwe zenders het nog niet doen op de app en website:



En Stingray Classica: (Brava)

Reputatie 2
Ik merk op dat de nieuwe zenders het nog niet doen op de app en website:



En Stingray Classica: (Brava)



Ik blijf ook constant onderstaande melding krijgen, wanneer gaan we het eindelijk oplossen KPN?
Je betaald toch elke maand ook voor deze functionaliteit, maar die iTV website werkt al maanden niet op mijn MacBook...
Reputatie 7
Badge +22

Ik merk op dat de nieuwe zenders het nog niet doen op de app en website:



En Stingray Classica: (Brava)

Ik blijf ook constant onderstaande melding krijgen, wanneer gaan we het eindelijk oplossen KPN?
Je betaald toch elke maand ook voor deze functionaliteit, maar die iTV website werkt al maanden niet op mijn MacBook...

Op jou Mac zou die het moeten doen. Hij doet het wel op mijn Mac. (iMac)
Reputatie 7
Badge +22
Inmiddels een nieuw probleem, ik kom erachter dat ik op me iMac niet naar de zenders kan kijken met Safari. Want ook de commerciële zenders werken bij mij niet. Dit is schijnbaar gekomen doordat de nieuwe zenders erbij zijn gekomen. Verder heb ik de nieuwste software-versie van me iMac en Safari erop staan. Ik weet eerlijk gezegd niet waar het nou aan ligt.

Ik heb Google Chrome ook op me iMac staan, daar heb ik totaal geen problemen met kijken. Mij gevoel zegt dan ook dat het bij Apple kan liggen, en aan Safari. Zullen ze weer wat veranderd hebben aan de beveiliging? (DRM)
Reputatie 7
Badge +30
Ha Dennis en @jordik99, kunnen jullie nu naar geen enkele zender kijken op Safari? En dit was na het 'aanzetten' van de nieuwe zenders? Ik begrijp van jou, Jordi, dat 'ie het constant niet doet. Is dat dan ook op elke zender of maakt dit nog verschil?
Reputatie 7
Badge +22
Ha Dennis en @jordik99, kunnen jullie nu naar geen enkele zender kijken op Safari? En dit was na het 'aanzetten' van de nieuwe zenders? Ik begrijp van jou, Jordi, dat 'ie het constant niet doet. Is dat dan ook op elke zender of maakt dit nog verschil?
Bij mij doet er geen 1 zender, behalve NPO 1, 2 en 3. (Safari)

Op Google Chrome werkt alle zenders weer wel. Zal het denk ik met de DRM te maken hebben bij Apple? 🤔