Vraag

De KPN TV website: tv.kpn.com

  • 27 August 2018
  • 792 reacties
  • 66136 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +25

Dit is een ouder artikel. Lees het artikel over de KPN TV app in onze Kennisbank voor de nieuwste informatie.

Na de nieuwe KPN TV app gaat ook de nieuwe KPN TV website live. Rond 2011 is itvonline.nl in het leven geroepen en het is tijd om te vernieuwen. We hebben gekozen voor een gefaseerde uitrol en beginnen de ondersteuning met Chrome en Firefox en inmiddels ook Edge (4 december) en Safari (28 januari). In dit topic vertel ik je er meer over.
 

8c6acfdc-cb99-4f18-aa7e-f81219645bf4.png

 

Algemeen

 

Wat is er nieuw aan de Interactieve TV website?

De Interactieve TV website is vernieuwd en verbeterd. De website ziet er anders uit en we hebben mooie nieuwe functies toegevoegd. Je kon altijd al TV kijken, de TV Gids gebruiken en opnames inplannen en bekijken op de website. Nu kun je ook:

  • Programma’s tot 7 dagen terug bekijken vanuit de TV Gids
  • De website gebruiken om TV of video’s te kijken op je grote scherm door Chromecast ondersteuning (via Google Chrome)
  • Buitenshuis tv kijken, dus ook in de EU
    • Let op: niet alle Europese landen zijn onderdeel van de EU. Noorwegen, Zwitserland en (sinds 1-1-2021) het Verenigd Koninkrijk vallen hier niet onder. Je kunt in deze landen geen programma's kijken, wel de gids gebruiken.
  • Begin gemist (sinds 28-1-2019)
  • Live pauzeren (sinds 28-01-2019)

Wat zijn de minimale vereisten om de Interactieve TV website te kunnen gebruiken?

De nieuwe website is te gebruiken met de volgende browsers:

  • Google Chrome
  • Firefox
  • Edge
  • Safari

Het maakt niet uit of je Windows of macOS gebruikt.

 

e737c31b-e82a-41b2-91be-a956a27cce1e.png


De iTV website ziet er het best uit wanneer je scherm minimaal 1024 pixels breed is (vergelijkbaar met een 11” scherm). Op een heel groot scherm, zoals een 4K tv, werkt de website wel maar ziet deze er mogelijk wat anders uit. De website is nog niet geschikt om te gebruiken op je telefoon of tablet. We raden hierbij aan om gebruik te maken van de beschikbare apps voor Android en iOS.

 

b0c36660-936d-4fe4-ab87-9b91f5b79c42.png

Hoe werkt Chromecast i.c.m. de iTV website?

Op de iTV website is het alleen mogelijk om te casten als je eerst een item afspeelt. Rechtsboven in de player zie je een Chromecast icoon, waar je op kunt klikken om met je Chromecast te verbinden. Deze functie werkt alleen via Google Chrome en niet via de andere browsers.

 

Met hoeveel mensen kun je tegelijkertijd kijken?

Als je verboden bent met het thuisnetwerk kun je met 3 apparaten tegelijkertijd kijken, buitenshuis kun je met 2 apparaten tegelijkertijd kijken. Het aantal kijkers via de tv-ontvanger telt hier niet in mee.

 

Films & Series kijken in On Demand

89f01d20-bf13-4624-91b0-a9a06f692933.png

 

Hoe kan ik een film of serie vinden in On Demand?

Op de startpagina van de Interactieve TV website staan een aantal suggesties van films en series die je kunt kijken. Ook kun je boven in beeld klikken op ‘Films’ of ‘Series’. Daarnaast kun je een film of serie zoeken via 'Zoeken'. Op de website vind je bovenin het scherm klikken op het vergrootglas en zoeken op titel. Vooral als je het Pluspakket of Videoland hebt, is er een rijk aanbod aan films en series om te bekijken.

 

Kan ik video’s hervatten?

Het hervatten van video’s kan alleen tussen de app en de website onderling. Tussen de tv-ontvanger en de app/website vindt er nog geen synchronisatie plaats.

 

Kan ik ook video’s huren?

Ja, je kan ook video's huren via tv.kpn.com. Niet via de apps.

 

TV Gids en Terugkijken

De nieuwe tv gids

 

Wat kan ik vinden in de TV Gids?

De TV Gids geeft een overzicht van alle programma’s van de afgelopen 7 dagen en de komende 5 dagen. In de TV Gids kun je ook eenvoudig de programma’s vinden die beschikbaar zijn voor ‘7 dagen terugkijken’. Dit is herkenbaar aan het oranje icoontje onder het programma.

 

Hoe kan ik een programma terugkijken?

Het is nu ook mogelijk om programma’s tot 7 dagen terug te kijken via de Gids. Je kunt een programma terugkijken als deze meer dan 15 minuten geleden is afgelopen. Programma’s die je terug kunt kijken zijn in de Gids te herkennen aan het oranje icoontje onder het programma.

 

Waarom kan ik bij sommige programma’s niet doorspoelen?

Voor sommige zenders is het doorspoelen van uitzendingen geblokkeerd. We mogen de doorspoelfunctie in verband met rechten niet gratis aanbieden. Wanneer je niet kunt doorspoelen, wordt dit aangegeven met de melding: “Vooruitspoelen voor deze zender niet toegestaan”.

 

Begin gemist en Live pauzeren

Sinds 28 januari 2019 is het mogelijk om Begin gemist, en Live pauzeren te gebruiken. Indien Begin gemist is toegestaan bij het betreffende programma kan je op het icoontje linksonder in de player klikken. Het programma begint dan opnieuw.

Live pauzeren werkt zoals je wellicht al zou verwachten. Tijdens het kijken van een programma zie je de pauzeknop in het midden van je scherm.

 

Opnames

 

Hoe kan ik een programma opnemen?

Als je het Opnemen pakket hebt, kun je programma’s opnemen. Op de detailpagina van het programma vind je de mogelijkheid om het programma op te nemen. Je kunt van alle kanalen die in je abonnement zitten een opname inplannen. 

 

Hoe verwijder of annuleer ik een opname?

Op de iTV website kun je geplande opnames annuleren op de detail pagina. Verwijderen van opnames is ook mogelijk. Klik bij de opname op de 3 puntjes en kies voor "verwijderen".



Zijn er vragen, of wil je gewoon laten weten wat je van de nieuwe iTV website vindt? Laat het hieronder weten!

 

Laatste update:  januari 2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

792 reacties

Reputatie 7
Badge +25
Hi @computeraki. Je bedoelt via Safari neem ik aan? Hier ook net getest op een Macbook, maar hier werkt full screen wel gewoon. Toevallig nog een andere browser op de Mac die je kunt testen? Ik hoor het graag als anderen hetzelfde ervaren.
Reputatie 1
Badge
Hi @computeraki. Je bedoelt via Safari neem ik aan? Hier ook net getest op een Macbook, maar hier werkt full screen wel gewoon. Toevallig nog een andere browser op de Mac die je kunt testen? Ik hoor het graag als anderen hetzelfde ervaren.

Dit gebeurt zowel op Safari als Chrome op MacOs versie 10.14.5
Reputatie 7
Badge +25

Hi @computeraki. Je bedoelt via Safari neem ik aan? Hier ook net getest op een Macbook, maar hier werkt full screen wel gewoon. Toevallig nog een andere browser op de Mac die je kunt testen? Ik hoor het graag als anderen hetzelfde ervaren.Dit gebeurt zowel op Safari als Chrome op MacOs versie 10.14.5

Apart.. Hier in Chrome en Safari geen problemen met versie 10.14.5. Waarschijnlijk domme vraag, maar je hebt vast de Mac al een keertje opnieuw opgestart? Welke versie Safari/Chrome gebruik je?
Reputatie 7
Badge +22
@Paul_ ik heb ook even gekeken, en ik heb gewoon Full-screen met mijn Mac:


Bij mij dus niks aan de hand.

Safari-versie:




Wat raar dat @computeraki problemen ondervindt.
Waarschijnlijk domme vraag, maar je hebt vast de Mac al een keertje opnieuw opgestart? Welke versie Safari/Chrome gebruik je?
Computeraki zou je de vraag van Paul nog kunnen beantwoorden? Dan kunnen ze eventueel verder kijken. 😉
Reputatie 1
Badge
Het opnieuw opstarten heeft blijkbaar geholpen, want full screen lukt inmiddels (op meerdere kanalen getest)
Reputatie 7
Badge +22
Het opnieuw opstarten heeft blijkbaar geholpen, want full screen lukt inmiddels (op meerdere kanalen getest)
Wat fijn dat het weer werkt @computeraki bedankt voor de terugkoppeling! 👍🏼
Is het mogelijk om via de browser (Chrome) te zappen tussen de kanalen. Ik kan de optie niet vinden.
Reputatie 7
Badge +25
Hi @Jrvd. Ik weet niet zeker of dit is wat je bedoelt maar als je rechtsboven op het icoontje klikt, kan je onder in beeld een andere zender selecteren.

Bedankt voor de tip. Dit icoontje heb ik dus nog nooit gezien 🙂. Het is misschien niet optimaal maar al een hele verbetering. Bedankt
Ligt het aan mij of vind ik de site voor op de PC echt een achteruit gang. Eventjes snel de afgelopen week doorscrollen om te kijken of ik nog iets gemist heb duurt nu uren. Erg weinig info op het scherm, slechts drie zenders en de tijden wijzigen is ook erg onhandig.
Reputatie 5
Badge +3
Op mijn laptop gebruik ik de cursor key's om eventueel een andere zender te kiezen, links/rechts voor omlaag en omhoog in de zenderlijst en met de andere roep ik die keuzebalk van zenders op aan de onderzijde.

@Paul_ is het misschien ook een idee dat je met de cijfer toetsen direct een zender kunt kiezen? Met name bij laptop gebruik van interactievetv.nl zou dat handig zijn om van zender te verwisselen!
Reputatie 7
Badge +25
Ligt het aan mij of vind ik de site voor op de PC echt een achteruit gang. Eventjes snel de afgelopen week doorscrollen om te kijken of ik nog iets gemist heb duurt nu uren. Erg weinig info op het scherm, slechts drie zenders en de tijden wijzigen is ook erg onhandig.
Hoi @Leg. Je bedoelt de gids neem ik aan? Daar is niets aan veranderd de laatste tijd maar wat jij aangeeft herken ik wel. Wat wellicht nog wat belangrijker is, is dat de ontwikkelaars dat ook herkennen. Het is wel zo dat de gids zo ongeveer het meest 'zware' en ingewikkelde deel is van de website (heb ik me laten vertellen), dus ik verwacht niet op korte termijn aanpassingen.

Op mijn laptop gebruik ik de cursor key's om eventueel een andere zender te kiezen, links/rechts voor omlaag en omhoog in de zenderlijst en met de andere roep ik die keuzebalk van zenders op aan de onderzijde.

@Paul_ is het misschien ook een idee dat je met de cijfer toetsen direct een zender kunt kiezen? Met name bij laptop gebruik van interactievetv.nl zou dat handig zijn om van zender te verwisselen!

Haha, ik wist dit niet. Bedankt voor deze tip! En jouw idee klinkt goed, dus ik zal 'm zeker delen met m'n collega's. Betekent niet dat die optie er volgende week is, maar wellicht kunnen ze het wel meenemen in een update.
Reputatie 5
Badge +3
Is er momenteel storing? Tijd nu is 09.15 uur op maandag 3 juni 2019.
Zowel met de laptop als met de smartphone kan ik geen verbinding krijgen met interactieve.tv.nl en- of app. De WiFi verbinding, alsook de kabel verbinding is 100% in orde.

Edit
Ik kom wel in het inlog scherm maar na ingeven van en- of abonnementscode of emailadres van mijn KPN-ID account geen toegang.

Wat er in beeld na enige seconden verschijnt:


Reputatie 7
Badge +25
Is er momenteel storing?
Zowel met de laptop als met de smartphone kan ik geen verbinding krijgen met interactieve.tv.nl en- of app.

Niet dat ik weet. Hier werkt de site en app beiden wel gewoon...
Reputatie 5
Badge +3
Dat is vreemd, mijn down is ruim 30 Mb/s en Up=2.0 en ik kan met mijn KPN-ID ook gewoon hier op het forum komen.
Ben ik er soms vanaf gegooid? ha ha ha.

Als ik inlog mbv Edge komt het volgende in scherm:

Reputatie 7
Badge +25
@racinfo2: Er lijkt inderdaad wel wat aan de hand te zijn (klik hier). We gaan het (laten) onderzoeken en houd dat topic in de gaten voor updates.
Reputatie 5
Badge +3
@racinfo2: Er lijkt inderdaad wel wat aan de hand te zijn (klik hier). We gaan het (laten) onderzoeken en houd dat topic in de gaten voor updates.
Klopt @Paul_ , inmiddels had ik ook al 0800-0402 geraadpleegd en zij vertelden mij dat er meerderen waren met deze storing.

Inmiddels is het al opgelost en alles werkt weer naar behoren! 😍
Reputatie 7
Badge +25
Morgen (12-06) komt er een update voor interactievetv.nl. Hierbij wat details:

Vernieuwde startpagina
De startpagina is een nieuw jasje gestoken en is nu ook geschikt om te gebruiken op kleinere schermen. Is je scherm kleiner dan 1280px? Dan zag je eerst nog scrollbalken aan de onderkant. Vanaf 12 juni past de website zich echter automatisch aan aan de schermgrootte tot 480px.

Navigatie
De navigatie is vereenvoudigd en is nu bovenin je scherm te vinden. De ‘groene balk’ op de startpagina is om deze reden verwijderd.

Films-pagina
De films-pagina ziet er hetzelfde uit als de startpagina. Op de films-pagina kun je een overzicht vinden van films in verschillende categorieën ter inspiratie. Weet je wal wat je wilt kijken? Dan kun je rechtsboven ook snel een genre kiezen.

Reputatie 5
Badge +3
@Paul_ wanneer zal de nieuwe interactievetv.nl in gebruik worden genomen?
Reputatie 7
Badge +25
Goede vraag. Ik heb geen tegenbericht gehad, dus ik zal eens navragen! Dank voor de heads-up.
Ik neem aan dat op een tablet even goed de verwijzing naar de app blijft staan al zijn die schermen groot genoeg, wat betreft de pixels in ieder geval.
Reputatie 7
Badge +25
Heb ik toch weer voor m'n beurt gepraat. Note to self: ik kan beter gewoon die updates geven zonder een specifieke datum te noemen. De update staat nu gepland voor over ongeveer een week. Reden weet ik zo niet eerlijk gezegd.

Ik neem aan dat op een tablet even goed de verwijzing naar de app blijft staan al zijn die schermen groot genoeg, wat betreft de pixels in ieder geval.
Dat neem ik ook aan inderdaad.
Reputatie 7

Ik neem aan dat op een tablet even goed de verwijzing naar de app blijft staan al zijn die schermen groot genoeg, wat betreft de pixels in ieder geval.Dat neem ik ook aan inderdaad.

Waarom, dat is toch helemaal niet nodig?
Peroonlijk zie ik eerder dat je op een tablet of telefoon ook via een browser iTV kunt gebruiken.
Reputatie 7
Badge +25


Ik neem aan dat op een tablet even goed de verwijzing naar de app blijft staan al zijn die schermen groot genoeg, wat betreft de pixels in ieder geval.Dat neem ik ook aan inderdaad.
Waarom, dat is toch helemaal niet nodig?
Peroonlijk zie ik eerder dat je op een tablet of telefoon ook via een browser iTV kunt gebruiken.

Volgens mij heb je wel eens eerder hier een mening over gegeven als ik het me goed herinner. Het is meer dat ik het denk, niet per se dat ik vind dat dat zou moeten.🙂

Als alles helemaal responsive goed werkt etc., dan komt het inderdaad bijna op hetzelfde neer voor zover dat ik dat kan inschatten (ik ben geen expert op dat gebied zoals je wellicht weet).


Ik neem aan dat op een tablet even goed de verwijzing naar de app blijft staan al zijn die schermen groot genoeg, wat betreft de pixels in ieder geval.Dat neem ik ook aan inderdaad.
Waarom, dat is toch helemaal niet nodig?
Peroonlijk zie ik eerder dat je op een tablet of telefoon ook via een browser iTV kunt gebruiken.

Ik meen me te herinneren dat je het via de browser op een tablet niet practisch vond. Ten tijde van dat Chromium gedoe was dat mijn voorgestelde workaround in plaats van de browser een versie terug zetten