Vraag

De KPN TV website: tv.kpn.com

  • 27 August 2018
  • 792 reacties
  • 66139 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +25

Dit is een ouder artikel. Lees het artikel over de KPN TV app in onze Kennisbank voor de nieuwste informatie.

Na de nieuwe KPN TV app gaat ook de nieuwe KPN TV website live. Rond 2011 is itvonline.nl in het leven geroepen en het is tijd om te vernieuwen. We hebben gekozen voor een gefaseerde uitrol en beginnen de ondersteuning met Chrome en Firefox en inmiddels ook Edge (4 december) en Safari (28 januari). In dit topic vertel ik je er meer over.
 

8c6acfdc-cb99-4f18-aa7e-f81219645bf4.png

 

Algemeen

 

Wat is er nieuw aan de Interactieve TV website?

De Interactieve TV website is vernieuwd en verbeterd. De website ziet er anders uit en we hebben mooie nieuwe functies toegevoegd. Je kon altijd al TV kijken, de TV Gids gebruiken en opnames inplannen en bekijken op de website. Nu kun je ook:

  • Programma’s tot 7 dagen terug bekijken vanuit de TV Gids
  • De website gebruiken om TV of video’s te kijken op je grote scherm door Chromecast ondersteuning (via Google Chrome)
  • Buitenshuis tv kijken, dus ook in de EU
    • Let op: niet alle Europese landen zijn onderdeel van de EU. Noorwegen, Zwitserland en (sinds 1-1-2021) het Verenigd Koninkrijk vallen hier niet onder. Je kunt in deze landen geen programma's kijken, wel de gids gebruiken.
  • Begin gemist (sinds 28-1-2019)
  • Live pauzeren (sinds 28-01-2019)

Wat zijn de minimale vereisten om de Interactieve TV website te kunnen gebruiken?

De nieuwe website is te gebruiken met de volgende browsers:

  • Google Chrome
  • Firefox
  • Edge
  • Safari

Het maakt niet uit of je Windows of macOS gebruikt.

 

e737c31b-e82a-41b2-91be-a956a27cce1e.png


De iTV website ziet er het best uit wanneer je scherm minimaal 1024 pixels breed is (vergelijkbaar met een 11” scherm). Op een heel groot scherm, zoals een 4K tv, werkt de website wel maar ziet deze er mogelijk wat anders uit. De website is nog niet geschikt om te gebruiken op je telefoon of tablet. We raden hierbij aan om gebruik te maken van de beschikbare apps voor Android en iOS.

 

b0c36660-936d-4fe4-ab87-9b91f5b79c42.png

Hoe werkt Chromecast i.c.m. de iTV website?

Op de iTV website is het alleen mogelijk om te casten als je eerst een item afspeelt. Rechtsboven in de player zie je een Chromecast icoon, waar je op kunt klikken om met je Chromecast te verbinden. Deze functie werkt alleen via Google Chrome en niet via de andere browsers.

 

Met hoeveel mensen kun je tegelijkertijd kijken?

Als je verboden bent met het thuisnetwerk kun je met 3 apparaten tegelijkertijd kijken, buitenshuis kun je met 2 apparaten tegelijkertijd kijken. Het aantal kijkers via de tv-ontvanger telt hier niet in mee.

 

Films & Series kijken in On Demand

89f01d20-bf13-4624-91b0-a9a06f692933.png

 

Hoe kan ik een film of serie vinden in On Demand?

Op de startpagina van de Interactieve TV website staan een aantal suggesties van films en series die je kunt kijken. Ook kun je boven in beeld klikken op ‘Films’ of ‘Series’. Daarnaast kun je een film of serie zoeken via 'Zoeken'. Op de website vind je bovenin het scherm klikken op het vergrootglas en zoeken op titel. Vooral als je het Pluspakket of Videoland hebt, is er een rijk aanbod aan films en series om te bekijken.

 

Kan ik video’s hervatten?

Het hervatten van video’s kan alleen tussen de app en de website onderling. Tussen de tv-ontvanger en de app/website vindt er nog geen synchronisatie plaats.

 

Kan ik ook video’s huren?

Ja, je kan ook video's huren via tv.kpn.com. Niet via de apps.

 

TV Gids en Terugkijken

De nieuwe tv gids

 

Wat kan ik vinden in de TV Gids?

De TV Gids geeft een overzicht van alle programma’s van de afgelopen 7 dagen en de komende 5 dagen. In de TV Gids kun je ook eenvoudig de programma’s vinden die beschikbaar zijn voor ‘7 dagen terugkijken’. Dit is herkenbaar aan het oranje icoontje onder het programma.

 

Hoe kan ik een programma terugkijken?

Het is nu ook mogelijk om programma’s tot 7 dagen terug te kijken via de Gids. Je kunt een programma terugkijken als deze meer dan 15 minuten geleden is afgelopen. Programma’s die je terug kunt kijken zijn in de Gids te herkennen aan het oranje icoontje onder het programma.

 

Waarom kan ik bij sommige programma’s niet doorspoelen?

Voor sommige zenders is het doorspoelen van uitzendingen geblokkeerd. We mogen de doorspoelfunctie in verband met rechten niet gratis aanbieden. Wanneer je niet kunt doorspoelen, wordt dit aangegeven met de melding: “Vooruitspoelen voor deze zender niet toegestaan”.

 

Begin gemist en Live pauzeren

Sinds 28 januari 2019 is het mogelijk om Begin gemist, en Live pauzeren te gebruiken. Indien Begin gemist is toegestaan bij het betreffende programma kan je op het icoontje linksonder in de player klikken. Het programma begint dan opnieuw.

Live pauzeren werkt zoals je wellicht al zou verwachten. Tijdens het kijken van een programma zie je de pauzeknop in het midden van je scherm.

 

Opnames

 

Hoe kan ik een programma opnemen?

Als je het Opnemen pakket hebt, kun je programma’s opnemen. Op de detailpagina van het programma vind je de mogelijkheid om het programma op te nemen. Je kunt van alle kanalen die in je abonnement zitten een opname inplannen. 

 

Hoe verwijder of annuleer ik een opname?

Op de iTV website kun je geplande opnames annuleren op de detail pagina. Verwijderen van opnames is ook mogelijk. Klik bij de opname op de 3 puntjes en kies voor "verwijderen".



Zijn er vragen, of wil je gewoon laten weten wat je van de nieuwe iTV website vindt? Laat het hieronder weten!

 

Laatste update:  januari 2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

792 reacties

@Kaatje19700 cast je toevallig naar een recente Samsung tv een van 2017 of jonger, @Dennis Schreve kan dat scrollen enkel in combinatie met de Samsung tv?
Reputatie 7
Dat is dan nog meer dan bij mij! Hier helemaal geen balkje, geen bolletje, en geen screenshot van het dan draaiende programma 🙄

Natuurlijk heb ik de versie ITV versie 6.3.3 iOS 12.3.1 @Paul_ ?

Ipad met 6.3.3 en 12.3.1 geeft exact hetzelfde,...



Krijg ik nu ook korting omdat niet alle functies werken? 😋
Reputatie 7
@Kaatje19700 cast je toevallig naar een recente Samsung tv een van 2017 of jonger, @Dennis Schreve kan dat scrollen enkel in combinatie met de Samsung tv?
Je kunt helemaal niet casten naar een Samsung televisie, die heeft geen Android.
Casten kan naar Android televisies (Sony, Philips) en Chromecasts.
Een Chromecast heeft absoluut geen weet van een eventuele smart-TV app op Samsung ... tenminste ... ik denk dat je daar naartoe wilt.
Reputatie 2
Badge
@Kaatje19700 cast je toevallig naar een recente Samsung tv een van 2017 of jonger, @Dennis Schreve kan dat scrollen enkel in combinatie met de Samsung tv?

Ik cast naar naar een Smart tv via de Google Chromecast. De tv is een Telefunken. Wel 2 maanden oud, maar niet meer verkrijgbaar.
Dan gaat het idee wat ik had niet op. Dan is het puur de app op de telefoon of tablet waar het mogelijk gezocht kan worden.
Reputatie 7
Badge +25
Zeker interessant! Even ter verduidelijking nog: we hebben het op dit moment over opnames @Kaatje19700 en @wjb? (kan zijn dat ik het over het hoofd heb gezien)
Reputatie 7
Zeker interessant! Even ter verduidelijking nog: we hebben het op dit moment over opnames @Kaatje19700 en @wjb? (kan zijn dat ik het over het hoofd heb gezien)
Nee, ik heb het niet over opnames specifiek, maar over alle uitzendingen. Ook bij "Kijk terug" of "Begin gemist" is het voor mij niet mogelijk om vooruit of achteruit te spoelen d.m.v. het verslepen van een "bolletje". Dat "bolletje" wordt simpelweg niet getoond.

Het voorbeeld dat @Kaatje19700 geplaatst heeft betreft ook een "Kijk terug" uitzending.
In dat voorbeeld zie je het rode bolletje om vooruit en achteruit te spoelen.
Op mijn voorbeeld zie je dat bolletje niet terwijl het precies dezelfde uitzending betreft.
Reputatie 7
Badge +25
Duidelijk. Ik zal er achteraan gaan.
Reputatie 2
Badge
Zeker interessant! Even ter verduidelijking nog: we hebben het op dit moment over opnames @Kaatje19700 en @wjb? (kan zijn dat ik het over het hoofd heb gezien)

Ik heb het over opnames. Ik kijk niet terug via de app.i

Alleen kan ik nog niet vooruit spoelen als ik via de website cast.
Reputatie 2
Badge

Zeker interessant! Even ter verduidelijking nog: we hebben het op dit moment over opnames @Kaatje19700 en @wjb? (kan zijn dat ik het over het hoofd heb gezien)Nee, ik heb het niet over opnames specifiek, maar over alle uitzendingen. Ook bij "Kijk terug" of "Begin gemist" is het voor mij niet mogelijk om vooruit of achteruit te spoelen d.m.v. het verslepen van een "bolletje". Dat "bolletje" wordt simpelweg niet getoond.

Het voorbeeld dat @Kaatje19700 geplaatst heeft betreft ook een "Kijk terug" uitzending.
In dat voorbeeld zie je het rode bolletje om vooruit en achteruit te spoelen.
Op mijn voorbeeld zie je dat bolletje niet terwijl het precies dezelfde uitzending betreft.


Nee is een opname, Ik kijk nooit kijk terug via de app.
Reputatie 7
Nee is een opname, Ik kijk nooit kijk terug via de app.
Dan zal ik vanavond kijken of ik bij opnames dat "bolletje" ook krijg.
Zo ja, dan is beperkt het probleem zich blijkbaar tot "Kijk terug" en "Begin gemist".
Reputatie 7

Nee is een opname, Ik kijk nooit kijk terug via de app.Dan zal ik vanavond ook kijken of ik bij opnames dat "bolletje" ook krijg.
Zo ja, dan is beperkt het probleem zich blijkbaar tot "Kijk terug" en "Begin gemist".

Het probleem beperkt zich inderdaad tot "Kijk terug" en "Begin gemist".
Bij het terugkijken van opnames krijg ik ook het "bolletje" te zien om vooruit en achteruit te spoelen.


@Paul_,
Dat geeft in ieder geval een gerichtere vraag richting het developmentteam. 😉
Ik hoop wel dat hiermee de prioriteit om tot een oplossing te komen niet ineens veel lager is geworden.
Daarnaast zie ik de bui al hangen dat er gezegd zal worden dat het "by design" is dat bij "Kijk terug" en "Begin gemist" voor- en achteruitspoelen niet mogelijk is, maar dan wil ik er graag op wijzen dat dat (afhankelijk van de zender) wel mogelijk is op de tablet of telefoon zelf.
Reputatie 7
Badge +25
@Paul_,
Dat geeft in ieder geval een gerichtere vraag richting het developmentteam. 😉

Ik hoop wel dat hiermee de prioriteit om tot een oplossing te komen niet ineens veel lager is geworden.
Daarnaast zie ik de bui al hangen dat er gezegd zal worden dat het "by design" is dat bij "Kijk terug" en "Begin gemist" voor- en achteruitspoelen niet mogelijk is, maar dan wil ik er graag op wijzen dat dat (afhankelijk van de zender) wel mogelijk is op de tablet of telefoon zelf.

Hoe gerichter, hoe beter inderdaad. Developers worden daar blij van.

De bui die jij ziet, zie ik ook. Maar laat ik niet te veel op zaken vooruit lopen. Ik geef het allemaal door, en zodra ik meer weet, laat ik van me horen.
Reputatie 7
Badge +25


Nee is een opname, Ik kijk nooit kijk terug via de app.Dan zal ik vanavond ook kijken of ik bij opnames dat "bolletje" ook krijg.
Zo ja, dan is beperkt het probleem zich blijkbaar tot "Kijk terug" en "Begin gemist".
Het probleem beperkt zich inderdaad tot "Kijk terug" en "Begin gemist".
Bij het terugkijken van opnames krijg ik ook het "bolletje" te zien om vooruit en achteruit te spoelen.

@Paul_,
Dat geeft in ieder geval een gerichtere vraag richting het developmentteam. 😉

Ik hoop wel dat hiermee de prioriteit om tot een oplossing te komen niet ineens veel lager is geworden.
Daarnaast zie ik de bui al hangen dat er gezegd zal worden dat het "by design" is dat bij "Kijk terug" en "Begin gemist" voor- en achteruitspoelen niet mogelijk is, maar dan wil ik er graag op wijzen dat dat (afhankelijk van de zender) wel mogelijk is op de tablet of telefoon zelf.

@wjb @Kaatje19700 en andere geïnteresseerden. Het is een soort van "by design" dat je niet kan voor- en achteruitspoelen bij Begin gemist en Terugkijken. Het komt er op neer dat de verschillende beperkingen (i.v.m. contentrechten) die horen bij Terugkijken (niet mogen doorspoelen bij de commerciëlen behalve die eerste 7 minuten) lastig zijn te implementeren op Chromecast. Die dongle schijnt niet helemaal bedoeld te zijn voor dat soort specifieke "use cases" en dan heb je 2 opties. De huidige manier, of je niet helemaal aan de contracten houden... Het is dat eerste geworden.

Dit is dus een beetje hoe de vork in de steel zit. Ik weet niet wanneer dit wel mogelijk gaat zijn, maar als ik een beetje tussen de regels door lees, denk ik niet dat het zeer binnenkort is.
Reputatie 5
Badge +3
Er is iets (!) veranderd....

Reputatie 5
Badge +3
De gids problemen lijken in deze hernieuwde "interactievetv.nl" website opgelost, ik ondervind tot nog toe geen problemen meer.
Overigens merk ik op dat de site nu veel gemakkelijker werkt, alle keuzes zoals bovenin de site vermeld werken veel prettiger dan voorheen.
Reputatie 5
Badge +3
@Paul_

Een minpuntje is dat je in de weergave van alle nog te verwachten films niet meer kunt zien dat deze geprogrammeerd staat voor OPNAME wat voorheen dus wel zo was.

In de schermcopy hieronder staan diverse films die gemerkt zijn voor opname, oa. de expendables 1 & 2 maar het rode merkteken wat dan rechtsonder in cover van de film stond ontbreekt!

Reputatie 7
Badge +25
Een minpuntje is dat je in de weergave van alle nog te verwachten films niet meer kunt zien dat deze geprogrammeerd staat voor OPNAME wat voorheen dus wel zo was.

In de schermcopy hieronder staan diverse films die gemerkt zijn voor opname, oa. de expendables 1 & 2 maar het rode merkteken wat dan rechtsonder in cover van de film stond ontbreekt!

Die pagina gebruik ik eerlijk gezegd nooit, maar opmerkelijk dat het eerst wel zo was en nu niet meer. Toch best handig om het erbij te zien (ook al zie je het wel zodra je de film aanklikt). Ik geef het door!
Reputatie 5
Badge +3
@Paul_ , wellicht ten overvloede, in het hoofdscherm (KPN) zijn de opname markeringen wel zichtbaar maar wanneer je dan "Bekijk Alles" aan klikt dan niet meer!

Je schreef:
Die pagina gebruik ik eerlijk gezegd nooit,....

Ik integendeel dus heel vaak om tevoren op de laptop mijn films te plannen! Wat bijzonder handig is want op die manier sla je nooit een mooie film over. Door de gidsen bladeren van alle zenders op diverse dagen zou toch echt teveel van het goede zijn om te plannen!

Reputatie 7
Helaas is het inplannen van opnames via de site en app voor ons en vele andere glasvezelabonnees helemaal niet mogelijk immers wij kijken via de TV ontvangers naar de HD-"Glas" variant en hebben de SD/HD variant van de zender verborgen. Opnames die via de app ingepland zijn zijn echter voor de SD/HD variant en daarmee dan ook niet zichtbaar op de TV ontvanger.

Dit ervaar ik echt als een zeer grote tekortkoming van het iTV platform maar KPN lijkt niet van zins om hier ook maar iets aan te veranderen.
Sind de nieuwe website eigenlijk alleen maar problemen. De Windows 10 app is nu ook verwijderd van de Windows store dus TV kijken zit er niet meer in.

Probleem? Afspelen buffet erg veel en in fullscreen (volledige scherm) werkt het helemaal niet, speelt niet af.

Zowel in Google Chrome als Microsoft Edge. Ik heb de volledige browser gegevens gewist maar dat werkt niet. Ter vergelijking, Netflix werkt prima en vraagt toch echt meer dan kpn.

Aangezien we geen tv kabel hebben kunnen wij alleen via de computer kijken, dus dit is gewoon on beschikbaarheid van een betaalde service.

Graag hoor ik wat er aan de hand is.
Kleine update:

De app is er opeens weer, dus negeer dat, maar, die werkt ook niet! Blijft maar laden en laden, speelt nooit af.
Ik heb ook gespeeld met scherm resoluties maar die maakte geen verschil.
Ga hierna Windows en graphics card drivers checken.
Reputatie 7
Badge +25
Hi @Mijn.Eigen.Raam. We hebben geen Win10 app gehad, maar ik vermoed dat je de Win8 app bedoelt. Die kan je beter gewoon vergeten want die wordt binnenkort uit de lucht gehaald. De streams werken sowieso al niet meer inderdaad. Het draait nog op een oude back-end en daar gaat over niet al te lange tijd de stekker uit.

Waarom je de website niet kan gebruiken is wel vreemd. Laat ik beginnen met Chrome aangezien ik die zelf ook gebruik. Welke versie is staat er op? En heb je toevallig ook bijvoorbeeld bepaalde plug-ins geïnstalleerd (zoals adblockers)? Wat haal je bij een speedtest?
@Paul_

Dank je wel voor je reactie.
Ik weet dat ik de app kan vergeten, jammer maar OK.

Mbt het probleem, het is niet alleen op Chrome maar ook op Edge
Chrome versie is 75.0.3770.100
Probleem speelt ook in incognito mode. (dus plugins hebben dan geen effect)

De snelheid is niks, 8.0 Mbps, echter Netflix werkt er prima op.

Kleine update, had graphics card driver updates maar die hebben het niet opgelost.
Ben nu de 1903 Windows update aaan het installeren, kijken of dat werkt.
Reputatie 7
Badge +28
@Mijn.Eigen.Raam Kun je testen of een lagere kwaliteit helpt? Druk op het knopje rechtsboven, vervolgens instellingen. Als de beeldkwaliteit op Hoog staat kun je Gemiddeld proberen, anders Laag. Of 1903 helpt weet ik niet maar laat het vooral weten.