Vraag

De KPN TV website: tv.kpn.com

  • 27 August 2018
  • 792 reacties
  • 66134 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +25

Dit is een ouder artikel. Lees het artikel over de KPN TV app in onze Kennisbank voor de nieuwste informatie.

Na de nieuwe KPN TV app gaat ook de nieuwe KPN TV website live. Rond 2011 is itvonline.nl in het leven geroepen en het is tijd om te vernieuwen. We hebben gekozen voor een gefaseerde uitrol en beginnen de ondersteuning met Chrome en Firefox en inmiddels ook Edge (4 december) en Safari (28 januari). In dit topic vertel ik je er meer over.
 

8c6acfdc-cb99-4f18-aa7e-f81219645bf4.png

 

Algemeen

 

Wat is er nieuw aan de Interactieve TV website?

De Interactieve TV website is vernieuwd en verbeterd. De website ziet er anders uit en we hebben mooie nieuwe functies toegevoegd. Je kon altijd al TV kijken, de TV Gids gebruiken en opnames inplannen en bekijken op de website. Nu kun je ook:

  • Programma’s tot 7 dagen terug bekijken vanuit de TV Gids
  • De website gebruiken om TV of video’s te kijken op je grote scherm door Chromecast ondersteuning (via Google Chrome)
  • Buitenshuis tv kijken, dus ook in de EU
    • Let op: niet alle Europese landen zijn onderdeel van de EU. Noorwegen, Zwitserland en (sinds 1-1-2021) het Verenigd Koninkrijk vallen hier niet onder. Je kunt in deze landen geen programma's kijken, wel de gids gebruiken.
  • Begin gemist (sinds 28-1-2019)
  • Live pauzeren (sinds 28-01-2019)

Wat zijn de minimale vereisten om de Interactieve TV website te kunnen gebruiken?

De nieuwe website is te gebruiken met de volgende browsers:

  • Google Chrome
  • Firefox
  • Edge
  • Safari

Het maakt niet uit of je Windows of macOS gebruikt.

 

e737c31b-e82a-41b2-91be-a956a27cce1e.png


De iTV website ziet er het best uit wanneer je scherm minimaal 1024 pixels breed is (vergelijkbaar met een 11” scherm). Op een heel groot scherm, zoals een 4K tv, werkt de website wel maar ziet deze er mogelijk wat anders uit. De website is nog niet geschikt om te gebruiken op je telefoon of tablet. We raden hierbij aan om gebruik te maken van de beschikbare apps voor Android en iOS.

 

b0c36660-936d-4fe4-ab87-9b91f5b79c42.png

Hoe werkt Chromecast i.c.m. de iTV website?

Op de iTV website is het alleen mogelijk om te casten als je eerst een item afspeelt. Rechtsboven in de player zie je een Chromecast icoon, waar je op kunt klikken om met je Chromecast te verbinden. Deze functie werkt alleen via Google Chrome en niet via de andere browsers.

 

Met hoeveel mensen kun je tegelijkertijd kijken?

Als je verboden bent met het thuisnetwerk kun je met 3 apparaten tegelijkertijd kijken, buitenshuis kun je met 2 apparaten tegelijkertijd kijken. Het aantal kijkers via de tv-ontvanger telt hier niet in mee.

 

Films & Series kijken in On Demand

89f01d20-bf13-4624-91b0-a9a06f692933.png

 

Hoe kan ik een film of serie vinden in On Demand?

Op de startpagina van de Interactieve TV website staan een aantal suggesties van films en series die je kunt kijken. Ook kun je boven in beeld klikken op ‘Films’ of ‘Series’. Daarnaast kun je een film of serie zoeken via 'Zoeken'. Op de website vind je bovenin het scherm klikken op het vergrootglas en zoeken op titel. Vooral als je het Pluspakket of Videoland hebt, is er een rijk aanbod aan films en series om te bekijken.

 

Kan ik video’s hervatten?

Het hervatten van video’s kan alleen tussen de app en de website onderling. Tussen de tv-ontvanger en de app/website vindt er nog geen synchronisatie plaats.

 

Kan ik ook video’s huren?

Ja, je kan ook video's huren via tv.kpn.com. Niet via de apps.

 

TV Gids en Terugkijken

De nieuwe tv gids

 

Wat kan ik vinden in de TV Gids?

De TV Gids geeft een overzicht van alle programma’s van de afgelopen 7 dagen en de komende 5 dagen. In de TV Gids kun je ook eenvoudig de programma’s vinden die beschikbaar zijn voor ‘7 dagen terugkijken’. Dit is herkenbaar aan het oranje icoontje onder het programma.

 

Hoe kan ik een programma terugkijken?

Het is nu ook mogelijk om programma’s tot 7 dagen terug te kijken via de Gids. Je kunt een programma terugkijken als deze meer dan 15 minuten geleden is afgelopen. Programma’s die je terug kunt kijken zijn in de Gids te herkennen aan het oranje icoontje onder het programma.

 

Waarom kan ik bij sommige programma’s niet doorspoelen?

Voor sommige zenders is het doorspoelen van uitzendingen geblokkeerd. We mogen de doorspoelfunctie in verband met rechten niet gratis aanbieden. Wanneer je niet kunt doorspoelen, wordt dit aangegeven met de melding: “Vooruitspoelen voor deze zender niet toegestaan”.

 

Begin gemist en Live pauzeren

Sinds 28 januari 2019 is het mogelijk om Begin gemist, en Live pauzeren te gebruiken. Indien Begin gemist is toegestaan bij het betreffende programma kan je op het icoontje linksonder in de player klikken. Het programma begint dan opnieuw.

Live pauzeren werkt zoals je wellicht al zou verwachten. Tijdens het kijken van een programma zie je de pauzeknop in het midden van je scherm.

 

Opnames

 

Hoe kan ik een programma opnemen?

Als je het Opnemen pakket hebt, kun je programma’s opnemen. Op de detailpagina van het programma vind je de mogelijkheid om het programma op te nemen. Je kunt van alle kanalen die in je abonnement zitten een opname inplannen. 

 

Hoe verwijder of annuleer ik een opname?

Op de iTV website kun je geplande opnames annuleren op de detail pagina. Verwijderen van opnames is ook mogelijk. Klik bij de opname op de 3 puntjes en kies voor "verwijderen".



Zijn er vragen, of wil je gewoon laten weten wat je van de nieuwe iTV website vindt? Laat het hieronder weten!

 

Laatste update:  januari 2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

792 reacties

Reputatie 5
Badge +3
Ik gebruik "interactievetv.nl" in Windows 1903 naar volle tevredenheid op mijn laptop T430 met i7 cpu.
@Paul_ en @Joran

Een update.
Allereerst, ik ben stom geweest niet tussen elke stap te testen, dus ik weet niet wat de specifieke oplossing is, maar het werkt.

Dingen die zijn veranderd:
- Google chrome verwijderd en Firefox geïnstalleerd
- Windows 10 1903 geïnstalleerd
- beeldscherm resolutie veranderd en Customer scaling aangepast
- graphics drivers geüpdate
- KPN afspeel instelling naar laag

Maaaar, chrome als laatste verwijderd want na al die aanpassingen was het probleem er nog steeds, ook met kpn instelling en naar laag.

Blijft toch raar dat dit probleem speelt, vraag me echt af wat er aan de hand is.
Reputatie 7
Google Chrome is één van de traagste browsers van het moment.
De overhead van die browser is enorm en wat dat betreft kan je. Dus veel beter Edge gebruiken. Edge is daarnaast ook nog eens de veiligste browser.

Je geeft aan dat je met Edge ook problemen ervaart, is dat nog steeds zo?
In Google Chrome is bij mij KPN ITV ook net een diashow.
(kan dus ook niet Chromecasten naar de tv daardoor want dat werkt niet in andere browsers. Gelukkig hebben we hdmi nog 😃 )
Reputatie 7
In Google Chrome is bij mij KPN ITV ook net een diashow.
(kan dus ook niet Chromecasten naar de tv daardoor want dat werkt niet in andere browsers. Gelukkig hebben we hdmi nog 😃 )

Casten via een Chromecast (of Android TV) staat los van de performance van Chrome immers de Chromecast haalt zelfstandig de stream op bij de server.
Reputatie 4
Badge +1
Ik gebruik al sinds een tijdje de nieuwe, op Chromium gebaseerde versie van Edge, en terwijl je de streams zelf niet kunt kijken in de browser, kun je ze wel gewoon casten, en dat terwijl ik via Chrome niet verder kom dan de stream zelf voordat alles tot een stilstand komt.
Reputatie 2
Badge
Ik zie een aanbieding voorbij komen voor Ziggo Sport Totaal voor 7,49 per maand voor de eerste 3 maanden. Is dit ook via de website interactievetv.nl te bekijken?
Reputatie 7
Badge +30
Zeker is dat mogelijk, @Kaatje19700! Lekker de hele zomer sport kijken waar je maar wilt 🙂.
Reputatie 5
Badge +3
Verdwijnende planningen bij RTL7.
Hoewel steeds opnieuw plannen van Alo Alo verdwijnen bij geplande opnames toch steevast deze planningen.
Rara.
Reputatie 7
Badge +25
Verdwijnende planningen bij RTL7.
Hoewel steeds opnieuw plannen van Alo Alo verdwijnen bij geplande opnames toch steevast deze planningen.
Rara.

@racinfo2: gaat het hier specifiek om iTV online? Neemt 'ie het ook daadwerkelijk niet op? Gaat het om losse opnames, of om seriematig?
Reputatie 5
Badge +3
@Paul_ , specifiek bij interactievetv.nl, met TV tuner gebeurt het, geloof ik niet maar heb daar geen ervaringen mee omdat ik altijd via iTV op de laptop kijk.
Het lijkt alsof het een week goed gaat en dan verdwijnt de geplande opname regel uit geplande opnamen overzicht.
Reputatie 7
Badge +25
@Paul_ , specifiek bij interactievetv.nl, met TV tuner gebeurt het, geloof ik niet maar heb daar geen ervaringen mee omdat ik altijd via iTV op de laptop kijk.
Het lijkt alsof het een week goed gaat en dan verdwijnt de geplande opname regel uit geplande opnamen overzicht.

Dan vermoed ik dat het gaat om serie-opnames, klopt dat?
Reputatie 5
Badge +3
Klopt @Paul_ , overigens heb ik met enkelvoudige planningen bij RTL7 geen probleem ondervonden.

Edit
Wat mij opvalt is dat bij SBS6 bij sommige programma's (Bijvoorbeeld: Wegmisbruikers) de optie "serieopname" ontbreekt!
Reputatie 7
Badge +25
Oké, duidelijk. Dan snap ik wat je bedoelt.

Dit geldt trouwens ook voor de serie-opnames via de tv-ontvanger aangezien dit een probleem is op de backend, en dat is exact hetzelfde. Ik zal niet teveel over de technische dingen gaan uitweiden, maar we zijn op de hoogte van dit probleem. Je ziet het voornamelijk bij herhalingen van programma's.

Mijn advies is om programma's als Wegmisbruikers (dus oudere programma's) los op te nemen, en niet als serie-opname. Vaak pakt 'ie dan namelijk wel alle afleveringen die al in de gids staan, maar niet de afleveringen die daarna nog in de gids komen.

Zodra er bijvoorbeeld een nieuw seizoen van Grey's Anatomy (voorbeeldje) op tv wordt uitgezonden, zul je zien dat dit gewoon soepel als serie-opname zal worden opgenomen. Hier is namelijk sowieso geen herhaling van toepassing (want nieuw seizoen).
Reputatie 5
Badge +3
Samengevat zoals ik uit je antwoordt opmaak is het dat bij programma herhalingen geen serie opnamen mogelijk zijn? Dat zou e.e.a. verklaren. Allo Allo wordt al in lengte van dagen herhaald.
Bedankt @Paul_ .
Reputatie 7
Badge +25
Samengevat zoals ik uit je antwoordt opmaak is het dat bij programma herhalingen geen serie opnamen mogelijk zijn? Dat zou e.e.a. verklaren. Allo Allo wordt al in lengte van dagen herhaald.
Klopt inderdaad. Allo Allo is wel een beetje de definitie van herhalingen. 🙂 Maar dit geldt bijvoorbeeld ook voor series als 'Friends' op Comedy Central. Hoe geweldig die serie ook is, het is allemaal al eens eerder uitgezonden. Dus ook daar het advies om ze los op te nemen...
Reputatie 5
Badge +3
Maar of dit nu echt herhalingen zijn, gezien de BBC (c) 2018 melding... 🤔

Tuurlijk zijn het herhalingen. Vrijwel al die acteurs die je ziet zijn al jaaaren dood.
Verder is het 4:3 met een vrij matige scherpte t.o.v. wat er de laatste jaren wordt gemaakt.

Net even Allo allo op RTL 7 als serie ingepland. Keurig de afl. van vandaag, maandag en dinsdag gepland. Nu nog kijken of ze idd worden "opgenomen".

update: ik zie net dat dit topic de app/website betreft. Heb 't gedaan via de ontvanger.
Reputatie 7
Badge +30
Ik denk dat het op de ontvanger ook geldt, Peter. Het is me nu al twee keer gebeurt als ik Allo Allo van ONS als serieopname inplan dat hij alleen de afleveringen pakt die in de gids staan, en daarna niets meer opneemt. Net wat Paul beschrijft.
Oh, is Allo Allo ook op ONS? Daar werkt inderdaad bijna geen enkele serie-opname! (net als op OUTTV trouwens)

Onmogelijke tijd op ONS: 04:00 uur.

Maar als ik v.a. vannacht in serie plan worden de volgenden inderdaad niet gepland.
Reputatie 7
Badge +11
Listen very carefully, @Erik_ shall say zis only once 😉
Reputatie 5
Badge +3
Op Beleef KPN kun je (helaas) ook geen serie opname plannen, ik zou bijv. Brussel graag willen plannen maar dat gaat niet.
Reputatie 7
Badge +22
Op Beleef KPN kun je (helaas) ook geen serie opname plannen, ik zou bijv. Brussel graag willen plannen maar dat gaat niet.
@racinfo2 de serie Brussel is ook On Demand te zien:

MENU > ON DEMAND > VOOR JOU > SERIES > BRUSSEL
Reputatie 5
Badge +3
Op Beleef KPN kun je (helaas) ook geen serie opname plannen, ik zou bijv. Brussel graag willen plannen maar dat gaat niet.
@racinfo2 de serie Brussel is ook On Demand te zien: MENU > ON DEMAND > VOOR JOU > SERIES > BRUSSEL

Klopt, https://interactievetv.nl/zoekresultaten/on-demand/brussel, maar het ging mij om het te kunnen plannen van de serie.
Reputatie 7
Badge +22

Op Beleef KPN kun je (helaas) ook geen serie opname plannen, ik zou bijv. Brussel graag willen plannen maar dat gaat niet.
@racinfo2 de serie Brussel is ook On Demand te zien: MENU > ON DEMAND > VOOR JOU > SERIES > BRUSSEL
Klopt, https://interactievetv.nl/zoekresultaten/on-demand/brussel, maar het ging mij om het te kunnen plannen van de serie.

Maar waarom zou je het dan in willen plannen als je het ook On Demand te zien is? 🤔😉