Vraag

De KPN TV website: tv.kpn.com

  • 27 August 2018
  • 792 reacties
  • 66265 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +25

Dit is een ouder artikel. Lees het artikel over de KPN TV app in onze Kennisbank voor de nieuwste informatie.

Na de nieuwe KPN TV app gaat ook de nieuwe KPN TV website live. Rond 2011 is itvonline.nl in het leven geroepen en het is tijd om te vernieuwen. We hebben gekozen voor een gefaseerde uitrol en beginnen de ondersteuning met Chrome en Firefox en inmiddels ook Edge (4 december) en Safari (28 januari). In dit topic vertel ik je er meer over.
 

8c6acfdc-cb99-4f18-aa7e-f81219645bf4.png

 

Algemeen

 

Wat is er nieuw aan de Interactieve TV website?

De Interactieve TV website is vernieuwd en verbeterd. De website ziet er anders uit en we hebben mooie nieuwe functies toegevoegd. Je kon altijd al TV kijken, de TV Gids gebruiken en opnames inplannen en bekijken op de website. Nu kun je ook:

  • Programma’s tot 7 dagen terug bekijken vanuit de TV Gids
  • De website gebruiken om TV of video’s te kijken op je grote scherm door Chromecast ondersteuning (via Google Chrome)
  • Buitenshuis tv kijken, dus ook in de EU
    • Let op: niet alle Europese landen zijn onderdeel van de EU. Noorwegen, Zwitserland en (sinds 1-1-2021) het Verenigd Koninkrijk vallen hier niet onder. Je kunt in deze landen geen programma's kijken, wel de gids gebruiken.
  • Begin gemist (sinds 28-1-2019)
  • Live pauzeren (sinds 28-01-2019)

Wat zijn de minimale vereisten om de Interactieve TV website te kunnen gebruiken?

De nieuwe website is te gebruiken met de volgende browsers:

  • Google Chrome
  • Firefox
  • Edge
  • Safari

Het maakt niet uit of je Windows of macOS gebruikt.

 

e737c31b-e82a-41b2-91be-a956a27cce1e.png


De iTV website ziet er het best uit wanneer je scherm minimaal 1024 pixels breed is (vergelijkbaar met een 11” scherm). Op een heel groot scherm, zoals een 4K tv, werkt de website wel maar ziet deze er mogelijk wat anders uit. De website is nog niet geschikt om te gebruiken op je telefoon of tablet. We raden hierbij aan om gebruik te maken van de beschikbare apps voor Android en iOS.

 

b0c36660-936d-4fe4-ab87-9b91f5b79c42.png

Hoe werkt Chromecast i.c.m. de iTV website?

Op de iTV website is het alleen mogelijk om te casten als je eerst een item afspeelt. Rechtsboven in de player zie je een Chromecast icoon, waar je op kunt klikken om met je Chromecast te verbinden. Deze functie werkt alleen via Google Chrome en niet via de andere browsers.

 

Met hoeveel mensen kun je tegelijkertijd kijken?

Als je verboden bent met het thuisnetwerk kun je met 3 apparaten tegelijkertijd kijken, buitenshuis kun je met 2 apparaten tegelijkertijd kijken. Het aantal kijkers via de tv-ontvanger telt hier niet in mee.

 

Films & Series kijken in On Demand

89f01d20-bf13-4624-91b0-a9a06f692933.png

 

Hoe kan ik een film of serie vinden in On Demand?

Op de startpagina van de Interactieve TV website staan een aantal suggesties van films en series die je kunt kijken. Ook kun je boven in beeld klikken op ‘Films’ of ‘Series’. Daarnaast kun je een film of serie zoeken via 'Zoeken'. Op de website vind je bovenin het scherm klikken op het vergrootglas en zoeken op titel. Vooral als je het Pluspakket of Videoland hebt, is er een rijk aanbod aan films en series om te bekijken.

 

Kan ik video’s hervatten?

Het hervatten van video’s kan alleen tussen de app en de website onderling. Tussen de tv-ontvanger en de app/website vindt er nog geen synchronisatie plaats.

 

Kan ik ook video’s huren?

Ja, je kan ook video's huren via tv.kpn.com. Niet via de apps.

 

TV Gids en Terugkijken

De nieuwe tv gids

 

Wat kan ik vinden in de TV Gids?

De TV Gids geeft een overzicht van alle programma’s van de afgelopen 7 dagen en de komende 5 dagen. In de TV Gids kun je ook eenvoudig de programma’s vinden die beschikbaar zijn voor ‘7 dagen terugkijken’. Dit is herkenbaar aan het oranje icoontje onder het programma.

 

Hoe kan ik een programma terugkijken?

Het is nu ook mogelijk om programma’s tot 7 dagen terug te kijken via de Gids. Je kunt een programma terugkijken als deze meer dan 15 minuten geleden is afgelopen. Programma’s die je terug kunt kijken zijn in de Gids te herkennen aan het oranje icoontje onder het programma.

 

Waarom kan ik bij sommige programma’s niet doorspoelen?

Voor sommige zenders is het doorspoelen van uitzendingen geblokkeerd. We mogen de doorspoelfunctie in verband met rechten niet gratis aanbieden. Wanneer je niet kunt doorspoelen, wordt dit aangegeven met de melding: “Vooruitspoelen voor deze zender niet toegestaan”.

 

Begin gemist en Live pauzeren

Sinds 28 januari 2019 is het mogelijk om Begin gemist, en Live pauzeren te gebruiken. Indien Begin gemist is toegestaan bij het betreffende programma kan je op het icoontje linksonder in de player klikken. Het programma begint dan opnieuw.

Live pauzeren werkt zoals je wellicht al zou verwachten. Tijdens het kijken van een programma zie je de pauzeknop in het midden van je scherm.

 

Opnames

 

Hoe kan ik een programma opnemen?

Als je het Opnemen pakket hebt, kun je programma’s opnemen. Op de detailpagina van het programma vind je de mogelijkheid om het programma op te nemen. Je kunt van alle kanalen die in je abonnement zitten een opname inplannen. 

 

Hoe verwijder of annuleer ik een opname?

Op de iTV website kun je geplande opnames annuleren op de detail pagina. Verwijderen van opnames is ook mogelijk. Klik bij de opname op de 3 puntjes en kies voor "verwijderen".



Zijn er vragen, of wil je gewoon laten weten wat je van de nieuwe iTV website vindt? Laat het hieronder weten!

 

Laatste update:  januari 2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

792 reacties

Reputatie 5
Badge +3
Per aflevering, inderdaad. Maar een hele serie achtereen kunnen zien is, net als in Netflix te prefereren! Losse afleveringen die op zichzelf staan kun je per keer zien, maar dat is Brussel dus niet.
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo'n slechte website heb mogen meemaken als de site van KPN ITV. Ná de vernieuwing van de site is de functionaliteit nóg slechter geworden dan voorheen.
Hoe, in hemelsnaam, hebben jullie dát voor elkaar gekregen???

De site is hakerig, langzaam ( nee, ligt níet aan mijn computer ) en bijzonder gebruiksonvriendelijk. De bandbreedte om voor-danwel achteruit te spoelen bij bekijken van opnames, is zó smal dat het lang kan duren vóórdat het 'handje' tevoorschijn komt. Je moet dan zéér precies op de tijdlijn gaan staan met je cursor want één nanometer erbuiten en hup...géén 'handje'.

Wanneer o wanneer komt er nu eindelijk een goed functionerende website van KPN ITV??? We betalen er met zijn allen een fors bedrag per maand voor, maar het lijkt alsof KPN zich aan de klanten niets gelegen laat liggen.
Jammer want verder heb ik niets te klagen over de dienstverlening van KPN.

*Admin: topic samengevoegd met verzameltopic
Reputatie 5
Badge +3
"alleen af te spelen via uw TV ontvanger"

Erg apart op interactievetv.nl, indien je een film op SBS9 opneem (wat trouwens prima lukt) krijg je, wanneer je hem op interactievetv.nl wilt afspelen de melding "alleen af te spelen via uw TV ontvanger" in beeld.

Ik heb het diverse malen geprobeerd, ook met enige tijd ertussen met diverse soorten opnamen maar steeds met hetzelfde resultaat.
Reputatie 7
Badge +30
Per aflevering, inderdaad. Maar een hele serie achtereen kunnen zien is, net als in Netflix te prefereren! Losse afleveringen die op zichzelf staan kun je per keer zien, maar dat is Brussel dus niet.

Ik geloof dat ik het toch nog niet helemaal snap, racinfo. Ook als je de hele serie als opname zou hebben kun je niet alles direct achter elkaar zien. Dan moet je ook na elke aflevering terug je opnamemenu om de volgende aflevering te starten. Dat werkt in het On Demand menu hetzelfde.


"alleen af te spelen via uw TV ontvanger"

Erg apart op interactievetv.nl, indien je een film op SBS9 opneem (wat trouwens prima lukt) krijg je, wanneer je hem op interactievetv.nl wilt afspelen de melding "alleen af te spelen via uw TV ontvanger" in beeld.

Ik heb het diverse malen geprobeerd, ook met enige tijd ertussen met diverse soorten opnamen maar steeds met hetzelfde resultaat.


Hoe heb je deze opname ingepland? Via de tv ontvanger, of via de iTV online? En heb je dit alleen met SBS9, of ook met ander zenders? En alleen met films, of ook andere programma's?


Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo'n slechte website heb mogen meemaken als de site van KPN ITV. Ná de vernieuwing van de site is de functionaliteit nóg slechter geworden dan voorheen.
Hoe, in hemelsnaam, hebben jullie dát voor elkaar gekregen???

De site is hakerig, langzaam ( nee, ligt níet aan mijn computer ) en bijzonder gebruiksonvriendelijk. De bandbreedte om voor-danwel achteruit te spoelen bij bekijken van opnames, is zó smal dat het lang kan duren vóórdat het 'handje' tevoorschijn komt. Je moet dan zéér precies op de tijdlijn gaan staan met je cursor want één nanometer erbuiten en hup...géén 'handje'.

Wanneer o wanneer komt er nu eindelijk een goed functionerende website van KPN ITV??? We betalen er met zijn allen een fors bedrag per maand voor, maar het lijkt alsof KPN zich aan de klanten niets gelegen laat liggen.
Jammer want verder heb ik niets te klagen over de dienstverlening van KPN.

*Admin: topic samengevoegd met verzameltopic


Jammer dat je de website zo ervaart, Don. Hoe is je bandbreedte thuis?
Reputatie 5
Badge +3
@Erik_ het gebeurt ook bij 'Een' (Belgische TV zender), heel vreemd.

We hebben het hier uitsluitend over de interactievetv.nl website op de laptop, dus niet op de TV ontvanger die ikzelf nooit in gebruik heb. Die staat elders hier in huis.

De opneem opdrachten worden dus op de laptop gedaan en daarop ook afgespeeld.

Wat betreft de on demand films (brussel) dat is opgelost dankzij Dennis Schreve.
De on demand series kijken of dit nu via de website of de ontvanger gaat is wel heel omslachtig zoals dit nu werkt.
Reputatie 5
Badge +3
De on demand series kijken of dit nu via de website of de ontvanger gaat is wel heel omslachtig zoals dit nu werkt.
Dat klopt helemaal, er is geen menu keuze voorhanden, je kunt een serie zoals Brussel alleen vinden door de zoek (vergrootglas) functie te gebruiken, heel gebruikersonvriendelijk dus. Alsof het geheim is.... 😎

Dan was de hele oude website uit 2011 een stuk overzichtelijker.
De website is inderdaad mogelijk nog erger net als de huidige app. De app heeft dan al wel een series tab. Ik bedoel meer het niet meteen een volgende aflevering kunnen kijken zonder deze op te zoeken en starten dat is best omslachtig.
Reputatie 5
Badge +3
De app op de telefoon is wel gemakkelijker, daar kun je in een oogopslag zien welke series en films ter beschikking staan.

Vaak gebruik ik de telef app om een titel te zoeken om die vervolgens op mijn laptop op te zoeken en daarop te kijken.
Reputatie 5
Badge +3
Wat ook een bron van ergenis is het af en toe zogenaamd mislukken van een opname (ps. dus op de website interactievetv.nl).

Dit gebeurt willekeurig, ik heb het regelmatig met stop politie, films e.d. op RTL7.

NB
Kijk nu gelijk even bij de opname van SBS9, @Erik_ , opname geprogrammeerd op laptop maar bij opstarten (weergeven) ervan weer de opmerking: alleen af te spelen op uw tv ontvanger (er staat een schuin streepje door het 'play' teken in de icoon van de film).

Dat niet afspelen zal een ordinaire rechten kwestie zijn. Gewoonweg geen toestemming films of opnames van sbs9 in het algemeen via de website beschikbaar te stellen.
Reputatie 5
Badge +3
@Galdor68 dat kan ik begrijpen maar zet ze dan ook niet in de kolom: films op te nemen....

Dat vind ik toch echt een blamage voor de website !! Zelfs als zou jouw aangedragen reden werkelijk de reden zijn waarom kun je dan via de website wel iets aanmerken voor opname en het dan niet via de website kunnen kijken? Wat een afgang voor de software ontwerper!!

Er is niemand die op een laptop films voor opname gaat plannen om die vervolgens op zijn tv ontvanger af te spelen.
Niemand zal ik niet zeggen. Er zullen best personen zijn die de app of website alleen voor het inplannen van opnames gebruikt.

Wel begrijp ik je reactie kan je het niet op het medium kijken waar je een opname in pland maak het dan ook niet mogelijk het schept wel de verwachting.

Ik hoop voor je en andere klanten dat ik het mis heb.
racinfo2 schrijft: Er is niemand die op een laptop films voor opname gaat plannen om die vervolgens op zijn tv ontvanger af te spelen.

Wat is dit een rare opmerking... Beetje betweterig ook. Verwacht ik niet van jouw racinfo2.
Als ik 'op vakantie' ben plan ik vaak in via de website om het juist later lekker thuis op de bank op m'n grote scherm te kijken. Dat moet wel als je 2 weken weg bent. Je kunt thuis slechts 4 dagen vooruit plannen. Alleen met series die al lopen loopt opname door. (series plan ik alleen van 1 t/m 11)

Plannen van opnamen, ook voor kijken via website of app, doe ik in de thuissituatie gewoon makkelijk en supersnel via de decoder naast de tv! 😉

Ik zou dus eerder zeggen:
Er is niemand die thuis via de app/website opnames gaat plannen. 😄 . Ook als deze via app/website worden bekeken.

Het opnemen is bij KPN gekoppeld. Je hebt één opnamelijst voor je decoders en je online apparaten.

Ik kijk juist zelden via website of app. Veel te trage bediening t.o.v. de decoder. Die is in 1 sec. aan. Voordat ik op de website op app ben.... Pff, dan ben ik weer een paar minuten ouder.
Ook zenders kiezen op de decoder...gewoon nummertje intoetsen klaar. Dat superonhandige scrollen door de plaatjes van de zenders om te wisselen duurt ook veel langer.
Reputatie 5
Badge +3
Misschien moet ik eerst eens even toelichten waarom ik via laptop (+ een groot (40inch) scherm daarop) TV kijkt ; de reden is dat onze basis ADSL2 snelheid, waarop een TV tuner werkt hier niet snel genoeg is om met 2x HD TV tuners TV te kunnen kijken!

Het probleem zou er niet zijn indien ik hier een hogere speed zou hebben dan de huidige 9-11 Mbit DL en 0.9Up. Weliswaar hebben we hier m.b.v. een 4G Buitengebied modem 'n extra 30 Mbit erbij maar daar werkt een HD TV tuner niet op, alleen de laptop dus wel, vandaar kijken via laptop.

Overigens ben ik het met je eens dat wat bediening van de website er nog wel het een en ander schort , het zou best wat sneller kunnen (hoewel afhankelijk van je internet speed natuurlijk) en in een aspect is de nieuwe site wel een verbetering: de TV Gids werkt vele malen beter en sneller dan voorheen.

Wat programmeren van films het volgende, indien je eerst "alle films" kiest gaat het programmeren een stuk soepeler, na het programmeren van een film kom je meteen terug op de plek waarvan je begon! Het enige nadeel daar is dat je (nog) niet kunt zien welke film je geprogrammeerd hebt (ontbreken van rood rondje) waar ik al eerder een opmerking over maakte.

Wat ook niet goed en overal werkt is de ondertiteling bij Nederlands gesproken films cq. uitzendingen; dat werkt alleen bij journaals, jammer!
Reputatie 5
Badge +3
Interactievetv.nl blijft je verrassen... 😫

Klopt het dat je buiten de deur alleen de SD kanalen in de website kunt selecteren?

In de HD Fox Sports kanalen komt in Firefox "fout bij starten v.d. video (403-10146)

In Firefox staat er 'gewoon' een afspeeldriehoekje.
In Edge staat er een doorgestreept driehoekje.

Ook niet erg consequent.

Ook bij Nat geo Wild krijg ik deze melding. En qua driehoekjes hetzelfde verschil.
Reputatie 5
Badge +3
Indien Peter, je met "buiten de deur" de interactievetv.nl website of de 'app' bedoelt is het antwoordt: Ja. Allemaal SD, en dan nog in 3 kwaliteiten (tevoren kiesbaar) af te spelen. HD is alleen voor de TV ontvanger weggelegd. Al moet ik wel toegeven dat wanneer je iets afspeelt in de hoogste kwaliteit je jezelf bijna kunt snijden aan de scherpte op mijn gekoppelde HDMI monitor! Dat nou weer wel!

Er staan legio kanalen in de TV-Gids, waaronder dus ook HD kanalen, de Fox sports, de Duitse zenders, kanalen die bij het aanklikken ervan aangeven dat ze alleen op de TV ontvanger kunnen worden afgespeeld.

Met SBS9, de BBC's, enz. enz. is het ook gek, die kun je wel 'live' kijken maar wanneer je hem opneemt dan staat er een doorgestreept driehoekje (ik gebruik Chrome 'beta') EN de boodschap: alleen afspeelbaar op uw TV ontvanger!.

Kortom, er rammelt van alles aan deze service (?) van KPN.

Rechten de oorzaak? Aan mijn hoela, het deugt gewoon niet. Ze maken niet waar wat er beloofd wordt !!
Reputatie 7
Badge +22
Dat die Duitse zenders niet te zien zijn vind ik ook raar:


Volgens mij werken ze bij Ziggo wel, ik zal dat een checken. Ik kom er nog later op terug.
Reputatie 5
Badge +3
Mee eens Dennis, als je de zenders dan toch niet kan zien op de website waarom staan die dan daar wel op vermeld?

Waarom staan er zenders in de TV gids van app en op InteractieveTV.nl terwijl je ze toch niet op dat medium kunt afspelen?



Gek genoeg kun je ze wel programmeren voor opname maar niet afspelen. Eerder gaf iemand daarvoor een verklaring: Dat is/was bedoeld voor je als je met vakantie in Timboektoe was je je favoriete programma's op laptop of smartphone voor later thuis te kunnen bekijken op TV toch kunt programmeren ; een beetje erg stomme redenering want wie zou daarvoor zijn laptop dan meenemen?
Dank je, @racinfo2 .
Ik heb een bloedhekel aan de website en app. Maar als je niet thuis bent (vakantie) dan moet je toch wat. Onder 'TV kijken' staan wel, apart aan het eind, de HD kanalen, maar de meesten werken niet buiten de deur. Wel thuis via de eigen wifi. Maar dáár gebruik ik dus áltijd en alleen maar de ontvanger. Veel fijner. Hoef je niet in een lange rij plaatjes de zender te zoeken die je wilt. Gewoon cijfertje intoetsen en klaar.

Mijn volgende tv wordt overigens wel een Samsung. Heb ik daar de app in in geval van defecte ontvanger. 😉

Maar het blijft dus een noodsprong. De mensen die alleen nog "TV" kijken via zo'n app of site begrijp ik niet. Al is er soms wel een goede reden, racinfo2 😐 😁
Reputatie 5
Badge +3
@PeterG , het is hier nog niet net zo dat we beiden naar een ieder eigen TV kijken, haha. Zou ook niet kunnen op een schamele 11 mb/s verbinding.
Vandaar de noodzaak om TV te kijken via een laptop die dus wel is verbonden met een HDMI 30" scherm (monitor).

Je hebt gelijk wat betreft je aanschaf van een nieuwe Samsung, die ga je natuurlijk uitrusten met de kpn app. Ben benieuwd hoe die jou zal bevallen! Laat het aub weten.

Overigens werken bij mij die HD kanalen wel met de laptop, met buiten de deur heb ik geen ervaringen. Ik maak er niet of nauwelijks gebruik van , dat vreet letterlijk de data van toch al mijn beroerde 4G ontvangst, er blijft dan weinig over voor de huisgenoten.
Reputatie 5
Badge +3
Hoewel je de HD kanalen direct op de laptop of PC kunt bekijken kun je ze niet daarop zien wanneer je ze opgenomen hebt.

Dat heb ik afgelopen weer even getest, bij terugkijken van de HD opnames krijg je weer in beeld: alleen via uw TV ontvanger te bekijken!

Frusterend dus.
Reputatie 2
Badge
De site https://www.interactievetv.nl/ laat zich niet goed installeren/registeren via de "Apps" feature van Chrome en nu ook van Edge Beta (gebaseerd op Chromium).
Beide browsers bieden die mogelijkheid en dit werkt heel fijn voor sites waarvoor geen officiele app is en die je vaak gebruik en waarbij je het niet in een zee van Tabs in je browser wil laten verdwijnen. de app/site verschijnt dan ook los als app op je taskbar, met icoon en ook in je task switcher. Als je de app opnieuw opent vanaf een startscherm of menu, wordt deze niet opnieuw in een nieuwe tab geopend. Ik heb het over Windows overigens.. Allemaal erg fijn en een behoorlijk onderbelichte feature van de browsers.
In Chrome heeft dit "snelle link maken" onder "meer hulp programma's", met de optie "openen als venster"
Edge Beta doet het nog eleganter via het apps menu, "Install this site as an app"
Meestal resulteert het in het overnemen van het Site icoon en de site titel. Hier lijkt het mis te gaan bij de KPN site. Je ziet iets van "React Boilerplate", dus vermoedelijk wordt een verkeerde pagina oid gekozen door de browser. De uiteindelijke app geeft een melding "Oeps, pagina niet gevonden" Jammer.

Bij het gemis van een officiele Windows app, zou KPN dit waarschijnlijk makkelijk kunnen ondersteunen/fixen.
Reputatie 7
Badge +28
Dank voor deze uitgebreide melding @pvandamcom! Ik moet bekennen dat ik deze optie in Chrome nog niet kende, ik ben blij met deze tip.

Ik heb het getest en ik zie inderdaad als titel "React Boilerplate". De site werkt verder prima dus dat verschil kan ik niet verklaren. Ik gebruik overigens Chromium, wat niet veel verschil zou moeten maken. Ik geef het door aan de ontwikkelaars. Dit lijkt me makkelijk te fixen en leuk om onder de aandacht te brengen (zodra het goed werkt).

-edit- Ik was vermoedelijk nog ingelogd in een ander tabje. Als ik Chromium sluit en de 'losse app' open zie ik ook de foutmelding. Ik geef het door.