Vraag

De KPN TV website: tv.kpn.com

  • 27 August 2018
  • 792 reacties
  • 66134 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +25

Dit is een ouder artikel. Lees het artikel over de KPN TV app in onze Kennisbank voor de nieuwste informatie.

Na de nieuwe KPN TV app gaat ook de nieuwe KPN TV website live. Rond 2011 is itvonline.nl in het leven geroepen en het is tijd om te vernieuwen. We hebben gekozen voor een gefaseerde uitrol en beginnen de ondersteuning met Chrome en Firefox en inmiddels ook Edge (4 december) en Safari (28 januari). In dit topic vertel ik je er meer over.
 

8c6acfdc-cb99-4f18-aa7e-f81219645bf4.png

 

Algemeen

 

Wat is er nieuw aan de Interactieve TV website?

De Interactieve TV website is vernieuwd en verbeterd. De website ziet er anders uit en we hebben mooie nieuwe functies toegevoegd. Je kon altijd al TV kijken, de TV Gids gebruiken en opnames inplannen en bekijken op de website. Nu kun je ook:

  • Programma’s tot 7 dagen terug bekijken vanuit de TV Gids
  • De website gebruiken om TV of video’s te kijken op je grote scherm door Chromecast ondersteuning (via Google Chrome)
  • Buitenshuis tv kijken, dus ook in de EU
    • Let op: niet alle Europese landen zijn onderdeel van de EU. Noorwegen, Zwitserland en (sinds 1-1-2021) het Verenigd Koninkrijk vallen hier niet onder. Je kunt in deze landen geen programma's kijken, wel de gids gebruiken.
  • Begin gemist (sinds 28-1-2019)
  • Live pauzeren (sinds 28-01-2019)

Wat zijn de minimale vereisten om de Interactieve TV website te kunnen gebruiken?

De nieuwe website is te gebruiken met de volgende browsers:

  • Google Chrome
  • Firefox
  • Edge
  • Safari

Het maakt niet uit of je Windows of macOS gebruikt.

 

e737c31b-e82a-41b2-91be-a956a27cce1e.png


De iTV website ziet er het best uit wanneer je scherm minimaal 1024 pixels breed is (vergelijkbaar met een 11” scherm). Op een heel groot scherm, zoals een 4K tv, werkt de website wel maar ziet deze er mogelijk wat anders uit. De website is nog niet geschikt om te gebruiken op je telefoon of tablet. We raden hierbij aan om gebruik te maken van de beschikbare apps voor Android en iOS.

 

b0c36660-936d-4fe4-ab87-9b91f5b79c42.png

Hoe werkt Chromecast i.c.m. de iTV website?

Op de iTV website is het alleen mogelijk om te casten als je eerst een item afspeelt. Rechtsboven in de player zie je een Chromecast icoon, waar je op kunt klikken om met je Chromecast te verbinden. Deze functie werkt alleen via Google Chrome en niet via de andere browsers.

 

Met hoeveel mensen kun je tegelijkertijd kijken?

Als je verboden bent met het thuisnetwerk kun je met 3 apparaten tegelijkertijd kijken, buitenshuis kun je met 2 apparaten tegelijkertijd kijken. Het aantal kijkers via de tv-ontvanger telt hier niet in mee.

 

Films & Series kijken in On Demand

89f01d20-bf13-4624-91b0-a9a06f692933.png

 

Hoe kan ik een film of serie vinden in On Demand?

Op de startpagina van de Interactieve TV website staan een aantal suggesties van films en series die je kunt kijken. Ook kun je boven in beeld klikken op ‘Films’ of ‘Series’. Daarnaast kun je een film of serie zoeken via 'Zoeken'. Op de website vind je bovenin het scherm klikken op het vergrootglas en zoeken op titel. Vooral als je het Pluspakket of Videoland hebt, is er een rijk aanbod aan films en series om te bekijken.

 

Kan ik video’s hervatten?

Het hervatten van video’s kan alleen tussen de app en de website onderling. Tussen de tv-ontvanger en de app/website vindt er nog geen synchronisatie plaats.

 

Kan ik ook video’s huren?

Ja, je kan ook video's huren via tv.kpn.com. Niet via de apps.

 

TV Gids en Terugkijken

De nieuwe tv gids

 

Wat kan ik vinden in de TV Gids?

De TV Gids geeft een overzicht van alle programma’s van de afgelopen 7 dagen en de komende 5 dagen. In de TV Gids kun je ook eenvoudig de programma’s vinden die beschikbaar zijn voor ‘7 dagen terugkijken’. Dit is herkenbaar aan het oranje icoontje onder het programma.

 

Hoe kan ik een programma terugkijken?

Het is nu ook mogelijk om programma’s tot 7 dagen terug te kijken via de Gids. Je kunt een programma terugkijken als deze meer dan 15 minuten geleden is afgelopen. Programma’s die je terug kunt kijken zijn in de Gids te herkennen aan het oranje icoontje onder het programma.

 

Waarom kan ik bij sommige programma’s niet doorspoelen?

Voor sommige zenders is het doorspoelen van uitzendingen geblokkeerd. We mogen de doorspoelfunctie in verband met rechten niet gratis aanbieden. Wanneer je niet kunt doorspoelen, wordt dit aangegeven met de melding: “Vooruitspoelen voor deze zender niet toegestaan”.

 

Begin gemist en Live pauzeren

Sinds 28 januari 2019 is het mogelijk om Begin gemist, en Live pauzeren te gebruiken. Indien Begin gemist is toegestaan bij het betreffende programma kan je op het icoontje linksonder in de player klikken. Het programma begint dan opnieuw.

Live pauzeren werkt zoals je wellicht al zou verwachten. Tijdens het kijken van een programma zie je de pauzeknop in het midden van je scherm.

 

Opnames

 

Hoe kan ik een programma opnemen?

Als je het Opnemen pakket hebt, kun je programma’s opnemen. Op de detailpagina van het programma vind je de mogelijkheid om het programma op te nemen. Je kunt van alle kanalen die in je abonnement zitten een opname inplannen. 

 

Hoe verwijder of annuleer ik een opname?

Op de iTV website kun je geplande opnames annuleren op de detail pagina. Verwijderen van opnames is ook mogelijk. Klik bij de opname op de 3 puntjes en kies voor "verwijderen".



Zijn er vragen, of wil je gewoon laten weten wat je van de nieuwe iTV website vindt? Laat het hieronder weten!

 

Laatste update:  januari 2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

792 reacties

Reputatie 5
Badge +3
Ook bedankt voor deze tip pvandamcom, ik gebruik Chrome Beta en daarin werkt het precies als door u beschreven, incl. foutmelding wat ik overigens niet zo bezwaarlijk vind.

De naar voren komende naam React Boilerplate is snel genoeg aan te passen naar iTV-KPN en de website (interactievetv.nl) is na de 'Oeps' melding met 1 klik (zonder id-code en pin) op de blauwe knop te starten!


Echter, wanneer de ontwikkelaars, @Joran , hiermee aan de slag gaan zou een logo KPN als Pictogram wel op zijn plaats zijn ipv de 'I' die je nu in beeld [i)TV] krijgt 😉.

Ik vind overigens de weergave (instelling als venster) op het scherm, met deze (Chrome) app nav de tip van pvandamcom veel beter en sneller werken dan via de standaard browser (minder balken bovenin), daarom 'n 'Like' .
Reputatie 5
Badge +3
Het gebeurt niet dagelijks maar ook af en toe is het vervelend. De website opnieuw opstarten is vaak voldoende maar dat vergt vele handelingen alvorens we kunnen gaan kijken! 😂

Reputatie 5
Badge +3
Super KPN, aangename verrassing !! 😍

Reputatie 5
Badge +3
Heen en terug spoelen in een film is nu een waar genot!
Een compliment voor de KPN ontwikkelaars !! 😋

Daar zal @Don Bernardo (en alle andere) mee in zijn nopjes zijn ...

Reputatie 5
Badge +3
Vreemd @Paul_ .
Indien je na een opgenomen film kijken voor direct TV kijken (en een der zenders) kiest is een black scherm het resultaat!
Je dient dan eerst uit te loggen en opnieuw in te loggen voor je het TV kijken weer werkend krijgt.
Reputatie 7
Badge +25
Vreemd @Paul_ .
Indien je na een opgenomen film kijken voor direct TV kijken (en een der zenders) kiest is een black scherm het resultaat!
Je dient dan eerst uit te loggen en opnieuw in te loggen voor je het TV kijken weer werkend krijgt.

Hi @racinfo2, ik heb het hier kunnen reproduceren, dus ik ga dit gelijk melden bij m'n collega's. Bedankt hiervoor!

Bij werkt F5 (vernieuwen) trouwens ook om alsnog te kunnen kijken.
Reputatie 5
Badge +3
Van dat F5 wist ik (nog) niet, bedankt! Bespaart opnieuw inloggen 😍
Reputatie 7
Badge +25

Vreemd @Paul_ .
Indien je na een opgenomen film kijken voor direct TV kijken (en een der zenders) kiest is een black scherm het resultaat!
Je dient dan eerst uit te loggen en opnieuw in te loggen voor je het TV kijken weer werkend krijgt.
Hi @racinfo2, ik heb het hier kunnen reproduceren, dus ik ga dit gelijk melden bij m'n collega's. Bedankt hiervoor!

Bij werkt F5 (vernieuwen) trouwens ook om alsnog te kunnen kijken.

Ik heb al reactie. ☺️ Zij zien het probleem ook en melden ook gelijk dat dit probleem is opgelost bij de eerstvolgende update van de site (datum nog niet bekend)!
Reputatie 5
Badge +3
Dat is een goed bericht @Paul_ !!
Overigens wilde ik nog een ideetje opperen; zou het ook niet mogelijk zijn bepaalde favorieten te kunnen plaatsen?
Dat zou dan een extra keuse zijn in het menu linksboven (waar oa. KPN, TV kijken, TV gids, enz staat) 'n extra keuze "Favorieten" waar je bijv. dan voor-keuze tv zenders in zou kunnen vermelden?

Ik kijk bijv. vaak naar Sporza op 'een' en- of Eurosport en moet daar steeds dan naar toe bladeren. Het zou luxe zijn indien je die in de Favorieten of bladwijzerbalk meteen zou kunnen kiezen...

Het is maar een idee... 😘
Reputatie 7
Badge +25
Overigens wilde ik nog een ideetje opperen; zou het ook niet mogelijk zijn bepaalde favorieten te kunnen plaatsen?
Dat zou dan een extra keuse zijn in het menu linksboven (waar oa. KPN, TV kijken, TV gids, enz staat) 'n extra keuze "Favorieten" waar je bijv. dan voor-keuze tv zenders in zou kunnen vermelden?

Ik kijk bijv. vaak naar Sporza op 'een' en- of Eurosport en moet daar steeds dan naar toe bladeren. Het zou luxe zijn indien je die in de Favorieten of bladwijzerbalk meteen zou kunnen kiezen...

Je mag wat mij betreft altijd ideeën opperen hoor. 😁

Het idee voor een favorietenlijst is overigens niet een nieuwe. Eigenlijk willen we de favorietenlijst van de tv-ontvanger ook op de website en in de app kunnen laden. Of dat dan een apart kopje zou krijgen bovenin, of een optie wordt bij de gids (zoals nu ook in de app het geval is met die hartjes) weet ik niet.

Dit vergt op de achtergrond (achterliggende systemen) redelijk wat aanpassingen waardoor dat nu nog niet gaat. Maar misschien wel leuk om te weten dat dit zeker op de wensenlijst staat.
Reputatie 5
Badge +3
@Paul_ over wenslijst gesproken,
Als je de opgenomen TV opnamen op de TV Tuner bekijkt staan die opnamen vaak keurig onder (of bij) elkaar terwijl de opnamelijst op de laptop blijkbaar gesorteerd is op de opnamedatum zodat je, bij 'n lange reeks je je wild moet zoeken naar de aflevering die je nog moet zien.

En...., belangrijk opletten dat je niet alvast de volgende aflevering zit te bekijken omdat de vorige ergens anders verscholen staat!

Mijn wens zou zijn: alle opnamen, net als op TV tuner gesorteerd op de opnames en niet op datum.

En Paul, je weerwoord over moeilijk te realiseren qua software vind ik onzin, een goede software schrijver kan alles wat de klant wil, maken.
Reputatie 7
Badge +25
En Paul, je weerwoord over moeilijk te realiseren qua software vind ik onzin, een goede software schrijver kan alles wat de klant wil, maken.
Je mag natuurlijk vinden wat je wil, maar het is geen onzin. Ik heb hier ergens op het forum wel eens wat meer uitleg gegeven over hoe dat een beetje in z'n werk gaat.
Reputatie 5
Badge +3
Het lijkt wel of ik de enige ben die via de laptop interactievetv.nl kijkt, ik zie de laatste tijd steeds meer verbeteringen aan de software en daar ben ik erg blij mee.
Maar het lijkt erop dat ik de enige bent die deze verbeteringen opmerkt !!

Zo zie ik sinds gisteren ook weer een heel fijne verbetering; namelijk dat je de beschrijvingen bij de opgenomen films en of uitzendingen OOK na opname erbij ziet staan!!
Wat ook verbeterd is de schaal van het beeld en daarmee het gemak van snel van de ene naar de andere opname te kunnen schakelen!! 😀

Dat vind ik een geweldige verbetering, een compliment waard!! (zie bijlage)

Reputatie 7
Badge +25
Het lijkt wel of ik de enige ben die via de laptop interactievetv.nl kijkt, ik zie de laatste tijd steeds meer verbeteringen aan de software en daar ben ik erg blij mee.
Maar het lijkt erop dat ik de enige bent die deze verbeteringen opmerkt !!

Zo zie ik sinds gisteren ook weer een heel fijne verbetering; namelijk dat je de beschrijvingen bij de opgenomen films en of uitzendingen OOK na opname erbij ziet staan!!
Wat ook verbeterd is de schaal van het beeld en daarmee het gemak van snel van de ene naar de andere opname te kunnen schakelen!! 😀


Dat vind ik een geweldige verbetering, een compliment waard!! (zie bijlage)

Haha, ik zal de complimenten doorgeven. Ik weet wel zeker dat je niet de enige bent die via de interactievetv.nl kijkt, maar over het algemeen hoor je van mensen juist als er iets niet goed gaat. Ben blij dat je de verbeteringen opmerkt in ieder geval!🙂
Reputatie 5
Badge +3
@Paul_ is er momenteel een storing? Ik kan vanmorgen geen enkel opgenomen programma meer afspelen.
Zowel de nieuwste als de oudste starten niet meer op.🤓, de rest, zoals live tv kijken, gids enz werken normaal.
Reputatie 7
Badge +28
@racinfo2: Er is geen storing bekend maar ik merk hetzelfde in Firefox en Chrome. Ik geef het door aan de storingsdienst en hoop dat het snel is opgelost!
Reputatie 7
Ook in de iTV app lijkt het momenteel niet mogelijk om opnames terug te kijken.
Reputatie 7
Badge +28
De techneuten hebben de storing bevestigd en werken aan een oplossing. Ik ga ervan uit dat het later vandaag weer werkt. Bedankt voor het melden! :-)

-edit 10:55- probleem is opgelost. @racinfo2: Bij mij werkt het weer, ik ga ervan uit dat dat bij jou ook het geval is!
Reputatie 7
-edit 10:55- probleem is opgelost. @racinfo2: Bij mij werkt het weer, ik ga ervan uit dat dat bij jou ook het geval is!
In de iTV app werkt het in ieder geval ook weer.
Reputatie 5
Badge +3
Vandaag, vrijdag 11 oktober besloot ik de Rail Away (40 minuten) uitzending van j.l. maandag (7 oktober) te bekijken maar tot mijn verrassing werd die weergave na 16 minuten plots beeindigd en kon ik op geen enkele manier, ook niet na oproepen van het daarop volgend programma de rest van Rail Away nog bekijken.

Vreemde zaak KPN !!

nb
Ook de ondertiteling, bij instellingen aangezet ontbrak in de uitzending. Deze schijnt ook bij eigen opnames niet te werken, alleen bij live kijken naar Nederlands talige uitzendingen. Erg jammer, want bij de TV uitzendigen zou je ook via 888 teletext de ondertiteling moeten kunnen zien. Maar dus niet bij eigen opnames en terugkijken.
Reputatie 7
Badge +24
Vandaag, vrijdag 11 oktober besloot ik de Rail Away (40 minuten) uitzending van j.l. maandag (7 oktober) te bekijken maar tot mijn verrassing werd die weergave na 16 minuten plots beeindigd en kon ik op geen enkele manier, ook niet na oproepen van het daarop volgend programma de rest van Rail Away nog bekijken.

Vreemde zaak KPN !!

nb
Ook de ondertiteling, bij instellingen aangezet ontbrak in de uitzending. Deze schijnt ook bij eigen opnames niet te werken, alleen bij live kijken naar Nederlands talige uitzendingen. Erg jammer, want bij de TV uitzendigen zou je ook via 888 teletext de ondertiteling moeten kunnen zien. Maar dus niet bij eigen opnames en terugkijken.

 


Hi Racinfo,

Ik heb het zojuist ook geprobeerd en ik zie inderdaad ook dat na 16 minuten het spoor op was. Ik heb dit doorgezet naar onze technische mensen van iTV. Wat de ondertiteling betreft: dat klopt. Dat wordt niet meegenomen in de opnames of bij terugkijken.

 

 

 

 

e32828b9-14b2-47d4-8443-1117fb88695b.jpg

 

 

 

Reputatie 7
Badge +22
Sinds de laatste update van de app geeft ie het niet in de hoge resolutie! Ik keek naar de formule 1. Ik ben verder wezen kijken via de Ziggo Sport Totaal app, prachtig beeld! Ik heb de iPad Pro 12,9 inch 3e generatie, de allernieuwste model. Jammer dat het beeld niet in HD was! 😔
Reputatie 7
Sinds de laatste update van de app geeft ie het niet in de hoge resolutie!
Ik weet niet of dit te wijten is aan de laatste update van de app of dat KPN gewoon minder geld wilde uitgeven door alleen de SD zender te contracteren voor distributie via Internet.
Volgens mij hebben we al eerder berichten gezien waar dit fenomeen aan de orde gesteld wordt.
Reputatie 7
Badge +22

Sinds de laatste update van de app geeft ie het niet in de hoge resolutie!Ik weet niet of dit te wijten is aan de laatste update van de app of dat KPN gewoon minder geld wilde uitgeven door alleen de SD zender te contracteren voor distributie via Internet.
Volgens mij hebben we al eerder berichten gezien waar dit fenomeen aan de orde gesteld wordt.

Dan vind ik erg laag van KPN dat ze dit doen! We willen gewoon HD TV! Ook via de app!
Reputatie 7
Badge +22
KPN moet het gewoon in HD resolutie weergeven:


Anders kunnen ze het net zo goed er niet neerzetten. Ik denk dat KPN hiermee goed in hun vingers snijden om de app alleen de SD variant te gebruiken. Want de zenders met HD erachter in de TV gids zijn ook verdwenen, want dat viel mij ook al op.