Vraag

De KPN TV website: tv.kpn.com

  • 27 August 2018
  • 792 reacties
  • 66136 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +25

Dit is een ouder artikel. Lees het artikel over de KPN TV app in onze Kennisbank voor de nieuwste informatie.

Na de nieuwe KPN TV app gaat ook de nieuwe KPN TV website live. Rond 2011 is itvonline.nl in het leven geroepen en het is tijd om te vernieuwen. We hebben gekozen voor een gefaseerde uitrol en beginnen de ondersteuning met Chrome en Firefox en inmiddels ook Edge (4 december) en Safari (28 januari). In dit topic vertel ik je er meer over.
 

8c6acfdc-cb99-4f18-aa7e-f81219645bf4.png

 

Algemeen

 

Wat is er nieuw aan de Interactieve TV website?

De Interactieve TV website is vernieuwd en verbeterd. De website ziet er anders uit en we hebben mooie nieuwe functies toegevoegd. Je kon altijd al TV kijken, de TV Gids gebruiken en opnames inplannen en bekijken op de website. Nu kun je ook:

  • Programma’s tot 7 dagen terug bekijken vanuit de TV Gids
  • De website gebruiken om TV of video’s te kijken op je grote scherm door Chromecast ondersteuning (via Google Chrome)
  • Buitenshuis tv kijken, dus ook in de EU
    • Let op: niet alle Europese landen zijn onderdeel van de EU. Noorwegen, Zwitserland en (sinds 1-1-2021) het Verenigd Koninkrijk vallen hier niet onder. Je kunt in deze landen geen programma's kijken, wel de gids gebruiken.
  • Begin gemist (sinds 28-1-2019)
  • Live pauzeren (sinds 28-01-2019)

Wat zijn de minimale vereisten om de Interactieve TV website te kunnen gebruiken?

De nieuwe website is te gebruiken met de volgende browsers:

  • Google Chrome
  • Firefox
  • Edge
  • Safari

Het maakt niet uit of je Windows of macOS gebruikt.

 

e737c31b-e82a-41b2-91be-a956a27cce1e.png


De iTV website ziet er het best uit wanneer je scherm minimaal 1024 pixels breed is (vergelijkbaar met een 11” scherm). Op een heel groot scherm, zoals een 4K tv, werkt de website wel maar ziet deze er mogelijk wat anders uit. De website is nog niet geschikt om te gebruiken op je telefoon of tablet. We raden hierbij aan om gebruik te maken van de beschikbare apps voor Android en iOS.

 

b0c36660-936d-4fe4-ab87-9b91f5b79c42.png

Hoe werkt Chromecast i.c.m. de iTV website?

Op de iTV website is het alleen mogelijk om te casten als je eerst een item afspeelt. Rechtsboven in de player zie je een Chromecast icoon, waar je op kunt klikken om met je Chromecast te verbinden. Deze functie werkt alleen via Google Chrome en niet via de andere browsers.

 

Met hoeveel mensen kun je tegelijkertijd kijken?

Als je verboden bent met het thuisnetwerk kun je met 3 apparaten tegelijkertijd kijken, buitenshuis kun je met 2 apparaten tegelijkertijd kijken. Het aantal kijkers via de tv-ontvanger telt hier niet in mee.

 

Films & Series kijken in On Demand

89f01d20-bf13-4624-91b0-a9a06f692933.png

 

Hoe kan ik een film of serie vinden in On Demand?

Op de startpagina van de Interactieve TV website staan een aantal suggesties van films en series die je kunt kijken. Ook kun je boven in beeld klikken op ‘Films’ of ‘Series’. Daarnaast kun je een film of serie zoeken via 'Zoeken'. Op de website vind je bovenin het scherm klikken op het vergrootglas en zoeken op titel. Vooral als je het Pluspakket of Videoland hebt, is er een rijk aanbod aan films en series om te bekijken.

 

Kan ik video’s hervatten?

Het hervatten van video’s kan alleen tussen de app en de website onderling. Tussen de tv-ontvanger en de app/website vindt er nog geen synchronisatie plaats.

 

Kan ik ook video’s huren?

Ja, je kan ook video's huren via tv.kpn.com. Niet via de apps.

 

TV Gids en Terugkijken

De nieuwe tv gids

 

Wat kan ik vinden in de TV Gids?

De TV Gids geeft een overzicht van alle programma’s van de afgelopen 7 dagen en de komende 5 dagen. In de TV Gids kun je ook eenvoudig de programma’s vinden die beschikbaar zijn voor ‘7 dagen terugkijken’. Dit is herkenbaar aan het oranje icoontje onder het programma.

 

Hoe kan ik een programma terugkijken?

Het is nu ook mogelijk om programma’s tot 7 dagen terug te kijken via de Gids. Je kunt een programma terugkijken als deze meer dan 15 minuten geleden is afgelopen. Programma’s die je terug kunt kijken zijn in de Gids te herkennen aan het oranje icoontje onder het programma.

 

Waarom kan ik bij sommige programma’s niet doorspoelen?

Voor sommige zenders is het doorspoelen van uitzendingen geblokkeerd. We mogen de doorspoelfunctie in verband met rechten niet gratis aanbieden. Wanneer je niet kunt doorspoelen, wordt dit aangegeven met de melding: “Vooruitspoelen voor deze zender niet toegestaan”.

 

Begin gemist en Live pauzeren

Sinds 28 januari 2019 is het mogelijk om Begin gemist, en Live pauzeren te gebruiken. Indien Begin gemist is toegestaan bij het betreffende programma kan je op het icoontje linksonder in de player klikken. Het programma begint dan opnieuw.

Live pauzeren werkt zoals je wellicht al zou verwachten. Tijdens het kijken van een programma zie je de pauzeknop in het midden van je scherm.

 

Opnames

 

Hoe kan ik een programma opnemen?

Als je het Opnemen pakket hebt, kun je programma’s opnemen. Op de detailpagina van het programma vind je de mogelijkheid om het programma op te nemen. Je kunt van alle kanalen die in je abonnement zitten een opname inplannen. 

 

Hoe verwijder of annuleer ik een opname?

Op de iTV website kun je geplande opnames annuleren op de detail pagina. Verwijderen van opnames is ook mogelijk. Klik bij de opname op de 3 puntjes en kies voor "verwijderen".



Zijn er vragen, of wil je gewoon laten weten wat je van de nieuwe iTV website vindt? Laat het hieronder weten!

 

Laatste update:  januari 2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

792 reacties

Reputatie 7
KPN moet het gewoon in HD resolutie weergeven:
...
Anders kunnen ze het net zo goed er niet neerzetten. Ik denk dat KPN hiermee goed in hun vingers snijden om de app alleen de SD variant te gebruiken. Want de zenders met HD erachter in de TV gids zijn ook verdwenen, want dat viel mij ook al op.

Dennis, er is helemaal niets veranderd aan de kwaliteit van de zenders bij het "weghalen" van de zenders met HD erachter. De beeldkwaliteit van de "gewone" zender en de overeenkomstige zender met HD erachter was altijd al hetzelfde binnen de iTV app.
Het enige wat gebeurd is met het weghalen van de zenders met HD is dat de iTV app nu gelukkig ook volledig "HD op 1" is. Je kijkt nog steeds naar de HD variant van de zenders.
Reputatie 7
Badge +22

Hier gaat het niet echt goed met de TV gids, hij loopt niet door:

Na The Big Music Quiz heb je nog RTL Nieuws enzo, dit gaat niet goed.

Reputatie 7
Badge +22
KPN moet het gewoon in HD resolutie weergeven:
...
Anders kunnen ze het net zo goed er niet neerzetten. Ik denk dat KPN hiermee goed in hun vingers snijden om de app alleen de SD variant te gebruiken. Want de zenders met HD erachter in de TV gids zijn ook verdwenen, want dat viel mij ook al op.

Dennis, er is helemaal niets veranderd aan de kwaliteit van de zenders bij het "weghalen" van de zenders met HD erachter. De beeldkwaliteit van de "gewone" zender en de overeenkomstige zender met HD erachter was altijd al hetzelfde binnen de iTV app.
Het enige wat gebeurd is met het weghalen van de zenders met HD is dat de iTV app nu gelukkig ook volledig "HD op 1" is. Je kijkt nog steeds naar de HD variant van de zenders.

5 dagen geleden geplaatst, en geen enkele reactie van een KPN medewerker die dit eventueel kan bevestigen. Hoop dat ze met beter nieuws komen, en niet dat ze zeggen dat ze dit naar SD hebben omgezet. :confused:

Reputatie 7
KPN moet het gewoon in HD resolutie weergeven:
...
Anders kunnen ze het net zo goed er niet neerzetten. Ik denk dat KPN hiermee goed in hun vingers snijden om de app alleen de SD variant te gebruiken. Want de zenders met HD erachter in de TV gids zijn ook verdwenen, want dat viel mij ook al op.
Dennis, er is helemaal niets veranderd aan de kwaliteit van de zenders bij het "weghalen" van de zenders met HD erachter. De beeldkwaliteit van de "gewone" zender en de overeenkomstige zender met HD erachter was altijd al hetzelfde binnen de iTV app.
Het enige wat gebeurd is met het weghalen van de zenders met HD is dat de iTV app nu gelukkig ook volledig "HD op 1" is. Je kijkt nog steeds naar de HD variant van de zenders.

5 dagen geleden geplaatst, en geen enkele reactie van een KPN medewerker die dit eventueel kan bevestigen. Hoop dat ze met beter nieuws komen, en niet dat ze zeggen dat ze dit naar SD hebben omgezet. :confused:

Ik hoef daar geen bevestiging van want ik weet dat het zo is. :wink:

Reputatie 7
Badge +28
KPN moet het gewoon in HD resolutie weergeven:
...
Anders kunnen ze het net zo goed er niet neerzetten. Ik denk dat KPN hiermee goed in hun vingers snijden om de app alleen de SD variant te gebruiken. Want de zenders met HD erachter in de TV gids zijn ook verdwenen, want dat viel mij ook al op.

Dennis, er is helemaal niets veranderd aan de kwaliteit van de zenders bij het "weghalen" van de zenders met HD erachter. De beeldkwaliteit van de "gewone" zender en de overeenkomstige zender met HD erachter was altijd al hetzelfde binnen de iTV app.
Het enige wat gebeurd is met het weghalen van de zenders met HD is dat de iTV app nu gelukkig ook volledig "HD op 1" is. Je kijkt nog steeds naar de HD variant van de zenders.

5 dagen geleden geplaatst, en geen enkele reactie van een KPN medewerker die dit eventueel kan bevestigen. Hoop dat ze met beter nieuws komen, en niet dat ze zeggen dat ze dit naar SD hebben omgezet. :confused:

We proberen altijd de kwaliteit te verbeteren, niet te verslechteren. Het zou vreemd zijn als we opeens de kwaliteit omlaag gooien. Maar bij dezen dan een bevestiging vanuit KPN dat wjb's antwoord klopt :slight_smile:

Reputatie 7
Badge +7

@Vikash @Alex_P @Joran  als ik met de muis boven bovenstaande link hoover, meen ik iets vreemds te zien. Is dit vertrouwd?

Reputatie 7
Badge +24

@Vikash @Alex_P @Joran  als ik met de muis boven bovenstaande link hoover, meen ik iets vreemds te zien. Is dit vertrouwd?

Ja dat was een flinke blik spam inderdaad, heb het verwijderd. Dankjewel voor het melden. :) 

Reputatie 5
Badge +3

@Alex_P 

Indien ik in de interactievetv.nl app op mijn laptop bij de tv gids naar beneden surf zie ik daar opnieuw NPO 1-2 en 3 (GOS) staan; vroeger stond daar meen ik ook HD bij, maar nu niet meer.

Mijn vraag is of deze NPO (GOS) zenders nog in HD zijn of wellicht nu in SD. Indien ze overigens ook in HD zijn waarom staan deze dan hier nog eens vermeld? NPO 1-2 en 3 staan immers ook aan het begin van de TV gids! En die zijn inmiddels ook in HD begrijp ik uit hier eerder vermelde berichten.

Reputatie 7
Badge +25

@Alex_P

Indien ik in de interactievetv.nl app op mijn laptop bij de tv gids naar beneden surf zie ik daar opnieuw NPO 1-2 en 3 (GOS) staan; vroeger stond daar meen ik ook HD bij, maar nu niet meer.

Mijn vraag is of deze NPO (GOS) zenders nog in HD zijn of wellicht nu in SD. Indien ze overigens ook in HD zijn waarom staan deze dan hier nog eens vermeld? NPO 1-2 en 3 staan immers ook aan het begin van de TV gids! En die zijn inmiddels ook in HD begrijp ik uit hier eerder vermelde berichten.

De zenders stonden er eerst allemaal dubbel in, en die zijn nu ontdubbeld omdat er nu ook een soort van HD-op-1 voor de iTV app/web is. De streams waren al gelijk in kwaliteit, ook al stond er een HD logo bij. Er is verder niets gewijzigd aan de kwaliteit van de streams. 

@Alex_P

Indien ik in de interactievetv.nl app op mijn laptop bij de tv gids naar beneden surf zie ik daar opnieuw NPO 1-2 en 3 (GOS) staan; vroeger stond daar meen ik ook HD bij, maar nu niet meer.

Mijn vraag is of deze NPO (GOS) zenders nog in HD zijn of wellicht nu in SD. Indien ze overigens ook in HD zijn waarom staan deze dan hier nog eens vermeld? NPO 1-2 en 3 staan immers ook aan het begin van de TV gids! En die zijn inmiddels ook in HD begrijp ik uit hier eerder vermelde berichten.

Luister er maar eens naar terwijl een buitenlander spreekt en er ondertiteling is. ‘GOS’ is doorgaans het ‘visual impaired’ audiokanaal, dus met nasynchronisatie. Standaard audiokanaal is ‘DUT’.

Zie o.a. wat er in de Digitenne NPO1 stream zit:

Input #0, mpegts, from 'Time-2019-10-21-NPO-1.ts':
Duration: 06:09:00.97, start: 1894.335978, bitrate: 3962 kb/s
Program 710
Metadata:
service_name : NPO 1
service_provider: KPN
Stream #0:0[0x1b63]: Video: hevc (Main) ([36][0][0][0] / 0x0024), yuv420p(tv, bt709), 1920x1080 [SAR 1:1 DAR 16:9], 50 fps, 50 tbr, 90k tbn, 50 tbc
Stream #0:1[0x1b64](dut): Audio: aac_latm (HE-AAC) ([17][0][0][0] / 0x0011), 48000 Hz, stereo, fltp
Stream #0:2[0x1b65](dut): Subtitle: dvb_teletext ([6][0][0][0] / 0x0006), 492x250
Stream #0:3[0x1b69](gos): Audio: aac_latm (HE-AAC) ([17][0][0][0] / 0x0011), 48000 Hz, stereo, fltp (visual impaired) (descriptions)

 

Reputatie 5
Badge +3

@Alex_P

Indien ik in de interactievetv.nl app op mijn laptop bij de tv gids naar beneden surf zie ik daar opnieuw NPO 1-2 en 3 (GOS) staan; vroeger stond daar meen ik ook HD bij, maar nu niet meer.

Mijn vraag is of deze NPO (GOS) zenders nog in HD zijn of wellicht nu in SD. Indien ze overigens ook in HD zijn waarom staan deze dan hier nog eens vermeld? NPO 1-2 en 3 staan immers ook aan het begin van de TV gids! En die zijn inmiddels ook in HD begrijp ik uit hier eerder vermelde berichten.

De zenders stonden er eerst allemaal dubbel in, en die zijn nu ontdubbeld omdat er nu ook een soort van HD-op-1 voor de iTV app/web is. De streams waren al gelijk in kwaliteit, ook al stond er een HD logo bij. Er is verder niets gewijzigd aan de kwaliteit van de streams. 


Mijn vraag gold nu juist de NPO zenders; die zijn dubbel. Waarom nog?

De GOS zenders zijn 720p via de decoder. Er brandt daarbij geen HD ledje overigens.

Op NPO GOS zit het geluid met ‘voorgelezen ondertiteling’ bij buitenlandse talen. Die kanalen zijn dus voor mensen met een visuele beperking en kunnen niet verwijderd. Wettelijk móet KPN dat zelfs aanbieden.

Heb je geen visuele beperking dan kun je gewoon de NPO zenders aan het begin v.d. lijst (online / decoder) gebruiken. Of bij glas HDglas.

Reputatie 7
Badge +25

Dan begreep ik jouw vraag niet goed denk ik. NPO 1 en NPO 1 GOS zijn 2 verschillende zenders, dus het is niet de bedoeling om NPO 1 GOS te verwijderen. Als ik het nog steeds niet goed begrijp, laat het dan vooral weten. :sweat_smile:

Reputatie 5
Badge +3

@PeterG  en @tmoesel  geven beide aan dat GOS iets met extra audio kanalen is, waarom? NPO is toch al Nederlands gesproken?

Indien ik op mijn laptop (we hebben het dus niet over de HD TV tuner) of NPO 1 of NPO 1 GOS bekijk en beluisterd bemerk ik geen verschil in beeld en- of geluid.

 

Wat is dan het nut van NPO 1 GOS?

Reputatie 7
Badge +25

@PeterG  en@tmoesel  geven beide aan dat GOS iets met extra audio kanalen is, waarom? NPO is toch al Nederlands gesproken?

Indien ik op mijn laptop (we hebben het dus niet over de HD TV tuner) of NPO 1 of NPO 1 GOS bekijk en beluisterd bemerk ik geen verschil in beeld en- of geluid.

 

Wat is dan het nut van NPO 1 GOS?

“Gesproken Ondertiteling wordt aangeboden in samenwerking met NPO 1, 2 en 3.
Het biedt slechtziende of blinde kijkers, die moeite hebben met andere talen, de mogelijkheid om toch programma’s te kijken.


De gesproken ondertiteling is een extra audio spoor die een andere taal uitspreekt over de ‘normale’ audio heen. Dit extra audiospoor is een door een computer gegenereerde stem die de andere taal in het Nederlands uitspreekt wanneer er in een andere taal dan Nederlands wordt gesproken.”

Ik maak al een tijdje gebruik van itv. Vanaf dit weekend is het een drama. Dan doet ie het wel dan doet ie het niet. En de info die ik krijg via chat is zeer beperkt. Een storing? ok hoe lang, waardoor opeens? Waarom dan weer wel beeld en dan weer niet. GRR

Wat het nut en de functie van GOS is:

Op NPO GOS zit het geluid met ‘voorgelezen ondertiteling’ bij buitenlandse talen. Die kanalen zijn dus voor mensen met een visuele beperking en kunnen niet verwijderd. Wettelijk móet KPN dat zelfs aanbieden.

Heb je geen visuele beperking dan kun je gewoon de NPO zenders aan het begin v.d. lijst (online / decoder) gebruiken. Of bij glas HDglas.

GOS wordt ook veel gebruikt door mensen met leesproblemen (analfabetisme). Om dan toch bv Midsomer Murders te volgen. Mensen met analfabetisme verstaan vaak ook geen andere talen.

De ondertiteling bij anderstalige programma's wordt hoorbaar gemaakt (“voorgelezen”) via GOS audio.

Reputatie 5
Badge +3

@PeterG  en@tmoesel  geven beide aan dat GOS iets met extra audio kanalen is, waarom? NPO is toch al Nederlands gesproken?

Indien ik op mijn laptop (we hebben het dus niet over de HD TV tuner) of NPO 1 of NPO 1 GOS bekijk en beluisterd bemerk ik geen verschil in beeld en- of geluid.

 

Wat is dan het nut van NPO 1 GOS?

“Gesproken Ondertiteling wordt aangeboden in samenwerking met NPO 1, 2 en 3.
Het biedt slechtziende of blinde kijkers, die moeite hebben met andere talen, de mogelijkheid om toch programma’s te kijken.


De gesproken ondertiteling is een extra audio spoor die een andere taal uitspreekt over de ‘normale’ audio heen. Dit extra audiospoor is een door een computer gegenereerde stem die de andere taal in het Nederlands uitspreekt wanneer er in een andere taal dan Nederlands wordt gesproken.”

Dus wanneer ik het goed begrijp wordt er bij een Engelse (of andere niet NL taal) uitzending over NPO (bijv. een BBC Detective uitzending) deze toch in gesproken Nederlands wordt weer gegeven.

 

Dan is het nu helemaal duidelijk en begrijp ik nu ook dat deze GOS zenders extra in de TV gids staan.

Reputatie 7
Badge +25

Ik maak al een tijdje gebruik van itv. Vanaf dit weekend is het een drama. Dan doet ie het wel dan doet ie het niet. En de info die ik krijg via chat is zeer beperkt. Een storing? ok hoe lang, waardoor opeens? Waarom dan weer wel beeld en dan weer niet. GRR

Er is geen storing bekend. Wel waren er afgelopen 2 nachten wat werkzaamheden waardoor je problemen kon ervaren, maar afgezien van dat niet.

Krijg je een foutmelding te zien of iets dergelijks? Wat ervaar je precies zodra het niet werkt?

 

Dus wanneer ik het goed begrijp wordt er bij een Engelse (of andere niet NL taal) uitzending over NPO (bijv. een BBC Detective uitzending) deze toch in gesproken Nederlands wordt weer gegeven.

Dan is het nu helemaal duidelijk en begrijp ik nu ook dat deze GOS zenders extra in de TV gids staan.

Mooi zo!

Ik maak al een tijdje gebruik van itv. Vanaf dit weekend is het een drama. Dan doet ie het wel dan doet ie het niet. En de info die ik krijg via chat is zeer beperkt. Een storing? ok hoe lang, waardoor opeens? Waarom dan weer wel beeld en dan weer niet. GRR

Er is geen storing bekend. Wel waren er afgelopen 2 nachten wat werkzaamheden waardoor je problemen kon ervaren, maar afgezien van dat niet.

Krijg je een foutmelding te zien of iets dergelijks? Wat ervaar je precies zodra het niet werkt?

 

Beetje verwarrend zo nieuwe berichtjes bij mijn bericht. Ik heb problemen dat ik regelmatig zwart scherm krijg als ik een zender kies .Dit is sinds het weekend. Daarvoor geen problemen. Ik kijk via de browser microsoft edge

Reputatie 7
Badge +30

Kun je eens testen of je dit ook ervaart in een andere browser, Vlieg?

Kun je eens testen of je dit ook ervaart in een andere browser, Vlieg?

Ik heb Microsoft edge en internet Explorer. Ben overgestapt naar edge omdat ipv in explorer helemaal niet werkt.

Reputatie 5
Badge +3

Kun je eens testen of je dit ook ervaart in een andere browser, Vlieg?


Ik heb daar inderdaad ook last van, gisteravond was het heel erg en als de uitzending dan na minuten wachten startte ging dat met steeds onderbrekingen (ronddraaiend cirkeltje), vanmorgen idem dito, Pawn Stars kon ik nog normaal zien maar een 2e programma erna (opgenomen) niet meer. Een zwart scherm met draaiend cirkeltje is het enige wat je ziet.

Ik gebruik 3 browsers, Mozilla Firefox, Chrome en Edge. In elke browser hetzelfde resultaat. Mijn internet snelheid momenteel is wel iets lager dan normaal (20 down en 15 up), maar daar ligt het niet aan want verdere internet diensten, zoals uitzending gemist via browser (niet via itv) en ook NETFLIX werken zonder enige storing.

Ook streams via bekende kanalen, (Hesgoal) werken zonder enige storing! Het moet dus wel aan interactievetv.nl liggen.

 

Reputatie 5
Badge +3

Zojuist weer waardeloos met terugkijken opgenomen programma’s, terwijl het aan de internet snelheid niet kan liggen! De weergave start nu wel maar loopt even later muurvast en verschijnt het draaiende cirkeltje weer in beeld.

 

 

Screencopy speednet meting (kpn) (gemeten direct tijdens/na vastlopen).

 

Reputatie 7
Badge +25

Update iTV website 04-11-2019:

  • Series en seriedetailpagina

Series
Sinds juni kun je al een pagina met films vinden op de iTV website en vanaf november kun je ook alle series vinden die in je pakket vallen. Daarnaast is er ook een speciale serie-detailpagina. Op deze pagina vind je een algemene beschrijving van de serie terug en kun je een seizoen en aflevering kiezen om te kijken.