Vraag

De KPN TV website: tv.kpn.com

  • 27 August 2018
  • 792 reacties
  • 66134 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +25

Dit is een ouder artikel. Lees het artikel over de KPN TV app in onze Kennisbank voor de nieuwste informatie.

Na de nieuwe KPN TV app gaat ook de nieuwe KPN TV website live. Rond 2011 is itvonline.nl in het leven geroepen en het is tijd om te vernieuwen. We hebben gekozen voor een gefaseerde uitrol en beginnen de ondersteuning met Chrome en Firefox en inmiddels ook Edge (4 december) en Safari (28 januari). In dit topic vertel ik je er meer over.
 

8c6acfdc-cb99-4f18-aa7e-f81219645bf4.png

 

Algemeen

 

Wat is er nieuw aan de Interactieve TV website?

De Interactieve TV website is vernieuwd en verbeterd. De website ziet er anders uit en we hebben mooie nieuwe functies toegevoegd. Je kon altijd al TV kijken, de TV Gids gebruiken en opnames inplannen en bekijken op de website. Nu kun je ook:

  • Programma’s tot 7 dagen terug bekijken vanuit de TV Gids
  • De website gebruiken om TV of video’s te kijken op je grote scherm door Chromecast ondersteuning (via Google Chrome)
  • Buitenshuis tv kijken, dus ook in de EU
    • Let op: niet alle Europese landen zijn onderdeel van de EU. Noorwegen, Zwitserland en (sinds 1-1-2021) het Verenigd Koninkrijk vallen hier niet onder. Je kunt in deze landen geen programma's kijken, wel de gids gebruiken.
  • Begin gemist (sinds 28-1-2019)
  • Live pauzeren (sinds 28-01-2019)

Wat zijn de minimale vereisten om de Interactieve TV website te kunnen gebruiken?

De nieuwe website is te gebruiken met de volgende browsers:

  • Google Chrome
  • Firefox
  • Edge
  • Safari

Het maakt niet uit of je Windows of macOS gebruikt.

 

e737c31b-e82a-41b2-91be-a956a27cce1e.png


De iTV website ziet er het best uit wanneer je scherm minimaal 1024 pixels breed is (vergelijkbaar met een 11” scherm). Op een heel groot scherm, zoals een 4K tv, werkt de website wel maar ziet deze er mogelijk wat anders uit. De website is nog niet geschikt om te gebruiken op je telefoon of tablet. We raden hierbij aan om gebruik te maken van de beschikbare apps voor Android en iOS.

 

b0c36660-936d-4fe4-ab87-9b91f5b79c42.png

Hoe werkt Chromecast i.c.m. de iTV website?

Op de iTV website is het alleen mogelijk om te casten als je eerst een item afspeelt. Rechtsboven in de player zie je een Chromecast icoon, waar je op kunt klikken om met je Chromecast te verbinden. Deze functie werkt alleen via Google Chrome en niet via de andere browsers.

 

Met hoeveel mensen kun je tegelijkertijd kijken?

Als je verboden bent met het thuisnetwerk kun je met 3 apparaten tegelijkertijd kijken, buitenshuis kun je met 2 apparaten tegelijkertijd kijken. Het aantal kijkers via de tv-ontvanger telt hier niet in mee.

 

Films & Series kijken in On Demand

89f01d20-bf13-4624-91b0-a9a06f692933.png

 

Hoe kan ik een film of serie vinden in On Demand?

Op de startpagina van de Interactieve TV website staan een aantal suggesties van films en series die je kunt kijken. Ook kun je boven in beeld klikken op ‘Films’ of ‘Series’. Daarnaast kun je een film of serie zoeken via 'Zoeken'. Op de website vind je bovenin het scherm klikken op het vergrootglas en zoeken op titel. Vooral als je het Pluspakket of Videoland hebt, is er een rijk aanbod aan films en series om te bekijken.

 

Kan ik video’s hervatten?

Het hervatten van video’s kan alleen tussen de app en de website onderling. Tussen de tv-ontvanger en de app/website vindt er nog geen synchronisatie plaats.

 

Kan ik ook video’s huren?

Ja, je kan ook video's huren via tv.kpn.com. Niet via de apps.

 

TV Gids en Terugkijken

De nieuwe tv gids

 

Wat kan ik vinden in de TV Gids?

De TV Gids geeft een overzicht van alle programma’s van de afgelopen 7 dagen en de komende 5 dagen. In de TV Gids kun je ook eenvoudig de programma’s vinden die beschikbaar zijn voor ‘7 dagen terugkijken’. Dit is herkenbaar aan het oranje icoontje onder het programma.

 

Hoe kan ik een programma terugkijken?

Het is nu ook mogelijk om programma’s tot 7 dagen terug te kijken via de Gids. Je kunt een programma terugkijken als deze meer dan 15 minuten geleden is afgelopen. Programma’s die je terug kunt kijken zijn in de Gids te herkennen aan het oranje icoontje onder het programma.

 

Waarom kan ik bij sommige programma’s niet doorspoelen?

Voor sommige zenders is het doorspoelen van uitzendingen geblokkeerd. We mogen de doorspoelfunctie in verband met rechten niet gratis aanbieden. Wanneer je niet kunt doorspoelen, wordt dit aangegeven met de melding: “Vooruitspoelen voor deze zender niet toegestaan”.

 

Begin gemist en Live pauzeren

Sinds 28 januari 2019 is het mogelijk om Begin gemist, en Live pauzeren te gebruiken. Indien Begin gemist is toegestaan bij het betreffende programma kan je op het icoontje linksonder in de player klikken. Het programma begint dan opnieuw.

Live pauzeren werkt zoals je wellicht al zou verwachten. Tijdens het kijken van een programma zie je de pauzeknop in het midden van je scherm.

 

Opnames

 

Hoe kan ik een programma opnemen?

Als je het Opnemen pakket hebt, kun je programma’s opnemen. Op de detailpagina van het programma vind je de mogelijkheid om het programma op te nemen. Je kunt van alle kanalen die in je abonnement zitten een opname inplannen. 

 

Hoe verwijder of annuleer ik een opname?

Op de iTV website kun je geplande opnames annuleren op de detail pagina. Verwijderen van opnames is ook mogelijk. Klik bij de opname op de 3 puntjes en kies voor "verwijderen".



Zijn er vragen, of wil je gewoon laten weten wat je van de nieuwe iTV website vindt? Laat het hieronder weten!

 

Laatste update:  januari 2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

792 reacties

Reputatie 5
Badge +3

Update iTV website 04-11-2019:

  • Series en seriedetailpagina

Series
Sinds juni kun je al een pagina met films vinden op de iTV website en vanaf november kun je ook alle series vinden die in je pakket vallen. Daarnaast is er ook een speciale serie-detailpagina. Op deze pagina vind je een algemene beschrijving van de serie terug en kun je een seizoen en aflevering kiezen om te kijken.

 


Werkt ‘n serie kijken dan net zoals op Netflix? Dus dat hij na ‘n aflevering meteen door gaat met de volgende?

Want dan zou het een welkome aanvulling zijn van iTV.

Reputatie 7
Badge +25

Werkt ‘n serie kijken dan net zoals op Netflix? Dus dat hij na ‘n aflevering meteen door gaat met de volgende?

Want dan zou het een welkome aanvulling zijn van iTV.

Zover is het nog niet. Als die functie er zou zijn, dan had ik dat natuurlijk speciaal even uitgelicht. Mee eens dat dat een welkome aanvulling zou zijn overigens. 

Hallo, ben zojuist begonnen met KPN ITV online via laptop en/of computer.

Zou graag een serie bekijken,maar heb geen button "series” bovenin beeld.

Iemand een oplossing.?

 

Groet

Gerrit

Reputatie 7
Badge +25

Hallo, ben zojuist begonnen met KPN ITV online via laptop en/of computer.

Zou graag een serie bekijken,maar heb geen button "series” bovenin beeld.

Iemand een oplossing.?

 

Groet

Gerrit

Goed punt. Ik ga er achteraan. Kleine vertraging vermoed ik.

Reputatie 7
Badge +25

De implementatie heeft een kleine vertraging opgelopen. Komt er z.s.m. aan

Reputatie 5
Badge +3

De implementatie heeft een kleine vertraging opgelopen. Komt er z.s.m. aan


Haal dat woordje ‘kleine’ er maar vanaf Paul :-(

 

Reputatie 7
Badge +25

De implementatie heeft een kleine vertraging opgelopen. Komt er z.s.m. aan


Haal dat woordje ‘kleine’ er maar vanaf Paul :-(

 

Ja, ik weet ook niet precies waarom het nu zo lang duurt. Ik ga er achteraan.

Reputatie 7
Badge +25

De implementatie heeft een kleine vertraging opgelopen. Komt er z.s.m. aan


Haal dat woordje ‘kleine’ er maar vanaf Paul :-(

 

Ja, ik weet ook niet precies waarom het nu zo lang duurt. Ik ga er achteraan.

We moeten nog even geduld hebben voor de “series” update. Verwachting is volgende week. Overigens is gisteren wel de 30-sec. buttons (voor- en achteruit spoelen) geactiveerd voor alle video’s op web, i.p.v. alleen On Demand en opnames. Dus nu ook voor live tv en Terugkijken!

Reputatie 5
Badge +3

Vandaag staat er Serie’s !! Toppie !!

 

Reputatie 7
Badge +25

Top! Vooruitgang. :slight_smile:

Reputatie 5
Badge +3

Top! Vooruitgang. :slight_smile:


Deels @Paul_  want indien ik de app op de smartphone open zie ik prachtige series staan, oa. Father Brown, zie deze schermafbeelding:

screen smartphone


Maar op  de laptop kan ik deze 4 series niet terugvinden, alleen (kook)series over koken, braden en roosteren!!
 
weergave op laptop of pc

Je begrijpt dat we nu erg teleurgesteld; zoniet “van de kook” zijn?

Waarschijnlijk ‘n klein bugje of komt het nog op de internet (www.interactievetv.nl) applicatie? Op de laptop worden overigens ook 2 series met beeld en omschrijvingen aangekondigd doch deze zijn eveneens nergens te vinden, wel indien je op deze aankondiging klikt (bij nadere info) kun je ze wel bekijken. Maar ze zijn in de index (bekijk alles) echt niet te vinden.

Reputatie 7
Badge +30

Racinfo, wat gebeurt er als jij bovenaan op Series klikt? Want ik zie hier gewoon netjes een overzicht van allerlei series in verschillende categorieën (op link https://interactievetv.nl/series). Het feit dat ik in jouw screenshot Kookseries zie staan met een pijl terug lijkt erop te wijzen dat je (wellicht per ongeluk) die subcategorie hebt aangeklikt. Ik zie kookseries wel als een categorie, en daar kan ik op klikken zodat ik uitkom op https://interactievetv.nl/bekijk-alles/kookseries wat het scherm is wat jij ziet.

Reputatie 7

Racinfo, wat gebeurt er als jij bovenaan op Series klikt? Want ik zie hier gewoon netjes een overzicht van allerlei series in verschillende categorieën (op link https://interactievetv.nl/series). 

Ook de serie "Father Brown" waar Racinfo aan refereert?

Reputatie 5
Badge +3

Racinfo, wat gebeurt er als jij bovenaan op Series klikt? Want ik zie hier gewoon netjes een overzicht van allerlei series in verschillende categorieën (op link https://interactievetv.nl/series). Het feit dat ik in jouw screenshot Kookseries zie staan met een pijl terug lijkt erop te wijzen dat je (wellicht per ongeluk) die subcategorie hebt aangeklikt. Ik zie kookseries wel als een categorie, en daar kan ik op klikken zodat ik uitkom op https://interactievetv.nl/bekijk-alles/kookseries wat het scherm is wat jij ziet.


Indien ik op series klik heb ik verder geen keuze; hij komt meteen in de sectie KookSeries.

 

Ik gebruik Mozilla Firefox en Edge. In beide browsers hetzelfde resultaat.

Ik test net even met de link: “ https://interactievetv.nl/series ”; het resultaat is hetzelfde, ik beland meteen in de kook versies.

Mag ik vragen met welke browser jij daar wel de goede series op beeld krijgt?

 

Reputatie 7
Badge +30

Dit screenshot is een andere dan die je eerder plaatste. Hier zit je wel op de algemene seriepagina. Het screenshot wat je eerder plaatste krijg je nu pas te zien als je, rechts, op Bekijk alles klikt achter Kookseries. 

Maar, je zou naast een rij aan kookseries ook andere categorieën moeten zien. 

 

Ik gebruik hier Chrome en ik zie dit. Heb het wel even erg verkleind zodat je wat duidelijker ziet dat ik meerdere rijen aan soorten series zie. Kookseries is bij mij pas te zien na Nieuwe series, Nieuwe kinderseries en Nieuwe natuurseries. 

Aanvullende vraag: heb jij ook extra zenderpakketten, racinfo? Want volgens mij zijn Nieuwe (kinder)Series onderdeel van het Pluspakket. En als je die niet hebt, dan kan ik me voorstellen dat je die niet ziet. Maar LoveNature is onderdeel van het basispakket, dus die rij aan series zou ik bij jou sowieso verwachten. 

En om op jouw vraag te antwoorden, wjb, Father Brown zie ik niet. Wat ik wel zou verwachten. 

 

Dus er lijken nog wel wat kinderziektes te zijn. Ik ga dat even navragen.

 

 

 

Reputatie 5
Badge +3

Het ging mij voornamelijk om het feit dat ik Father Brown wel op mijn gsm kan zien maar niet op de laptop. En om series op mijn gsm te bekijken, zo’n klein beeldje (Note 4) dat doe je de ouderen toch niet aan?

Helaas ben ik geen voorstander om Google Chrome te gebruiken, ik ben nogal gesteld op privacy namelijk en dan is Chrome een verkeerde keuze.

 

Edit

Net even op andere laptop met Chrome getest, helaas daar hetzelfde als op de andere browsers.

Om je antwoordt te geven inzake extra pakketten, ik heb GEEN pluspakket maar nogmaals daar ging mijn vraag niet over…. Het ging mij voornamelijk om het feit dat ik Father Brown wel op mijn gsm kan zien maar niet op de laptop

 

 

Reputatie 7
Badge +7

Dit screenshot is een andere dan die je eerder plaatste. Hier zit je wel op de algemene seriepagina. Het screenshot wat je eerder plaatste krijg je nu pas te zien als je, rechts, op Bekijk alles klikt achter Kookseries. 

Maar, je zou naast een rij aan kookseries ook andere categorieën moeten zien. 

 

Ik gebruik hier Chrome en ik zie dit. Heb het wel even erg verkleind zodat je wat duidelijker ziet dat ik meerdere rijen aan soorten series zie. Kookseries is bij mij pas te zien na Nieuwe series, Nieuwe kinderseries en Nieuwe natuurseries. 

Aanvullende vraag: heb jij ook extra zenderpakketten, racinfo? Want volgens mij zijn Nieuwe (kinder)Series onderdeel van het Pluspakket. En als je die niet hebt, dan kan ik me voorstellen dat je die niet ziet. Maar LoveNature is onderdeel van het basispakket, dus die rij aan series zou ik bij jou sowieso verwachten. 

En om op jouw vraag te antwoorden, wjb, Father Brown zie ik niet. Wat ik wel zou verwachten. 

 

Dus er lijken nog wel wat kinderziektes te zijn. Ik ga dat even navragen.

 

 

 

@Erik_  Als ik hier in Chrome op Series klik en daarna op Bekijk Alles, zie ik nog steeds alleen maar kookseries. Ik heb net nog even mijn zoominstellingen in windows teruggezet naar Aanbevolen, maar dan nog hetzelfde resultaat: alleen maar de kookseries...

Reputatie 7
Badge +7

 

@Erik_  Als ik hier in Chrome op Series klik en daarna op Bekijk Alles, zie ik nog steeds alleen maar kookseries. Ik heb net nog even mijn zoominstellingen in windows teruggezet naar Aanbevolen, maar dan nog hetzelfde resultaat: alleen maar de kookseries...

 

Aanvulling:

@Erik_   Als ik met de muis hoover boven Bekijk Alles zie ik dat het probleem zit in de onderliggende link (bij mij zichtbaar linksonder). Daarin staat namelijk aan het eind: "kookseries”:...

 

Reputatie 5
Badge +3

Racinfo, wat gebeurt er als jij bovenaan op Series klikt?

Op deze vraag, die mij ontgaan is wil ik nog even toelichting geven; ik kom dan in het hoofdscherm waarin ik de keuze series hebt aan geklikt, zie bijgaande scherm copy. Er is hier verder geen keuze naar iets anders aanwezig!

Klik je op “kijk alles dan krijg je alle kookseries in beeld en verder niets, ook niet wanneer je probeert naar beneden te scrollen. Maar indien je op nieuw toegevoegd (linksboven bij Teachers) klikt en dan op het blauwe kader waarin staat meer informatie dan kun je deze serie wel bekijken!

Father Brown is, denk ik ‘n blokkie om! Want die is hier nergens te vinden. Overigens werk ik met een HD scherm van 1920x1080 pixels via HDMI met mijn Lenovo Thinkpad laptop verbonden.

Reputatie 5
Badge +3

@Erik_, Father Brown was maar als voorbeeld genoemd, wel te vinden op de Samsung Note 4 maar niet op de website ‘actievetv.nl’, ik ben zonet even aan het tellen geweest op mijn GSM maar er ontbreken bijna 16 Series !!!

Zie deze fotoscreen’s van smartphone…

 

Reputatie 7
Badge +30

 

Aanvulling:

@Erik_   Als ik met de muis hoover boven Bekijk Alles zie ik dat het probleem zit in de onderliggende link (bij mij zichtbaar linksonder). Daarin staat namelijk aan het eind: "kookseries”:...

Dat klopt op zich wel. De Bekijk Alles refereert namelijk aan de categorie ervoor. Dus in dit geval: Bekijk Alles van de categorie Kookseries. Maar je zou dus meerdere rijen aan categorieën moeten zien, met in elke rij een eigen Bekijk Alles link.

 

Ik heb verder navraag uitstaan over het verschil aan series, daar kom ik op terug.

Hmm

Ter back up van racinfo. Hier ook geen Father Brown via de laptop.

Ik zie de 4 rubrieken, maar dus nergens onze speurende geestelijke.

Verder: alle rubrieken beginnen met nieuwe. Dan zou je toch ook ergens ‘alle’ verwachten??? Alleen kookseries begint niet met 'nieuwe'.

Via de STB kan ik niet checken; ben niet thuis.

Videoland content kan ik nog steeds niet vinden?

Reputatie 7
Badge +22

@PeterG ik vind ze wel bij zoeken: (Safari)

 

Ah, had nog niet doorgescrolt. Zag alleen die van bbc first.

Via zoeken moet je dus wel weten dat ze erin staan. Weet je niet wat er on demand is dan kom je er dus nooit.

Reputatie 5
Badge +3

@Dennis Schreve, je geeft hier een goede hint, dankjewel. Want inderdaad, via zoeken komen ze ook in Firefox allemaal in beeld (Father Brown); je moet alleen wel weten tevoren waarnaar je zoekt. Maar (titels van serie’s) die kun je natuurlijk tevoren op de smartphone app  vinden!

Beetje omslachtig zo maar goed….. :joy:

Edit/:

Door hyperlinks (mbv CTRL-D) op mijn desktop te slepen heb ik mijn eigen (series) keuzemenu gemaakt, van alle series die interessant zijn voor mij (oa Midsomer Murders) de link ernaar op mijn bureaublad gezet waarmee ze met 1 klik zijn op te roepen!!