Vraag

De KPN TV website: tv.kpn.com

  • 27 August 2018
  • 792 reacties
  • 66277 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +25

Dit is een ouder artikel. Lees het artikel over de KPN TV app in onze Kennisbank voor de nieuwste informatie.

Na de nieuwe KPN TV app gaat ook de nieuwe KPN TV website live. Rond 2011 is itvonline.nl in het leven geroepen en het is tijd om te vernieuwen. We hebben gekozen voor een gefaseerde uitrol en beginnen de ondersteuning met Chrome en Firefox en inmiddels ook Edge (4 december) en Safari (28 januari). In dit topic vertel ik je er meer over.
 

8c6acfdc-cb99-4f18-aa7e-f81219645bf4.png

 

Algemeen

 

Wat is er nieuw aan de Interactieve TV website?

De Interactieve TV website is vernieuwd en verbeterd. De website ziet er anders uit en we hebben mooie nieuwe functies toegevoegd. Je kon altijd al TV kijken, de TV Gids gebruiken en opnames inplannen en bekijken op de website. Nu kun je ook:

  • Programma’s tot 7 dagen terug bekijken vanuit de TV Gids
  • De website gebruiken om TV of video’s te kijken op je grote scherm door Chromecast ondersteuning (via Google Chrome)
  • Buitenshuis tv kijken, dus ook in de EU
    • Let op: niet alle Europese landen zijn onderdeel van de EU. Noorwegen, Zwitserland en (sinds 1-1-2021) het Verenigd Koninkrijk vallen hier niet onder. Je kunt in deze landen geen programma's kijken, wel de gids gebruiken.
  • Begin gemist (sinds 28-1-2019)
  • Live pauzeren (sinds 28-01-2019)

Wat zijn de minimale vereisten om de Interactieve TV website te kunnen gebruiken?

De nieuwe website is te gebruiken met de volgende browsers:

  • Google Chrome
  • Firefox
  • Edge
  • Safari

Het maakt niet uit of je Windows of macOS gebruikt.

 

e737c31b-e82a-41b2-91be-a956a27cce1e.png


De iTV website ziet er het best uit wanneer je scherm minimaal 1024 pixels breed is (vergelijkbaar met een 11” scherm). Op een heel groot scherm, zoals een 4K tv, werkt de website wel maar ziet deze er mogelijk wat anders uit. De website is nog niet geschikt om te gebruiken op je telefoon of tablet. We raden hierbij aan om gebruik te maken van de beschikbare apps voor Android en iOS.

 

b0c36660-936d-4fe4-ab87-9b91f5b79c42.png

Hoe werkt Chromecast i.c.m. de iTV website?

Op de iTV website is het alleen mogelijk om te casten als je eerst een item afspeelt. Rechtsboven in de player zie je een Chromecast icoon, waar je op kunt klikken om met je Chromecast te verbinden. Deze functie werkt alleen via Google Chrome en niet via de andere browsers.

 

Met hoeveel mensen kun je tegelijkertijd kijken?

Als je verboden bent met het thuisnetwerk kun je met 3 apparaten tegelijkertijd kijken, buitenshuis kun je met 2 apparaten tegelijkertijd kijken. Het aantal kijkers via de tv-ontvanger telt hier niet in mee.

 

Films & Series kijken in On Demand

89f01d20-bf13-4624-91b0-a9a06f692933.png

 

Hoe kan ik een film of serie vinden in On Demand?

Op de startpagina van de Interactieve TV website staan een aantal suggesties van films en series die je kunt kijken. Ook kun je boven in beeld klikken op ‘Films’ of ‘Series’. Daarnaast kun je een film of serie zoeken via 'Zoeken'. Op de website vind je bovenin het scherm klikken op het vergrootglas en zoeken op titel. Vooral als je het Pluspakket of Videoland hebt, is er een rijk aanbod aan films en series om te bekijken.

 

Kan ik video’s hervatten?

Het hervatten van video’s kan alleen tussen de app en de website onderling. Tussen de tv-ontvanger en de app/website vindt er nog geen synchronisatie plaats.

 

Kan ik ook video’s huren?

Ja, je kan ook video's huren via tv.kpn.com. Niet via de apps.

 

TV Gids en Terugkijken

De nieuwe tv gids

 

Wat kan ik vinden in de TV Gids?

De TV Gids geeft een overzicht van alle programma’s van de afgelopen 7 dagen en de komende 5 dagen. In de TV Gids kun je ook eenvoudig de programma’s vinden die beschikbaar zijn voor ‘7 dagen terugkijken’. Dit is herkenbaar aan het oranje icoontje onder het programma.

 

Hoe kan ik een programma terugkijken?

Het is nu ook mogelijk om programma’s tot 7 dagen terug te kijken via de Gids. Je kunt een programma terugkijken als deze meer dan 15 minuten geleden is afgelopen. Programma’s die je terug kunt kijken zijn in de Gids te herkennen aan het oranje icoontje onder het programma.

 

Waarom kan ik bij sommige programma’s niet doorspoelen?

Voor sommige zenders is het doorspoelen van uitzendingen geblokkeerd. We mogen de doorspoelfunctie in verband met rechten niet gratis aanbieden. Wanneer je niet kunt doorspoelen, wordt dit aangegeven met de melding: “Vooruitspoelen voor deze zender niet toegestaan”.

 

Begin gemist en Live pauzeren

Sinds 28 januari 2019 is het mogelijk om Begin gemist, en Live pauzeren te gebruiken. Indien Begin gemist is toegestaan bij het betreffende programma kan je op het icoontje linksonder in de player klikken. Het programma begint dan opnieuw.

Live pauzeren werkt zoals je wellicht al zou verwachten. Tijdens het kijken van een programma zie je de pauzeknop in het midden van je scherm.

 

Opnames

 

Hoe kan ik een programma opnemen?

Als je het Opnemen pakket hebt, kun je programma’s opnemen. Op de detailpagina van het programma vind je de mogelijkheid om het programma op te nemen. Je kunt van alle kanalen die in je abonnement zitten een opname inplannen. 

 

Hoe verwijder of annuleer ik een opname?

Op de iTV website kun je geplande opnames annuleren op de detail pagina. Verwijderen van opnames is ook mogelijk. Klik bij de opname op de 3 puntjes en kies voor "verwijderen".



Zijn er vragen, of wil je gewoon laten weten wat je van de nieuwe iTV website vindt? Laat het hieronder weten!

 

Laatste update:  januari 2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

792 reacties

Reputatie 4
Badge +2

Wanneer komt er een Apple TV versie van de iTV App, dan kunnen we misschien dat Arris kastje ook de deur uit mikken ;) 

 

 

Reputatie 7
Badge +25

@racinfo2 (en anderen), nog even over de "Series” update van de iTV-website. :slight_smile:

Op de app laten we alle series zien in je pakket, en vervolgens kun je de knoppen ‘Filteren’ en ‘Sorteren’ gebruiken om de selectie te verkleinen.

Op de website zijn we begonnen met het tonen van een selectie van het serie-aanbod, samengesteld door een contentredactie. De knoppen ‘Filteren’ en ‘Sorteren’ zullen hier later ook beschikbaar komen, waarmee je vervolgens weer op dezelfde manier als in de app de selectie kunt verkleinen. Het is dus een kwestie van doorontwikkelen van die pagina. Wordt dus vervolgd! Ik zie dat je voor jezelf al een kleine “work around” hebt gecreëerd voor nu.

  

Wanneer komt er een Apple TV versie van de iTV App, dan kunnen we misschien dat Arris kastje ook de deur uit mikken ;) 

Ik weet niet of/wanneer er een Apple TV app komt. Voor zover ik weet gebeurt dit niet binnen afzienbare tijd.

Reputatie 4
Badge +2

  

Wanneer komt er een Apple TV versie van de iTV App, dan kunnen we misschien dat Arris kastje ook de deur uit mikken ;) 

Ik weet niet of/wanneer er een Apple TV app komt. Voor zover ik weet gebeurt dit niet binnen afzienbare tijd.

 

Jammer dat dit het standaard antwoord van KPN is….dat er niets binnen afzienbare tijd gebeurd als het in het belang van de klant is en niet direct extra inkomsten oplevert. Het toevoegen van een videodienst die ik al op allerhande platforms, tv’s players en meer kan toevoegen  ( Amazon Prime ) heeft een hogere prioriteit omdat het geld kan opleveren.  Jammer ….

Is KPN al bekend dat Interactieve TV niet werk met de nieuwere Edge browser van Microsoft die in januari gaat uitkomen (die gebaseeerd is op het Chromium engine)? Ik test nu met de beta release hiervan en ik krijg steeds bij live tv de melding:

“VIDEOJS: ERROR: (CODE:5 MEDIA_ERR_ENCRYPTED) The license request URL has not been correctly configured. “.

 

Reputatie 7
Badge +21

@RobertPaul ik heb er nog niks over gehoord aangezien het nu nog werkt met de Microsoft Edge browser en de update nog niet hier is.. Je krijgt deze melding alleen als je KPN iTV wil opstarten via Microsoft Egde, niet bij andere browsers? Dan is het misschien wel handig om het even door te geven intern namelijk :) 

@RobertPaul ik heb er nog niks over gehoord aangezien het nu nog werkt met de Microsoft Edge browser en de update nog niet hier is.. Je krijgt deze melding alleen als je KPN iTV wil opstarten via Microsoft Egde, niet bij andere browsers? Dan is het misschien wel handig om het even door te geven intern namelijk :) 

Hi Susan_,

Ik bedoel hiermee de nieuwere browser Microsoft Edge die 15 januari 2020 voor iedereen beschikbaar komt en de huidige Edge van Windows gaat vervangen.  Deze is drastisch anders zowel uiterlijk als techniek. Zie https://blogs.windows.com/msedgedev/2019/11/04/edge-chromium-release-candidate-get-ready  De beta is al geruime tijd beschikbaar en die werkt niet met Interactieve TV met die foutmelding. 

Omdat het snel 15 januari wordt, vroeg ik me even af of julile nog voor die tijd deze browser gaan ondersteunen.

 

Reputatie 7
Badge +17

@RobertPaul ik heb er nog niks over gehoord aangezien het nu nog werkt met de Microsoft Edge browser en de update nog niet hier is.. Je krijgt deze melding alleen als je KPN iTV wil opstarten via Microsoft Egde, niet bij andere browsers? Dan is het misschien wel handig om het even door te geven intern namelijk :) 

Hi Susan_,

Ik bedoel hiermee de nieuwere browser Microsoft Edge die 15 januari 2020 voor iedereen beschikbaar komt en de huidige Edge van Windows gaat vervangen.  Deze is drastisch anders zowel uiterlijk als techniek. Zie https://blogs.windows.com/msedgedev/2019/11/04/edge-chromium-release-candidate-get-ready  De beta is al geruime tijd beschikbaar en die werkt niet met Interactieve TV met die foutmelding. 

Omdat het snel 15 januari wordt, vroeg ik me even af of julile nog voor die tijd deze browser gaan ondersteunen.

 

@RobertPaul Erg bedankt! Ik heb deze tip doorgespeeld aan de desbetreffende afdeling van ITV.
Als je in de toekomst meer tips als deze hebt, feel free to share this with us. Hier help je ons enorm mee.:grin:

Reputatie 1

Sinds afgelopen weekend merk ik de volgende foutmelding indien ik via interactievetv.nl op mijn pc een film wil kijken. Gewoon in NL in mijn eigen huiskamer.

“The licence request URL has not been correctly configured.”

 

Ik heb al tijdelijk internetbestanden verwijderd, ik heb de pc opnieuw gestart, ik heb het modem teruggezet naar fabrieksinstellingen.

Op mijn iPhone tablet lukt t wél om te kijken via interactievetv.nl

Ligt dus m.i. ook niet aan modem of zo.

 

Ik gebruik Edge Beta Chromium...net als @RobertPaul hierboven.

Zijn foutmelding herken ik dan weer niet.

 

Ik ben benieuwd. :) 

Gegroet, Peter

Sinds afgelopen weekend merk ik de volgende foutmelding indien ik via interactievetv.nl op mijn pc een film wil kijken. Gewoon in NL in mijn eigen huiskamer.

“The licence request URL has not been correctly configured.”

 

Ik heb al tijdelijk internetbestanden verwijderd, ik heb de pc opnieuw gestart, ik heb het modem teruggezet naar fabrieksinstellingen.

Op mijn iPhone tablet lukt t wél om te kijken via interactievetv.nl

Ligt dus m.i. ook niet aan modem of zo.

 

Ik gebruik Edge Beta Chromium...net als @RobertPaul hierboven.

Zijn foutmelding herken ik dan weer niet.

 

Ik ben benieuwd. :) 

Gegroet, Peter

Hi Peter,

Dat is ook de exacte foutmelding bij mij met de beta-release van Edge.

Gr RobertPaul

Reputatie 1

Sinds afgelopen weekend merk ik de volgende foutmelding indien ik via interactievetv.nl op mijn pc een film wil kijken. Gewoon in NL in mijn eigen huiskamer.

“The licence request URL has not been correctly configured.”

 

Ik heb al tijdelijk internetbestanden verwijderd, ik heb de pc opnieuw gestart, ik heb het modem teruggezet naar fabrieksinstellingen.

Op mijn iPhone tablet lukt t wél om te kijken via interactievetv.nl

Ligt dus m.i. ook niet aan modem of zo.

 

Ik gebruik Edge Beta Chromium...net als @RobertPaul hierboven.

Zijn foutmelding herken ik dan weer niet.

 

Ik ben benieuwd. :) 

Gegroet, Peter

Hi Peter,

Dat is ook de exacte foutmelding bij mij met de beta-release van Edge.

Gr RobertPaul

Gelukkig kon ik het met Monumentbrowser voorlopig wel even oplossen… maar zou fijn zijn als Edge in deze ook weer gewoon werkt ;)

Zie ook https://tweakers.net/nieuws/161258/microsoft-vervangt-edge-op-15-januari-door-chromium-versie-via-windows.html 

Dit is belangrijk want deze nieuwe Edge-browser vervangt dan op 15 januari 2020 de standaard aanwezig Edge-versie van Windows 10. 

Reputatie 1

Zie ook https://tweakers.net/nieuws/161258/microsoft-vervangt-edge-op-15-januari-door-chromium-versie-via-windows.html 

Dit is belangrijk want deze nieuwe Edge-browser vervangt dan op 15 januari 2020 de standaard aanwezig Edge-versie van Windows 10. 

Ha ja… die wist ik :) Duurt alleen nog "zo lang” :)

Reputatie 7

Hay iedereen!

Hulpvraag vanuit de iTV ontwikkelaars aan de KPN community.
Wil jij ons helpen om de interactieve tv app voor mobiel en tablet nog mooier te maken? Doe dan mee aan ons (korte) onderzoek.

Ga snel naar KPN iTV app onderzoek  (wachtwoord: samen)

ook bereikbaar via QR code:

 

Bedankt alvast voor jullie medewerking :) 

Reputatie 3
Badge +1

Is KPN al bekend dat Interactieve TV niet werk met de nieuwere Edge browser van Microsoft die in januari gaat uitkomen (die gebaseeerd is op het Chromium engine)? Ik test nu met de beta release hiervan en ik krijg steeds bij live tv de melding:

“VIDEOJS: ERROR: (CODE:5 MEDIA_ERR_ENCRYPTED) The license request URL has not been correctly configured. “.

 

Ziet eruit als een license probleem en dat die nieuwe Edge browser er “iets” mee doet waardoor de license server hem niet meer correct interpreteert.

Reputatie 7
Badge +25

Is KPN al bekend dat Interactieve TV niet werk met de nieuwere Edge browser van Microsoft die in januari gaat uitkomen (die gebaseeerd is op het Chromium engine)? Ik test nu met de beta release hiervan en ik krijg steeds bij live tv de melding:

“VIDEOJS: ERROR: (CODE:5 MEDIA_ERR_ENCRYPTED) The license request URL has not been correctly configured. “.

 

Ziet eruit als een license probleem en dat die nieuwe Edge browser er “iets” mee doet waardoor de license server hem niet meer correct interpreteert.

Dit is overigens wel bekend, en wordt nog aan gewerkt. Bedankt voor het melden!

Reputatie 5
Badge +3

@Erik_, is er al enige vooruitgang geboekt in de keuze series kijken op interactievetv.nl?

Ik zie nu wel reeds half gekeken afleveringen van div series in beeld staan, volstrekt overbodig want als je zo’n aflevering dan afkijkt kun je NIET naar de volgende van die serie gaan en moet je weer eerst via zoeken gaan zoeken naar de volgende aflevering.

Reputatie 5
Badge +3

Hoewel onder keuze ‘Series’ in het hoofdmenu alleen nog steeds de kookseries zijn te vinden is er nu toch wel iets meer te vinden van meer series hoewel nog niet geheel kompleet!

Klik namelijk op KPN geheel links boven en scroll dan naar beneden; daar vindt je dan wel talloze series hoewel Midsomer Murders ontbreekt in de opsomming, wel is Vadertje Brown hier al te vinden.

Oja, mag ik het team en alle forumleden prettige kerstdagen (beetje laat) wensen? Een goed uiteinde en ‘n gezond, voorspoedig 2020 !!

 

Reputatie 7

In de iTV app staat Midsomer Murders wel vermeld.

 

Reputatie 5
Badge +3

@wjb, best gek dan want bij mij op de laptop niet. Of kijk jij soms op je smartphone (of tablet)? Ik heb het over de website interactievetv.nl namelijk.

 

Reputatie 7

@wjb, best gek dan want bij mij op de laptop niet. Of kijk jij soms op je smartphone (of tablet)? Ik heb het over de website interactievetv.nl namelijk.

I had begrepen dat jij het over de website had en ik heb het inderdaad over de iTV app op (in mijn geval) Android.

Reputatie 5
Badge +3

@wjb  Bij mij dus ook op mijn telefoon. Maar mijn eerdere opmerking ging over de keuze Series op de laptop (of pc). Zoals ik al schreef, onder series alleen kookboeken. Hier ook geen selectie of filter keuzes zoals op de telefoon.

De reden dat ik vrijwel altijd op laptop of pc kijk is dat mijn vaste DSL lijn het gebruik van 2 HD TV tuners niet toelaat (minder dan 10 mBit/s) dus blijft alleen 4G buitengebied aanbod over (daar werkt de TV tuner niet op, helaas).

Reputatie 7

De reden dat ik vrijwel altijd op laptop of pc kijk is dat mijn vaste DSL lijn het gebruik van 2 HD TV tuners niet toelaat (minder dan 10 mBit/s) dus blijft alleen 4G buitengebied aanbod over (daar werkt de TV tuner niet op, helaas).

Heb je een Chromecast of Android televisie?

Zo ja, heb je dan al eens gekeken of je vanuit jouw telefoon kunt casten naar de Chromecast of televisie?

Reputatie 5
Badge +3

Met een samsung TV zou dat nog beter gaan denk ik, bij modellen na 2017 natuurlijk. Daar heeft KPN een app voor. Maar om nu een TV te kopen alleen voor als ik een keertje wil kijken?

Casten zou natuurlijk ook kunnen, maar wat heeft dat met het probleem Series op de website te maken?

Ik geef alleen maar aan dat eea wat @Paul_  in november toezei nog niet volledig werkt.

Reputatie 7

Casten zou natuurlijk ook kunnen, maar wat heeft dat met het probleem Series op de website te maken?

Niets, maar dan zie je MidSomer Murders tenminste wel in het overzicht van beschikbare series ziet staan immers dan gebruik je de iTV app op telefoon of tablet.

Als je op de ITV-website in de zoekbalk midsomer murders intoetst dan staat onderaan ook de serie erbij onder Films en series.