Vraag

De KPN TV website: tv.kpn.com

  • 27 August 2018
  • 792 reacties
  • 66271 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +25

Dit is een ouder artikel. Lees het artikel over de KPN TV app in onze Kennisbank voor de nieuwste informatie.

Na de nieuwe KPN TV app gaat ook de nieuwe KPN TV website live. Rond 2011 is itvonline.nl in het leven geroepen en het is tijd om te vernieuwen. We hebben gekozen voor een gefaseerde uitrol en beginnen de ondersteuning met Chrome en Firefox en inmiddels ook Edge (4 december) en Safari (28 januari). In dit topic vertel ik je er meer over.
 

8c6acfdc-cb99-4f18-aa7e-f81219645bf4.png

 

Algemeen

 

Wat is er nieuw aan de Interactieve TV website?

De Interactieve TV website is vernieuwd en verbeterd. De website ziet er anders uit en we hebben mooie nieuwe functies toegevoegd. Je kon altijd al TV kijken, de TV Gids gebruiken en opnames inplannen en bekijken op de website. Nu kun je ook:

  • Programma’s tot 7 dagen terug bekijken vanuit de TV Gids
  • De website gebruiken om TV of video’s te kijken op je grote scherm door Chromecast ondersteuning (via Google Chrome)
  • Buitenshuis tv kijken, dus ook in de EU
    • Let op: niet alle Europese landen zijn onderdeel van de EU. Noorwegen, Zwitserland en (sinds 1-1-2021) het Verenigd Koninkrijk vallen hier niet onder. Je kunt in deze landen geen programma's kijken, wel de gids gebruiken.
  • Begin gemist (sinds 28-1-2019)
  • Live pauzeren (sinds 28-01-2019)

Wat zijn de minimale vereisten om de Interactieve TV website te kunnen gebruiken?

De nieuwe website is te gebruiken met de volgende browsers:

  • Google Chrome
  • Firefox
  • Edge
  • Safari

Het maakt niet uit of je Windows of macOS gebruikt.

 

e737c31b-e82a-41b2-91be-a956a27cce1e.png


De iTV website ziet er het best uit wanneer je scherm minimaal 1024 pixels breed is (vergelijkbaar met een 11” scherm). Op een heel groot scherm, zoals een 4K tv, werkt de website wel maar ziet deze er mogelijk wat anders uit. De website is nog niet geschikt om te gebruiken op je telefoon of tablet. We raden hierbij aan om gebruik te maken van de beschikbare apps voor Android en iOS.

 

b0c36660-936d-4fe4-ab87-9b91f5b79c42.png

Hoe werkt Chromecast i.c.m. de iTV website?

Op de iTV website is het alleen mogelijk om te casten als je eerst een item afspeelt. Rechtsboven in de player zie je een Chromecast icoon, waar je op kunt klikken om met je Chromecast te verbinden. Deze functie werkt alleen via Google Chrome en niet via de andere browsers.

 

Met hoeveel mensen kun je tegelijkertijd kijken?

Als je verboden bent met het thuisnetwerk kun je met 3 apparaten tegelijkertijd kijken, buitenshuis kun je met 2 apparaten tegelijkertijd kijken. Het aantal kijkers via de tv-ontvanger telt hier niet in mee.

 

Films & Series kijken in On Demand

89f01d20-bf13-4624-91b0-a9a06f692933.png

 

Hoe kan ik een film of serie vinden in On Demand?

Op de startpagina van de Interactieve TV website staan een aantal suggesties van films en series die je kunt kijken. Ook kun je boven in beeld klikken op ‘Films’ of ‘Series’. Daarnaast kun je een film of serie zoeken via 'Zoeken'. Op de website vind je bovenin het scherm klikken op het vergrootglas en zoeken op titel. Vooral als je het Pluspakket of Videoland hebt, is er een rijk aanbod aan films en series om te bekijken.

 

Kan ik video’s hervatten?

Het hervatten van video’s kan alleen tussen de app en de website onderling. Tussen de tv-ontvanger en de app/website vindt er nog geen synchronisatie plaats.

 

Kan ik ook video’s huren?

Ja, je kan ook video's huren via tv.kpn.com. Niet via de apps.

 

TV Gids en Terugkijken

De nieuwe tv gids

 

Wat kan ik vinden in de TV Gids?

De TV Gids geeft een overzicht van alle programma’s van de afgelopen 7 dagen en de komende 5 dagen. In de TV Gids kun je ook eenvoudig de programma’s vinden die beschikbaar zijn voor ‘7 dagen terugkijken’. Dit is herkenbaar aan het oranje icoontje onder het programma.

 

Hoe kan ik een programma terugkijken?

Het is nu ook mogelijk om programma’s tot 7 dagen terug te kijken via de Gids. Je kunt een programma terugkijken als deze meer dan 15 minuten geleden is afgelopen. Programma’s die je terug kunt kijken zijn in de Gids te herkennen aan het oranje icoontje onder het programma.

 

Waarom kan ik bij sommige programma’s niet doorspoelen?

Voor sommige zenders is het doorspoelen van uitzendingen geblokkeerd. We mogen de doorspoelfunctie in verband met rechten niet gratis aanbieden. Wanneer je niet kunt doorspoelen, wordt dit aangegeven met de melding: “Vooruitspoelen voor deze zender niet toegestaan”.

 

Begin gemist en Live pauzeren

Sinds 28 januari 2019 is het mogelijk om Begin gemist, en Live pauzeren te gebruiken. Indien Begin gemist is toegestaan bij het betreffende programma kan je op het icoontje linksonder in de player klikken. Het programma begint dan opnieuw.

Live pauzeren werkt zoals je wellicht al zou verwachten. Tijdens het kijken van een programma zie je de pauzeknop in het midden van je scherm.

 

Opnames

 

Hoe kan ik een programma opnemen?

Als je het Opnemen pakket hebt, kun je programma’s opnemen. Op de detailpagina van het programma vind je de mogelijkheid om het programma op te nemen. Je kunt van alle kanalen die in je abonnement zitten een opname inplannen. 

 

Hoe verwijder of annuleer ik een opname?

Op de iTV website kun je geplande opnames annuleren op de detail pagina. Verwijderen van opnames is ook mogelijk. Klik bij de opname op de 3 puntjes en kies voor "verwijderen".



Zijn er vragen, of wil je gewoon laten weten wat je van de nieuwe iTV website vindt? Laat het hieronder weten!

 

Laatste update:  januari 2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

792 reacties

Reputatie 7

Als je op de ITV-website in de zoekbalk midsomer murders intoetst dan staat onderaan ook de serie erbij onder Films en series.

Maar dat is natuurlijk niet zoals het zou moeten.

Onder series worden de categorieën "Nieuwe series", "Nieuwe kinderseries", "Nieuwe natuurseries" en "Kookseries" getoond. Maar series die niet onder één van die categorieën vallen worden niet getoond.

Reputatie 5
Badge +3

Ik citeer dat desbetreffende bericht nog even:

@racinfo2 (en anderen), nog even over de "Series” update van de iTV-website. :slight_smile:

Op de app laten we alle series zien in je pakket, en vervolgens kun je de knoppen ‘Filteren’ en ‘Sorteren’ gebruiken om de selectie te verkleinen.

Op de website zijn we begonnen met het tonen van een selectie van het serie-aanbod, samengesteld door een contentredactie. De knoppen ‘Filteren’ en ‘Sorteren’ zullen hier later ook beschikbaar komen, waarmee je vervolgens weer op dezelfde manier als in de app de selectie kunt verkleinen. Het is dus een kwestie van doorontwikkelen van die pagina. Wordt dus vervolgd!

Ik zie dat je voor jezelf al een kleine “work around” hebt gecreëerd voor nu.

Opm:

Ik heb voor mijzelf een aantal hyperlinks aangemaakt: ik noem er een van:

https://www.interactievetv.nl/details/GROUP_OF_BUNDLES/5064055

 

Voor degenen die ingelogd staan zonder weee weee weee :
https://interactievetv.nl/details/GROUP_OF_BUNDLES/5064055

Valt me net pas op omdat ik het weinig gebruik:

Waarom staat er bij TV gids wel ‘snel naar...’, maar niet bij TV kijken. Je zoekt (scrollt) je suf om een zender te vinden waar je naar wilt kijken. Dát is ook de reden dat ik het vrijwel niet gebruik, dat online tv kijken.

Maar hierdoor ontdek ik wel dat je v.u. de TV gids dan wel weer live kan gaan kijken. Met een ‘omweg’ via de TV gids kan je dus wel snel zoeken voor live kijken. Maar makkelijker zou zijn als dat onder Live kijken ook beschikbaar zou zijn.

Reputatie 7
Badge +24

Hi @PeterG, bedoel je een beetje zoals hieronder professioneel door mij bewerkt? Dus dat je niet eerst naar de de gids moet gaan voor die optie?

 

 

Ja, dat zou een fijne optie zijn. Redelijk meteen een zender kunnen kiezen. I.p.v. al die plaatjes scrollen. Nog handiger: cijfertjes. Maar dat zal in die site/app wel niet kunnen.

Reputatie 7

Nog handiger: cijfertjes. Maar dat zal in die site/app wel niet kunnen.

Nee, alsjeblieft geen cijfertjes.

Reputatie 7
Badge +22

Ja, dat zou een fijne optie zijn. Redelijk meteen een zender kunnen kiezen. I.p.v. al die plaatjes scrollen. Nog handiger: cijfertjes. Maar dat zal in die site/app wel niet kunnen.

Hoe bedoel je dit precies @PeterG? Kun je dit eens uitleggen?

Reputatie 7
Badge +22

Nee, alsjeblieft geen cijfertjes.

Hoe zie jij dit dan @wjb?

Reputatie 7

Nee, alsjeblieft geen cijfertjes.

Hoe zie jij dit dan @wjb?

Selecteren uit een lijstje op naam van de zender.

Reputatie 5
Badge +3

Is er momenteel storing?

Bij elk programma wat ik bij eigenopnames wil laden komt de storings code

500-REF-1338 in beeld, als voorbeeld dit scherm kopietje, het gebeurt bij ALLE opnamen, dus ook bij Dr.Phil, RailAway, Silent Witness, enz.

Wanneer je op ‘Nu kijken’ drukt komt dezelfde fout code onder in beeld te staan en springt hij terug in dit scherm.

Het is sinds een uurtje ofzo.

PS

De app op de telefoon / tablet geeft dezelfde fout code.

 

 

Nu even SBS 6 opgestart via interactievetv.nl* en dat gaat goed. Verder gebruik ik het thuis nooit, er staat een knots van een scherm aan de ontvanger. En die heb ik dan beiden liever voor "tv kijken”.

*Windows 10 ; Firefox

Als er al storing is is ie i.i.g. niet algemeen.

hoi @racinfo2 : Ervaar je dit nog steeds? Of was het van tijdelijk aard?

Reputatie 5
Badge +3

hoi @racinfo2 : Ervaar je dit nog steeds? Of was het van tijdelijk aard?


Dat laatste, ik kijk natuurlijk niet elke 5 minuten maar 1.5 uur later waren alle opnamen weer gewoon te zien, ook op de app.

Weet je de betekenis van de fout-code?

Ik tast in het duister. Ik vond nog een ouder topic waarin mijn collega's aangeven dat deze foutcode (althans als ‘ie begint met  500-REF ) vaak betekent dat het max aantal apparaten/streams is bereikt. Ik denk dat wat er bij jou gebeurt is, een tijdelijke ‘glitch’ is geweest. Helaas heb ik niet middelen zoiets op netwerk niveau te analyseren.

Mocht het weer gebeuren wil ik het uiteraard graag weten. 

Reputatie 5
Badge +3

@Erwin_  Dan blijft het duister want hier in den huize ben ik de enige die KPN Interactievetv.nl streamt, de rest van huisgenoten kijken via de vaste TV ontvanger en de Digitenne ontvangers. Of bedoel je het max aantal streams tegelijkertijd in geheel Nederland? Dat zou dan niet best zijn.

Ten tijde van de storing heb ik ook nog de 4G ontvangst gecontroleerd maar die schommelde normaal rond de 32 Mbit/s down. (Up circa 15). Ook onze vaste TV ontvanger functioneerde normaal.

Het gebeurde ook alleen maar bij her-bekijken van de opnamen; de live TV uitzendingen via de app en laptop waren normaal te zien.

Reputatie 7
Badge +30

Het is mogelijk dat, als bijvoorbeeld jouw 4G-verbinding wegvalt, dat de app op de achtergrond een nieuwe verbindingspoging doet en dit ziet als nieuwe inlogpoging. Dat kan ook via wifi wel eens gebeuren. Het is wel gek dat het alleen met opnames gebeurt, dat kan ik niet meteen verklaren. :-(

Reputatie 5
Badge +3

@Marcia_  daar dacht ik in 1e instantie ook aan maar net wat je schrijft, bij de directe live uitzendingen kreeg ik geen foutmelding. Opvallend was ook dat de app op de telefoon dezelfde foutmelding gaf terwijl die op een eigen 4G internet verbinding werkt (geen wifi dus).

Zie dat je nog steeds geen opnames van Belgie of eurosport kan terug kijken in de app of computer?

Zit dat er nog aan te komen, o.a. bij Ziggo kan dat wel zie ik.

Reputatie 7
Badge +30

Dit is afhankelijk van de overeenkomsten die wij hebben met zenders. Dus wellicht dat dit nog komt, maar of en wanneer is niet te zeggen.

Reputatie 5
Badge +3

 

T’is er uiteindelijk TOCH van gekomen: SERIES

En wat een verrassing, Chicago PD, Silent Witness, enz.

Reputatie 7
Badge +22

 

T’is er uiteindelijk TOCH van gekomen: SERIES

En wat een verrassing, Chicago PD, Silent Witness, enz.

Dat is mooi, dat kan ik dan mooi kijken: Chicago PD! 😉👍

Reputatie 7
Badge +22

@racinfo2 ik merk alleen van Chicago PD dat seizoen 7 erop staat, en maar 1 aflevering. Dat is vreemd! 🤔 

Ik dacht dat alle seizoenen erop stond en alle afleveringen. 😉

Nee, alsjeblieft geen cijfertjes.

Hoe zie jij dit dan @wjb?

Selecteren uit een lijstje op naam van de zender.

Op zich net als met een afstandsbediening het kanaal nummer intoetsten lijkt sneller dan scrollen in een lijstje. Dat geschreven hebbend is het "Snel naar" lijstje in de app voor tablets/ smartfoons wel ideaal, met de toevoeging als het enkel om de als favoriet ingestelde kanalen gaat.

Die kanaal nummers ingeven is enkel nuttig als je de nummers uit je hoofd weet, of een overzicht op papier hebt.

Reputatie 5
Badge +3

@racinfo2 ik merk alleen van Chicago PD dat seizoen 7 erop staat, en maar 1 aflevering. Dat is vreemd! 🤔 

Ik dacht dat alle seizoenen erop stond en alle afleveringen. 😉

Dat dacht ik ook, sterker nog: ik meen zelfs dat er eerst meer afleveringen stonden toen ik gistermorgen keek. Ik bekeek deel 1  (toevallig het opvolgende deel wat bij RTL eerder werd uitgezonden) helemaal af en daarna waren afl 2, 3 , enz verdwenen.

Foutje?