Vraag

De KPN TV website: tv.kpn.com

  • 27 August 2018
  • 792 reacties
  • 66137 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +25

Dit is een ouder artikel. Lees het artikel over de KPN TV app in onze Kennisbank voor de nieuwste informatie.

Na de nieuwe KPN TV app gaat ook de nieuwe KPN TV website live. Rond 2011 is itvonline.nl in het leven geroepen en het is tijd om te vernieuwen. We hebben gekozen voor een gefaseerde uitrol en beginnen de ondersteuning met Chrome en Firefox en inmiddels ook Edge (4 december) en Safari (28 januari). In dit topic vertel ik je er meer over.
 

8c6acfdc-cb99-4f18-aa7e-f81219645bf4.png

 

Algemeen

 

Wat is er nieuw aan de Interactieve TV website?

De Interactieve TV website is vernieuwd en verbeterd. De website ziet er anders uit en we hebben mooie nieuwe functies toegevoegd. Je kon altijd al TV kijken, de TV Gids gebruiken en opnames inplannen en bekijken op de website. Nu kun je ook:

  • Programma’s tot 7 dagen terug bekijken vanuit de TV Gids
  • De website gebruiken om TV of video’s te kijken op je grote scherm door Chromecast ondersteuning (via Google Chrome)
  • Buitenshuis tv kijken, dus ook in de EU
    • Let op: niet alle Europese landen zijn onderdeel van de EU. Noorwegen, Zwitserland en (sinds 1-1-2021) het Verenigd Koninkrijk vallen hier niet onder. Je kunt in deze landen geen programma's kijken, wel de gids gebruiken.
  • Begin gemist (sinds 28-1-2019)
  • Live pauzeren (sinds 28-01-2019)

Wat zijn de minimale vereisten om de Interactieve TV website te kunnen gebruiken?

De nieuwe website is te gebruiken met de volgende browsers:

  • Google Chrome
  • Firefox
  • Edge
  • Safari

Het maakt niet uit of je Windows of macOS gebruikt.

 

e737c31b-e82a-41b2-91be-a956a27cce1e.png


De iTV website ziet er het best uit wanneer je scherm minimaal 1024 pixels breed is (vergelijkbaar met een 11” scherm). Op een heel groot scherm, zoals een 4K tv, werkt de website wel maar ziet deze er mogelijk wat anders uit. De website is nog niet geschikt om te gebruiken op je telefoon of tablet. We raden hierbij aan om gebruik te maken van de beschikbare apps voor Android en iOS.

 

b0c36660-936d-4fe4-ab87-9b91f5b79c42.png

Hoe werkt Chromecast i.c.m. de iTV website?

Op de iTV website is het alleen mogelijk om te casten als je eerst een item afspeelt. Rechtsboven in de player zie je een Chromecast icoon, waar je op kunt klikken om met je Chromecast te verbinden. Deze functie werkt alleen via Google Chrome en niet via de andere browsers.

 

Met hoeveel mensen kun je tegelijkertijd kijken?

Als je verboden bent met het thuisnetwerk kun je met 3 apparaten tegelijkertijd kijken, buitenshuis kun je met 2 apparaten tegelijkertijd kijken. Het aantal kijkers via de tv-ontvanger telt hier niet in mee.

 

Films & Series kijken in On Demand

89f01d20-bf13-4624-91b0-a9a06f692933.png

 

Hoe kan ik een film of serie vinden in On Demand?

Op de startpagina van de Interactieve TV website staan een aantal suggesties van films en series die je kunt kijken. Ook kun je boven in beeld klikken op ‘Films’ of ‘Series’. Daarnaast kun je een film of serie zoeken via 'Zoeken'. Op de website vind je bovenin het scherm klikken op het vergrootglas en zoeken op titel. Vooral als je het Pluspakket of Videoland hebt, is er een rijk aanbod aan films en series om te bekijken.

 

Kan ik video’s hervatten?

Het hervatten van video’s kan alleen tussen de app en de website onderling. Tussen de tv-ontvanger en de app/website vindt er nog geen synchronisatie plaats.

 

Kan ik ook video’s huren?

Ja, je kan ook video's huren via tv.kpn.com. Niet via de apps.

 

TV Gids en Terugkijken

De nieuwe tv gids

 

Wat kan ik vinden in de TV Gids?

De TV Gids geeft een overzicht van alle programma’s van de afgelopen 7 dagen en de komende 5 dagen. In de TV Gids kun je ook eenvoudig de programma’s vinden die beschikbaar zijn voor ‘7 dagen terugkijken’. Dit is herkenbaar aan het oranje icoontje onder het programma.

 

Hoe kan ik een programma terugkijken?

Het is nu ook mogelijk om programma’s tot 7 dagen terug te kijken via de Gids. Je kunt een programma terugkijken als deze meer dan 15 minuten geleden is afgelopen. Programma’s die je terug kunt kijken zijn in de Gids te herkennen aan het oranje icoontje onder het programma.

 

Waarom kan ik bij sommige programma’s niet doorspoelen?

Voor sommige zenders is het doorspoelen van uitzendingen geblokkeerd. We mogen de doorspoelfunctie in verband met rechten niet gratis aanbieden. Wanneer je niet kunt doorspoelen, wordt dit aangegeven met de melding: “Vooruitspoelen voor deze zender niet toegestaan”.

 

Begin gemist en Live pauzeren

Sinds 28 januari 2019 is het mogelijk om Begin gemist, en Live pauzeren te gebruiken. Indien Begin gemist is toegestaan bij het betreffende programma kan je op het icoontje linksonder in de player klikken. Het programma begint dan opnieuw.

Live pauzeren werkt zoals je wellicht al zou verwachten. Tijdens het kijken van een programma zie je de pauzeknop in het midden van je scherm.

 

Opnames

 

Hoe kan ik een programma opnemen?

Als je het Opnemen pakket hebt, kun je programma’s opnemen. Op de detailpagina van het programma vind je de mogelijkheid om het programma op te nemen. Je kunt van alle kanalen die in je abonnement zitten een opname inplannen. 

 

Hoe verwijder of annuleer ik een opname?

Op de iTV website kun je geplande opnames annuleren op de detail pagina. Verwijderen van opnames is ook mogelijk. Klik bij de opname op de 3 puntjes en kies voor "verwijderen".



Zijn er vragen, of wil je gewoon laten weten wat je van de nieuwe iTV website vindt? Laat het hieronder weten!

 

Laatste update:  januari 2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

792 reacties

Reputatie 6
Badge +10

Website heeft sinds gisteren ook een update gekregen.

Reputatie 7
Badge +25

Website heeft sinds gisteren ook een update gekregen.

Klopt. De “Films” en “Series” pagina's hebben een kleine update gekregen. Verder nog geen hele spannende zaken.

Reputatie 6
Badge +10

Website heeft sinds gisteren ook een update gekregen.

Klopt. De “Films” en “Series” pagina's hebben een kleine update gekregen. Verder nog geen hele spannende zaken.

Mag ik anders een verzoekje plaatsen?

 

Ik zou graag met een dubbele muisklik het beeld naar full screen en weer willen verkleinen. Nu moet je rechtsonderin het beeld vergroten en/of verkleinen. Ook met  de ESC toets kun je full screen verlaten.

 

Veel streamingsdiensten hebben de dubbele muisklik functie ook. Wel zo handig.  

Inloggen blijft niet lukken (KPN ID tijdelijk niet bereikbaar) en dat blijft steeds zo.

Is daar oplossing voor? ID en wachtwoord kloppen, want elders kan ik wel inloggen.

Hulp is zeer welkom; waarvoor dank!

Gr. Erik

Reputatie 7
Badge +21

Hi @ErikHaarlem! Heb je het ook geprobeerd met je abonnementsnummer en pincode? En kan je aangeven welke browser je gebruikt?

Wat bedoel je precies met 'elders kan ik wel inloggen'. Bedoel je op een ander apparaat, andere locatie?

Hallo Susan,

Dank voor je reactie. 
 

Waar kan ik mijn abonnementsnummer vinden? Daar belde ik KPN voor en toen kreeg ik een sms waarmee ik mezelf moest redden en daar kwam geen nummer uit…

Met ‘elders wel’ bedoel ik de app op m’n telefoon, mijn gewone televisie en bijv ook hier op het forum. 
 

Ik heb Safari, Firefox en Chrome geprobeerd. 
 

gr Erik

Reputatie 7
Badge +21

@ErikHaarlem die heb je in het begin van je contract via de mail ontvangen. Je kan hem ook vinden via de tv-ontvanger: menu > instellingen > systeem instellingen > systeem informatie. We kunnen hem ook nog even nasturen via de mail / sms als je jouw gegevens in je Forum profiel even compleet maakt! 

Nummer gevonden; dank je wel; ik ga het morgen nog eens proberen!

Het is gelukt Susan, dank voor je hulp!

KPN ik ben enorm verbaasd en teleurgesteld

Ik ben al jaren cpl en vraag al jaren waarom ik geen live tv kan ijken op een pc bijv op mijn werk of camping wat bij ziggo al jaren kon. steeds kreeg ik antwoord helaas moet je ingelogd zijn op je wifi of kpn data. nu kwam ik er toevallig achter deze vakantie dat itv online wel werkt op een ander ip adres dan mijn eigen. waarom ben ik als vaste klant daar niet over geinformeerd via bijv een mail want dit schijnt nu al een jaar mogelijk te zijn

Reputatie 7
Badge +25

KPN ik ben enorm verbaasd en teleurgesteld

Ik ben al jaren cpl en vraag al jaren waarom ik geen live tv kan ijken op een pc bijv op mijn werk of camping wat bij ziggo al jaren kon. steeds kreeg ik antwoord helaas moet je ingelogd zijn op je wifi of kpn data. nu kwam ik er toevallig achter deze vakantie dat itv online wel werkt op een ander ip adres dan mijn eigen. waarom ben ik als vaste klant daar niet over geinformeerd via bijv een mail want dit schijnt nu al een jaar mogelijk te zijn

Hoi @Richard1102. Al bijna 2 jaar zelfs! Om eerlijk te zijn weet ik niet meer of we toen klanten hebben geïnformeerd via een e-mail, maar ik weet vrijwel zeker dat dit wel in de nieuwsbrief heeft gestaan toen. Krijg je die maandelijks? Kun je in MijnKPN instellen. 

Reputatie 1

Ik krijg ook de melding KPN ID niet bereikbaar. Abonnementsnummer en pincode waren altijd in de KPN app te vinden, maar dit lijkt ook afgeschaft te zijn, waardoor ik nu niet bij online TV kan als ik niet thuis ben (daar heb ik wel ergens deze nummers liggen). Ik probeer dit al enkele dagen op verschillende momenten maar ik zie geen verschil. Wanneer wordt dit opgelost?

 

Reputatie 7
Badge +30

Je krijgt al enkele dagen steeds deze melding, @jellehieminga? Welke browser heb je dit in, en wil je eens testen of het met een andere wel lukt? Kun je wel inloggen in je MijnKPN zelf? 

Reputatie 1

Dit is met Firefox (Mac), en bij MijnKPN kan ik gewoon inloggen. Als ik op dit moment probeer in te loggen werkt dit wel, zowel met Safari als met Firefox. Maar vanmiddag toen ik niet thuis was kon ik niet inloggen. Mijns inziens zou dit buiten mijn huis ook moeten werken.

Je kunt de gegevens buiten de deur ook krijgen door de pincode ververser. Je krijgt dan een nieuwe pin maar ook het abonnementsnummer in je mail toegestuurd. Dat kan dan ook als je niet thuis bent.

kpn.com/pincode (reset/wijzigt de ITV pin en geeft ab.nr.)

Reputatie 1

Op zich nuttig, maar ik heb deze pincode eigenlijk nooit nodig, hij staat genoteerd in mijn KPN handleiding en ik heb geen zin om deze elke keer te moeten wijzigen. Dus waarom kan dit niet meer via de app opgevraagd worden?

Maar mijn originele vraag was, waarom kan ik buitenshuis niet bij de interactieve TV website komen? Thuis werkt deze prima, maar vandaag zit ik weer buiten de deur en wil ik graag een programma terug kunnen kijken of een stuk van een opname bekijken. Ik krijg weer dezelfde melding als in mijn vorige post. Zowel via Firefox als via Safari. Dan zit er dus nog steeds een flinke bug in dit systeem want het moet toch ook met KPN ID mogelijk moeten zijn om hier in te loggen?

Reputatie 7
Badge +30

Je moet buitenshuis ook gewoon kunnen inloggen met je KPN ID, inderdaad. Je geeft al aan dat het met Firefox en Safari niet werkt. Begrijp ik het dan goed dat je buitenshuis op een laptop of computer inlogt? Kun je wel inloggen als je het via de iTV app doet op een mobiele telefoon of tablet?

Reputatie 1

De iTV app op mijn telefoon werkt wel inderdaad, maar ik wil juist op mijn laptop kunnen kijken. Waarom naar een mini-telefoonscherm turen als je een laptop bij je hebt….

Reputatie 7
Badge +20

Dat sluit wel het een en ander uit! Gebruik je toevallig ook iets van een VPN of Proxy op je laptop?
Zou je het anders ook eens met een privévenster of chrome kunnen proberen?

Reputatie 1

VPN en proxy: nee en nee. Een privevenster zal ik de volgende keer proberen. Chrome ga ik niet op mijn laptop zetten.

Ik neem aan dat je een (publieke) wifi gebruikt buitenshuis. Camping?

Gebruik je diezelfde wifi voor je smartphone waar het dan wel op werkt?

Reputatie 1

Inderdaad, een WiFi verbinding in een horeca gelegenheid. Privevenster geeft hetzelfde resultaat, ik kan niet met KPN ID inloggen. De app op mijn telefoon werkt wel, ook op deze zelfde WiFi verbinding.

Reputatie 7
Badge +20

Dat is wel merkwaardig inderdaad! Het enige andere wat ik me nog kan bedenken is dat het nog wel wil helpen om via je MijnKPN je producten te ontkoppelen en opnieuw weer te koppelen.
Als ook dat het niet oplost heb ik er zo snel geen verklaring voor. Ik begrijp dat het wel lukt met je abonnementsnummer en pincode?

Reputatie 5
Badge +3

@Paul_  ik zie dat de pauze knop in interactievetv.nl weer werkt, wekenlang vloog de pointer na pause gedrukt te hebben naar het begin van de (opgenomen) film. Ik loste het steeds op door eerst de tijd van de balk onderaan te noteren alvorens ik op pause drukte. Starte ik de film daarna, knalde die terug naar begin en kon ik toch met wat schuifwerk het punt weer vinden waar ik gebleven was.

 

Gelukkig is nu alles weer normaal. :grinning:

 

Reputatie 7
Badge +17

Roeien met de riemen die je had! Leuk, dat jij nog pen en papier in huis hebt. Als ik spontaan iets moet noteren, ben ik minimaal 5 minuten aan het rommelen tot ik een pen en oude envelop vind:sweat_smile: .
Fijn dat je je pen en papier kunt opbergen nu @racinfo2