Sticky Vraag

De vernieuwde iTV website van KPN: interactievetv.nl


Reputatie 7
Badge +23
Na de nieuwe iTV app gaat ook de nieuwe iTV website live. Rond 2011 is itvonline.nl in het leven geroepen en het is tijd om te vernieuwen. We hebben gekozen voor een gefaseerde uitrol en beginnen de ondersteuning met Chrome en Firefox en inmiddels ook Edge(4 december) en Safari( 28 januari). Voor Internet Explorer kan je gebruik blijven maken van de oude versie. In dit topic vertel ik je er meer over.


Algemeen


Wat is er nieuw aan de Interactieve TV website?

De Interactieve TV website is vernieuwd en verbeterd. De website ziet er anders uit en we hebben mooie nieuwe functies toegevoegd. Je kon altijd al TV kijken, de TV Gids gebruiken en opnames inplannen en bekijken op de website. Nu kun je ook:
  • Programma’s tot 7 dagen terug bekijken vanuit de TV Gids
  • De website gebruiken om TV of video’s te kijken op je grote scherm door Chromecast ondersteuning (via Google Chrome)
  • Buitenshuis tv kijken, dus ook in de EU
  • Begin gemist (sinds 28-1-2019)
  • Live pauzeren (sinds 28-01-2019)

Wat zijn de minimale vereisten om de Interactieve TV website te kunnen gebruiken?

De nieuwe website is te gebruiken met de volgende browsers:
  • Google Chrome
  • Firefox
  • Edge
  • Safari
Het maakt niet uit of je Windows of macOS gebruikt. Zoals ik al eerder vermelde zal de oude versie van de iTV website in de lucht blijven voor de andere populaire browser (IE). Of Internet Explorer ook ondersteund gaat worden is nog niet bekend.


De iTV website ziet er het best uit wanneer je scherm minimaal 1024 pixels breed is (vergelijkbaar met een 11” scherm). Op een heel groot scherm, zoals een 4K tv, werkt de website wel maar ziet deze er mogelijk wat anders uit. De website is niet geschikt om te gebruiken op je telefoon of tablet. We raden hierbij aan om gebruik te maken van de beschikbare apps voor Android en iOS.



Hoe werkt Chromecast i.c.m. de iTV website?

Op de iTV website is het alleen mogelijk om te casten als je eerst een item afspeelt. Rechtsboven in de player zie je een Chromecast icoon, waar je op kunt klikken om met je Chromecast te verbinden. Deze functie werkt alleen via Google Chrome en niet via de andere browsers.


Met hoeveel mensen kun je tegelijkertijd kijken?

Als je verbonden bent met het thuisnetwerk kun je met 3 apparaten tegelijkertijd kijken, buitenshuis kun je met 2 apparaten tegelijkertijd kijken. Het aantal kijkers via de tv-ontvanger telt hier niet in mee.

Films & Series kijken in On Demand


Hoe kan ik een film of serie vinden in On Demand?

Op de startpagina van de Interactieve TV website staan een aantal suggesties van films en series die je kunt kijken. Daarnaast kun je een film of serie zoeken via 'Zoeken'. Op de website vind je bovenin het scherm een grote zoekbalk. Vooral als je het Pluspakket hebt, is er een rijk aanbod aan gratis films en series om te bekijken.


Kan ik video’s hervatten?

Het hervatten van video’s kan alleen tussen de app en de website onderling. Tussen de tv-ontvanger en de app/website vindt er nog geen synchronisatie plaats.


Kan ik ook video’s huren?

Nee, huren van video’s kan alleen via de tv-ontvanger, of via de oude website.

TV Gids en Terugkijken


Wat kan ik vinden in de TV Gids?

De TV Gids geeft een overzicht van alle programma’s van de afgelopen 7 dagen en de komende 5 dagen. In de TV Gids kun je ook eenvoudig de programma’s vinden die beschikbaar zijn voor ‘7 dagen terugkijken’. Dit is herkenbaar aan de tekst “Kijk terug” onder het programma.


Hoe kan ik een programma terugkijken?

Het is nu ook mogelijk om programma’s tot 7 dagen terug te kijken via de Gids. Je kunt een programma terugkijken als deze meer dan 15 minuten geleden is afgelopen. Programma’s die je terug kunt kijken zijn in de Gids te herkennen aan de tekst “Kijk terug”.


Waarom kan ik bij sommige programma’s niet doorspoelen?

Voor sommige zenders is het doorspoelen van uitzendingen geblokkeerd. We mogen de doorspoelfunctie in verband met rechten niet gratis aanbieden. Wanneer je niet kunt doorspoelen, wordt dit aangegeven met de melding: “Vooruitspoelen voor deze zender niet toegestaan”.


Waarom begint het programma niet meteen?

Het opnemen van een programma begint 5 minuten eerder dan de starttijd. Dit is om ervoor te zorgen dat je niet het begin mist als het programma iets eerder start dan gepland. Hierdoor kan het gebeuren dat je soms nog een stukje van het programma ervoor ziet, of dat je reclames kijkt. Daarom kun je bij elk programma altijd de eerste 7 minuten doorspoelen.

Begin gemist en Live pauzeren


Sinds 28 januari is het mogelijk om Begin gemist, en Live pauzeren te gebruiken. Indien Begin gemist is toegestaan bij het betreffende programma kan je op het icoontje linksonder in de player klikken. Het programma begint dan opnieuw.

Live pauzeren werkt zoals je wellicht al zou verwachten. Tijdens het kijken van een programma zie je de pauzeknop in het midden van je scherm.

Opnames


Hoe kan ik een programma opnemen?

Als je het Opnemen pakket hebt, kun je programma’s opnemen. Op de detailpagina van het programma vind je de mogelijkheid om het programma op te nemen. Je kunt van alle kanalen die in je abonnement zitten een opname inplannen. Opnames van SD-zenders zijn te bekijken op de website. Opnames van HD-zenders kun je terugkijken als je HD-op-1 hebt.


Hoe verwijder of annuleer ik een opname?

Op de iTV website kun je geplande opnames annuleren op de detail pagina. Verwijderen van opnames is sinds 4 oktober ook mogelijk. Klik bij de opname op de 3 puntjes en kies voor "verwijderen".

Veelgestelde vragen (FAQ)


Waar is On Demand?

• Het ‘oude' On Demand menu is nog niet beschikbaar (net als in de app). Je kunt inspiratie voor films vinden op de startpagina of een film/serie vinden via 'Zoeken'.
• Met de oude website is het mogelijk om een On Demand item te huren. Deze functionaliteit komt pas later naar de nieuwe iTV website. Tot die tijd kun je een film huren via de tv-ontvanger of via de oude iTV website.


Hoe zit het met inloggen met KPN ID & het filteren van zenders (favorieten)?

Inmiddels is inloggen met KPN ID mogelijk. Het filteren van zenders nog niet.


Zijn er vragen, of wil je gewoon laten weten wat je van de nieuwe iTV website vindt? Laat het hieronder weten!

261 reacties

Reputatie 7
Badge +23
Update Safari probleem: de verantwoordelijke partijen zijn ermee bezig. Lijkt inderdaad iets met de DRM te zijn na een Safari-update. Een aantal zenders werken overigens wel. To be continued...
Reputatie 7
Badge +17
Paul_ schreef:

Ik ga er achteraan! Met voetbal werkte het gisteren wel, dus ging ik er stiekem vanuit dat alle zenders weer zouden werken.


@Paul_ Laten we zeggen dat het hapert, want SBS 6 deed het effe wel, maar daarna weer niet zoals je in de afbeelding kon zien. TV 538 werkt ook niet, krijg ik deze melding ook: Onverwacht initialisatiegegevenstype voor inhoudsbescherming skd.

Deze melding zie je alleen bij de nieuwe zenders: Onverwacht initialisatiegegevenstype voor inhoudsbescherming skd.
Reputatie 7
Badge +23
Ik ga er achteraan! Met voetbal werkte het gisteren wel, dus ging ik er stiekem vanuit dat alle zenders weer zouden werken.
Reputatie 7
Badge +17
Paul_ schreef:

Werkt Safari nu ook weer bij jullie @Dennis Schreve & @jordik99? 🤞🏽


Nee nog steeds niet @Paul_


Onderaan geeft ie ook aan: Fout bij het starten van de video


In het Engels wordt er verteld: Onverwacht initialisatiegegevenstype voor inhoudsbescherming skd

Dus het is bij mij nog niet opgelost. Er is weer iets aan de hand met de beveiliging.

RTL 4 doet het wel, maar er is iets met de beveiliging. De screenshot als de TV draait dan hoort dat wel zwart te zijn. En nu zie je RTL4 wel in beeld. 🤔



Bij SBS6 doet ie het weer niet:


something went wrong during native playback

Vertaald: er is iets misgegaan tijdens de native weergave
Reputatie 7
Badge +23
Werkt Safari nu ook weer bij jullie @Dennis Schreve & @jordik99? 🤞🏽
Reputatie 7
Badge +23
Dennis Schreve schreef:


Paul_ schreef:

Hoi! Heeft te maken met een Safari-update. We hopen dit voor vanavond (AJAX) te hebben opgelost.

Safari-update? @Paul_ een update aan jullie kant? Mag aannemen dat ik Safari niet hoeft te updaten? Kan trouwens niet apart, want die updates gaat samen als er een nieuwe iOS update komt van Apple zelf. 😉👍🏼


Had te maken met een met een update van Safari, niet een update aan onze kant. Maar dat wil niet zeggen dat het de "schuld" van Apple is hoor. Het fijne weet ik er ook niet van, maar weet dat het bijna is opgelost.
Reputatie 7
Badge +17
Paul_ schreef:

Hoi! Heeft te maken met een Safari-update. We hopen dit voor vanavond (AJAX) te hebben opgelost.


Safari-update? @Paul_ een update aan jullie kant? Mag aannemen dat ik Safari niet hoeft te updaten? Kan trouwens niet apart, want die updates gaat samen als er een nieuwe iOS update komt van Apple zelf. 😉👍🏼
Reputatie 7
Badge +23
Dennis Schreve schreef:


jordik99 schreef:


Dennis Schreve schreef:


Marcia_ schreef:

Ha Dennis en @jordik99, kunnen jullie nu naar geen enkele zender kijken op Safari? En dit was na het 'aanzetten' van de nieuwe zenders? Ik begrijp van jou, Jordi, dat 'ie het constant niet doet. Is dat dan ook op elke zender of maakt dit nog verschil?

Bij mij doet er geen 1 zender, behalve NPO 1, 2 en 3. (Safari)

Op Google Chrome werkt alle zenders weer wel. Zal het denk ik met de DRM te maken hebben bij Apple? 🤔

bij mij precies hetzelfde, belachelijk... eerst duurt het maanden voordat Safari wordt uitgerold, en vervolgens werkt het al weken niet, laatste keer dat ik TV heb kunnen kijken via mijn MacBook is zeker een jaar geleden, maar wel elke maand betalen, schaam je KPN!

Dat is mooi! Dan ben ik in ieder geval niet de enigste! 😉👍🏼 @jordik99


Hoi! Heeft te maken met een Safari-update. We hopen dit voor vanavond (AJAX) te hebben opgelost.
Reputatie 7
Badge +27
Ik heb het probleem inmiddels aangekaart bij de collega's die erover gaan! Zodra ik meer weet, laat ik wat van me horen.
Reputatie 7
Badge +17
jordik99 schreef:


Dennis Schreve schreef:


Marcia_ schreef:

Ha Dennis en @jordik99, kunnen jullie nu naar geen enkele zender kijken op Safari? En dit was na het 'aanzetten' van de nieuwe zenders? Ik begrijp van jou, Jordi, dat 'ie het constant niet doet. Is dat dan ook op elke zender of maakt dit nog verschil?

Bij mij doet er geen 1 zender, behalve NPO 1, 2 en 3. (Safari)

Op Google Chrome werkt alle zenders weer wel. Zal het denk ik met de DRM te maken hebben bij Apple? 🤔

bij mij precies hetzelfde, belachelijk... eerst duurt het maanden voordat Safari wordt uitgerold, en vervolgens werkt het al weken niet, laatste keer dat ik TV heb kunnen kijken via mijn MacBook is zeker een jaar geleden, maar wel elke maand betalen, schaam je KPN!


Dat is mooi! Dan ben ik in ieder geval niet de enigste! 😉👍🏼 @jordik99
Reputatie 1
Dennis Schreve schreef:


Marcia_ schreef:

Ha Dennis en @jordik99, kunnen jullie nu naar geen enkele zender kijken op Safari? En dit was na het 'aanzetten' van de nieuwe zenders? Ik begrijp van jou, Jordi, dat 'ie het constant niet doet. Is dat dan ook op elke zender of maakt dit nog verschil?

Bij mij doet er geen 1 zender, behalve NPO 1, 2 en 3. (Safari)

Op Google Chrome werkt alle zenders weer wel. Zal het denk ik met de DRM te maken hebben bij Apple? 🤔



bij mij precies hetzelfde, belachelijk... eerst duurt het maanden voordat Safari wordt uitgerold, en vervolgens werkt het al weken niet, laatste keer dat ik TV heb kunnen kijken via mijn MacBook is zeker een jaar geleden, maar wel elke maand betalen, schaam je KPN!
Reputatie 7
Badge +17
Marcia_ schreef:

Ha Dennis en @jordik99, kunnen jullie nu naar geen enkele zender kijken op Safari? En dit was na het 'aanzetten' van de nieuwe zenders? Ik begrijp van jou, Jordi, dat 'ie het constant niet doet. Is dat dan ook op elke zender of maakt dit nog verschil?


Bij mij doet er geen 1 zender, behalve NPO 1, 2 en 3. (Safari)

Op Google Chrome werkt alle zenders weer wel. Zal het denk ik met de DRM te maken hebben bij Apple? 🤔
Reputatie 7
Badge +27
Ha Dennis en @jordik99, kunnen jullie nu naar geen enkele zender kijken op Safari? En dit was na het 'aanzetten' van de nieuwe zenders? Ik begrijp van jou, Jordi, dat 'ie het constant niet doet. Is dat dan ook op elke zender of maakt dit nog verschil?
Reputatie 7
Badge +17
Inmiddels een nieuw probleem, ik kom erachter dat ik op me iMac niet naar de zenders kan kijken met Safari. Want ook de commerciële zenders werken bij mij niet. Dit is schijnbaar gekomen doordat de nieuwe zenders erbij zijn gekomen. Verder heb ik de nieuwste software-versie van me iMac en Safari erop staan. Ik weet eerlijk gezegd niet waar het nou aan ligt.

Ik heb Google Chrome ook op me iMac staan, daar heb ik totaal geen problemen met kijken. Mij gevoel zegt dan ook dat het bij Apple kan liggen, en aan Safari. Zullen ze weer wat veranderd hebben aan de beveiliging? (DRM)
Reputatie 7
Badge +17
jordik99 schreef:


Dennis Schreve schreef:

Ik merk op dat de nieuwe zenders het nog niet doen op de app en website:



En Stingray Classica: (Brava)

Ik blijf ook constant onderstaande melding krijgen, wanneer gaan we het eindelijk oplossen KPN?
Je betaald toch elke maand ook voor deze functionaliteit, maar die iTV website werkt al maanden niet op mijn MacBook...


Op jou Mac zou die het moeten doen. Hij doet het wel op mijn Mac. (iMac)
Reputatie 1
Dennis Schreve schreef:

Ik merk op dat de nieuwe zenders het nog niet doen op de app en website:



En Stingray Classica: (Brava)



Ik blijf ook constant onderstaande melding krijgen, wanneer gaan we het eindelijk oplossen KPN?
Je betaald toch elke maand ook voor deze functionaliteit, maar die iTV website werkt al maanden niet op mijn MacBook...
Reputatie 7
Badge +17
Ik merk op dat de nieuwe zenders het nog niet doen op de app en website:



En Stingray Classica: (Brava)

Reputatie 7
Badge +27
Ha @jordik99 sorry voor de late reactie.. Werkt het inmiddels wel weer? Of nog steeds niet?
Reputatie 7
Badge +17
@jordik99 wat raar dat het bij jou het niet doet, bij mij wel.

Safari:



Safari-versie: 12.1 (14607.1.40.1.4)
MacOS Mojave: Versie 10.14.4 (Ik weet niet wat voor Mac PC je hebt, maar mag aannemen dat je deze versie ook zou moeten hebben.
Reputatie 1
Paul_ schreef:

Fijn dat Safari dan ook eindelijk over is. Hoewel ik nog geen definitieve "nee" heb gehoord over IE11, verwacht ik het eerlijk gezegd niet...



Wéér werkt het niet.

Vanavond de hele avond al foutmelding via Safari: Unexpected initialization data type for content protection: skd
Reputatie 7
Badge +23
Fijn dat Safari dan ook eindelijk over is. Hoewel ik nog geen definitieve "nee" heb gehoord over IE11, verwacht ik het eerlijk gezegd niet...
Reputatie 7
Badge +17
wjb schreef:

Ik vrees dat IE11 wellicht niet ondersteund gaat worden, wetende dat in januari 2020 Windows 7 "End of life" zal zijn en Windows 10 standaard Edge heeft.
Het marktaandeel van Windows 7 mag met zo'n 37% dan nog behoorlijk groot zijn, toch wordt dat voor een groot deel veroorzaakt door het zakelijk gebruik en laat dat nu niet echt de plek zijn voor de iTV app.


Klopt:

De ondersteuning van Windows 7 stopt

Aan alle goede dingen komt een eind, zelfs aan Windows 7. Na 14 januari 2020 zal Microsoft geen beveiligingsupdates of ondersteuning meer bieden voor pc’s met Windows 7. Je kunt echter goede tijden blijven beleven door over te stappen naar Windows 10:

Bron: Microsoft
Reputatie 7
Ik vrees dat IE11 wellicht niet ondersteund gaat worden, wetende dat in januari 2020 Windows 7 "End of life" zal zijn en Windows 10 standaard Edge heeft.
Het marktaandeel van Windows 7 mag met zo'n 37% dan nog behoorlijk groot zijn, toch wordt dat voor een groot deel veroorzaakt door het zakelijk gebruik en laat dat nu niet echt de plek zijn voor de iTV app.
Reputatie 7
@paul_ schreef: Hiermee is de lijst met ondersteunde browsers voor de nieuwe iTV website compleet: Chrome, Firefox, Edge en Safari.
Gaat Internet Explorer 11 niet meer ondersteund worden? Ik ken nog oudere mensen met Windows 7 die alleen I.E. 11 gebruiken.
Reputatie 7
Badge +17
Paul_ schreef:

Toevallig vandaag info over gekregen. Op 21 maart gaan we live met ondersteuning voor de browser Safari. Hiermee is de lijst met ondersteunde browsers voor de nieuwe iTV website compleet: Chrome, Firefox, Edge en Safari.

Dat betekent echter ook dat we vanaf volgende week de oude website niet meer ondersteunen, die nu nog te bereiken is via https://portal.itvonline.nl. Vanaf volgende week verwijst deze link naar de nieuwe iTV website (www.interactievetv.nl).


@Paul_ ik heb het effe getest, en het werkt:


Verder heb ik gemerkt dat als je een "Printscreen" maakt van de TV uitzending dat het beeld zwart blijft:

Denk dat dit een beveiliging is om daar geen foto opnames te kunnen maken, dat vind ik ook goed i.v.m. copyrightrechten? 🤔 😉

Reageer