Sticky Vraag

De vernieuwde iTV website van KPN: interactievetv.nl

  • 27 augustus 2018
  • 540 reacties
  • 40873 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +24
Na de nieuwe iTV app gaat ook de nieuwe iTV website live. Rond 2011 is itvonline.nl in het leven geroepen en het is tijd om te vernieuwen. We hebben gekozen voor een gefaseerde uitrol en beginnen de ondersteuning met Chrome en Firefox en inmiddels ook Edge(4 december) en Safari( 28 januari). Voor Internet Explorer kan je gebruik blijven maken van de oude versie. In dit topic vertel ik je er meer over.


Algemeen


Wat is er nieuw aan de Interactieve TV website?

De Interactieve TV website is vernieuwd en verbeterd. De website ziet er anders uit en we hebben mooie nieuwe functies toegevoegd. Je kon altijd al TV kijken, de TV Gids gebruiken en opnames inplannen en bekijken op de website. Nu kun je ook:
  • Programma’s tot 7 dagen terug bekijken vanuit de TV Gids
  • De website gebruiken om TV of video’s te kijken op je grote scherm door Chromecast ondersteuning (via Google Chrome)
  • Buitenshuis tv kijken, dus ook in de EU
  • Begin gemist (sinds 28-1-2019)
  • Live pauzeren (sinds 28-01-2019)

Wat zijn de minimale vereisten om de Interactieve TV website te kunnen gebruiken?

De nieuwe website is te gebruiken met de volgende browsers:
  • Google Chrome
  • Firefox
  • Edge
  • Safari
Het maakt niet uit of je Windows of macOS gebruikt.


De iTV website ziet er het best uit wanneer je scherm minimaal 1024 pixels breed is (vergelijkbaar met een 11” scherm). Op een heel groot scherm, zoals een 4K tv, werkt de website wel maar ziet deze er mogelijk wat anders uit. De website is niet geschikt om te gebruiken op je telefoon of tablet. We raden hierbij aan om gebruik te maken van de beschikbare apps voor Android en iOS.



Hoe werkt Chromecast i.c.m. de iTV website?

Op de iTV website is het alleen mogelijk om te casten als je eerst een item afspeelt. Rechtsboven in de player zie je een Chromecast icoon, waar je op kunt klikken om met je Chromecast te verbinden. Deze functie werkt alleen via Google Chrome en niet via de andere browsers.


Met hoeveel mensen kun je tegelijkertijd kijken?

Als je verbonden bent met het thuisnetwerk kun je met 3 apparaten tegelijkertijd kijken, buitenshuis kun je met 2 apparaten tegelijkertijd kijken. Het aantal kijkers via de tv-ontvanger telt hier niet in mee.

Films & Series kijken in On Demand


Hoe kan ik een film of serie vinden in On Demand?

Op de startpagina van de Interactieve TV website staan een aantal suggesties van films en series die je kunt kijken. Daarnaast kun je een film of serie zoeken via 'Zoeken'. Op de website vind je bovenin het scherm een grote zoekbalk. Vooral als je het Pluspakket hebt, is er een rijk aanbod aan gratis films en series om te bekijken.


Kan ik video’s hervatten?

Het hervatten van video’s kan alleen tussen de app en de website onderling. Tussen de tv-ontvanger en de app/website vindt er nog geen synchronisatie plaats.


Kan ik ook video’s huren?

Nee, huren van video’s kan alleen via de tv-ontvanger, of via de oude website.

TV Gids en Terugkijken


Wat kan ik vinden in de TV Gids?

De TV Gids geeft een overzicht van alle programma’s van de afgelopen 7 dagen en de komende 5 dagen. In de TV Gids kun je ook eenvoudig de programma’s vinden die beschikbaar zijn voor ‘7 dagen terugkijken’. Dit is herkenbaar aan de tekst “Kijk terug” onder het programma.


Hoe kan ik een programma terugkijken?

Het is nu ook mogelijk om programma’s tot 7 dagen terug te kijken via de Gids. Je kunt een programma terugkijken als deze meer dan 15 minuten geleden is afgelopen. Programma’s die je terug kunt kijken zijn in de Gids te herkennen aan de tekst “Kijk terug”.


Waarom kan ik bij sommige programma’s niet doorspoelen?

Voor sommige zenders is het doorspoelen van uitzendingen geblokkeerd. We mogen de doorspoelfunctie in verband met rechten niet gratis aanbieden. Wanneer je niet kunt doorspoelen, wordt dit aangegeven met de melding: “Vooruitspoelen voor deze zender niet toegestaan”.


Waarom begint het programma niet meteen?

Het opnemen van een programma begint 5 minuten eerder dan de starttijd. Dit is om ervoor te zorgen dat je niet het begin mist als het programma iets eerder start dan gepland. Hierdoor kan het gebeuren dat je soms nog een stukje van het programma ervoor ziet, of dat je reclames kijkt. Daarom kun je bij elk programma altijd de eerste 7 minuten doorspoelen.

Begin gemist en Live pauzeren


Sinds 28 januari is het mogelijk om Begin gemist, en Live pauzeren te gebruiken. Indien Begin gemist is toegestaan bij het betreffende programma kan je op het icoontje linksonder in de player klikken. Het programma begint dan opnieuw.

Live pauzeren werkt zoals je wellicht al zou verwachten. Tijdens het kijken van een programma zie je de pauzeknop in het midden van je scherm.

Opnames


Hoe kan ik een programma opnemen?

Als je het Opnemen pakket hebt, kun je programma’s opnemen. Op de detailpagina van het programma vind je de mogelijkheid om het programma op te nemen. Je kunt van alle kanalen die in je abonnement zitten een opname inplannen. Opnames van SD-zenders zijn te bekijken op de website. Opnames van HD-zenders kun je terugkijken als je HD-op-1 hebt.


Hoe verwijder of annuleer ik een opname?

Op de iTV website kun je geplande opnames annuleren op de detail pagina. Verwijderen van opnames is sinds 4 oktober ook mogelijk. Klik bij de opname op de 3 puntjes en kies voor "verwijderen".

Veelgestelde vragen (FAQ)


Waar is On Demand?

• Het ‘oude' On Demand menu is nog niet beschikbaar (net als in de app). Je kunt inspiratie voor films vinden op de startpagina of een film/serie vinden via 'Zoeken'.
• Met de oude website is het mogelijk om een On Demand item te huren. Deze functionaliteit komt pas later naar de nieuwe iTV website. Tot die tijd kun je een film huren via de tv-ontvanger of via de oude iTV website.


Hoe zit het met inloggen met KPN ID & het filteren van zenders (favorieten)?

Inmiddels is inloggen met KPN ID mogelijk. Het filteren van zenders nog niet.


Zijn er vragen, of wil je gewoon laten weten wat je van de nieuwe iTV website vindt? Laat het hieronder weten!

540 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Ik tast in het duister. Ik vond nog een ouder topic waarin mijn collega's aangeven dat deze foutcode (althans als ‘ie begint met  500-REF ) vaak betekent dat het max aantal apparaten/streams is bereikt. Ik denk dat wat er bij jou gebeurt is, een tijdelijk ‘glitch’ is geweest. Helaas heb ik niet middelen zoiets op netwerk niveau te analyseren.

Mocht het weer gebeuren wil ik het uiteraard graag weten. 

Reputatie 4
Badge +2

hoi @racinfo2 : Ervaar je dit nog steeds? Of was het van tijdelijk aard?


Dat laatste, ik kijk natuurlijk niet elke 5 minuten maar 1.5 uur later waren alle opnamen weer gewoon te zien, ook op de app.

Weet je de betekenis van de fout-code?

Reputatie 7
Badge +18

hoi @racinfo2 : Ervaar je dit nog steeds? Of was het van tijdelijk aard?

Reputatie 7
Badge +31

Nu even SBS 6 opgestart via interactievetv.nl* en dat gaat goed. Verder gebruik ik het thuis nooit, er staat een knots van een scherm aan de ontvanger. En die heb ik dan beiden liever voor "tv kijken”.

*Windows 10 ; Firefox

Als er al storing is is ie i.i.g. niet algemeen.

Reputatie 4
Badge +2

Is er momenteel storing?

Bij elk programma wat ik bij eigenopnames wil laden komt de storings code

500-REF-1338 in beeld, als voorbeeld dit scherm kopietje, het gebeurt bij ALLE opnamen, dus ook bij Dr.Phil, RailAway, Silent Witness, enz.

Wanneer je op ‘Nu kijken’ drukt komt dezelfde fout code onder in beeld te staan en springt hij terug in dit scherm.

Het is sinds een uurtje ofzo.

PS

De app op de telefoon / tablet geeft dezelfde fout code.

 

 

Reputatie 7

Nee, alsjeblieft geen cijfertjes.

Hoe zie jij dit dan @wjb?

Selecteren uit een lijstje op naam van de zender.

Reputatie 7
Badge +18

Nee, alsjeblieft geen cijfertjes.

Hoe zie jij dit dan @wjb?

Reputatie 7
Badge +18

Ja, dat zou een fijne optie zijn. Redelijk meteen een zender kunnen kiezen. I.p.v. al die plaatjes scrollen. Nog handiger: cijfertjes. Maar dat zal in die site/app wel niet kunnen.

Hoe bedoel je dit precies @PeterG? Kun je dit eens uitleggen?

Reputatie 7

Nog handiger: cijfertjes. Maar dat zal in die site/app wel niet kunnen.

Nee, alsjeblieft geen cijfertjes.

Reputatie 7
Badge +31

Ja, dat zou een fijne optie zijn. Redelijk meteen een zender kunnen kiezen. I.p.v. al die plaatjes scrollen. Nog handiger: cijfertjes. Maar dat zal in die site/app wel niet kunnen.

Reputatie 7
Badge +19

Hi @PeterG, bedoel je een beetje zoals hieronder professioneel door mij bewerkt? Dus dat je niet eerst naar de de gids moet gaan voor die optie?

 

 

Reputatie 7
Badge +31

Valt me net pas op omdat ik het weinig gebruik:

Waarom staat er bij TV gids wel ‘snel naar...’, maar niet bij TV kijken. Je zoekt (scrollt) je suf om een zender te vinden waar je naar wilt kijken. Dát is ook de reden dat ik het vrijwel niet gebruik, dat online tv kijken.

Maar hierdoor ontdek ik wel dat je v.u. de TV gids dan wel weer live kan gaan kijken. Met een ‘omweg’ via de TV gids kan je dus wel snel zoeken voor live kijken. Maar makkelijker zou zijn als dat onder Live kijken ook beschikbaar zou zijn.

Reputatie 7
Badge +31

Voor degenen die ingelogd staan zonder weee weee weee :
https://interactievetv.nl/details/GROUP_OF_BUNDLES/5064055

Reputatie 4
Badge +2

Ik citeer dat desbetreffende bericht nog even:

@racinfo2 (en anderen), nog even over de "Series” update van de iTV-website. :slight_smile:

Op de app laten we alle series zien in je pakket, en vervolgens kun je de knoppen ‘Filteren’ en ‘Sorteren’ gebruiken om de selectie te verkleinen.

Op de website zijn we begonnen met het tonen van een selectie van het serie-aanbod, samengesteld door een contentredactie. De knoppen ‘Filteren’ en ‘Sorteren’ zullen hier later ook beschikbaar komen, waarmee je vervolgens weer op dezelfde manier als in de app de selectie kunt verkleinen. Het is dus een kwestie van doorontwikkelen van die pagina. Wordt dus vervolgd!

Ik zie dat je voor jezelf al een kleine “work around” hebt gecreëerd voor nu.

Opm:

Ik heb voor mijzelf een aantal hyperlinks aangemaakt: ik noem er een van:

https://www.interactievetv.nl/details/GROUP_OF_BUNDLES/5064055

 

Reputatie 7

Als je op de ITV-website in de zoekbalk midsomer murders intoetst dan staat onderaan ook de serie erbij onder Films en series.

Maar dat is natuurlijk niet zoals het zou moeten.

Onder series worden de categorieën "Nieuwe series", "Nieuwe kinderseries", "Nieuwe natuurseries" en "Kookseries" getoond. Maar series die niet onder één van die categorieën vallen worden niet getoond.

Reputatie 7
Badge +31

Als je op de ITV-website in de zoekbalk midsomer murders intoetst dan staat onderaan ook de serie erbij onder Films en series.

Reputatie 7

Casten zou natuurlijk ook kunnen, maar wat heeft dat met het probleem Series op de website te maken?

Niets, maar dan zie je MidSomer Murders tenminste wel in het overzicht van beschikbare series ziet staan immers dan gebruik je de iTV app op telefoon of tablet.

Reputatie 4
Badge +2

Met een samsung TV zou dat nog beter gaan denk ik, bij modellen na 2017 natuurlijk. Daar heeft KPN een app voor. Maar om nu een TV te kopen alleen voor als ik een keertje wil kijken?

Casten zou natuurlijk ook kunnen, maar wat heeft dat met het probleem Series op de website te maken?

Ik geef alleen maar aan dat eea wat @Paul_  in november toezei nog niet volledig werkt.

Reputatie 7

De reden dat ik vrijwel altijd op laptop of pc kijk is dat mijn vaste DSL lijn het gebruik van 2 HD TV tuners niet toelaat (minder dan 10 mBit/s) dus blijft alleen 4G buitengebied aanbod over (daar werkt de TV tuner niet op, helaas).

Heb je een Chromecast of Android televisie?

Zo ja, heb je dan al eens gekeken of je vanuit jouw telefoon kunt casten naar de Chromecast of televisie?

Reputatie 4
Badge +2

@wjb  Bij mij dus ook op mijn telefoon. Maar mijn eerdere opmerking ging over de keuze Series op de laptop (of pc). Zoals ik al schreef, onder series alleen kookboeken. Hier ook geen selectie of filter keuzes zoals op de telefoon.

De reden dat ik vrijwel altijd op laptop of pc kijk is dat mijn vaste DSL lijn het gebruik van 2 HD TV tuners niet toelaat (minder dan 10 mBit/s) dus blijft alleen 4G buitengebied aanbod over (daar werkt de TV tuner niet op, helaas).

Reputatie 7

@wjb, best gek dan want bij mij op de laptop niet. Of kijk jij soms op je smartphone (of tablet)? Ik heb het over de website interactievetv.nl namelijk.

I had begrepen dat jij het over de website had en ik heb het inderdaad over de iTV app op (in mijn geval) Android.

Reputatie 4
Badge +2

@wjb, best gek dan want bij mij op de laptop niet. Of kijk jij soms op je smartphone (of tablet)? Ik heb het over de website interactievetv.nl namelijk.

 

Reputatie 7

In de iTV app staat Midsomer Murders wel vermeld.

 

Reputatie 4
Badge +2

Hoewel onder keuze ‘Series’ in het hoofdmenu alleen nog steeds de kookseries zijn te vinden is er nu toch wel iets meer te vinden van meer series hoewel nog niet geheel kompleet!

Klik namelijk op KPN geheel links boven en scroll dan naar beneden; daar vindt je dan wel talloze series hoewel Midsomer Murders ontbreekt in de opsomming, wel is Vadertje Brown hier al te vinden.

Oja, mag ik het team en alle forumleden prettige kerstdagen (beetje laat) wensen? Een goed uiteinde en ‘n gezond, voorspoedig 2020 !!

 

Reputatie 4
Badge +2

@Erik_, is er al enige vooruitgang geboekt in de keuze series kijken op interactievetv.nl?

Ik zie nu wel reeds half gekeken afleveringen van div series in beeld staan, volstrekt overbodig want als je zo’n aflevering dan afkijkt kun je NIET naar de volgende van die serie gaan en moet je weer eerst via zoeken gaan zoeken naar de volgende aflevering.

Reageer