Sticky Vraag

De vernieuwde iTV website van KPN: interactievetv.nl


Reputatie 7
Badge +23
Na de nieuwe iTV app gaat ook de nieuwe iTV website live. Rond 2011 is itvonline.nl in het leven geroepen en het is tijd om te vernieuwen. We hebben gekozen voor een gefaseerde uitrol en beginnen de ondersteuning met Chrome en Firefox en inmiddels ook Edge(4 december) en Safari( 28 januari). Voor Internet Explorer kan je gebruik blijven maken van de oude versie. In dit topic vertel ik je er meer over.


Algemeen


Wat is er nieuw aan de Interactieve TV website?

De Interactieve TV website is vernieuwd en verbeterd. De website ziet er anders uit en we hebben mooie nieuwe functies toegevoegd. Je kon altijd al TV kijken, de TV Gids gebruiken en opnames inplannen en bekijken op de website. Nu kun je ook:
  • Programma’s tot 7 dagen terug bekijken vanuit de TV Gids
  • De website gebruiken om TV of video’s te kijken op je grote scherm door Chromecast ondersteuning (via Google Chrome)
  • Buitenshuis tv kijken, dus ook in de EU
  • Begin gemist (sinds 28-1-2019)
  • Live pauzeren (sinds 28-01-2019)

Wat zijn de minimale vereisten om de Interactieve TV website te kunnen gebruiken?

De nieuwe website is te gebruiken met de volgende browsers:
  • Google Chrome
  • Firefox
  • Edge
  • Safari
Het maakt niet uit of je Windows of macOS gebruikt. Zoals ik al eerder vermelde zal de oude versie van de iTV website in de lucht blijven voor de andere populaire browser (IE). Of Internet Explorer ook ondersteund gaat worden is nog niet bekend.


De iTV website ziet er het best uit wanneer je scherm minimaal 1024 pixels breed is (vergelijkbaar met een 11” scherm). Op een heel groot scherm, zoals een 4K tv, werkt de website wel maar ziet deze er mogelijk wat anders uit. De website is niet geschikt om te gebruiken op je telefoon of tablet. We raden hierbij aan om gebruik te maken van de beschikbare apps voor Android en iOS.



Hoe werkt Chromecast i.c.m. de iTV website?

Op de iTV website is het alleen mogelijk om te casten als je eerst een item afspeelt. Rechtsboven in de player zie je een Chromecast icoon, waar je op kunt klikken om met je Chromecast te verbinden. Deze functie werkt alleen via Google Chrome en niet via de andere browsers.


Met hoeveel mensen kun je tegelijkertijd kijken?

Als je verbonden bent met het thuisnetwerk kun je met 3 apparaten tegelijkertijd kijken, buitenshuis kun je met 2 apparaten tegelijkertijd kijken. Het aantal kijkers via de tv-ontvanger telt hier niet in mee.

Films & Series kijken in On Demand


Hoe kan ik een film of serie vinden in On Demand?

Op de startpagina van de Interactieve TV website staan een aantal suggesties van films en series die je kunt kijken. Daarnaast kun je een film of serie zoeken via 'Zoeken'. Op de website vind je bovenin het scherm een grote zoekbalk. Vooral als je het Pluspakket hebt, is er een rijk aanbod aan gratis films en series om te bekijken.


Kan ik video’s hervatten?

Het hervatten van video’s kan alleen tussen de app en de website onderling. Tussen de tv-ontvanger en de app/website vindt er nog geen synchronisatie plaats.


Kan ik ook video’s huren?

Nee, huren van video’s kan alleen via de tv-ontvanger, of via de oude website.

TV Gids en Terugkijken


Wat kan ik vinden in de TV Gids?

De TV Gids geeft een overzicht van alle programma’s van de afgelopen 7 dagen en de komende 5 dagen. In de TV Gids kun je ook eenvoudig de programma’s vinden die beschikbaar zijn voor ‘7 dagen terugkijken’. Dit is herkenbaar aan de tekst “Kijk terug” onder het programma.


Hoe kan ik een programma terugkijken?

Het is nu ook mogelijk om programma’s tot 7 dagen terug te kijken via de Gids. Je kunt een programma terugkijken als deze meer dan 15 minuten geleden is afgelopen. Programma’s die je terug kunt kijken zijn in de Gids te herkennen aan de tekst “Kijk terug”.


Waarom kan ik bij sommige programma’s niet doorspoelen?

Voor sommige zenders is het doorspoelen van uitzendingen geblokkeerd. We mogen de doorspoelfunctie in verband met rechten niet gratis aanbieden. Wanneer je niet kunt doorspoelen, wordt dit aangegeven met de melding: “Vooruitspoelen voor deze zender niet toegestaan”.


Waarom begint het programma niet meteen?

Het opnemen van een programma begint 5 minuten eerder dan de starttijd. Dit is om ervoor te zorgen dat je niet het begin mist als het programma iets eerder start dan gepland. Hierdoor kan het gebeuren dat je soms nog een stukje van het programma ervoor ziet, of dat je reclames kijkt. Daarom kun je bij elk programma altijd de eerste 7 minuten doorspoelen.

Begin gemist en Live pauzeren


Sinds 28 januari is het mogelijk om Begin gemist, en Live pauzeren te gebruiken. Indien Begin gemist is toegestaan bij het betreffende programma kan je op het icoontje linksonder in de player klikken. Het programma begint dan opnieuw.

Live pauzeren werkt zoals je wellicht al zou verwachten. Tijdens het kijken van een programma zie je de pauzeknop in het midden van je scherm.

Opnames


Hoe kan ik een programma opnemen?

Als je het Opnemen pakket hebt, kun je programma’s opnemen. Op de detailpagina van het programma vind je de mogelijkheid om het programma op te nemen. Je kunt van alle kanalen die in je abonnement zitten een opname inplannen. Opnames van SD-zenders zijn te bekijken op de website. Opnames van HD-zenders kun je terugkijken als je HD-op-1 hebt.


Hoe verwijder of annuleer ik een opname?

Op de iTV website kun je geplande opnames annuleren op de detail pagina. Verwijderen van opnames is sinds 4 oktober ook mogelijk. Klik bij de opname op de 3 puntjes en kies voor "verwijderen".

Veelgestelde vragen (FAQ)


Waar is On Demand?

• Het ‘oude' On Demand menu is nog niet beschikbaar (net als in de app). Je kunt inspiratie voor films vinden op de startpagina of een film/serie vinden via 'Zoeken'.
• Met de oude website is het mogelijk om een On Demand item te huren. Deze functionaliteit komt pas later naar de nieuwe iTV website. Tot die tijd kun je een film huren via de tv-ontvanger of via de oude iTV website.


Hoe zit het met inloggen met KPN ID & het filteren van zenders (favorieten)?

Inmiddels is inloggen met KPN ID mogelijk. Het filteren van zenders nog niet.


Zijn er vragen, of wil je gewoon laten weten wat je van de nieuwe iTV website vindt? Laat het hieronder weten!

261 reacties

Weet u hoe vaak ik de laatste tijd te horen krijg "Er wordt wel aan gewerkt hoor"?
Ik werkte in de meubeldetailhandel. Stel ik had u een bank met 3 poten geleverd. U klagen natuurlijk, en dan zei ik "Er wordt wel aan gewerkt hoor" en u vervolgens een jaar op die poot laat wachten? Uiteraard moest u de bank bij aflevering wel betalen.....

Of mijn nieuwe auto wordt geleverd zonder werkende remmen, en de dealer zegt "Er wordt wel aan gewerkt hoor "

Komt dit misschien binnen?

Hans M. Roeper
Reputatie 7
Badge +23
Toevallig vandaag info over gekregen. Op 21 maart gaan we live met ondersteuning voor de browser Safari. Hiermee is de lijst met ondersteunde browsers voor de nieuwe iTV website compleet: Chrome, Firefox, Edge en Safari.

Dat betekent echter ook dat we vanaf volgende week de oude website niet meer ondersteunen, die nu nog te bereiken is via https://portal.itvonline.nl. Vanaf volgende week verwijst deze link naar de nieuwe iTV website (www.interactievetv.nl).
Reputatie 7
Ik ben benieuwd, wel jammer dat je met Edge nog even moet wachten op de nieuwe website.
Edge is veruit de snelste browser op Windows en ook zo ongeveer de veiligste.
Reputatie 7
Windows? Bij de ontwikkelaars van interactieve tv vragen ze zich al jaren af wat dat toch eigenljk is🤔 😜
Reputatie 7
Badge +15
Inmiddels heb ik de nieuwe iTVonline website ook geprobeerd in Chrome, in tegenstelling tot firefox is het echt een verademing 🙂

Ik merk ook dat ik vaker TV kijk dankzij de nieuwe website.

#ikbenfan
Reputatie 7
Badge +23
Goedemorgen! Vandaag is er een update uitgevoerd voor de iTV website. Dit zijn de belangrijkste:
  • Verwijderen van opnames: In ‘Mijn opnames’ kun je vanaf nu opnames die al zijn afgelopen, verwijderen via de drie puntjes. Klik op die drie puntjes aan de rechterkant en kies voor ‘verwijderen’ of ‘Verwijder de serie opname’
  • Verbeteringen in de snelheid van de gids: De snelheid van de TV Gids is verbeterd en je kunt nu sneller wisselen tussen zenders
  • Ondersteuning voor kleinere schermen: Als je de website bezocht op een kleiner scherm kreeg je de melding: “Download de app of vergroot je scherm”. Uit de feedback op de website bleek dat dit niet voor iedereen even duidelijk was en dus hebben we dit verbeterd. Bezoek je de website op een laptop of desktop? Dan kun je de website altijd gebruiken, ook op een kleiner scherm. Als je de website bezoekt op een klein scherm zul je onderin scroll-balken zien. De “Download de app”-pagina wordt alleen nog getoond als je de iTV website bezoekt met een telefoon of tablet.
  • Andere kleine verbeteringen m.b.t. snelheid en geschikt maken voor Chrome-browser versie 70 (Chrome Canary).
Reputatie 7
Badge +23
Een update voor de iTV website:

Inloggen met KPN ID is nu mogelijk (abonnementsnummer en pincode kan ook nog steeds)
Begin gemist is toegevoegd
Live pauzeren is nu mogelijk
Uitbreiding ondersteunde browsers: Safari (@jordik99)
Reputatie 7
Badge +18
Nieuwe medewerker?
Ik ben hem geloof ik nog niet tegengekomen.
Welkom Nikki!
Gebak kun je sturen naar Leeuwarden 🐱
Mijn gebak is bijna op dus ik ben er weer aan toe 😜

Reputatie 7
wjb schreef:

Ik ben benieuwd, wel jammer dat je met Edge nog even moet wachten op de nieuwe website.
Edge is veruit de snelste browser op Windows en ook zo ongeveer de veiligste.

En de enigste die op een Windows 10 computer standaard beschikbaar is.
Reputatie 7
Badge +23
@huistijgerHaha nee, zij heeft daadwerkelijk gewerkt aan de iTV app/site. Ik ben maar een boodschapper wat dat betreft. ;)

@jvankuijk_1952Het loopt inderdaad niet synchroom met de tv-ontvanger. Volgens mij was dat voorheen overigens ook niet zo. Je ziet dat ook bij grote live-events. Dan juichen de buren bijvoorbeeld al bij een doelpunt en dan zie jij het pas. Als ik het niet verkeerd heb zit er ook een verschil tussen bijvoorbeeld analoge tv en digitale tv.
Reputatie 7
Badge +15
Yesss, het is eindelijk zo ver 😉

Ik ga vanavond even rondkoekeloeren 🙂
Reputatie 7
Badge +23
SjorsK schreef:

Yesss, het is eindelijk zo ver 😉

Ik ga vanavond even rondkoekeloeren :)


Niks kapot maken hè. 😉
Reputatie 7
Badge +18
Werkt in elk geval ook perfect op de Mac !
Reputatie 7
Badge +23
PeterG schreef:

Jammer dat On Demand m.n. Videoland ontbreekt. Had dat, na die zeper in de app, niet verwacht. Komt dat, net als bij de app, ook weer terug?
"Zoeken" is niks hiervoor. Even door Videoland bladeren wat er is kan niet. Je moet het echt weten. En dan zit je toch weer . . . achter de televisie met de ontvanger.😁 😒


Ja, het komt terug. Staat volgens mij ook in het topic. Het verschil met de app is dat de oude website nog wel gewoon beschikbaar is (waar veel klanten om vroegen bij de app). Dus wat dat betreft kan je wel gewoon blijven bladeren door On Demand maar op dit moment dus nog via https://portal.itvonline.nl/
Reputatie 7
Badge +15
Hah! Ik heb het al gesloopt, een driver update heeft de stream kapot gemaakt (Deze tel ik niet mee).

Wat wel beter kan is dat als je een video bekijkt en het scherm klein maakt dat de video dan in het scherm wordt gezet in plaats van dat de app wordt aangeraden, dat is nogal vervelend als je in een hoekje van je scherm TV wilt kijken 😉
Reputatie 2
Badge
Mooie ontwikkeling, maar ik wacht op Edge support. 🙂
Ik kan alleen maar instemmen met de bovenstaande suggesties om het OS uit te lezen. Zodra dat Windows blijkt te zijn (of in ieder geval niet iOS of Android), val dan niemand lastig met meldingen over schermgroottes en laat het ding gewoon spelen. We willen tenslotte niet allemaal schermvullend kijken, zeker niet als het beeld standaard start in een kleiner venster.
Reputatie 7
Badge +23
Henk2304 schreef:

Ik ook niet en velen met mij. Een "eenvoudige" gebruiker zonder technische know how zal niet zo snel een andere browser installeren.

Daar ben ik het volledig mee eens.
Als Telfort klant hebben wij ook de beschikking over deze vernieuwde site en app.
Ik ben een andere app gewend tot de site had in niet eens toegang. (Oude glasvezel propositie)
Nu na een verhuizing dus ook deze versie, ik moet toch over beide zowel de website als de app een noot van kritiek uiten. Namelijk het niet efficient gebruiken van alle beschikbare pixels.
3 zenders op de nieuwe website, in de app zie ik er nog minder.


Tegenover deze lijst dan heeft deze laatste toch mijn voorkeur, ik heb dit op het Telfort forum dan ook als verbeterpunt aangegeven.

Voor wie het wil weten. In chrome moet de blokkade voor indirecte cookies worden opgeheven om de nieuwe iTV site goed te laten werken. Je zou dat natuurlijk vanuit security liever niet willen.
Reputatie 7
Badge +23
Johan33 schreef:

Voor wie het wil weten. In chrome moet de blokkade voor indirecte cookies worden opgeheven om de nieuwe iTV site goed te laten werken. Je zou dat natuurlijk vanuit security liever niet willen.


Ik ben in ieder geval blij dat je het met ons deelt. Als je een adblocker actief hebt kan het ook helpen om interactievetv.nl als exception toe te voegen. Ik las ook dat iemand het probleem had dat de pagina maar bleef herladen en diegene had nog een andere 'browser extension' (Ghostery) aan staan die roet in het eten gooide. Uit gezet en toen werkte het wel. Ik zal jouw bevindingen ook zeker doorzetten naar de developers dus ik stel je bijdrage zeer op prijs.

PeterG schreef:

Werkt de Windows app niet meer? Blijft maar laden. Was altijd best snel 'aan'.
Wilde 'm gebruiken n.a.v. het feit dat interactievetv.nl nog niet in Edge werkt, maar ....


Er is voor zover ik weet niets gedaan met de Windows app...
Paul_ schreef:

DigiB schreef:

Ah de nieuwe itv website werkt alleen binnen de EU.
Ik ben zonder het te weten de landsgrenzen over getrokken ?


Ik heb geen idee, ik ken je reisschema niet. Ervaar je problemen waar ik bij kan helpen?



Was even sarcastisch bedoeld ik zit dus gewoon thuis 😉 ,
en dan krijg ik die melding vond dat wel apart eerlijk gezegd.
Reputatie 7
Badge +23
@darkfader: ik krijg net een berichtje dat het certificaat 'probleem' is opgelost (ook al wordt dat niet ondersteund). Ik hoop dat jij ook met Chrome 70 er weer bij kan.

Het probleem met opnames/terugkijken dat er een melding (error decoding media) wordt getoond is nog in onderzoek. Dat is iets lastiger maar heeft de aandacht!
Mooie website, Ik zal graag de mogelijkheid willen hebben om het venster zo groot te maken als het venster van de browser i.p.v. altijd fullscreen.
Ik heb een groot beeldscherm (3440 x 1440) en gebruik meestal de ene helft voor de tv en de andere heeft voor wat anders. Dit is nu niet mogelijk (alleen met css aanpassingen via de browser) daar je alleen of een klein scherm hebt of fullscreen. Als ik het browser venster kan willen kan ik zelf de grootte bepalen.
Is het al duidelijk wanneer er naar het OS gekeken gaat worden zodat die vervelende melding over resolutie verdwijnt? Het bericht dat er iets mee gedaan gaat worden is inmiddels bijna 3 weken geleden geplaatst.

Verder nog de melding dat naar volledig scherm gaan en van volledig scherm terug naar het kader gaan een vertraging van zo'n 3 seconden heeft op de laatste versie van Chrome met een 200/200 verbinding. Dat zou wat sneller mogen...

Reageer