Sticky Vraag

De vernieuwde iTV website van KPN: interactievetv.nl

• 27 augustus 2018
  • 376 reacties
  • 28671 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +23
Na de nieuwe iTV app gaat ook de nieuwe iTV website live. Rond 2011 is itvonline.nl in het leven geroepen en het is tijd om te vernieuwen. We hebben gekozen voor een gefaseerde uitrol en beginnen de ondersteuning met Chrome en Firefox en inmiddels ook Edge(4 december) en Safari( 28 januari). Voor Internet Explorer kan je gebruik blijven maken van de oude versie. In dit topic vertel ik je er meer over.

Algemeen

Wat is er nieuw aan de Interactieve TV website?

De Interactieve TV website is vernieuwd en verbeterd. De website ziet er anders uit en we hebben mooie nieuwe functies toegevoegd. Je kon altijd al TV kijken, de TV Gids gebruiken en opnames inplannen en bekijken op de website. Nu kun je ook:
  • Programma’s tot 7 dagen terug bekijken vanuit de TV Gids
  • De website gebruiken om TV of video’s te kijken op je grote scherm door Chromecast ondersteuning (via Google Chrome)
  • Buitenshuis tv kijken, dus ook in de EU
  • Begin gemist (sinds 28-1-2019)
  • Live pauzeren (sinds 28-01-2019)

Wat zijn de minimale vereisten om de Interactieve TV website te kunnen gebruiken?

De nieuwe website is te gebruiken met de volgende browsers:
  • Google Chrome
  • Firefox
  • Edge
  • Safari
Het maakt niet uit of je Windows of macOS gebruikt.

De iTV website ziet er het best uit wanneer je scherm minimaal 1024 pixels breed is (vergelijkbaar met een 11” scherm). Op een heel groot scherm, zoals een 4K tv, werkt de website wel maar ziet deze er mogelijk wat anders uit. De website is niet geschikt om te gebruiken op je telefoon of tablet. We raden hierbij aan om gebruik te maken van de beschikbare apps voor Android en iOS.

Hoe werkt Chromecast i.c.m. de iTV website?

Op de iTV website is het alleen mogelijk om te casten als je eerst een item afspeelt. Rechtsboven in de player zie je een Chromecast icoon, waar je op kunt klikken om met je Chromecast te verbinden. Deze functie werkt alleen via Google Chrome en niet via de andere browsers.

Met hoeveel mensen kun je tegelijkertijd kijken?

Als je verbonden bent met het thuisnetwerk kun je met 3 apparaten tegelijkertijd kijken, buitenshuis kun je met 2 apparaten tegelijkertijd kijken. Het aantal kijkers via de tv-ontvanger telt hier niet in mee.

Films & Series kijken in On Demand

Hoe kan ik een film of serie vinden in On Demand?

Op de startpagina van de Interactieve TV website staan een aantal suggesties van films en series die je kunt kijken. Daarnaast kun je een film of serie zoeken via 'Zoeken'. Op de website vind je bovenin het scherm een grote zoekbalk. Vooral als je het Pluspakket hebt, is er een rijk aanbod aan gratis films en series om te bekijken.

Kan ik video’s hervatten?

Het hervatten van video’s kan alleen tussen de app en de website onderling. Tussen de tv-ontvanger en de app/website vindt er nog geen synchronisatie plaats.

Kan ik ook video’s huren?

Nee, huren van video’s kan alleen via de tv-ontvanger, of via de oude website.

TV Gids en Terugkijken

Wat kan ik vinden in de TV Gids?

De TV Gids geeft een overzicht van alle programma’s van de afgelopen 7 dagen en de komende 5 dagen. In de TV Gids kun je ook eenvoudig de programma’s vinden die beschikbaar zijn voor ‘7 dagen terugkijken’. Dit is herkenbaar aan de tekst “Kijk terug” onder het programma.

Hoe kan ik een programma terugkijken?

Het is nu ook mogelijk om programma’s tot 7 dagen terug te kijken via de Gids. Je kunt een programma terugkijken als deze meer dan 15 minuten geleden is afgelopen. Programma’s die je terug kunt kijken zijn in de Gids te herkennen aan de tekst “Kijk terug”.

Waarom kan ik bij sommige programma’s niet doorspoelen?

Voor sommige zenders is het doorspoelen van uitzendingen geblokkeerd. We mogen de doorspoelfunctie in verband met rechten niet gratis aanbieden. Wanneer je niet kunt doorspoelen, wordt dit aangegeven met de melding: “Vooruitspoelen voor deze zender niet toegestaan”.

Waarom begint het programma niet meteen?

Het opnemen van een programma begint 5 minuten eerder dan de starttijd. Dit is om ervoor te zorgen dat je niet het begin mist als het programma iets eerder start dan gepland. Hierdoor kan het gebeuren dat je soms nog een stukje van het programma ervoor ziet, of dat je reclames kijkt. Daarom kun je bij elk programma altijd de eerste 7 minuten doorspoelen.

Begin gemist en Live pauzeren

Sinds 28 januari is het mogelijk om Begin gemist, en Live pauzeren te gebruiken. Indien Begin gemist is toegestaan bij het betreffende programma kan je op het icoontje linksonder in de player klikken. Het programma begint dan opnieuw.

Live pauzeren werkt zoals je wellicht al zou verwachten. Tijdens het kijken van een programma zie je de pauzeknop in het midden van je scherm.

Opnames

Hoe kan ik een programma opnemen?

Als je het Opnemen pakket hebt, kun je programma’s opnemen. Op de detailpagina van het programma vind je de mogelijkheid om het programma op te nemen. Je kunt van alle kanalen die in je abonnement zitten een opname inplannen. Opnames van SD-zenders zijn te bekijken op de website. Opnames van HD-zenders kun je terugkijken als je HD-op-1 hebt.

Hoe verwijder of annuleer ik een opname?

Op de iTV website kun je geplande opnames annuleren op de detail pagina. Verwijderen van opnames is sinds 4 oktober ook mogelijk. Klik bij de opname op de 3 puntjes en kies voor "verwijderen".

Veelgestelde vragen (FAQ)

Waar is On Demand?

• Het ‘oude' On Demand menu is nog niet beschikbaar (net als in de app). Je kunt inspiratie voor films vinden op de startpagina of een film/serie vinden via 'Zoeken'.
• Met de oude website is het mogelijk om een On Demand item te huren. Deze functionaliteit komt pas later naar de nieuwe iTV website. Tot die tijd kun je een film huren via de tv-ontvanger of via de oude iTV website.

Hoe zit het met inloggen met KPN ID & het filteren van zenders (favorieten)?

Inmiddels is inloggen met KPN ID mogelijk. Het filteren van zenders nog niet.

Zijn er vragen, of wil je gewoon laten weten wat je van de nieuwe iTV website vindt? Laat het hieronder weten!

376 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Op mijn laptop gebruik ik de cursor key's om eventueel een andere zender te kiezen, links/rechts voor omlaag en omhoog in de zenderlijst en met de andere roep ik die keuzebalk van zenders op aan de onderzijde.

@Paul_ is het misschien ook een idee dat je met de cijfer toetsen direct een zender kunt kiezen? Met name bij laptop gebruik van interactievetv.nl zou dat handig zijn om van zender te verwisselen!
Reputatie 4
Badge +1
@racinfo2: Er lijkt inderdaad wel wat aan de hand te zijn (klik hier). We gaan het (laten) onderzoeken en houd dat topic in de gaten voor updates.
Klopt @Paul_ , inmiddels had ik ook al 0800-0402 geraadpleegd en zij vertelden mij dat er meerderen waren met deze storing.

Inmiddels is het al opgelost en alles werkt weer naar behoren! 😍
Reputatie 7
Badge +23
Toevallig vandaag info over gekregen. Op 21 maart gaan we live met ondersteuning voor de browser Safari. Hiermee is de lijst met ondersteunde browsers voor de nieuwe iTV website compleet: Chrome, Firefox, Edge en Safari.

Dat betekent echter ook dat we vanaf volgende week de oude website niet meer ondersteunen, die nu nog te bereiken is via https://portal.itvonline.nl. Vanaf volgende week verwijst deze link naar de nieuwe iTV website (www.interactievetv.nl).
Weet u hoe vaak ik de laatste tijd te horen krijg "Er wordt wel aan gewerkt hoor"?
Ik werkte in de meubeldetailhandel. Stel ik had u een bank met 3 poten geleverd. U klagen natuurlijk, en dan zei ik "Er wordt wel aan gewerkt hoor" en u vervolgens een jaar op die poot laat wachten? Uiteraard moest u de bank bij aflevering wel betalen.....

Of mijn nieuwe auto wordt geleverd zonder werkende remmen, en de dealer zegt "Er wordt wel aan gewerkt hoor "

Komt dit misschien binnen?

Hans M. Roeper
Reputatie 1
Badge
Het opnieuw opstarten heeft blijkbaar geholpen, want full screen lukt inmiddels (op meerdere kanalen getest)
Reputatie 7
Ik ben benieuwd, wel jammer dat je met Edge nog even moet wachten op de nieuwe website.
Edge is veruit de snelste browser op Windows en ook zo ongeveer de veiligste.
Reputatie 4
Badge +1
De gids problemen lijken in deze hernieuwde "interactievetv.nl" website opgelost, ik ondervind tot nog toe geen problemen meer.
Overigens merk ik op dat de site nu veel gemakkelijker werkt, alle keuzes zoals bovenin de site vermeld werken veel prettiger dan voorheen.
Reputatie 7
Badge +23
Goedemorgen! Vandaag is er een update uitgevoerd voor de iTV website. Dit zijn de belangrijkste:
  • Verwijderen van opnames: In ‘Mijn opnames’ kun je vanaf nu opnames die al zijn afgelopen, verwijderen via de drie puntjes. Klik op die drie puntjes aan de rechterkant en kies voor ‘verwijderen’ of ‘Verwijder de serie opname’
  • Verbeteringen in de snelheid van de gids: De snelheid van de TV Gids is verbeterd en je kunt nu sneller wisselen tussen zenders
  • Ondersteuning voor kleinere schermen: Als je de website bezocht op een kleiner scherm kreeg je de melding: “Download de app of vergroot je scherm”. Uit de feedback op de website bleek dat dit niet voor iedereen even duidelijk was en dus hebben we dit verbeterd. Bezoek je de website op een laptop of desktop? Dan kun je de website altijd gebruiken, ook op een kleiner scherm. Als je de website bezoekt op een klein scherm zul je onderin scroll-balken zien. De “Download de app”-pagina wordt alleen nog getoond als je de iTV website bezoekt met een telefoon of tablet.
  • Andere kleine verbeteringen m.b.t. snelheid en geschikt maken voor Chrome-browser versie 70 (Chrome Canary).
Reputatie 7
Badge +23
Een update voor de iTV website:

Inloggen met KPN ID is nu mogelijk (abonnementsnummer en pincode kan ook nog steeds)
Begin gemist is toegevoegd
Live pauzeren is nu mogelijk
Uitbreiding ondersteunde browsers: Safari (@jordik99)
Reputatie 7
Badge +23
Een minpuntje is dat je in de weergave van alle nog te verwachten films niet meer kunt zien dat deze geprogrammeerd staat voor OPNAME wat voorheen dus wel zo was.

In de schermcopy hieronder staan diverse films die gemerkt zijn voor opname, oa. de expendables 1 & 2 maar het rode merkteken wat dan rechtsonder in cover van de film stond ontbreekt!

Die pagina gebruik ik eerlijk gezegd nooit, maar opmerkelijk dat het eerst wel zo was en nu niet meer. Toch best handig om het erbij te zien (ook al zie je het wel zodra je de film aanklikt). Ik geef het door!
Reputatie 7
Badge +15
Inmiddels heb ik de nieuwe iTVonline website ook geprobeerd in Chrome, in tegenstelling tot firefox is het echt een verademing 🙂

Ik merk ook dat ik vaker TV kijk dankzij de nieuwe website.

#ikbenfan
Reputatie 7
Badge +23
Morgen (12-06) komt er een update voor interactievetv.nl. Hierbij wat details:

Vernieuwde startpagina
De startpagina is een nieuw jasje gestoken en is nu ook geschikt om te gebruiken op kleinere schermen. Is je scherm kleiner dan 1280px? Dan zag je eerst nog scrollbalken aan de onderkant. Vanaf 12 juni past de website zich echter automatisch aan aan de schermgrootte tot 480px.

Navigatie
De navigatie is vereenvoudigd en is nu bovenin je scherm te vinden. De ‘groene balk’ op de startpagina is om deze reden verwijderd.

Films-pagina
De films-pagina ziet er hetzelfde uit als de startpagina. Op de films-pagina kun je een overzicht vinden van films in verschillende categorieën ter inspiratie. Weet je wal wat je wilt kijken? Dan kun je rechtsboven ook snel een genre kiezen.

Reputatie 7
Windows? Bij de ontwikkelaars van interactieve tv vragen ze zich al jaren af wat dat toch eigenljk is🤔 😜
Voor wie het wil weten. In chrome moet de blokkade voor indirecte cookies worden opgeheven om de nieuwe iTV site goed te laten werken. Je zou dat natuurlijk vanuit security liever niet willen.
Reputatie 4
Badge +1
@racinfo2: ik zie dat je een andere Paul hebt gementioned in je vorige bericht. ;)

Heb je nog steeds dat probleem met tv kijken? Alleen BBC First, of ook andere zenders?

Kun je op interactievetv.nl ook formule 1 kijken indien er per wedstrijd 6,- euro is/wordt gedoneerd?

Zoja, hoe doen we dat dan vanaf de laptop?
Nee. Als je een losse wedstrijd koopt via de tv-ontvanger, dan kan je die niet kijken via de iTV app/web. Wel interessant voor de toekomst, maar nu nog niet van toepassing.

Dankje Paul.
Reputatie 4
Badge +1

Kun je op interactievetv.nl ook formule 1 kijken indien er per wedstrijd 6,- euro is/wordt gedoneerd?

Zoja, hoe doen we dat dan vanaf de laptop?
Sport on demand werkt alleen via de ontvanger. Daarop kun je net zo goed via RTL Television HD (46) kijken naar de race lijkt mij. Wel Duits commentaar natuurlijk.

Geen van de Duitse zenders zijn buiten de ontvanger beschikbaar.

Voor € 6 huur je de uitzending in SD kwaliteit.

@racinfo2

Via RTL Television HD (channel46) is het gewoon te zien? De taal is geen probleem want dan zetten we daarnaast het NL commentaar van Grand Prix radio aan, wel zo gemakkelijk.
Bedankt voor de tip, gaan we zondag eens proberen.
Thanks! Ik had alleen de beginpost gezien/gelezen met de aankondiging dat het ook op Safari zou werken. Nog even Chrome blijven gebruiken dus....:)
Reputatie 7
Ik vrees dat IE11 wellicht niet ondersteund gaat worden, wetende dat in januari 2020 Windows 7 "End of life" zal zijn en Windows 10 standaard Edge heeft.
Het marktaandeel van Windows 7 mag met zo'n 37% dan nog behoorlijk groot zijn, toch wordt dat voor een groot deel veroorzaakt door het zakelijk gebruik en laat dat nu niet echt de plek zijn voor de iTV app.
Reputatie 7
Badge +27
Ha @jordik99, goede vraag! Volgens de laatste berichten spant het er om of we het gaan halen. We melden het natuurlijk als er een definitieve datum is!
Reputatie 7
Badge +27
Ha Dennis en @jordik99, kunnen jullie nu naar geen enkele zender kijken op Safari? En dit was na het 'aanzetten' van de nieuwe zenders? Ik begrijp van jou, Jordi, dat 'ie het constant niet doet. Is dat dan ook op elke zender of maakt dit nog verschil?
Reputatie 7
Badge +27
Ik heb het probleem inmiddels aangekaart bij de collega's die erover gaan! Zodra ik meer weet, laat ik wat van me horen.
Reputatie 4
Badge +1
Android 4.1 (Jelly Bean) - 27 juni 2012

Zeer oud 😂
Reputatie 7
Badge +18
Nieuwe medewerker?
Ik ben hem geloof ik nog niet tegengekomen.
Welkom Nikki!
Gebak kun je sturen naar Leeuwarden 🐱
Mijn gebak is bijna op dus ik ben er weer aan toe 😜

Reputatie 7
Badge +18
Werkt in elk geval ook perfect op de Mac !
Reputatie 7
Badge +23
@huistijgerHaha nee, zij heeft daadwerkelijk gewerkt aan de iTV app/site. Ik ben maar een boodschapper wat dat betreft. ;)

@jvankuijk_1952Het loopt inderdaad niet synchroom met de tv-ontvanger. Volgens mij was dat voorheen overigens ook niet zo. Je ziet dat ook bij grote live-events. Dan juichen de buren bijvoorbeeld al bij een doelpunt en dan zie jij het pas. Als ik het niet verkeerd heb zit er ook een verschil tussen bijvoorbeeld analoge tv en digitale tv.

Reageer