decoder email

• 23 januari 2014
  • 9 reacties
  • 3798 keer bekeken

Goedemorgen,

Een paar dagen geleden heb ik deze email van KPN ontvangen, ik wil weten of dit waar is, of spam?

Alvast bedankt.

https://

9 reacties

Reputatie 2
Badge
Aan  het telefoonummer te zien kan dit niet van KPn zijn. Als je het nummer googled komen er alleen maar chinees/japanse websites in beeld.

Reputatie 5
Badge +7
Ik moet zeggen dat het er behoorlijk legitiem uitziet.

Het lettertype klopt perfect.

Het googlen van telefoonnummers, met name 0800/0900 levert vaak rare resultaten op, dus dat zegt me niet zoveel.

Ook komt dit overeen met een actie die KPN aangekondigd had.

Een webcare medewerker kan ongetwijfeld mijn bericht bevestigen dan wel ontkennen.

Bedankt voor jullie reacties! 

Ik heb een zoektocht van het nummer via Google gedaan en dit komt terug:

Eigenaar: KPN B.V.
Datum registratie: 14-03-2007
Vestigingsplaats: S-GRAVENHAGE

Bron: http://www.get-voice.com/list/van-wie-is-het-nummer.php/0800-0201053

Het ziet idd legitiem uit maar ik weet hoe makkelijk is om zo een email te vervalsen...

daarom mijn post. Ik wacht dus op een bevestiging van een KPN medewerker hierover.

Spreading the knowledge indeed.

Reputatie 5
Badge +7
Zou u misschien kunnen aangeven welke type decoder u nu heeft.

Dan kunnen mensen met een soort gelijke ontvanger waarschijnlijk binnenkort ook zo'n mail verwachten.

Zeker, ik heb een oudje... Motorola 1910 (motorola vip 1910-9)

Reputatie 5
Badge +11
Beste raul010,

Voor zover ik kan beoordelen is dit mailtje legitiem. Je kunt dat nagaan door naar de afzender van het mailtje te kijken. Als de e-mail afkomstig is van een adres dat eindigt op@kpn.com, dan mag je er van uitgaan dat het echt is. Vertrouw je het desondanks toch niet, dan kun je de tv-ontvanger eventueel ook via mij omruilen als je dat wilt.

Met vriendelijke groet,

Raul.

Beste Raul,

Hartelijk dank voor een duidelijke antwoord. Ja, het lijkt me fijn als ik de tv-ontvanger kan omruilen en als dat nu via u kan, nog beter. Wat moet ik doen?

Saludos,

Raul

Reputatie 5
Badge +11
Goedemorgen raul010,

Als je wil, mag je mij je contractnaam, postcode, huisnummer en mobiele nummer in een privébericht sturen. Dan stuur ik de logistiek voor je aan.

Met vriendelijke groet,

Raul.

Net gedaan, gracias!

Reageer