Deel je ervaringen met de iTV app van KPN.

• 30 mei 2018
  • 22 reacties
  • 1567 keer bekeken

Reputatie 7
Maak je gebruik van de iTV app van KPN en wil je jouw ervaringen delen met anderen, schroom niet.

Vandaag heb ik de app op mijn telefoon (Oneplus 5T met Android 8.1) en tablet (Huawei MediaPad M3 met Android 7.0) naar versie 6.1.0 geupgrade.
Zoals altijd zijn hierbij de instellingen verloren gegaan en teruggezet naar de default waarden. Daardoor kan er dus weer via 3/4G televisie gekeken worden en dat is nu net wat ik absoluut wil voorkomen.

Wanneer blijft KPN eens van de instellingen af bij een upgrade van de app, ik moet er 100% vanuit kunnen gaan dat de app geen aanslag zal plegen op mijn T-Mobile databundel.

Na het omschakelen van wifi naar 4G crashte de app.

Op mijn Huawei MediaPad M3 wordt regelmatig (niet altijd) opnieuw gevraagd of ik met mijn KPN ID in ik loggen ...

... en dat terwijl ik heb aangegeven dat dat mijn inloggegevens bewaard moeten blijven.

Dit laatste is echt rampzalig want dat betekent dat mijn vrouw en kinderen buitenshuis geen gebruik meer kunnen maken van de app aangezien zij nooit maar dan ook echt nooit het wachtwoord zullen krijgen van de KPN ID waarmee ons abonnement beheerd wordt.
Ik weet dat momenteel ook nog met het abonnementsnummer ingelogd kan worden, maar dat zal, naar ik begrepen heb, op termijn gaan verdwijnen. Ik vind het een zeer goede ontwikkeling dat ingelogd moet worden met een KPN ID echter met de huidige implementatie laat KPN nogal wat steken vallen en dreigt de introductie van inloggen met KPN ID voor mijn vrouw en kinderen uit te draaien op een enorm fiasco.

Dit is wat mij betreft echt een zeer grote tekortkoming in de implementatie van het inloggen met KPN ID. Wanneer gaat KPN eens begrijpen dat er meerdere mensen (gezinsleden) gebruik maken van de app waarbij het natuurlijk niet zo kan zijn dat al die gezinsleden daarvoor de inloggevens van de contractant nodig hebben. Ik zou er vrede mee hebben als ik dit als beheerder van het abonnement (contractant) éénmalig op de tablets en telefoons van mijn vrouw en kinderen zou moeten instellen. Helaas lijkt dit veel vaker nodig te zijn immers er wordt regelmatig opnieuw gevraagd om in te loggen.

22 reacties

Reputatie 7
Ik wordt gek van het aantal keren dat ik op mijn tablet door de app als onderstaand begroet ben.

En dat terwijl ik gewoon via wifi op mijn thuisnetwerk aangesloten ben.
@Nikki Hoogenboom, doe er wat aan!
Badge +3
Versie 6.10 werkt, zowel via WiFi als via mobiele data, probleemloos op mijn Oneplus 5T met Android 8.1 (OP5T_O2_Open_9), niet geroot.
Wat een drama app... Heb de hoogst mogelijke snelheid 500 mv maar een tv zender bekijken wil al haast niet.. Vastlopen, vaak klikken en niet reageren... En streamen met chromecast is al helemaal drama... Wifi heeft bij. A vol bereik... Wat gaan we hier aan doen... Tv kijken. Overal in en om huis... Nou ik. Geloof er niet meer in....
Reputatie 7
Van mij mogen ze die upgrade vandaag nog terugdraaien, een vooruitgang kan ik het echt niet noemen.
Nu al een paar keer de onderstaande melding.

En van deze begroeting raak ik ondertussen behoorlijk gefrustreerd ...

...wat een ellende is dit.
@Nikki Hoogenboom, de beta leek het afgelopen week nog goed te doen, maar dit is echt rampzalig.
Inderdaad wat een drama die nieuwe app werkte de oude nog maar, ook dat niet. kijk graag online tv maar wat dit nu is, er werkt niks meer op iPhone en pad. De mensen die hieraan gewerkt hebben kunnen gerust vast ander werk zoeken. Wat een drama en wat die interactievers. nl betreft hetzelfde?wordt tijd dat ze silverlight in de kliko gooien. KPN doe hier iets aan, dit gaat klanten kosten, neem een voorbeeld aan de Ziggo app.
Reputatie 5
Badge +2
Van mij mogen ze die upgrade vandaag nog terugdraaien, een vooruitgang kan ik het echt niet noemen.
Nu al een paar keer de onderstaande melding.

En van deze begroeting raak ik ondertussen behoorlijk gefrustreerd ...

...wat een ellende is dit.
@Nikki Hoogenboom, de beta leek het afgelopen week nog goed te doen, maar dit is echt rampzalig.

De backend was gisteravond wat instabiel, waardoor je tussen 20 en 22 deze pagina hebt kunnen zien. Inmiddels draait alles weer soepel na een herstart.

Die e-mailmelding zal ik even dubbelchecken; het idee is dat ie inderdaad maar 1x getoond wordt. Is dit Android of iOS?

De beta van vorige week was overigens vrijwel dezelfde build, hier zitten alleen wat extra bug fixes in.
Reputatie 7
Die e-mailmelding zal ik even dubbelchecken; het idee is dat ie inderdaad maar 1x getoond wordt. Is dit Android of iOS?Android 7.0. Hierbij wordt hetzelfde apparaat gebruikt (Huawei MediaPad M3) als tijdens het testen van de beta.

De beta van vorige week was overigens vrijwel dezelfde build, hier zitten alleen wat extra bug fixes in.Met de beta had ik dit probleem niet, dus zou je bijna zeggen dat één van die bugfixes een averechtse uitwerking heeft.

@Nikki Hoogenboom,
Het blijkt dat die melding blijft komen als je aangesloten bent op een KPN netwerk en op dat inlogscherm kiest voor Nee omdat je de in de app opgeslagen KPN ID wilt gebruiken.

Scenario:
Ik ben buiten de deur, aangesloten op een wifi netwerk en login in de app waarbij ik de login bewaar. (Bewaar e-mailadres)

Buiten de deur kan ik nu de app blijven gebruiken zonder telkens opnieuw in te hoeven loggen.
Nu kom ik thuis, zet mijn tablet aan en start de app met als resultaat.

Kies ik hier voor Nee, dan wordt er ingelogd met de bewaarde login en de volgende keer dat ik de app start krijg ik weer dat login scherm. Pas als ik een keer gekozen heb voor Ja lijkt het probleem zich niet meer voor te doen.

Mijn verzoek is om altijd in te loggen met de bewaarde inloggegevens en alleen met dit scherm te komen als er nog geen inloggegevens bewaard zijn. Of anders in ieder geval dit scherm over te slaan als de bewaarde inloggegevens hetzelfde zijn als de automatisch gevonden KPN ID.

Tevens zou ik vanuit privacy oogpunt willen vragen het e-mailadres van de automatisch gevonden KPN ID niet te tonen zodat een gast die toegang heeft via ons wifi gast netwerk deze ook niet te zien krijgt. Ik vraag me ook af of dit niet in strijd is met de Algemene Verordening Gegevensbescherming.
Daarnaast zou ik willen dat ik de toegang tot het kijken via mijn iTV abonnement (KPN ID) kan beperken tot toestellen die ik daartoe geautoriseerd heb. Het vriendje van mijn zoon hoeft niet te kunnen zien welke opnames wij allemaal gemaakt hebben en erger nog, deze opnames te kunnen verwijderen.
En ja, die vriendjes hebben tegenwoordig al snel een mobiele telefoon en krijgen bij ons toegang tot het wifi gast netwerk zodat ze niet verstoten zijn van Whatsapp, YouTube, Facebook en/of Netflix..
Reputatie 7
Van de 99 opnames die ik momenteel heb staan zijn er 2, ja echt twee, via de app terug te kijken. De andere 97 opnames zijn HD-"Glas" opnames waarvan de app niet eens weet welke zender het betreft en deze dus maar als Unknown toont.

Reputatie 4
Badge +2
Heb ook een Huawei Mediapad M3 met Android 7.0 (Fijne tablet, vind je ook niet?).

Bij mij staat ook afspelen op 3G/4G aan, maar ik weet niet wat ik eerst had, ik heb nog een unlimited data abonnement van Ben uit de tijd dat die 10 Euro kostte (en nog!), dus ik heb daar niet op gelet.

Wel valt me op dat iedere keer het kinderslot weer aan staat, dus ik denk inderdaad niet dat de instellingen bewaard worden.

Van mijn opnames kan ik alleen die van ONS en NPO extra afspelen omdat die niet op HD opgenomen zijn. Ik hoop wel dat ik binnenkort eens een keer HD op één krijg, want dan schijn je de opnames wel te kunnen afspelen.

Verder werkt de app wel goed, maar iedere keer inderdaad dat je opstart krijg je de inlogvraag met @planet (in mijn geval).

Streamen gaat ook goed. Wel zou het fijn zijn als pauzeren en begin terugkijken ingevoerd gaan worden.
wil gewoon een opgenomen film kijken
doe er nu al 4 dagen over :-((
Loopt elke keer vast
Wat een K.... programma.
en ook regelmatig je hebt de max gebruikers bereikt
terwijl ik alleen maar probeer een film te kijken die steeds vastloopt
Reputatie 7
Heb ook een Huawei Mediapad M3 met Android 7.0 (Fijne tablet, vind je ook niet?).Zeer zeker een fijne tablet. Snel en met z'n 16:9 scherm van 8,4 inch precies het juiste formaat.
Wel jammer overigens dat de app nog geen mogelijkheid heeft om te zeggen dat het beeld volledig fullscreen getoond moet worden. De app gebruikt een 16:9 verhouding in pixels, maar deze tablet heeft een pixelverhouding van 16:10 en een fysiek scherm met een 16:9 verhouding. Om een natuurgetrouwe weergave te hebben zou op deze tablet het beeld dus juist echt fullscreen getoond moeten worden.

Verder werkt de app wel goed, maar iedere keer inderdaad dat je opstart krijg je de inlogvraag met @planet (in mijn geval).Bij mij gebeurt dat nu niet meer nadat ik zowel een keer handmatig was ingelogd en de keer daarop gekozen heb voor het inloggen via de voorgestelde KPN ID.
Reputatie 7
wil gewoon een opgenomen film kijken
doe er nu al 4 dagen over :-((
Loopt elke keer vast
Wat een K.... programma.
en ook regelmatig je hebt de max gebruikers bereikt
terwijl ik alleen maar probeer een film te kijken die steeds vastloopt
Wat voor een apparaat gebruik je om via de app die film te kijken? (Merk en type)
Welke versie van het OS draait daar op?
Reputatie 1
Badge
Net de nieuwe app gedownload op mijn ipad maar helaas nog even slecht. Na lang wachten wel geluid maar het beeld staat stil. Wat ik al eerder melde slechte Wifi hier op de camping. De Ziggo app die ik hier heb werkt helaas wel waar om kan de KPN dit dan niet voor elkaar krijgen.
Reputatie 1
Badge
Wanneer blijft KPN eens van de instellingen af bij een upgrade van de app, ik moet er 100% vanuit kunnen gaan dat de app geen aanslag zal plegen op mijn T-Mobile databundel.

Dit laatste is echt rampzalig want dat betekent dat mijn vrouw en kinderen buitenshuis geen gebruik meer kunnen maken van de app aangezien zij nooit maar dan ook echt nooit het wachtwoord zullen krijgen van de KPN ID waarmee ons abonnement beheerd wordt.

Je moet er 100% vanuit kunnen gaan dat ITV geen mobiele data verbruikt? Simpel, schakel mobiele data uit voor de ITV app?
Vertrouwen in je kinderen of vrouw is er niet? Erg vreemd.

Ik denk dat je sommige punten groter maakt dan dat ze zijn.
Reputatie 7
Vertrouwen in je kinderen of vrouw is er niet? Erg vreemd.Het gaat echt niet om mijn vrouw of kinderen, maar om de kinderen en echtgenoten van "de abonnee".

Ik verklaar iedereen voor gek die zijn of haar KPN ID, waarmee het abonnement beheerd wordt, deelt met wie dan ook. Vanuit security oogpunt doe je dat dus gewoon niet en een professioneel bedrijf als KPN zou dat ook moeten weten en had dus eigenlijk niet met deze "oplossing" moeten komen.

Ik vertrouw mijn vrouw en kinderen blindelings, toch zullen ze nooit maar dan ook nooit het wachtwoord van mijn KPN ID krijgen.

Ik denk dat je sommige punten groter maakt dan dat ze zijn.Het is al een hele verbetering dat de app eindelijk achter de inlog via KPN ID komt te liggen i.p.v. achter het abonnementsnummer en pincode. Toch is het ronduit belachelijk dat je jouw KPN ID gegevens met anderen zou moeten delen om hen toegang te verlenen tot de iTV app.
Gelukkig lijkt het er op dat de login netjes bewaard blijft zodat je als beheerder deze in principe maar één keer hoeft in te geven op de telefoon/tablet van je gezinsleden. Helaas is het wel zo dat dit opnieuw gedaan moet worden nadat het apparaat uit is geweest.
En wat als je straks buitenshuis via de nieuwe website iTV wilt kijken? Dan zal een inlog ook vereist zijn en die zal als het goed is niet voor langere tijd vastgelegd/bewaard worden zodat inloggen telkens opnieuw benodigd zal zijn.
Nee, KPN heeft daar blijkbaar niet voldoende over nagedacht.
Badge +3
We zijn een kleine week verder. Ik moet zeggen dat de apps op zowel mijn telefoon(Oneplus 5T) als mijn iPad (iPad pro 12.9) zeer goed werken. Mijn vrouw en ik zijn zeer tevreden. Goed werk, KPN!
Reputatie 2
Mijn vrouw ergert zich enorm aan het gebrek van stabiliteit van de app: vasthangen van de uitzending, terugkijken dramatisch en net kreeg ze de melding
"The provided MPEG-DASH document could not be updated". Ook te vaak "Sorry...er ging iets fout".

Nee, niet echt onder de indruk van de nieuwe app. 😠
Reputatie 7
Ik heb ook geen problemen met de app (niet de gewone en niet met de bèta). Inloggen hoefde ik maar één keer te doen (direct na installatie en daarna niet meer, niet binnens- en niet buitenshuis). Ik heb alleen ervaring met mijn slimfoon (OnePlus 5T, 6/64).
Over enige tijd ben ik een paar dagen in het buitenland (EU) en zal daar ook eens kijken hoe het gaat, ook met een Chromecast.
Wat een vreselijke bagger app! Is het zo moeilijk om betalende klanten 'redelijk' te helpen? Mensen klagen hier al ruim een jaar over die rotzooi van jullie. Doe d'r is wat aan
Reputatie 7
Wat een vreselijke bagger app! Is het zo moeilijk om betalende klanten 'redelijk' te helpen? Mensen klagen hier al ruim een jaar over die rotzooi van jullie. Doe d'r is wat aan
Kun je wellicht wat duidelijker aangeven wat je precies verkeerd vindt of mist. Met een opmerking als deze kunnen de KPN-ontwikkelaars niet zoveel.
Wat op dit forum en in de Playstore al tientallen, zo niet honderden, keren is benoemd. Of zijn al die klachten nog niet duidelijk genoeg?
Reputatie 7
OK, ik begrijp dat jouw opmerking meer van 't soort #me2 is.

Reageer