Beantwoord

Defecte tv-ontvanger, code 888

  • 22 January 2019
  • 6 reacties
  • 270 keer bekeken

Ook mijn ontvanger toont drie rode indicators en een hele serie 8en.
Is daar ook niet vanaf te brengen.
0800 0402 is niemand en deze fout wordt ook niet herkend door de "oplossingencomputer".
Ala service is de score zwaar onvoldoende want ik be nu al een uur aan het hannessen om de tv aan de praat te krijgen.

Wat is nou de weg om die ontvanger omgeruild te krijgen? Dat heb ik hier op het Forum ook niet kunnen vinden!

Ik hoop gauw van jullie te horen want het Australian Open wacht niet op een ontvanger....
Hhihi.

Kok

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt
icon

Beste antwoord door Bart_ 24 January 2019, 12:36

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Chaka Laten we snel kijken naar een oplossing! Even een paar checkvragen. Je hebt je ontvanger rechtstreeks op je tv aangesloten? Alle stekkers zitten zoals ze moeten zitten? Wat gebeurt er in beeld: zie je het opstartscherm? Vaak helpt het om de ontvanger een reset te geven, waarbij je de software ook opnieuw inlaadt. Wil je dat eens proberen?

Als dat geen effect heeft: zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.)
Alles is ingevuld. Ik heb al de nodige ervaring.
Jullie weten op afstand welke ontvanger ik heb sinds ik een paar weken terug twee nieuwe modems heb gekregen waarvan er nu dus 1 ter ziele is.

Graag info geven hoe en wanneer ik de omruilactie kan verwachten of liever nog een te lefoon- of mail adres wasr we verder mee kunnen...
Reputatie 7
Badge +20
Dag @Chaka Dank voor het invullen van je gegevens. Ik kan op afstand helaas niet zien welke ontvanger kuren vertoont, dus als je het het serienummer van de betreffende ontvanger nog in je profiel zet kan ik ermee aan de slag. Verder kan ik 'm niet vervangen, zonder dat we de nodige zaken hebben uitgesloten. Te meer omdat je ook aangeeft dat het probleem niet herkend werd toen je hier via een andere weg contact over had is het belangrijk om alle informatie op een rij te hebben. Kun je nog ingaan op de vragen die ik in mijn eerste bericht aan je stelde? Ik hoor graag van je!
Het is de HBM2260 v2 van arcadyan.

Prodnr FWS992260006J

S/N K549012675.

Inmiddels is de brekebeen weer tot leven gekomen.

Dat is natuurlijk erg fijn maar voor mij is het niet acceptabel als zo'n ontvanger plotsklaps op zwart gaat en vervolgens urenlang in coma gaat.

Kan ik deze spijbelaar toch omruilen voor een betrouwbaar exemplaar?

Voor alle duidelijkheid: dit apparaat was al weken correct aangesloten, in vol bedrijf zonder gebruik van de afstandbediening.... we zaten gewoon te kijken. Die kabels aansluiten is bekend terrein. Deze ontvanger is omgeruild met de andere hier in huis die (nog) wel gewoon werkt.
Reputatie 7
Badge +20
Dag Chaka! Dank voor de terugkoppeling en ik snap best dat je het vertrouwen in het apparaat wat kwijt bent. Natuurlijk moet het gewoon werken. Wat heb je precies gedaan dat de ontvanger het nu weer doet? Heb je 'm gereset en de software opnieuw ingeladen? En hoe is de situatie nu? Werkt 'ie nog steeds zonder gebreken?

Het is niet om je dwars te zitten, maar ik kan niet zomaar apparatuur omruilen. Ik hoop dat je dat begrijpt: pas als ik zie dat een apparaat echt defect is en de oorzaak niet ergens ander ligt kan ik iets omruilen. Vandaar dat ik nog even doorvraag.
Reputatie 7
Badge +20
Dag @Chaka Ik was even nieuwsgierig of je mijn vorige bericht nog hebt gezien. Ik hoop van harte dat de ontvanger nog steeds goed werkt. Als dat niet het geval is lees ik het graag.

Reageer