Defecte tv ontvanger? Of ligt dit echt aan mijn eigen router

  • 22 June 2019
  • 17 reacties
  • 348 keer bekeken

Omdat ze me aan de telefoon niet wilde helpen omdat ik de experiabox niet gebruik maar eigen apparatuur hier maar even een berichtje.

Ik heb namelijk een probleem met mijn tv ontvanger. Het was al langer dat hij heel soms opeens geen signaal meer gaf via HDMI. Even uit en aan en dan doet hij het weer. Alleen nu is er een veel vervelender probleem bijgekomen. Het beeld flikkert, vooral bij wit of lichte kleuren. Het is net alsof je dronken bent en spoken ziet. Dit geflikker zit ook in de menu's en ook in Netflix. Dit gaat ook opeens weer over. En komt dan later weer terug.

Ik heb ondertussen andere HDMI kabels geprobeerd, ander kanaal op me versterker, direct op de tv, kastje helemaal opnieuw opstarten. Allen geen succes. Alle andere apparaten die aangesloten zitten via de versterker hebben dit probleem niet.

Dus ik dacht, even bellen dat hij defect is en dan is het zo geregeld. Maar helaas, omdat ik een Unifi USG gebruik i.p.v. de experiabox konden ze me niet helpen. Want het was niet uit te sluiten dat het aan me verbinding lag.

Nu kan ik mij goed voorstellen dat als alleen het beeld zelf flikkert dat je inderdaad misschien een buffer probleem hebt. Maar als ook de menu's het doen? Lijkt mij persoonlijk dus dat het kastje niet helemaal goed is. Maar de mevrouw aan de telefoon beweerde dat je menu's ook kunnen flikkeren als je internetverbinding niet goed is...

Even wat gegevens:

Kastje: Arris VIP2952 V2
Verbinding: Fiber 500/500
Router: Unifi USG 3P

Iemand die dit probleem eerder is tegengekomen en mij kan vertellen of dit inderdaad een slecht kastje is of dat dit een verbindingprobleem is.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hoi Poenzki, welkom hier.

Lijkt me handig om simpel te beginnen. Wat gebeurt er als je tijdelijk de Experiabox aansluit en daarop de ontvanger rechtstreeks aansluit? Dit om te achterhalen of het aan de verbinding ligt of aan je eigen apparatuur.

Ik hoor graag van je.
Het probleem is er momenteel niet, dus kan dat sowieso op dit moment niet testen. Maar alsnog blijf ik er bij. Ik zie niet in hoe dit probleem aan de verbinding kan liggen. De menu's worden toch gewoon op het apparaat zelf opgebouwd? Dus gewoon onafhankelijk van wat en of er wel een verbinding is. Dus als die ook flikkeren kan dit toch nooit aan de verbinding liggen, maar aan het apparaat zelf? Of is dit nou heel raar dat ik dat zeg?
Reputatie 7
Badge +24
Nee hoor, helemaal niet raar. Hopelijk vind je het niet raar dat ik je vraag om de Experiabox aan te sluiten om dit uit te sluiten. 😉 Omruilen is geen issue, maar wil het wel eerst zeker weten of dat de oplossing is.
Nou een beetje raar wel, aangezien wel of geen Experiabox niet uit moet maken voor de menu's.. En met het eerdere gedrag van HDMI signaal droppen verdenk ik toch echt dat het kastje kapot is. Het liefst zou ik hem dus graag omruilen inderdaad.

Momenteel is het probleem donderdagmiddag opgetreden en vanochtend. Dus wanneer het weer optreed weet ik niet, maar voor dat gebeurd kan ik het sowieso niet testen.
Hallo @Poenzkie , je hebt problemen, stelt die problemen in het forum beschikbaar om tot een oplossing te komen en het lijkt er op alsof je niet mee wilt werken en het zelf beter weet. Als dat zo is hoef je de vraag hier niet te stellen en kun je het zelf oplossen.
Als je snel antwoord wilt, is het verstandig te doen wat @Alex_P van je vraagt om e.e.a. uit te sluiten.
Tenslotte ondersteunt KPN alleen de door hun beschikbaar gestelde apparatuur, als het daar dan ook fout gaat is er iets bij KPN mis, als het niet fout gaat ligt het aan je eigen apparatuur en/of aansluitingen en kun je het zelf oplossen.
Succes.
Afgelopen dagen wat dingen kunnen testen. Het probleem is nog een paar keer opgetreden. Ik heb de eerste keer dat het probleem op is getreden alles uit gezet. De experiabox ertussen gezet en alles weer opgestart. Hierna leken alle problemen verdwenen. Toen begon ik toch wel erg aan mezelf te twijfelen.

Alles hierna weer terug gezet zoals het was en een paar uur later het zelfde probleem. Nu heb ik het tv-kastje aan laten staan terwijl ik de experiabox er tussen aan het zetten was. En hem daarna alleen opnieuw op laten starten om een nieuwe ip-adres te krijgen. En zowaar, het probleem treed ook op met de experiabox ertussen.

Resumé:
  • Als het probleem optreed helpt het niet om het kastje opnieuw op te starten
  • Ik heb het probleem ook geconstateerd met de experiabox ertussen
  • De laatste keer dat het probleem optrad hielp het om het kastje +- 15 minuten uit te zetten
Reputatie 7
Badge +24
Dan gaan we voor zekerheid en gaan we het kastje omruilen bij een servicepunt van Post NL. Zou je je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?
Dankjewel, alle informatie is ingevuld.
Reputatie 7
Badge +24
Dankjewel. Dit zou kunnen bij de AKO aan de *** of Primera *** in *** of de Intratuin in ***. Heb je een voorkeur?
AKO **** graag.
Reputatie 7
Badge +24
Bij deze opgestuurd. Neem de ontvanger mee in een doosje en je ID-bewijs. Dit moet wel dezelfde achternaam hebben als de contractant. Ik heb je ook een bevestiging via e-mail en via sms gestuurd.
AKO Muiderbos graag.

Poenzkie, wat fijn om via een KPN moderator nu te weten dat je in **** woont.

Deze draad is een schoolvoorbeeld van oude PTT arrogantie. Ik heb het meermalen in de praktijk meegemaakt dat ondanks dat KPN ergens de beste in was de mensen toch stelden: "Ik neem geen KPN alles beter dan KPN".

Waarschijnlijk is het probeem dat jouw kennis over TCP/IP veel hoger is dan van degene die jou moeten helpen.
Reputatie 7
Badge +24

AKO Muiderbos graag.
Poenzkie, wat fijn om via een KPN moderator nu te weten dat je in *** woont.

Deze draad is een schoolvoorbeeld van oude PTT arrogantie. Ik heb het meermalen in de praktijk meegemaakt dat ondanks dat KPN ergens de beste in was de mensen toch stelden: "Ik neem geen KPN alles beter dan KPN".

Waarschijnlijk is het probeem dat jouw kennis over TCP/IP veel hoger is dan van degene die jou moeten helpen.


Dit vind ik nou een mooi complimentje aan Poenzkie en zijn kennis. Fijn om te zien dat mensen uit het niets nog aardig en complimenteus kunnen zijn. 🙂

AKO Muiderbos graag.
Poenzkie, wat fijn om via een KPN moderator nu te weten dat je in **** woont.

Deze draad is een schoolvoorbeeld van oude PTT arrogantie. Ik heb het meermalen in de praktijk meegemaakt dat ondanks dat KPN ergens de beste in was de mensen toch stelden: "Ik neem geen KPN alles beter dan KPN".

Waarschijnlijk is het probeem dat jouw kennis over TCP/IP veel hoger is dan van degene die jou moeten helpen.


Gelukkig heeft ****70.000 inwoners en gelukkig moet je je legitimeren om het pakket op te halen. Maar ik vond het inderdaad ook al apart dat dit gewoon op een publiek forum gevraagd worden. Dit lijkt me ook dat dit beter via een privé-bericht of via de e-mail kan. (@Alex_P)

En inderdaad bedankt voor het compliment over me kennis. Het is inderdaad een probleem dat als je meer kennis hebt je bij veel bedrijven (niet alleen bij KPN) tegen een muur op loopt omdat je niet de gebaande paden volgt. Dat kan ik de mevrouw aan de telefoon helemaal niet kwalijk nemen want die doet ook maar wat de computer haar vraagt. Maar ik hoop wel dat als de vrije routerkeuze eindelijk een feit is, dit ook uit de wereld is.

@Alex_P In de sms stond trouwens dat ik de voedingsadapter ook moest bijvoegen in mijn pakketje, ik neem aan dat de afstandbediening er ook bij moet?
Reputatie 7
Badge +24
Voor de duidelijkheid: alle gevoelige informatie wordt in je profiel geplaatst, daar kan niemand bij. Voor de zekerheid heb ik het helemaal nu weggehaald. Wat de eigen apparatuur betreft, dat zal altijd een lastiger punt blijven, neemt niet weg dat ik mijn best doe om dit te verhelpen. Ik ga er voor nu ook niet vanuit dat het aan je eigen router ligt, de vraag om de Experiabox aan te sluiten was puur om dat uit te sluiten.

De afstandsbediening hoeft niet terug, deze wordt namelijk niet omgeruild. Het gaat puur om de ontvanger en adapter.
Voor de duidelijkheid: alle gevoelige informatie wordt in je profiel geplaatst, daar kan niemand bij. Voor de zekerheid heb ik het helemaal nu weggehaald. Wat de eigen apparatuur betreft, dat zal altijd een lastiger punt blijven, neemt niet weg dat ik mijn best doe om dit te verhelpen. Ik ga er voor nu ook niet vanuit dat het aan je eigen router ligt, de vraag om de Experiabox aan te sluiten was puur om dat uit te sluiten.

De afstandsbediening hoeft niet terug, deze wordt namelijk niet omgeruild. Het gaat puur om de ontvanger en adapter.

@Alex_P

Haal dan de naam van de stad overal weg. De stad staat nog steeds in een quote. Laat dus niemand gaan lachen.

Maar Poetzkie beschrijft het probleem goed. Als je over iets kennis had was het vroeger heel moeilijk om bij de PTT te worden geholpen. Je werd zelf aan het werk gezet. De PTT was er niet voor jou, maar jij voor de PTT.

Het sterft gelukkig uit maar soms vindt je dit soort dingen terug. Als je de tread eens met andere ogen doorleest zal je het zelf ook ontdekken. Je bent slim genoeg. 😉

Voor de goede orde, ik heb het zelf de laatste jaren bij KPN niet meer meegemaakt en daar ben ik blij om. Misschien ben ik er daarom wel overdreven alert op om er op te wijzen als ik weer iets van die oude mentaliteit zie.
Reputatie 7
Badge +24
Voor de duidelijkheid: alle gevoelige informatie wordt in je profiel geplaatst, daar kan niemand bij. Voor de zekerheid heb ik het helemaal nu weggehaald. Wat de eigen apparatuur betreft, dat zal altijd een lastiger punt blijven, neemt niet weg dat ik mijn best doe om dit te verhelpen. Ik ga er voor nu ook niet vanuit dat het aan je eigen router ligt, de vraag om de Experiabox aan te sluiten was puur om dat uit te sluiten.

De afstandsbediening hoeft niet terug, deze wordt namelijk niet omgeruild. Het gaat puur om de ontvanger en adapter.


Is het gelukt Poenzkie?