Beantwoord

Defecte TV ontvanger type HMB2260 V2

  • 26 November 2019
  • 12 reacties
  • 1101 keer bekeken

Badge

Goedenavond,

Een van mijn tv ontvangers (ontvanger 1) lijkt defect. Een reset/software reset heeft geen effect. De ontvanger start opnieuw op, maar krijgt op enig moment een foutmelding. Daarna gaat het opstarten weer door, maar als hij daarmee klaar is, loopt het beeld vast. Overschakelen naar een andere zender en terug heeft geen effect. Ik heb een andere ontvanger (ontvanger 2) op dezelfde kabels aangesloten en deze doet het wel goed. Ontvanger 1 op de plek van ontvanger 2 zetten heeft geen effect. De ontvanger geeft het zelfde resultaat.

 

Kan deze ontvanger omgeruild worden?

 

Met vriendelijke groet,

 

Michael

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 28 November 2019, 21:07

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +22

Beste @iMike 

Wat vervelend dat je problemen ervaart met de TV ontvanger, ik zou graag willen weten wat voor foutcode deze defecte TV ontvanger geeft op jou TV. En deze TV ontvanger heb je van KPN? Of heb je deze eventueel gekocht via Marktplaats?

Ik stel jou deze vraag omdat we vaker melding hiervan krijgen, maar ik mag aannemen dat je ze via KPN hebt. Maar heb je hem bijvoorbeeld wel via Marktplaats, dan kun je deze niet meer aanmelden op het KPN netwerk.

Badge

Goedemorgen,

Ik heb de ontvanger via KPN en de foutcode is 143.

Groeten,

Michael

Reputatie 7
Badge +24

Heb je de ontvanger al eens gereset? Linkje:

https://www.kpn.com/service/televisie/reset.htm

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @iMike 
Hier staat wat je kunt doen bij Foutcode 143

Badge

Hoi @iMike 
Hier staat wat je kunt doen bij Foutcode 143

Deze stappen heb ik reeds doorlopen, zonder resultaat.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @iMike 
Webcare neemt dit bericht binnenkort wel over.

Mocht je dat nog niet gedaan hebben zet dan vast je klantnummer(s) en Postcode en huisnummer en telefoonnummer in je forumprofiel Klik hier  wat alleen zichtbaar is voor webcare en voor jou, dan kunnen ze je sneller helpen.

Dus [b]niet[/b] hier plaatsen maar in de link die je kunt aanklikken.

Reputatie 7
Badge +30

Hey Mike, welkom op het forum! Dit klinkt inderdaad alsof het apparaat defect is. Ik zie dat je in je profiel hebt ingevuld dat je een Motorola 1963 hebt maar de titel noemt een HMB 2260. Als het wel Motorola is, en je hebt alleen maar van die, dan kun je deze het snelst vervangen via deze servicetool. Die is gericht op het identificeren van apparatuur die geen Netflix ondersteunt en vervangt die dan. Maar als je al wel minimaal één ontvanger hebt die Netflix kan, dan werkt de tool niet. In dat geval, vul je forumprofiel in en laat hier weten als je dat gedaan hebt. Dan pak ik dit met je op.

Badge

Goedemiddag Erik,

Het betreft een HMB2260 V2 en ik heb mijn forumprofiel aangepast.

Groeten, Michael

Reputatie 7
Badge +30

Top, dank je, Mike! Wil je nog even invullen, mag in het veld ‘persoonlijke opmerking’, het serienummer van de probleemontvanger? Dan kan ik die bij het wisselen gelijk markeren voor verwijdering uit je account.

Badge

Serienummer is ingevuld Erik.

Reputatie 7
Badge +30

Dan heb ik bij dezen een nieuwe tv ontvanger opgestuurd. Hij wordt bezorgd op het servicepunt in de Primera. Hij komt zaterdagmiddag ergens, je krijgt een sms als hij daar bezorgd is. Verpak de oude ontvanger en zijn stroomkabel in een doosje en zet onderstaande ordernummer en retouradres erop. Als je dat inlevert bij het servicepunt krijg je de nieuwe mee. Vergeet je ID niet, daar wordt om gevraagd.


Ordernummer: 3771405

KPN
Antwoordnummer 10119
2400 VB Alphen aan den Rijn

Badge

Bedankt voor de service!