Welkom op het

KPN Forum

Recent online

derde ontvanger ITV

• Nieuwkomer
  • 0 reacties
Beste,

Graag zou ik willen informeren naar de mogelijkheden een derde ITV ontvanger te gebruiken.

Deze hebben wij al in ons bezit samen met de draadloze verbindingsset.

We hebben de volgende situatie:

1 tv beneden die met een ethernetkabel rechtstreeks op de Experiabox v8 zit aangesloten.

en 2 tv's boven, waarvan we er nu 1 werkend hebben door middel van een digitale verbindingsset.

We beschikken over een derde ITV kastje en extra draadloze verbindingsset.

Is het mogelijk deze situatie te realiseren?

Alvast bedankt!

21 reacties

Reputatie 4

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Liesbeth_ heeft ontvangen van andere leden.

Badge +1
Beste AVos,

Kan je me vertellen wat voor abonnement je op dit moment hebt?

Is dit een koper abonnement of loopt dit via glasvezel?  Bij koper is het zo dat je niet meer dan twee ITV ontvangers kan aansluiten, bij glasvezel is dit wel mogelijk.

Met vriendelijke groet,

Liesbeth

Reputatie 2

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten _ferret_ heeft ontvangen van andere leden.

Dag Liesbeth,

Je zegt dat je maar twee ontvangers op koper kunt aansluiten. Waarom is dat eigenlijk?

Reputatie 4

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Liesbeth_ heeft ontvangen van andere leden.

Badge +1
Hallo _ferret_,

Dit heeft te maken met de techniek en snelheid op koper. 

Om de kwaliteit van het beeld zo goed mogelijk te houden zit hier een limiet van twee ontvangers op. Daarnaast is er de optie van Digitenne als er meer dan twee televisies aanwezig zijn.

Met vriendelijke groet,

Liesbeth

Reputatie 2

Maar als ik nou altijd maar op 1 tv kijk (dus nooit op twee -of drie- tegelijk) dan zou het dus moeten kunnen? En zo ja, waar vind ik een derde losse ontvanger op jullie site?

Ik stel deze vraag omdat ik 3 HD tv's heb en nu via Digitenne kijk. Ik woon op een schip op een nogal afgelegen gebied waar Interactieve TV nooit mogelijk was vanwege de enkele ADSL lijn die er ligt.

Nu zie ik dat er op mijn adres ineens wél Interactieve TV mogelijk is en aangezien de prijs van Digitenne met 30% stijgt en de beeldkwaliteit niet al te best is (én je er niks extra's voor krijgt voor die prijsstijging) zou ik graag willen overstappen naar een alles-in-1 pakket maar wél met drie ontvangers en dus niet alsnog (a 4,00 euro p/mnd) aan een Digitenne kwaliteit en kastje vast zit. En aangezien ik altijd maar naar 1 TV tegelijk kijk (omdat ze in verschillende ruimtes staan) zou het dus mogelijk moeten zijn.

Ik ben benieuwd naar je reactie. Alvast dank daarvoor.

Reputatie 6

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Giant2000 heeft ontvangen van andere leden.

Badge +10
Dat zal dan ws. toch niet kunnen bij KPN. Deze discussie hebben we namelijk jaren geleden al gehad in de pionierstijd, toen, destijds nog, een 2e ontvanger, die je zo kon inpluggen, werd gedoogt. Toen ITV het paradepaardje van KPN werd kwamen ook de problemen doordat mensen naar 2 ontvangers tegelijk gingen kijken. KPN besloot toen om de ontvangers te registreren en meerdere ontvangers niet meer mogelijk werden. Inmiddels is de bandbreedte omhoog gegaan en is het opnemen pakket gekomen dus zijn nu wel 2 ontvangers mogelijk. Maar 3 terwijl de max op 2 ligt...

Reputatie 2

Dan ben ik benieuwd hoe Liesbeth deze pdf uitlegt: http://www.kpn.com/web/file?uuid=230b98bf-b2c6-4bf1-82df-f0eefee0dfb9&owner=e97e2fe0-55da-4f91-8da8-e0de0a4a12ed

Hier zie je op pagina 2 hoe je drie ontvangers aansluit op een (kpn) switch.

Nogmaals; ik kijk op 1 TV en nooit 2 of 3 tegelijk en daarbij neem ik niks op. Ik heb hier een Digitenne ontvanger met een harde schijf erin. Ik zou niet eens meer weten hoe dat ding werkt. Dus de bandbreedte zou het probleem niet zijn. Daarbij neem ik zelf het risico op slecht/geen beeld als ik wel ineens 3 TV's ga aanzetten....

Maar ik wacht nog even op de reactie van Liesbeth ;)

Reputatie 3

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten KeesvanAalsburg heeft ontvangen van andere leden.

Badge
Beste Ferret.

Deze uitleg is van toepassing voor iTV via glasvezel, via deze techniek kun je tot 6 iTV ontvangers aansluiten. Voor iTV via dsl (koperkabel) is het maximun gezet op 2. Als je meer dan het maximaal beschikbare aantal iTV ontvangers wil aansluiten, dan kun je GRATIS een abonnement op digitenne krijgen. Het is zelfs zo dat mocht op hetzelfde adres een digitenne abonnement actief zijn, deze wordt omgezet naar een gratis abonnement zodra je een iTV pakket afneemt.

Verder geef ik je weinig kans, dat KPN een uitzondering gaat maken wat betreft aantal iTV ontvangers. Ze moeten dan voor 1 persoon een appart contract maken, waarin staat dat je niet meer dan 1 iTV ontvanger zal aanzetten. Ook het computersysteem die nu maar twee geregistreerde iTV ontvangers toestaat, moet speciaal voor jou worden aangepast.

Reputatie 2

Ik vind deze informatie anders gewoon op het Interactive site-gedeelte van de KPN en niet op het Glasvezelgedeelte.

Zie ook hier: http://kpn-customer.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/9336#gs= en selekteer Interactieve TV (derde button). Hier wordt ook gewoon over de switch gesproken.

En dat van dat Digitenne heb ik gelezen dus dat hoef je me niet uit te leggen. Punt is dat ik graag naar een kwaliteitsverbetering van het beeld wil op alledrie mijn HD TV's. Is dat zo raar? Daar heb ik die TV's toch voor gekocht?

Mijn punt is ook een beetje dat ik eindelijk na al die jaren met Digitenne te hebben gekeken de overstap kan maken naar een alles-in-1 pakket en kan gaan genieten van HD kwaliteit ik nu ineens tegen zoiets doms aanloop.

Maargoed.... Nog geen Liesbeth gezien....

Reputatie 6

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Giant2000 heeft ontvangen van andere leden.

Badge +10
Waar is de tijd gebeleven dat er slechts één tv in de huiskamer stond en vader het besluit had waar we als gezin naar keken? :D

Reputatie 4

Badge +1
Hallo meelezers,

De handleiding die je hebt gevonden is die voor de Switch. Deze wordt niet meer standaard bijgeleverd, maar bij een aantal Experia Boxen is deze noodzakelijk bij het aansluiten van meerdere ontvangers. Deze handleiding is algemeen en wordt zowel voor Koper als voor Glasvezel gebruikt.

Je kan technisch gezien niet meer dan twee ontvangers aanmelden. Al sluit je er meer aan, je zal een foutmelding krijgen, aangezien de derde ontvanger niet wordt geaccepteerd. 

Ik begrijp dat je ook graag op je derde televisie HD wilt kijken. Echter heb ik daar op dit moment geen oplossing voor. Het enige wat ik zo kan bedenken is om je ontvanger los te koppelen en onder de arm mee te nemen naar de derde televisie, maar dat is wel heel omslachtig. 

Mogelijk komt de mogelijkheid in de toekomst dat je wel een derde ontvanger kan aansluiten. We zijn eerst gestart met één ontvanger, inmiddels zijn er vaak al twee ontvangers aan te sluiten op het adres. Als de techniek zich verder ontwikkelt zie ik een derde ontvanger in de toekomst ook wel gebeuren. Wanneer? Dat is de vraag die onbeantwoord blijft.

Met vriendelijke groet,

Liesbeth

Reputatie 6

Badge +10
Als de techniek zich verder ontwikkeld zou KPN dat in beeldkwaliteit moeten investeren, de grootste klacht als ik de forums zo lees. En dan denk ik bij voorkeur aan bitrate naar gebruik die dus zelf omschakeld als de snelheid verandert. Je zou dat bijvoorbeeld in 3 fasen kunnen doen:

1. maximale kwaliteit, dus ongecodeerde volle HD bitrate voor snelle verbindingen als glasvezel en VDSL op 1 tv.

2. middel, zoals we dat nu kennen, voor ADSL of als een 2e ontvanger wordt aangezet, naar gelang de beschikbare snelheid.

3. laag, voor als de snelheid terugloopt bij in gebruikname van 3e of 4e tv op ADSL.

Zodra het 3e/4e ontvanger wordt uitgezet zal de kwalitiet op de andere 2 tv's weer naar niveau 2 teruggezet worden.

Deze methode wordt nu al toegepast op tv kijken via pc, laptop en tablet. Zodra er 2 of 3 man tv gaan kijken op deze manier, of er is een zware download op de pc die de snelheid opslokt, dan zie je dat aan de kwaliteit. Zodra de volle snelheid weer beschikbaar is gaat ook de beeldkwaliteit omhoog.

Reputatie 2

Bedankt voor je antwoord Liesbeth. Helaas voor mij niet erg bevredigend want ik sta nu in grote twijfel of ik er wel aan moet beginnen. Ten eerste zijn de maandelijkse kosten hoger (waar ik uiteraard wel iets voor terugkrijg) maar dan is het nog steeds niet zoals ik het graag zou willen.

Maar dan toch nog een vraag; ik zou 1 ontvanger op een strategische plek kunnen plaatsen zodat ik deze met twee verschillende afstandbedieningen uit twee verschillende ruimtes waar nu een TV staat zou kunnen bedienen.

Kan ik achter deze ontvanger een HDMI switch zetten zodat ik zelf kan kiezen naar welke TV het HDMI signaal gaat? Dan zou ik het kunnen redden met 2 ontvangers (of worden de AB's ook geregistreerd en mag je er daar ook maar max. 2 van hebben?) Een HDMI switch doet niets anders dan het inkomende signaal doorsturen naar uitgang A of uitgang B en aan elke uitgang hangt een TV. Op die manier kan ik dus nooit naar die 2 TV's tegelijk kijken toch?

Reputatie 2

Niemand die mij vraag kan/wil beantwoorden?

Reputatie 4

Badge +1
Beste _ferret_,

Excuses voor de verlate reactie.

De opstelling die je beschrijft lijkt heel goed in elkaar te zitten, mijn vermoeden is dat dit hoort te werken. Ik heb geen vergelijkingsmateriaal en kan dit niet garanderen, mogelijk kan de input van de medegebruikers op het forum je daarbij nog verder helpen.

Ik weet niet of je kennissen hebt die gebruik maken van ITV? In dat geval zou je met hun goedkeuring de opzetting misschien kunnen testen. Ik hoor graag van je of de opzetting werkt!

De afstandsbediening is geen probleem. Je kan bij beide televisies een afstandsbediening neerleggen die op de tuner werkt. Een tweede afstandsbediening kan je bestellen via de website of halen in de KPNwinkel.

Zoals aangegeven kan ik de werking van de opzetting niet garanderen en tevens niet ondersteunen. Wel geef ik het een erg goede kans.

In welk opzicht zouden je maandelijkse kosten trouwens hoger uitvallen? In het geval dat de 3e ontvanger mogelijk zou zijn, zou je op hetzelfde bedrag uitkomen als je deze door 1 Digitenne zou vervangen. Dit doordat je het abonnement voor Digitenne dan niet hoeft te betalen. De huur van de ontvanger en die voor de Digitenne ontvanger kan je tegen elkaar afstrepen.

Met vriendelijke groet,

Liesbeth

Reputatie 6

Badge +10
Een HDMI switch werkt van buiten naar binnen (2x in -> 1x uit) en wat jij wil is een switch die naar buiten werkt (1x in -> 2x uit) en naar mijn weten bestaan deze switches niet. Leg deze vraag eens bij Conrad.nl?

Edit: hij is er wel!!!:

http://www.conrad.nl/ce/nl/product/989262/ATEN-Verdeler-Zwart-Aantal-ingangen-1-Aantal-uitgangen-2

Aten 2-poorts HDMI-A/V-splitter € 39,99

Highlights & details

• Een HDMI-A/V-signaalbron naar maximaal twee HDMI-beeldschermen verdelen
  • Grote overdrachtsafstanden - tot 20 m
  • Ondersteunt High Definition beelden
Beschrijving

De HDMI-splitter VS182 is de perfecte oplossing voor iedereen, die het beeld van een HD-signaalbron tegelijkertijd op twee beeldschermen wil weergeven. Hij ondersteunt alle HDMI-compatibele apparaten, zoals dvd-spelers, satellietdecoders en alle HDMI-beeldschermen.

Bovendien is de HDMI-splitter VS182 HDCP-compatibel (High Bandwidth Digital Content Protection), zodat hij een voordelige oplossing voor home-cinematoepassingen, trainingen en verkooppresentaties is.

Uitvoering

• HDTV-resolutie 480p, 720p, 1080i en 1080p (1920 x 1080) en VGA, SVGA, SXGA, UXGA (1600 x 1200) WUXGA (1920 x 1200)
  • Overdrachtsafstand bij cascadeschakeling: bron naar apparaat 1,8 m / apparaat naar apparaat 15 m / apparaat naar scherm 20 m
  • Ondersteunt 12-bit kleur voor natuurechte HDMI-kleuren
  • Cascadeschakeling op maximaal 3 niveaus - levert maximaal 8 HDMI-signalen op
  • DDC-compatibel
  • HDMI 1.3b-gecertificeerd
  • HDCP 1.1-compatibel
  • Signaalsnelheden tot 2,25 Gb/s bij 1080p
  • Metalen behuizing
  • LED-indicatie van de weergaveapparatuur
  • Plug-and-play - geen installatie van software vereist.
Omvang levering

• HDMI-splitter
  • HDMI-kabel
  • Netvoeding
  • Gebruikershandboek
HDMI is een erkend merk van HDMI Licensing L.L.C.

Reputatie 3

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten radka2 heeft ontvangen van andere leden.

Badge
Is toch een vreemde situatie dat je maar twee ontvangers kunt aan sluiten.

Stel ik heb ik heb een ontvanger in de kamer en wil ook graag een ontvanger op de slaapkamer.

Nu is het signaal niet groot genoeg via de modem dus ik kan niet kijken met twee ontvangers tegelijk.

Is het dan niet aan de klant zelf, te kiezen voor meerdere ontvangers al zou ik er tien willen hebben kijken kan er maar op een en dat is dan mijn eigen keuze.

Voorbeeld 1 signaal dus kijken op 1 ontvanger,

Ontvanger staat aan in de kamer ik ga naar bed ontvanger in de kamer gaat uit en de ontvanger in de slaapkamer gaat aan.

Ontvanger staat aan in de kamer ik ga buiten op mijn terras zitten tv kamer gaat uit en de ontvanger op het terras gaat aan. 

Zo zie je maar je kunt overal tv kijken al heb je maar een signaal (dit kan nartuurlijk ook al wel al moet je nu de ontvanger uit de kamer steets meenemen)

Dus KPN gewoon meerdere ontvangers leveren en de keuze bij de klant laten heb je wel signaal genoeg voor meerdere ontvangers kun je dus ook op meerdere ontvangers tv kijken is er niet genoeg signaal dan dus niet.

Heb hier zelf 50mb en met het sd signaal zou ik dus wel op 6 ontvangers gelijk kunnen kijken het is maar wat je wilt als bedrijf.

Reputatie 3

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten KeesvanAalsburg heeft ontvangen van andere leden.

Badge
Hoi Ferret.

Ik denk dat KPN wil voorkomen (en waarschijnlijk hebben ze gelijk) dat klanten toch gaan proberen (meerdere iTV ontvangers te gelijkertijd), om vervolgens te klagen dat ze slecht beeld enz enz hebben. Want wees eerlijk, al zet je het met neonletters in het contract, dat het niet mogelijk is. Proberen en achteraf klagen daar zijn we goed in.

Reputatie 6

Badge +10
Dat is ook zo. Toen ITV nog in de kinderschoenen stond was het namelijk mogelijk 2 ontvangers met harde schijf (dus 4x signaal) aan te sluiten, ook toen kon je slechts 2 signalen tegelijk gebruiken. KPN gedoogde dit en zei er bij dat ze deze mogelijkheid niet ondersteunden vanwege de beperking van bandbreedte. Ondanks dat gingen mensen er verkeerd mee ommet als gevolg dat KPN deze gedoogtuner afsloot.

Reputatie 2

Bedankt Liesbeth voor je reactie En ook Giant2000 voor het uitzoeken van die HDMI splitter.

Over de laatste reactie; ik zal echt niet gaan zeuren want wat ik al eerder vertelde: ik ga niet op twee of drie ontvangers tegelijk kijken. Dat doe ik nu hier met mijn digitenne ook niet dus dat blijft ongewijzigd.
@Liesbeth: Ik betaal nu 25 euro voor m'n internet (8mb) en (vanaf 1 juli) 12,50 voor m'n digitenne abbo. Dat is samen 37,50 euro. Het goedkoopste pakket is 48 euro...

Daarnaast zou ik het niet accepteren om huur voor die derde ontvanger (een digitenne kastje dus) te betalen want ik heb er al drie staan hier waarvan twee oorspronkelijke kpn ontvangers zijn. Waarom zou ik dan eentje huren?

Hallo,

Vandaag kreeg ik een pakket binnen met twee ITV ontvangers en een Digitenne basis. Nu is de bestelling door mijn moeder gedaan, en helaas is er - omdat zij niet echt vaardig is met technologie - een miscommunicatie ontstaan.

Zij had begrepen dat er twee kastjes zouden komen, en omdat er nog een TV extra is wilden wij een derde erbij. Nu moet u goed begrijpen dat mijn moeder aannam dat het derde kastje in weze hetzelfde zou zijn als de eerste twee. Uiteindelijk bleek, nadat ik erbij was geroepen om de boel aan te sluiten, dat het een Digitenne kastje is met een versimpeld zenderpakketje dat ook al op analoge TV beschikbaar is.

Omdat mijn moeder nog altijd programma's opnam via de ouderwetse videoband wil zij uiteraard een ITV kastje bij haar TV, maar zowel mijn zus als ik verwachtte eigenlijk eenzelfde ontvanger. Op dit moment hebben we dus het probleem dat 1 iemand het moet doen met minder als de ander, ware het niet dat onze TV's helemaal geen scart aansluiting meer hebben en bij Digitenne-ontvangers geen HDMI poorten aanwezig zijn. Nu ben ik geen luxepop dus ik zou kunnen werken met Digitenne, alleen neem ik geen genoegen meer met minder als HD. Ik heb namelijk geen kast van een TV in huis gehaald om vervolgens met de resolutie van 10 jaar geleden mijn programma's te kijken, en het zenderpakket laat wat dat betreft ook een beetje te wensen over.

Heeft u enig idee wat ik hieraan zou kunnen doen? Ik heb namelijk begrepen dat Interactieve TV beperkt is tot twee apparaten. Moet ik soms een los abbonement aangaan buiten dat van mijn ouders om? Of kunnen er maar twee apparaten per huishouden voorzien worden van ITV? Ik zie van deze situatie nog hevige discussies komen tussen mij en mijn zus, dus ik zou zeer graag horen wat er voor mogelijkheden bestaan om iedereen te voorzien van hetzelfde.

Met vriendelijke groet,

Leroy den Dulk

Reputatie 3

Badge
Beste Leroy.
Het staat en valt bij de gebruikte techniek. Daarom de belangrijkste vraag! Hebben jullie ITV via telefoonlijn(koper) of glasvezel? Bij koper kan maximaal twee ontvangers worden aangesloten bij glasvezel max zes. Dit geld voor de aansluiting, een extra abonnement afsluiten is niet mogelijk.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)