Beantwoord

digitale audio bij On Demand

  • 16 November 2019
  • 14 reacties
  • 293 keer bekeken

Sinds enige tijd geen digitale audio meer bij een film uit het On Demand pakket, wel met een film op TV. 
Iemand enig idee?

icon

Beste antwoord door wjb 17 November 2019, 12:36

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7

Wat bedoel je nu met digitale audio?

Sorry, ik bedoel Dolby 5.1. / DTS 5.1
als ik ‘n film kijk via ‘n TV kanaal krijg ik meestal Dolby, een film via On Demand geeft geen Dolby. 
ik begrijp inmiddels van KPN dat bij On Demand deze audio niet aanwezigheid is in de audio. 
onbegrijpelijk. 

Reputatie 7

Ik heb begrepen dat DD5.1 wel ondersteund wordt bij on demand maar dat lang niet alle films met DD5.1 aangeboden worden binnen on demand.

Als ik bijvoorbeeld de film Outbreak kies binnen on demand, dan is deze wel met DD5.1.

OK, bedankt voor je reactie.

 

Enig idee hoe je dit kunt zien bij de selectie van de film, blijkbaar hebben wij dan de laatste tijd films uitgekozen zonder Dolby 5.1

Reputatie 7

Dit wordt helaas niet, zoals bij Netflix, getoond bij de titels in On demand.

Mijn Sony televisie geeft bij het starten van een titel altijd kort even de input formaten weer en daar zie ik dan "Dolby Digital" staan.

Reputatie 5
Badge +4

@wjb

@57jgmEnne, sorry hoor, je kunt toch ook horen of het wel of niet DD5.1 is, daar hoeft toch geen melding van te komen. Als de kogels/vliegtuigen/helikopters je om de oren vliegen heb je echt DD5.1

@wjb

@57jgmEnne, sorry hoor, je kunt toch ook horen of het wel of niet DD5.1 is, daar hoeft toch geen melding van te komen. Als de kogels/vliegtuigen/helikopters je om de oren vliegen heb je echt DD5.1


Ja inderdaad, mijn Marantz geeft altijd netjes aan welk audio format voorhanden is, nu dus bij films vanuit KNP On Demand vrijwel alleen klassieke stereo en meestal geen DD5.1 en dat reduceert toch echt de "film beleving” en mijn rechtvaardiging voor grote luidsprekers in de woonkamer :nerd:

De films met stereo geluid zijn gelukkig wel Dolby Surround gecodeerd. Dus als je je Marantz dan even op Dolby Surround (de analoge versie) instelt heb je surround geluid. Dat gaat hier prima.

Reputatie 7

 

Enne, sorry hoor, je kunt toch ook horen of het wel of niet DD5.1 is, daar hoeft toch geen melding van te komen.

Uiteraard is dat niet te missen. 

De films met stereo geluid zijn gelukkig wel Dolby Surround gecodeerd. Dus als je je Marantz dan even op Dolby Surround (de analoge versie) instelt heb je surround geluid. Dat gaat hier prima.


Hi Peter, bedankt, nu heb ik alleen een digitale audio aansluiting van de KPN set naar de Marantz, kan ik dan ook de analoge Dolby krijgen?

Ja. Bij mij ook alleen een optische kabel naar de versterker. Daar gaat het geluid dan gewoon pcm stereo dolby gecodeerd door en dus kan de versterker daar wat mee met Dolby Surround. Gaat hier prima. Vind ik soms zelfs mooier dan Dolby Digital, maar dat zal persoonlijk zijn.

Bv oude afleveringen van Morse (rtl 8) zijn gemaakt met Dolby Surround. RTL zendt het uit in Dolby Digital. Ik doe die echter gewoon weer naar stereo en dan via m'n versterker met de oorspronkelijke Dolby Surround weer naar 5.1. Veel mooier dan wat RTL er in hun uitzendstraat van maakt.

Reputatie 7

Vind ik soms zelfs mooier dan Dolby Digital, maar dat zal persoonlijk zijn.

In het begin van de film Outbreak zit een scene waarbij een helikopter over vliegt.

Dan weet je waar DD5.1 voor gemaakt is, die helikopter vliegt dan dwars door je huiskamer. :wink:

@wjb  Die film is inderdaad buitengewoon goed Digital 5.1 (ff eerste ca. 10 minuten gekeken). Alleen valt het HD-beeld me wel wat tegen….

Nog een Dolby Digital 5.1 tip is Saving Private Ryan. Die heb ik hier op DVD en gaat nog wel eens de speler in.

Reputatie 5
Badge +4

@PeterG OK, dan moet ik “War of the Worlds” met Tom Cruise ook aanraden, de extreem lage tonen laten de (houten)vloer hier trillen.

Reageer