Welkom op het

KPN Forum

Recent online
Beantwoord

Digitale televisie valt dagelijks uit

Reputatie 1
Beste forum leden,

Elke dag valt mijn digitale tv uit en werkt niet meer. Op de tv verschijnt het bericht Zapp naar een andere zender en weer terug, dit werkt niet. Het stroomloos maken van de digitale tv ontvanger en weer inschalen helpt ook niet (foutcode 143)
Internet bekabeld via poort 4 en internet via WiFi werkt wel, net zo als de vaste telefoon. Ik heb een Experia box V8.

Mijn tv beneden is bekabeld aangesloten op poort 1.
Mijn tv boven is aangesloten via de draadloze verbindingsset 1200 op poort 2.
Beide digitale tv ontvangers heb ik twee weken geleden gereset door software te verwijderd en opnieuw te installeren. Hierna de laatste software versie geïnstalleerd. Tot op heden geen resultaat en dagelijks geen digitale televisie.

Het enige wat helpt is het modem geheel uit te schakelen (stroomloos maken) en na 30 seconde weer in te schakelen. Na ongeveer 30 minuten is mijn internet verbinding terug en werkt digitale televisie weer voor een dag.

Is dit een bekend probleem en is hier een structurele oplossing voor?
icon

Beste antwoord door Bart_ 9 augustus 2018, 12:14

Dag Marcel. Ik heb zojuist een meting gedaan en dat wees al heel snel uit dat Henk een heel eind op de juiste weg zit. Daarom heb ik zojuist een storingsmonteur voor je ingepland. Ik ga er vanuit dat hij of zij alles weer snel op orde heeft en ik hoor het natuurlijk graag!

Bekijk origineel

17 Reacties

Reputatie 7
Badge +17
Hallo @Marcel v V
Het is me in je verhaal niet duidelijk welke ontvanger die fout geeft.
Is dat de bekabelde ontvanger die beneden staat of is dat de ontvanger die boven via een DVS is aangesloten?
Of vallen ze beide uit?
Zo ja tegelijk, of op verschillende momenten?
Tevens willen we graag weten welke Experiabox je hebt.
Wil je ook eens een snelheidstest doen via https://kpn-itns.speedtestcustom.com
En welke mogelijk haalbare snelheid staat er bij https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/
Reputatie 1
Hoi @huistijger,

Wanneer het probleem zich voordoet is dit op beiden (beneden en boven) het geval en vallen tegelijk uit.
In mijn eerste bericht staat de Experia Box V8, is dit voldoende informatie?

Zowel de snelheidstest als de haalbare snelheid zijn als bijlage toegevoegd.
Reputatie 1
Als extra info ik heb een bonded aansluiting.
Reputatie 7
Badge +17
Als ik het zo bekijk is je snelheid te laag voor twee ontvangers.
Als je één ontvanger op SD zet i.p.v. HD dan denk ik dat het goed gaat.
Natuurlijk wil je dat niet, maar je zou het eens kunnen testen of het dan goed gaat.
Maar voor een bonded aansluiting is je snelheid nog erg laag, dat moet vast beter kunnen.
Even wachten tot webcare dit overneemt, of die nog wat aan je snelheid kan verbeteren.
Ik geef het in elk geval even door aan webcare.
Reputatie 7
Hoe lang is het snoer tussen het ISRA punt en de Experia Box?
Reputatie 7
Marcel v V schreef:

Zowel de snelheidstest als de haalbare snelheid zijn als bijlage toegevoegd.

Hoe is de snelheidstest uitgevoerd, via Wi-Fi of via een kabel?
En ik ben inderdaad ook heel benieuwd hoe de Y-kabel op de ExperiaBox is aangesloten; zit daar nog een verlengkabel tussen?
Reputatie 7
Badge +15
Dag Marcel. Die snelheid lijkt me inderdaad wat aan de lage kant en ik ben daarom ook erg benieuwd naar je antwoorden op de vragen die hierboven zijn gesteld. Kun je die geven? En wil je jouw KPN Forum profiel voorzien van naam contractant, postcode, huisnummer en klantnummer(s)? Dan kan ik met je meekijken. (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?
Reputatie 1
Het snoer tussen het ISRA punt en de Experia Box is de standaard kabel lengte en aangelegd door een KPN monteur. Er zit geen verlengstuk tussen.

De snelheid is gemeten via WiFi. Zal straks nog een bekabelde test uitvoeren.
Reputatie 1
Hoi @Bart_,

De gegevens zijn bijgewerkt in mijn KPN Forum profiel.
Reputatie 1
Hoi @Henk2304 en @Bart_,

Hierbij het test resultaat via UTP kabel.
https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/520abed0-9aee-11e8-9093-bb028a67f016

Dit ziet er beter uit 😀
Reputatie 7
Nou nee, want zo te zien haal je slechts de halve snelheid van die welke je met pairbonding zou moeten hebben. Het lijkt net alsof een van de aderparen niet of nauwelijks meedoet. Branden er geen lampjes oranje op de V8?
't Is al lang geleden dat ik een V8 gehad heb, dus ik weet niet precies hoe je ook al weer de lijnstatus pagina van die Experia Box opvraagt. Het zou kun helpen als je die pagina hier weet te posten.
Misschien kan Bart_ c.s. hier meer over zeggen.
Reputatie 1
@Bart_,

Ik heb een foto van de V8 toegevoegd.
Twee schermafbeeldingen van de V8 xDSL status pagina. Bedoelde je deze @Bart_
Reputatie 7
Wat ik al d8. Het internetlampje op je V8 brandt oranje wat in kan houden dat bonding niet werkt. Dat blijkt ook uit de waarden voor VDSL#1: niets! Anderzijds dan wel weer raar dat VDSL#2 op zo'n 26 Mb/s uitkomt; dat is ook niet overeenkomstig je bekabelde speedtest (en fourstack die immers voor één lijn "maar" 17 Mb/s aangeeft).
Dit wordt echt iets voor Bart_.
Reputatie 1
Hoi @Bart_,

Sinds mijn melding heb ik geen last meer van uitval. Is er iets veranderd?
Klopt de bewering van @Henk2304 dat VDSL#1 ook data moet hebben?
Zo ja komt er dan een monteur langs?
Reputatie 7
Badge +15
Dag Marcel. Ik heb zojuist een meting gedaan en dat wees al heel snel uit dat Henk een heel eind op de juiste weg zit. Daarom heb ik zojuist een storingsmonteur voor je ingepland. Ik ga er vanuit dat hij of zij alles weer snel op orde heeft en ik hoor het natuurlijk graag!
Reputatie 1
Hoi @Bart_,

Monteur is langs geweest. Uiteindelijk bleek het modem niet goed te functioneren. 1 Ader deed het niet correct. Nu een nieuwe modem "Experia box V10".

Snelheid is nu correct: https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/db722270-9c7f-11e8-bf67-1f321481211e

Dit topic kan worden gesloten. Dank voor de support.
Reputatie 7
Badge +15
Kijk, dat zijn de betere berichten. Fijn om te horen dat monteur je heeft kunnen helpen!

Reageer