Digitenne niet opzegbaar

• 21 maart 2013
  • 1 reactie
  • 8891 keer bekeken

Ben jarenlang tevreden Digitenne klant geweest. Na mijn verhuizing bleek dat Digitenne niet goed meer werkte en heb ik de tuner geruild voor een insteekkaart om te proberen of dit de kwaliteit genoeg verbeterde. Niet dus, vandaar besloten om Digitenne op te zeggen met maandelijkse opzegtermijn en over te stappen naar Telfort alles in 1.

Gebeld met Digitenne, opzeggen was geen probleem, kreeg ik het advies om even te bellen zodra ander abonnement geinstalleerd was zodat ik geen dag tv hoefde te missen. Telfort geinstalleerd, werkt perfect, wederom gebeld met Digitenne voor direct opzegging. Blijkt nu dat bij ruilen tuner voor insteekkaart een nieuw contract ingaat en directe opzegging niet mogelijk is omdat dat alleen geldt bij een KPN alles in 1 pakket. Daarnaast krijg ik te horen dat het eerste telefoongsprek niet geregistreerd staat terwijl ik wel datum en tijdstip kon aangeven.

Aangeboden oplossing van Digitenne: opzeggen met 1 maand opzegtermijn en afkoopboete betalen ter hoogte van de abonnementskosten voor de rest van het jaar.

Dit vind ik niet acceptabel. De reactie van de klantenservice vind ik ondermaats, zij adviseren alleen maar om een schriftelijk klacht in te dienen.Heeft iemand hier ervaring mee of namen van mensen bij KPN die me rechtstreeks kunnen helpen?

1 reactie

Reputatie 1
Badge
Als je Telfort Alles In Een hebt en je hebt Digitenne dan betaal je GEEN extra kosten voor Digitenne, enkel voor de huur van de ontvanger/insteekkaart. Als je die laatste retour stuurt komen ook deze kosten te vervallen en betaal je dus niets meer voor Digitenne. Bellen doe je met 0900-0576 optie 2.

Op het Telfort forum staat het volgende uitgelegd:

oorspronkelijk geplaatst door Telfort webcare
U hoeft er niets voor te doen: Als KPN een match vindt tussen Interactieve TV van Telfort en Digitenne van KPN, komt u in aanmerking voor de combikorting en betaalt u daarvoor geen abonnementskosten. Indien u een huurtuner heeft dan worden alleen de kosten voor de tuner in rekening gebracht. Heeft u een eigen / kooptuner dan wordt Digitenne helemaal gratis.

Op het moment dat u Interactieve TV van Telfort opzegt vervalt de match en zal KPN automatisch weer de normale abonnementskosten voor Digitenne in rekening gaan brengen.

Misschien verstandig dat je dit probleem ook aankaart bij de Telfort webcare:

oorspronkelijk geplaatst door Telfort webcare

De Digitenne abonnementen en opgeleverde Telfort Intereractieve TV aansluitingen worden 1x per week gematcht. Hierdoor kan een eenmalige overlap ontstaan maar deze wordt automatisch weer gecorrigeerd bij de eerst volgende facturatieronde.

De medewerkers van de Digitenne klantenservice zijn duidelijk niet allemaal even goed geïnformeerd over de nieuwe combinatiedeal met Telfort, hier zijn wij achter de schermen mee bezig. Mijn excuses voor het ongemak!

Reageer