Vraag

Digitenne of Itv?

• 24 april 2018
  • 8 reacties
  • 193 keer bekeken

Onze dochter slaapt op zolder. Zij wil voor haar verjaardag graag een tv op haar kamer.
Nu hebben wij 2 itv sets, eentje beneden in de woonkamer en eentje op onze slaapkamer (eerste verdieping).
Wat is de makkelijkste (en goedkoopste) oplossing om haar tv te kunnen laten kijken? We hebben nog geen tv toestel voor haar.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +16
Ha, leuk voor je dochter!
Ik zou kiezen voor een derde interactieve tv tuner indien mogelijk op jullie adres. Dit kost 5 euro per maand extra.

Je kunt ook overwegen een Chromecast te gebruiken en haar via de app op de smartphone te laten kijken. Dit kost niks extra. De meeste tv's hebben een chromecast ingebouwd, die is eventueel ook los (39) verkrijgbaar in de winkel.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Susan. Wat prijs betreft zit je ( vermoedelijk ) gelijk. Een extra tuner ( of het nou itv of digitenne is ) heeft dezelfde meerpijs ( 5 euro per 'unit' )

Ik ken de situatie binnen de woning niet. Ik kan dus moeilijk oordelen hoe makkelijk of moeilijk het is om een netwerkkabel naar de zolder te trekken. Als je die mogelijkheid hebt zou ik dat zeker doen! Zo kan je dochter dezelfde dingen kijken die ze ook gewend is beneden te kijken. Met dezelfde mogelijkheden ( opnemen, terugkijken, live pauzeren etc. ).
Digitenne is prima maar is toch een stuk beperkter dan itv als het om extra functies en zenderaanbod gaat. Aansluiten is dan wel weer een makkie. 🙂
Reputatie 7
Switch in de slaapkamer. Kan je van daaruit extra UTP kabel één (?) verdieping hoger trekken.
Bedankt voor deze reacties!
Inderdaad, een netwerkkabel is het makkelijkst... maar ik denk niet dat die er nog bij past...
Ik ben vergeten te zeggen dat ik een tp link deco set, waarvan 1 set op zolder ligt. Dit heb ik gedaan om de wifi verbinding overal in huis even sterk te houden. Dat werkt goed. Zou ik daar iets mee kunnen??
Reputatie 7
Ik begrijp dat er dus al een netwerkkabel op zolder uitkomt? Dan zou ik zeker de switch (de kleine van kpn) er tussen zetten. Zodat je er ook een i-tv-ontvanger aan kunt pluggen.
Reputatie 7
Badge +20
Ik had die deco set even gegoogled. Ik zie wel netwerk aansluitingen zitten maar betwijfel of dit gaat werken. Hoe heb je dat apparaat boven aangesloten? Draadloos of met een kabel?
Met een kabel moet sowieso bij itv anders gaat het helaas niet werken. Als dat bij jou het geval is en je hebt boven een vrije netwerkpoort zou je kunnen proberen om een van je huidige kastjes aan te sluiten. Het is essentieel dat die tp link 'IGMP snooping ' ondersteund en dat kan ik zo snel niet vinden .
Je kunt ook overwegen om via een devolo/draadloze verbindingset aan te sluiten. Dan gaat het via het stroomnetwerk. Zoiets kan goed werken maar als het gaat storen is dat vaak een lijdensweg.
Ik zou dus zelf alles op alles zetten om gewoon een kabel te trekken 🙂
Reputatie 7
Badge +20
En wat peter zegt! Als die kabel er al ligt is een switch de oplossing. Die krijg je trouwens van mij mocht je die nog niet hebben 🙂
Reputatie 7
Badge +16
Of toch de app met chromecast?

Reageer