Beantwoord

Disney+ via KPN interactieve ontvanger?

  • 20 August 2019
  • 132 reacties
  • 151992 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +3
Hallo ontwikkelaars,

Disney+ is vanaf 12 november '19 beschikbaar in Nederland (voor 6,99 per maand of 69,99 per jaar)
Nu ben ik misschien wat vroeg maar ik wil deze vraag toch stellen....

Is het mogelijk dat Disney+ ook op de digitale tv-ontvanger wordt bijgevoegd zoals nu b.v. Videoland?
Dan heb je geen apart account nodig en kan je makkelijk de dienst aan of uitzetten via de afstandbediening. Zelf heb ik de (Arris VIP2952 V2)
Dat zou een hele mooie toevoeging zijn want ik denk dat meer mensen Disney+ willen gaan aanschaffen.

En wordt het dan ook voor Telfort klanten beschikbaar? Ik neem aan van wel of moeten zij wat langer wachten?
Ik behoor tot een Telfort klant maar aangezien Telfort in KPN is overgegaan stel ik de vraag hier.

Hoop dat het lukt wat mij betreft!

Alvast dank!

Admin: titel aangepast ter verduidelijking, vergelijkbare vraag samengevoegd
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 21 August 2019, 10:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

132 reacties

Reputatie 7
Badge +22
@Muziekliefhebber1975 ik denk dat de kans klein is dat dit gebeurd. Disney+ is ook een app, die zal net als Netflix er eventueel erbij geplaatst kunnen worden. Maar ik denk dat Disney dit niet gaat doen. Disney zou hun dienst ook graag voor zich zelf willen houden.
Beste KPN,

Vanaf 12 november is Disney+ verkrijgbaar in Nederland. Gaat het mogelijk worden om dit net zoals Netflix via de decoder binnen te krijgen?
Mvg,

Davy

Admin: topic samengevoegd met vergelijkbaar topic
Reputatie 7
Badge +22
Hallo @Davy88

ik denk dat de kans klein is dat dit gebeurd. Disney+ is ook een app, die zal net als Netflix er eventueel erbij geplaatst kunnen worden. Maar ik denk dat Disney dit niet gaat doen. Disney zou hun dienst ook graag voor zich zelf willen houden.
Hallo @Dennis Schreve,

Het lijkt me toch een slimme zet als ze het zouden doen. Denk dat je dan meer nog meer mensen bereikt. Niet iedereen gaat zich een streambox of chromcast aanschaffen om het op de tv te kunnen bekijken lijkt mij.

Mvg, Davy
Reputatie 7
Badge +30
Hoi Muziekliefhebber, Davy! Ik heb jullie vragen even samengevoegd, dat is net wat makkelijker antwoorden.

In het algemeen kan ik aangeven dat wij (KPN) voortdurend in gesprek zijn met allerlei partijen om te zorgen voor een rijk entertainment aanbod. Als er nieuwe dingen aan ons aanbod toegevoegd worden laten we dat ook aan alle klanten weten. Maar tot zo'n moment kunnen we niet op specifieke gesprekken ingaan.

Verder begrijp ik dat Disney+ eerst zelf alleen, via hun website, de dienst gaat aanbieden. Dus voor mogelijkheden op aanvullende apparaten en dergelijke verwijs ik graag door naar hun website. Daar zie ik nu ook nog geen verdere info staan, maar dat zal in de komende tijd vast nog komen.
Reputatie 1
Badge
wat ik weet is dat xbox one en ps4 de app krijgen als disney+ online gaat ook voor ios, apple tv, etc.

denk dat het ff gaat duren voordat we een app bij de digitale decoder krijgen..
denk wel dat het gaat komen alleen duurt ff..
Reputatie 7
Badge +22
denk dat het ff gaat duren voordat we een app bij de digitale decoder krijgen..
denk wel dat het gaat komen alleen duurt ff..

Het is ook aan KPN of ze dit willen, het kan ook nog zijn dat Disney+ dit niet wilt. Omdat er bijna in iedere huiskamer een SmartTV staat.
Netflix heeft ook een paar jaar geduurd kortom geef het een jaar. Het is voor beide partijen gunstig. Maar de andere diensten zoals primevideo zijn ook niet beschikbaar. De voor gestelde methode zoals Videoland moeten we juist niet hebben. Zoveel mogelijk provider onafhankelijk of er moet een totaal aanbod komen dan kan leuk zijn.
Wordt Disney plus ook aangeboden bij KPN? Zoja, zit dit bij een pakket met andere zenders of staat dit hier los van?

Admin: los topic samengevoegd met verzameltopic
Disney+ is een losse dienst van Disney zelf. Ze bieden het aan via laptop en app's voor smartphone's, tablets en Smart-tv. Die laatste zal redelijk recent moeten zijn, tot 2 jaar oud denk ik zo.
Of er ook een app (zoals Netflix) via de tv-ontvanger beschikbaar gaat komen is nog niet bekend. Reken er maar niet op de eerste maanden.
Vandaag is disney beschikbaar gratis tot november. Zou fijn zijn als jullie nu in de actie stand komen en hem een kanaal toewijzen zoals Netflix 200. Nu eens niet achter de feiten aanhollen svp
Reputatie 7
Badge +28
Dat is niet aan ons @Peter2014. Er komt iets meer bij kijken dan een kanaalnummer toewijzen. Disney zal een app moeten ontwikkelen en wij moeten die app vervolgens uitvoerig testen op ons platform. Wij kunnen niet zelf een app maken voor Disney+. Eriks antwoord geeft duidelijk aan hoe dit in zijn werk gaat. Ik hoop overigens oprecht dat er te zijner tijd wel zo'n app/kanaal komt, Netflix bevalt me prima via de TV ontvanger 🙂
Reputatie 2
Hier ook abonnement op Disney+ genomen, het zou fijn zijn als KPN direct (pro actief) contact zou opnemen met Disney Nederland. Zo moeilijk zou dat anno 2019 niet moeten zijn. Gewoon de telefoon oppakken en iemand aan de telefoon krijgen. KPN is immers groot geworden met telefonie 😉

Denk ik oplossingen, niet in problemen!

En natuurlijk zijn er smart tv's, buiten het feit dat je dit soort streaming niet op WiFi moet willen bekijken, lopen TV's na een jaar al achter de feiten aan. Ik vind juist de setupbox optie van KPN daarom ideaal!

Vandaag nog actie ondernemen! Dat het er morgen nog niet is snap ik, maar een jaar wachten op een dergelijke optie zou echt zorgwekkend zijn voor een commercieel bedrijf!
Waarom geen app of zender van Disney+. Heel Nederland weet al een jaar dat deze streamingdienst gaat komen. Waarom lopen jullie achter de feiten aan? Waarom zorgen jullie niet op voorhand dat er afspraken worden gemaakt met Disney. Dit noem ik echt diep triest, we leven in 2019!
Reputatie 2
Badge
Waarom geen app of zender van Disney+. Heel Nederland weet al een jaar dat deze streamingdienst gaat komen. Waarom lopen jullie achter de feiten aan? Waarom zorgen jullie niet op voorhand dat er afspraken worden gemaakt met Disney. Dit noem ik echt diep triest, we leven in 2019!

Inderdaad vreemd dat KPN niet samen met Disney ervoor heeft gezorgd dat er vanaf de start (vandaag) een app in de interactieve TV beschikbaar is vergelijkbaar met Netflix.
Als het met Netflix kan moet het met Disney ook kunnen.

Het is al lang bekend dat dit eraan zat te komen dus deze app hoeft echt niet in een week ontwikkeld te worden.
Ok, je kunt via een smartphone of tablet kijken als je geen smart TV hebt maar een beetje onhandig is dit wel als je een veel groter scherm ter beschikking hebt.
Reputatie 1
Ik sluit me aan bij de gebruikers hierboven.. 👌
Reputatie 2
En KPN probeert het hier (tevergeefs) op Disney af te wimpelen. JE denkt toch niet echt dat klanten zo dom zijn dat ze dat geloven?

Weet je wat het is KPN, het is hetzelfde met Apple pay. Iedere bank zegt al jaren dat het een lastig verhaal is en Apple ligt dwars. Bla bla bla.

Vervolgens heeft ING de primeur en merkt ING een sterke groei aan klanten.

En een maand later delen ABN en Rabobank op twitter dat Apple Pay eraan komt. Hoezo nu wel dan?! Apple lag toch dwars!?

Resume, inderdaad, KPN had dit al lang kunnen en moeten regelen! Hetzelfde als glasvezel uitrollen wat jaren heeft stilgelegen. Mogelijkheden van glasvezel benutten (betere kwaliteit zenders aanbieden). In het Noorwegen/Denemarken worden HD zenders op glasvezel met 26mbit naar de klanten verzonden. Hie in Nederland blijven we met glasvezel bij KPN rond de 12mbit hangen, omdat Ziggo toevallig ook 9-13mbit doorstuurt.
Het verschil met Ziggo is, dat koper zijn limieten kent, glasvezel zit nog niet eens in de buurt van de geldende limieten.


Helaas is KPN in ieder opzicht weer een re-actief bedrijf, in plaats van pro-actief. Jammer!
Reputatie 1
Persoonlijk ben ik tevreden met KPN op de genoemde punten na, ik heb al jaren 500mb, zou wel een naar de 1 gig willen. En een knopje onder demand voor Disney is toch zo geregeld...ik betaal meer dan 100 euro in de maand....
Reputatie 7
Wat een heisa terwijl je het eerst 2 maand als proef kunt proberen.

Pak een chromecast, neem de App. En stream het naar je tv. Easy Peasy 🙄
Disney+ is voorlopig enkel beschikbaar op android, ios en tvos voor Smart TV's alleen nieuwere LG's met Web Os kortom pech voor bezitters van een Samsung ( toch maar een chromecast aanschaffen?)

De series die het de moeite waard kunnen maken komen pas na 12 november beschikbaar.
De daadwerkelijke start dit is niks meer en minder dan een systeem test.
Beetje kort door de bocht om nu al een app op de tv ontvangers te verwachten.
Op de Netflix app moesten we al een paar jaar wachten.
Reputatie 2
Op de Netflix app moesten we al een paar jaar wachten.

Het feit dat je dit normaal bent gaan vinden, zegt meer over de bedrijven vandaag de dag die winstoptimalisatie voor aandeelhouders boven klantbelang stellen.

KPN is daar een schoolvoorbeeld van!
Reputatie 2
Badge
Disney+ is voorlopig enkel beschikbaar op android, ios en tvos voor Smart TV's alleen nieuwere LG's met Web Os kortom pech voor bezitters van een Samsung ( toch maar een chromecast aanschaffen?)

De series die het de moeite waard kunnen maken komen pas na 12 november beschikbaar.
De daadwerkelijke start dit is niks meer en minder dan een systeem test.
Beetje kort door de bocht om nu al een app op de tv ontvangers te verwachten.
Op de Netflix app moesten we al een paar jaar wachten.


Ik zou het willen omdraaien!
De twee maanden proefperiode zou voor KPN een uitgelezen kans zijn een Disney+ app te laten uittesten i.p.v. lekker achter over te gaan leunen en wachten tot het 12 november is.
Disney zal zeker daaraan mee moeten werken maar hun belang is groot dat een zo groot mogelijke doelgroep bereikt kan worden.
Dit is nog steeds de groep die gebruik maken van de (KPN/XS4all) iTV box.
Reputatie 2
Je hebt helemaal gelijk!

helaas is mijn vertrouwen in KPN hierin 0,0!
Het enige dat helpt is meer concurrentie!

Wat ze ook doen of niet doen, klanten stappen toch niet op.

Een zeer ongezonde markt zonder enige vorm van innovatie.

hoe moeilijk zou het zijn om xs4all klanten een 4K box aan te bieden?! Mensen die er op marktplaats één kopen, werk het direct bij. Het is KPN die stagneert en tijd rekt!

En het dan vreemd vinden dat XS4ALL niet mee wil naar KPN. Wat een bedrijf dat KPN, wat een bedrijf...
Kom op KPN iedereen wil dit ff aan de slag!!
Ik ga ff kijken of Ziggo dit wel kan.
Reputatie 7
Iedereen denkt maar dat je zo'n app van vandaag op gisteren even in elkaar draait, maar daar komt wel wat meer bij kijken.
Er moeten zowel commerciële als technische afspraken gemaakt worden die vervolgens ook geïmplementeerd moeten worden. Dat proces kost tijd, zo heeft het ook maanden geduurd alvorens de Netflix app op de TV ontvanger uitgerold kon worden.
Het is dan ook een illusie om te denken dat er binnen afzienbare tijd een Disney+ app op de TV ontvanger zal zijn.
Voorlopig zal je dus aangewezen zijn op één van de onderstaande alternatieven.


Daarnaast ben ik benieuwd wat Disney+ gaat betekenen voor het lineaire aanbod. Zo zou het maar zo kunnen zijn dat de National Geographic zenders op termijn alleen nog maar via Disney+ te zien zullen zijn en dat lijkt me toch echt geen gewenste ontwikkeling.