Beantwoord

Disney+ via KPN interactieve ontvanger?

  • 20 August 2019
  • 132 reacties
  • 151999 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +3
Hallo ontwikkelaars,

Disney+ is vanaf 12 november '19 beschikbaar in Nederland (voor 6,99 per maand of 69,99 per jaar)
Nu ben ik misschien wat vroeg maar ik wil deze vraag toch stellen....

Is het mogelijk dat Disney+ ook op de digitale tv-ontvanger wordt bijgevoegd zoals nu b.v. Videoland?
Dan heb je geen apart account nodig en kan je makkelijk de dienst aan of uitzetten via de afstandbediening. Zelf heb ik de (Arris VIP2952 V2)
Dat zou een hele mooie toevoeging zijn want ik denk dat meer mensen Disney+ willen gaan aanschaffen.

En wordt het dan ook voor Telfort klanten beschikbaar? Ik neem aan van wel of moeten zij wat langer wachten?
Ik behoor tot een Telfort klant maar aangezien Telfort in KPN is overgegaan stel ik de vraag hier.

Hoop dat het lukt wat mij betreft!

Alvast dank!

Admin: titel aangepast ter verduidelijking, vergelijkbare vraag samengevoegd
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 21 August 2019, 10:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

132 reacties

Reputatie 7
Badge +28
@Viskash, ik heb de gegevens op jullie site ingevuld nu net, ik heb zelfs een cijfer moeten geven hoe ik geholpen was en of dit naar tevredenheid was, dus dit lijkt me van wel. Fijn dat jullie het gaan uitzoeken!

Bedankt! Ik heb de chat teruggevonden en erg veel twijfel laat deze collega er niet over bestaan. Vreemd. Ik heb hem een terugkoppeling gestuurd met de vraag waar hij deze informatie vandaan heeft. Het is niet de bedoeling dat we onjuiste informatie doorgeven.
Ik zou het zelf wel tof vinden als Disney+ op de ontvanger van KPN komt :)
Alleen die wéér extra € 8 per maand voor Disney+ is niet tof. Aanbod is met al die diensten die voor zichzelf gaan veel te versnipperd en dus veel te duur.
Het ene gezinslid wil films van Paramount of andere (Netflix); de jongere die van Disney of Marvel (Disney+); Ook Nederlandse films en series (bij Videoland) en het gaat lekker oplopen.

Ik zou het zelf wel tof vinden als Disney+ op de ontvanger van KPN komt :)Alleen die wéér extra € 8 per maand voor Disney+ is niet tof. Aanbod is met al die diensten die voor zichzelf gaan veel te versnipperd en dus veel te duur.
Het ene gezinslid wil films van Paramount of andere (Netflix); de jongere die van Disney of Marvel (Disney+); Ook Nederlandse films en series (bij Videoland) en het gaat lekker oplopen.

€8,00???? 7 Euro meer specifiek €6,99 per maand of €69,99 per jaar.

Het is absoluut niet te duur, bij elkaar opgeteld kan het oplopen mee eens maar te duur?
Kijk eens naar de hoeveelheid materiaal waar je de beschikking over krijgt koop die series eens op dvd of blu- ray.

De prijzen.
Amazon Prime Video €5,99 per maand of € 49,00 voor een jaar.(1e 6 maanden € 2,99)
Disney+ €6,99 per maand of 69,99 per jaar.
Videoland € 8,99 per maand
NetFlix € 7,99, € 10,99 of € 13,99
Deze bedragen hangen af van het aantal schermen waarop je tegelijk kan kijken en de beeldkwaliteit.
1 scherm SD, 2 schermen HD 4 schermen UHD/4K.

In Nederland hebben we ook nog Pathe beschikbaar deze is meer voor losse huur flims

Neem ik de duurste Netflix variant en tel de andere 3 daarbij op uitgaande van de maandprijs
Dan kom ik totaal op € 35,96 dat is inderdaad een flink bedrag per maand als ik dan kijk hoeveel materiaal er beschikbaar is dat kan je nooit allemaal zien in mijn visie niks te duur

Ga naar de bioscoop dan ben je met twee personen voor 1 film al snel meer kwijt.
Hapje drankje parkeergeld.

Zelfs aangevuld met een dienst als NLziet €7,95 per maand en of Dplay €3,99
Is het in mijn ogen nog verantwoord uiteraard tikken de maandlasten aan helemaal mee eens, dat is dan je bewuste keuze.

Wel in een goed perspectief bekijken.
Wat het duur maakt is de internet verbinding die nodig is. Je zal uitgaande van de huidige KPN prijzen er minimaal €42,50 voor kaal internet bij moeten tellen.
Reputatie 7
De versnippering gaat inderdaad leiden tot hogere kosten als je tenminste hetzelfde wilt kunnen blijven zien.
Zo zie je dat distributieovereenkomsten voor Disney titels bij Netflix niet verlengd worden (Disney verlengt ze niet) en wil je die titels dus blijven kijken dan zal je per maand €6,99 meer moeten uitgeven.

Zodra Disney+ in Nederland een beetje volume krijgt zal ik er niet raar van opkijken als Disney de distributieovereenkomsten voor de National Geographic kanalen met KPN en Ziggo beëindigt. Dan hebben de KPN en Ziggo abonnees dus mooi het nakijken en zullen ook zij in de buidel moeten tasten als zij titels van die zenders willen blijven bekijken.

Hoe je het ook went of keert, de kosten voor de kijker zullen stijgen en we staan nog maar aan het begin van die trend. 😖
@Galdor68
Verkeerd afgerond. Maar of het nou € 7 ( 6,99) is maakt me ook niet uit. De versnippering jaagt je als consument veel te veel op kosten.
Meer is minder in dit geval. (meer aanbieders - minder films/maatschappijen per aanbieder)
@Galdor68
Verkeerd afgerond. Maar of het nou € 7 ( 6,99) is maakt me ook niet uit. De versnippering jaagt je als consument veel te veel op kosten.
Meer is minder in dit geval. (meer aanbieders - minder films/maatschappijen per aanbieder)

Dat is onze eigen keuze we hoeven het niet af te nemen. Waar het mij om ging is dat het veel te duur zou zijn als je dat af zet tegen het aanbod valt dat best mee. Heb je een beperkt budget dan zal je een keuze moeten maken.

Hogere maandlasten als je het wil hebben ja mee eens te duur nee.
Voor ons zuinige hollanders is alles te duur 😜
Reputatie 7
Meer is minder in dit geval.
Het lijkt de V11 wel. 😉
Iedereen denkt maar dat je zo'n app van vandaag op gisteren even in elkaar draait, maar daar komt wel wat meer bij kijken.
Er moeten zowel commerciële als technische afspraken gemaakt worden die vervolgens ook geïmplementeerd moeten worden. Dat proces kost tijd, zo heeft het ook maanden geduurd alvorens de Netflix app op de TV ontvanger uitgerold kon worden.
Het is dan ook een illusie om te denken dat er binnen afzienbare tijd een Disney+ app op de TV ontvanger zal zijn.
Voorlopig zal je dus aangewezen zijn op één van de onderstaande alternatieven.


Daarnaast ben ik benieuwd wat Disney+ gaat betekenen voor het lineaire aanbod. Zo zou het maar zo kunnen zijn dat de National Geographic zenders op termijn alleen nog maar via Disney+ te zien zullen zijn en dat lijkt me toch echt geen gewenste ontwikkeling.


Eens, maar enige nuance vind ik op zijn plaats. KPN en Disney weten al lang dat de dienst er aan komt. Het feit blijft dat kpn (weer) veel te afwachtend is en de test periode niet benut/wil benutten. Dit is niet de eerste en zeer waarschijnlijk ook niet de laatste keer, dat ze blijven wijzen naar andere bedrijven en geen eigenaarschap tonen.

De commerciële gesprekken hadden al een jaar geleden afgerond kunnen zijn. Mijn conclusie; stop met verschuilen achter onzin argumenten en vertel je klanten wanneer de dienst eindelijk beschikbaar komt.
Reputatie 7
Eens, maar enige nuance vind ik op zijn plaats. KPN en Disney weten al lang dat de dienst er aan komt. Het feit blijft dat kpn (weer) veel te afwachtend is en de test periode niet benut/wil benutten. Dit is niet de eerste en zeer waarschijnlijk ook niet de laatste keer, dat ze blijven wijzen naar andere bedrijven en geen eigenaarschap tonen.

De commerciële gesprekken hadden al een jaar geleden afgerond kunnen zijn. Mijn conclusie; stop met verschuilen achter onzin argumenten en vertel je klanten wanneer de dienst eindelijk beschikbaar komt.

En wat nu als Disney helemaal niet wil dat er een app gaat komen op de TV ontvangers van KPN?
Nu even iets totaal anders wie heeft al een account , wat is jullie kijk op het bedienings gemak?
Wat mij betreft mogen ze wel even bij Netflix spieken een volgende aflevering van een serie kijken gaat zelf niet door geen bingewatchen via de chromecast zonder het handmatig te starten. Ook de volgende dag verder gaan met een serie is redelijk omslachtig mischien is het wennen dat kan heel goed.

Tot nog toe ben ik niet weg van deze manier ik zie dan ook graag een app voor de samsung tv verschijnen.
Reputatie 7
Volgen jullie het nog?

Netflix
Disney+
NLziet
Videoland
Amazon Prime
Dplay
Apple TV+
Hulu?
ESPN Plus?

En next year Hbo Max en Peacock

😱
Hulu is van Disney daar kunnen we het content verwachten dat niet geschikt is voor Disney+ het is de vraag net als ESPN of dat naar Nederland komt er zijn wel geruchten die kant op.

HBO max en Peacock? Zegt mij niks wil HBO het nu toch stand alone proberen?
Aanvulling ja dus ik ben benieuwd wat dit voor movies en series xl van Ziggo gaat inhouden en voor Netflix die heeft nu diverse the CW titels.

Ik mis de ook Amerikaanse dienst Vudu in het lijstje dat is wel mooi daarmee komen alle gekochte films digitaal beschikbaar. Even uitgeprobeerd werkt goed. Helaas VPN etc nodig.
Reputatie 7
HBO max en Peacock? Zegt mij niks wil HBO het nu toch stand alone proberen?
En net als je het over het duveltje hebt. 😉
Ineens klinkt de naam peacock logisch de logo van NBC.

Appletv wordt het bij ons thuis hoe dan ook niet Netflix heeft genoeg of Disney gaat blijven waarschijnlijk niet HBO max lijkt beter bij mijn smaak te passen.
Reputatie 5
Badge +6
ik had een vraag voor Disney+ over de tv app :


Beste Hugo,
Bedankt voor je e-mail met de vraag wanneer de app voor Samsung beschikbaar komt.
Deze zal binnenkort beschikbaar zijn, controleer hiervoor de app store op je TV.
Mocht je nog verder vragen hebben kan je ons bereiken 7 dagen per week van 8.00 tot 00.00 uur:

Telefoonnummer: 0800-022 14 76
E-mail adres: DisneyPlusHelp@disney.com
Chat: via helpcentrum (help.disneyplus.com)
Twitter: @Disneyplushelp
Wens je veel kijkplezier toe.
Met vriendelijke groet,
Hans
Disney+
Reputatie 5
Badge +6
ik had een vraag voor Disney+ over de tv app :


Beste Hugo,Bedankt voor je e-mail met de vraag wanneer de app voor Samsung beschikbaar komt.
Deze zal binnenkort beschikbaar zijn, controleer hiervoor de app store op je TV.
Mocht je nog verder vragen hebben kan je ons bereiken 7 dagen per week van 8.00 tot 00.00 uur:

Telefoonnummer: 0800-022 14 76
E-mail adres: DisneyPlusHelp@disney.com
Chat: via helpcentrum (help.disneyplus.com)
Twitter: @Disneyplushelp
Wens je veel kijkplezier toe.
Met vriendelijke groet,
Hans
Disney+


net via twitter van samsung gekregen :

Hi @hugo1967, bedankt voor het bericht aan Samsung. Sorry dat het even heeft geduurd om bij je vraag te komen, Hugo. Het is wat druk geweest zo de eerste dagen van het lanceren van Disney+, ik hoop dat je dat kunt begrijpen. We zijn zeker van plan om Samsung Smart TV's te ondersteunen. Helaas is dat niet gelukt voor de lancering van de proefperiode van 12 November. We richten nu op een lancering voor de officiële lancering van Disney+ van 12 November. Een magische dag gewenst.
Hier wat meer over HBO max en Peacock wat ik daar lees zijn deze 2 meer directe concurrenten voor Netflix op basis van de nu bekende titels.

@BernardHeuer kijk dat is mooi.
Help help help ! Ik als verwant Disney fan ben erg verdrietig ! Tips vanuit de KPN winkel en aan de klantenservice lijn is op het moment leuk maar uitvoerbaar HO MAAR ! Nu kunnen jullie zeggen ;Ja ligt toch aan je tv !" maar als je nu al best veel geprobeerd hebt en het nie t werkt met de aangeraden tips en kabels om een chromecast te verbinden niet de tv en ik geen connectie krijg ! Moet ik er dan maar gewoon voor kiezen Disney+ niet te mogen zien ??? GA IN OVERLEG DAT JULLIE DE APP TOEVOEGEN NET ALS NETFLIX EN YOU TUBE !
Reputatie 5
Badge +6
@PRH ik zelf ben ook antie kbels en nieue spullen ik heb zelf mijn chromecast aangesloten op TV . en dit was makkelijk zelf voor mij als leek
ik heb hem verbonden aan een HDMI poort en via een usb poort stroom afgetapt , daarna via de tv scherm naar de HDMI gegaan waar hij aan gesloten is ( ik heb via de tv scherm 3 poorten HDMI bij mij poort 3 )
op mijn tv scherm kwam toen een menu wat ik moest doen hoop dat je er wat aan hebt PRH
Reputatie 7
Badge +24
Help help help ! Ik als verwant Disney fan ben erg verdrietig ! Tips vanuit de KPN winkel en aan de klantenservice lijn is op het moment leuk maar uitvoerbaar HO MAAR ! Nu kunnen jullie zeggen ;Ja ligt toch aan je tv !" maar als je nu al best veel geprobeerd hebt en het nie t werkt met de aangeraden tips en kabels om een chromecast te verbinden niet de tv en ik geen connectie krijg ! Moet ik er dan maar gewoon voor kiezen Disney+ niet te mogen zien ??? GA IN OVERLEG DAT JULLIE DE APP TOEVOEGEN NET ALS NETFLIX EN YOU TUBE !

Als je problemen hebt om je chromecast aan de gang te krijgen, open dan gewoon een topic, dan word je geholpen.
Reputatie 2
Badge

Kan zowel de Disney TV + als de Apple TV+ app geplaatst worden in het app menu?

Groet, Alex

Reputatie 3
Badge

Volgens totaaltv, zou er een app aankomen voor zowel de ziggo als kpn box! 

Reputatie 7
Badge +24

Volgens totaaltv, zou er een app aankomen voor zowel de ziggo als kpn box! 

Heeft u daar een linkje van?

Reputatie 7

Zie dit bericht.

Ik ben ook wel benieuwd wat er waar is van dat artikel over een app voor de tv ontvangers, het lijkt me wel een goede stap.

Verder ben ik blij dat de app nu op mijn Samsung TV zelf beschikbaar is en ondanks tegenstrijdige berichten gewoon UHD beeld. Via de Chromecast werkte het wel maar via een zelfstandige app werkt stukken handiger. Vooral in de eerste paar weken elke aflevering van een serie handmatig starten, dat is later opgelost, de chromecast hangt nu in de slaapkamer handig ding maar niet zaligmakend.

Tot nog toe bevalt het me leuke aanvulling op Netflix zeker geen vervanger, dan moeten ze meer gaan bieden dan het huidige aanbod.Â