Beantwoord

Disney+ via KPN interactieve ontvanger?

  • 20 August 2019
  • 132 reacties
  • 151999 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +3
Hallo ontwikkelaars,

Disney+ is vanaf 12 november '19 beschikbaar in Nederland (voor 6,99 per maand of 69,99 per jaar)
Nu ben ik misschien wat vroeg maar ik wil deze vraag toch stellen....

Is het mogelijk dat Disney+ ook op de digitale tv-ontvanger wordt bijgevoegd zoals nu b.v. Videoland?
Dan heb je geen apart account nodig en kan je makkelijk de dienst aan of uitzetten via de afstandbediening. Zelf heb ik de (Arris VIP2952 V2)
Dat zou een hele mooie toevoeging zijn want ik denk dat meer mensen Disney+ willen gaan aanschaffen.

En wordt het dan ook voor Telfort klanten beschikbaar? Ik neem aan van wel of moeten zij wat langer wachten?
Ik behoor tot een Telfort klant maar aangezien Telfort in KPN is overgegaan stel ik de vraag hier.

Hoop dat het lukt wat mij betreft!

Alvast dank!

Admin: titel aangepast ter verduidelijking, vergelijkbare vraag samengevoegd
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 21 August 2019, 10:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

132 reacties

Reputatie 7
Badge +22

Zie dit bericht.

Ben wel benieuwd of KPN die app erbij plaatst. TotaalTV zegt wel vaker wat, en dan blijkt het toch niet te kloppen. En dan is het nog de vraag of de ZTE ZXV8001 4K ontvanger deze update gaat krijgen, want YouTube hebben ze ook niet op die ontvanger. 

Reputatie 7
Badge +25

Zo zie je maar weer: https://www.totaaltv.nl/nieuws/disney-voorlopig-niet-op-bruikleendecoders-van-ziggo-en-kpn/  :sweat_smile:

Reputatie 7
Badge +22

Zo zie je maar weer: https://www.totaaltv.nl/nieuws/disney-voorlopig-niet-op-bruikleendecoders-van-ziggo-en-kpn/  :sweat_smile:

Nu weer niet, eerst wel! Ze weten zelf niet meer wat ze moeten schrijven. 😅

Reputatie 7
Badge +24

Het klonk ook al een beetje ongeloofwaardig...

Reputatie 7
Badge +22

Het klonk ook al een beetje ongeloofwaardig...

Ja, ze zeggen dat ze het van een betrouwbare bron hebben, ja ja, zal wel! Ze doen de schuld bij een ander in de schoenen te schuiven. Nu hebben ze weer een artikel staan dat Ziggo in gesprek zou zijn met Disney+. 🥱

Reputatie 7
Badge +24

Je moet wat om bezoekers op je site te krijgen...

Reputatie 7
Badge +22

Je moet wat om bezoekers op je site te krijgen...

Ja dat wel, maar ga eerst alles na voor je het op de site zet! 😉

Fact checking kent de beste schrijver niet echt. Zo jammer weer, maar goed op de samsung werkt het prima gelukkig nu zonder chromecast. Zoals ik al eerder schreef.

Sinds wanneer is het normaal geworden dat je goede TV-programmas alleen nog op apparaten BEHALVE je TV kunt kijken? X-box en PlayStation zijn spelcomputers, een smartphone is om te bellen en een laptop is een computer.... De TV is om TV te kijken, biedt de TV programma's dáár dan ook op aan! 

En zeur niet over moeilijke afspraken of technisch gedoe, we betalen allemaal genoeg per maand om gewoon te kunnen kijken. Dan mag dat best iets later dan de proefdatum, maar doe gewoon je werk!

Reputatie 7
Badge +24

Sorry hoor, maar apps maken voor allerlei externe bedrijven behoort zeker niet tot "het werk" van KPN. Als je de dienst van Disney af wilt nemen, ga dan ook daar zeuren om een manier om dat op je tv af te spelen. Niet bij KPN. Je betaalt bij KPN voor internet, en voor (live) tv. Niet voor het maken van allerlei apps voor externe bedrijven.

Reputatie 7

Sinds wanneer is het normaal geworden dat je goede TV-programmas alleen nog op apparaten BEHALVE je TV kunt kijken?

Maar je kan Disney+ toch gewoon op je televisie kijken? :sunglasses:

Het intressante van de opmerking de TV is om TV te kijken is wat zien we als TV zijn dat de lineaire programma's van de omroepen, voor mij persoonlijk wel on demand Films of series kijken is voor mij persoonlijk geen TV kijken. Dat is niet veel anders dan een DVD kijken echter de manier waarop is anders.

KPN heeft zijn eigen klanten wel lekker gemaakt met de Netflix app en de Youtube app dus inderdaad waarom niet de andere stream diensten, niet enkel Disney+ ook Primevideo. We mogen niet vragen om de Disney app echter vliegen de tv ontvangers geschikt voor Netflix als zoete broodjes over de toonbank, en nu zelfs een afstandsbediening met een dedicated Netflix knop,  behoort 1 extern bedrijf zo faciliteren wel tot "het werk" van KPN? 

 

Er is verder genoeg TV aanbod meer zenders dan je kan kijken met divers aanbod, daar is geen extra dienst voor nodig met een vrij beperkte hoeveelheid content die niet iedereen als goed zal bestempelen.

Reputatie 2

Waarom kiest KPN er voor om wel Amazone prime video op de box te supporten met een app maar nog geen enkel commitment voor een Disney+ app op de box te willen afgeven?

Reputatie 7
Badge +24

KPN kiest helemaal niet. Het is Disney die de app moet maken. Wel in samenwerking met KPN, maar Disney moet het meeste werk verzetten. Kennelijk heeft Disney daar helemaal nog niet zo'n haast mee.

Reputatie 2

KPN kiest helemaal niet. Het is Disney die de app moet maken. Wel in samenwerking met KPN, maar Disney moet het meeste werk verzetten. Kennelijk heeft Disney daar helemaal nog niet zo'n haast mee.


ok, helder. Een port vanaf android app kan nooit veel werk zijn, wellicht kan KPN Disney alsnog overhalen.

Reputatie 7
Badge +30

Waarom kiest KPN er voor om wel Amazone prime video op de box te supporten met een app maar nog geen enkel commitment voor een Disney+ app op de box te willen afgeven?

 

Het is geen eenzijdig proces, zoals Nick ook al aangeeft. Voor we een app kunnen aanbieden op onze ontvanger moeten we eerst een overeenkomst sluiten met de desbetreffende provider. Dat alleen al is een proces waar tijd in gaat zitten. Vervolgens kan er dan een app gebouwd worden. Die is meestal gebaseerd op de al bestaande app. Maar, dit moet vervolgens wel uitgebreid aangepast worden om te kunnen werken met onze systemen. Vervolgens moet het gecertificeerd worden door de provider. Dat is geen proces dat in een weekje klaar is.Persoonlijk hoop ik dat we Disney+ ook kunnen gaan aanbieden via de ontvanger, maar of en wanneer, daar valt nu nog niets over te zeggen.

Reputatie 2

Waarom kiest KPN er voor om wel Amazone prime video op de box te supporten met een app maar nog geen enkel commitment voor een Disney+ app op de box te willen afgeven?

 

Het is geen eenzijdig proces, zoals Nick ook al aangeeft. Voor we een app kunnen aanbieden op onze ontvanger moeten we eerst een overeenkomst sluiten met de desbetreffende provider. Dat alleen al is een proces waar tijd in gaat zitten. Vervolgens kan er dan een app gebouwd worden. Die is meestal gebaseerd op de al bestaande app. Maar, dit moet vervolgens wel uitgebreid aangepast worden om te kunnen werken met onze systemen. Vervolgens moet het gecertificeerd worden door de provider. Dat is geen proces dat in een weekje klaar is.Persoonlijk hoop ik dat we Disney+ ook kunnen gaan aanbieden via de ontvanger, maar of en wanneer, daar valt nu nog niets over te zeggen.

 

Bedankt Erik voor je uitleg. Uiteraard komt er meer bij kijken, maar is dit proces al wel gestart dan?

Reputatie 7
Badge +17

Waarom kiest KPN er voor om wel Amazone prime video op de box te supporten met een app maar nog geen enkel commitment voor een Disney+ app op de box te willen afgeven?

 

Het is geen eenzijdig proces, zoals Nick ook al aangeeft. Voor we een app kunnen aanbieden op onze ontvanger moeten we eerst een overeenkomst sluiten met de desbetreffende provider. Dat alleen al is een proces waar tijd in gaat zitten. Vervolgens kan er dan een app gebouwd worden. Die is meestal gebaseerd op de al bestaande app. Maar, dit moet vervolgens wel uitgebreid aangepast worden om te kunnen werken met onze systemen. Vervolgens moet het gecertificeerd worden door de provider. Dat is geen proces dat in een weekje klaar is.Persoonlijk hoop ik dat we Disney+ ook kunnen gaan aanbieden via de ontvanger, maar of en wanneer, daar valt nu nog niets over te zeggen.

 

Bedankt Erik voor je uitleg. Uiteraard komt er meer bij kijken, maar is dit proces al wel gestart dan?

@Gerwin72 Helaas kunnen wij hier niets over communiceren. Het is inderdaad een tweezijdig proces. Het kan natuurlijk zijn dat er gedurende het proces tegenslagen zijn waardoor het uiteindelijk toch niet door gaat. We willen onze klanten niet blij maken met een dode mus. Ik moet er wel even bij vertellen dat ontwikkelingen als deze pas gecommuniceerd worden naar ons als het helemaal rond is. Dit puur en alleen om verwarring en teleurstelling te voorkomen. 
Zodra de mogelijkheid er wél is of wanneer het 100% zeker is dat het er aan komt, dan pas wordt dit met ons en de klant gecommuniceerd. 

Waarom kiest KPN er voor om wel Amazone prime video op de box te supporten met een app maar nog geen enkel commitment voor een Disney+ app op de box te willen afgeven?

 

Het is geen eenzijdig proces, zoals Nick ook al aangeeft. Voor we een app kunnen aanbieden op onze ontvanger moeten we eerst een overeenkomst sluiten met de desbetreffende provider. Dat alleen al is een proces waar tijd in gaat zitten. Vervolgens kan er dan een app gebouwd worden. Die is meestal gebaseerd op de al bestaande app. Maar, dit moet vervolgens wel uitgebreid aangepast worden om te kunnen werken met onze systemen. Vervolgens moet het gecertificeerd worden door de provider. Dat is geen proces dat in een weekje klaar is.Persoonlijk hoop ik dat we Disney+ ook kunnen gaan aanbieden via de ontvanger, maar of en wanneer, daar valt nu nog niets over te zeggen.

 

Waarom heeft tele 2 dan al wel de app? Dan kan die toch ook gebruikt worden voor KPN?

 

Reputatie 7
Badge +21

@Mien90, apps kunnen niet op die manier overgenomen worden helaas. Anders was dat inderdaad wel makkelijker geweest! 

Kun je een bron geven waar staat dat Tele2 de Disney+ app in de ontvanger heeft, @Mien90 ?

Ik kan het werkelijk nérgens vinden. Niet op hun site, niet op hun forum, niet bij TotaalTV. Helemaal nergens. Ik zie helemaal nérgens zelfs apps op de ontvanger vermeld. Kan me ook bijna niet voorstellen dat ze dat voor dát maandbedrag ook (kunnen) leveren).

Dus áls je hier een 'bewijzende’ link kan geven dan graag.

Verder draait het bij Tele2 op heel andere software dan bij KPN. Daar is dus hele specifieke app-software voor nodig. Het is sowieso niet 1 op 1 over te nemen.

 

Kun je een bron geven waar staat dat Tele2 de Disney+ app in de ontvanger heeft, @Mien90 ?

Ik kan het werkelijk nérgens vinden. Niet op hun site, niet op hun forum, niet bij TotaalTV. Helemaal nergens. Ik zie helemaal nérgens zelfs apps op de ontvanger vermeld. Kan me ook bijna niet voorstellen dat ze dat voor dát maandbedrag ook (kunnen) leveren).

Dus áls je hier een 'bewijzende’ link kan geven dan graag.

Verder draait het bij Tele2 op heel andere software dan bij KPN. Daar is dus hele specifieke app-software voor nodig. Het is sowieso niet 1 op 1 over te nemen.

 

Mijn moeder maak gebruik van tele2 en daar hebben wij gister gewoon een film gekeken via de app op de televisie! 

 

@Mien90

Wat je al zegt: “via de app op de televisie". Dat is dus op de Smart-TV (de apps in de tv) van je moeder en niet via de ontvanger van Tele2.

Disney+ heeft app's beschikbaar voor Sony, Philips, Sharp en Samsung. In alle gevallen moet je tv niet ouder zijn dan productiejaar 2016.

En weet je zeker dat het een film van/via Disney was?

Fijne kerst :evergreen_tree::relaxed:

@Mien90

Wat je al zegt: “via de app op de televisie". Dat is dus op de Smart-TV (de apps in de tv) van je moeder en niet via de ontvanger van Tele2.

Disney+ heeft app's beschikbaar voor Sony, Philips, Sharp en Samsung. In alle gevallen moet je tv niet ouder zijn dan productiejaar 2016.

En weet je zeker dat het een film van/via Disney was?

Fijne kerst :evergreen_tree::relaxed:

Eum..  nee dit is echt een app vanuit tele 2.. 

Gelukkig heb ik zelf moeten inloggen op de app bij Disney en weet ik heel zeker dat het een Disney film was🤦‍♀️

 

De enige dienst die ik vind bij Tele2  is Film1 zoals Peter al schreef, als dit al als app beschikbaar, dan is dat blijkbaar niet gepubliceerd. Een on demand Disney film is uiteraard niet onmogelijk maar de Disney+ app klinkt onwaarschijnlijk.