Beantwoord

Diverse problemen ITV glasvezel

• 8 december 2014
  • 1 reactie
  • 391 keer bekeken

Sinds enkele weken heb ik dagelijks terugkerende problemen met ITV (Glasvezel).

- Bij het zappen kom ik regelmatig op een zender en dan krijg ik de melding Zender niet beschikbaar. Zap naar een ander kanaal en weer terug. Daarna doet is de zender weer beschikbaar.

- Als ik naar NPO1, NPO2 of NPO3 (Op het HD kanaal) dan is het beeld 2 seconden een soort van scrambeld

- het gebeurt vaak dat als ik naar een ander kanaal zap het geluid weg is. Dit duurt soms wel tot 5 seconden.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Weet iemand een oplossing of is er een update voor?

Ik heb een HMB2260 Settopbox en glasvezel. Alles is aangesloten met HDMI

Alvast bedankt

Mart

icon

Beste antwoord door PeterG 8 december 2014, 23:28

- Als ik naar NPO1, NPO2 of NPO3 (Op het HD kanaal) dan is het beeld 2 seconden een soort van scrambeld

Dit is een bekende storing, zie ook hier en de storingpagina van kpn. Men is ermee bezig bij KPN.

- het gebeurt vaak dat als ik naar een ander kanaal zap het geluid weg is. Dit duurt soms wel tot 5 seconden.

Ik heb dit vaak na pauzeren. Ik denk dat het komt doordat het digitale signaal weer even opgebouwd (en opgedeeld in oa beeld en geluid) moet worden.

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7

Dit is een bekende storing, zie ook hier en de storingpagina van kpn. Men is ermee bezig bij KPN.

Ik heb dit vaak na pauzeren. Ik denk dat het komt doordat het digitale signaal weer even opgebouwd (en opgedeeld in oa beeld en geluid) moet worden.

Reageer