Vraag

Diverse problemen met HMB2260 STB's?

  • 5 January 2021
  • 9 reacties
  • 210 keer bekeken

Sinds enige maanden heb ik al last van verschillende iTV problemen. Het begon met spontaan herstartende STB's (inmiddels opgelost), maar enkele klachten blijven aanhouden:

  • Geen beeld bij gebruik van Netflix. Alle menu's werken, maar bij starten van het programma hoor je alleen het geluid en zie je de ondertiteling. Na een reboot van de STB werkt alles weer.
  • De Amazon app is sowieso redelijk waardeloos. Onoverzichtelijk, traag, vastlopers, ontbrekende talen en ondertiteling (via de iOS app op mijn telefoon zijn die dan wel aanwezig).
  • STB soms reageert erg traag bij het maken van een keuze. Op de AB bevestig ik mijn keuze met de ‘OK’ knop. Er gebeurt niets, tenzij ik het een tweede of soms zelfs derde keer probeer. Op de AB zie ik wel het lampje oplichten bij de eerste poging.
  • STB reageert niet meer op alle invoer op de AB. Ik kan wel menu's oproepen en het volume aanpassen, maar bijvoorbeeld handmatig een kanaal invoeren lukt niet. Enige optie is de STB herstarten.

De STB waar de meeste problemen mee zijn staat in de woonkamer en is bekabeld aangesloten op de EB (Een V10). Ik heb zelf het volgende geprobeerd:

  1. STB's frisse start gegeven (meerdere keren)
  2. EB factory reset 
  3. STB omgewisseld met die van de slaapkamer

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Badge +19

Er zijn landelijk problemen met de ontvangers.  Half januari wordt er een update verwacht.

Reputatie 6
Badge +10

Hi @MeneerJuul78, welkom op ons forum en goed dat je jouw bericht hier plaatst. Zoals @Joep1965 aangeeft, zijn er inderdaad problemen bekend met de tv-ontvangers die traag reageren in het menu, de gids en bij de opnames. De verwachting is dat dit uiterlijk volgende week opgelost is opgelost. We hebben ook een topic met meer informatie hierover: KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu. Mocht er weer meer bekend worden, dan zal dat ook daar worden bijgewerkt. Mijn excuses voor het ongemak. 

Je geeft ook aan dat je problemen ervaart met Netflix, Amazon en het niet reageren van de tv-ontvanger op de afstandsbediening en dat je de tv-ontvangers hiervoor hebt verwisseld. Zijn deze problemen meeverhuisd, of bleven ze op dezelfde plek? Ik hoor het graag van je!

Beste Ron,

De problemen verhuizen niet mee. Dus na de ruil heb ik beneden nog steeds alle eerder genoemde problemen. 

Enige wat ik nog niet heb uitgesloten is de AB. Beneden is een nieuw model, boven een oude. Ik voel er alleen weinig voor om die te ruilen, want op de slaapkamer is het een heel gedoe om de AB te koppelen. 

Reputatie 6
Badge +10

Dank je wel voor de toelichting. Heb je wellicht een glanzend oppervlak (zoals een glazen tafel of tv-meubel) in de buurt van de tv-ontvanger beneden? Het kan soms voorkomen dit het infraroodsignaal van de afstandsbediening wat verstoort, waardoor hij niet goed werkt. Mocht dit het geval zijn, is het dan mogelijk om iets op de tv-ontvanger te leggen wat ongeveer 2 centimeter uitsteekt (zodat het als het ware een soort dakje wordt). Mocht ook dit het probleem niet verhelpen, dan kun je eenvoudig en kosteloos een nieuwe afstandsbediening aanvragen.

Hier bekabeld aangesloten. Geen glanzende voorwerpen in de buurt en STB staat vrij in het zicht. Problemen met de AB treden alleen op in het om demand gedeelte. 
Zal straks proberen de update te forceren met een frisse start. 
 

 

De combinatie van nieuwe AB en nieuwe software lijkt het probleem met traagheid te hebben verholpen. Problemen met Netflix zijn niet verholpen, zojuist de STB weer moeten herstarten vanwege zwart beeld (wel menu en geluid). 

Reputatie 6
Badge +10

Bedankt voor de update. Ik ben in ieder geval blij om te lezen dat de problemen met de traagheid zijn verholpen. Nu nog de Netflixproblemen. Speelt dit probleem nog op beide ontvangers, of speelt het op 1 meer dan de ander? Kun je ook aangeven hoe je Netflix benadert? Doe je dit via het menu, via kanaal 200 of door middel van de Netflixknop op de afstandsbediening? Ook ben ik benieuwd of er verschil zit in de manieren van Netflix openen en of dit altijd gebeurt, of opent hij soms wel en soms niet? Ik hoor het graag van je!

 

De STB is nu wéér aan het herstarten in verband met zwart beeld bij Netflix. Ik denk dat het fout gaat als er eerst gebruik is gemaakt van de YouTube app op de ontvanger. Mijn zoontje zat net YouTube te kijken. Vervolgens schakelt hij naar Netflix met de knop op de AB. Netflix wordt netjes geladen, serie gestart en vervolgens geen beeld en wel geluid. Ik maak me sterk dat dit gisteren ook het geval is geweest. 
 

Het speelt eigenlijk alleen beneden, maar dat strookt ook met bovenstaande: boven wordt nooit YouTube gekeken. 
 

 

Reputatie 6
Badge +10

Oke duidelijk. Gaat het wel goed als je Netflix opent zonder eerst YouTube te hebben gebruikt? Maakt het nog verschil als je Netflix via een andere manier benadert?Â