Beantwoord

Dolby atmos en vision netflix wel op smart tv niet via 4k kpn ontvanger

  • 18 April 2020
  • 32 reacties
  • 2360 keer bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik heb een zwarte 4k ontvanger (de laatste versie) van kpn ontvangen.

Als ik netflix via de kpn ontvanger opstart, dan heb ik geen dolby vision en atmos op mijn soundbar.

 

Als ik netflix opstart via de lg smart tv app, dan heb ik wel dolby vision en atmos op mijn soundbar. 
 

Ook rechtstreek de kpn ontvanger aangesloten op de soundbar via hdmi in en dan doorsturen naar de tv geeft geen vision en atmos.

 

De kpn ontvanger geeft alleen hdr en 5.1 door.

Klopt dit of doe ik nog iets fout?

 

 

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 22 April 2020, 13:24

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

32 reacties

De netflix app is een reset gegeven en nu heb ik wel atmos op de tv ontvanger. Alleen dolby vision wordt niet ondersteund op de tv ontvanger. Of wordt dit allemaal samengevoegd en onder hdr gezet? Zo niet?
 

@Kpn wordt deze nog wel toegevoegd aan de tv ontvanger bij netflix of kan dit niet?

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Pimternet, ik heb even meegekeken naar de specificaties van de 4K ontvanger, de Arris VIP5202 4K. Deze ondersteunt inderdaad alleen Dolby Atmos. Wat betreft beeld wordt gebruik gemaakt van HDR10 een andere techniek van HDR. Of Dolby Vision nog toegevoegd kan worden durf ik niet te zeggen.  Wie weet in de toekomst. 

Hoi @Pimternet, ik heb even meegekeken naar de specificaties van de 4K ontvanger, de Arris VIP5202 4K. Deze ondersteunt inderdaad alleen Dolby Atmos. Wat betreft beeld wordt gebruik gemaakt van HDR10 een andere techniek van HDR. Of Dolby Vision nog toegevoegd kan worden durf ik niet te zeggen.  Wie weet in de toekomst. 

De hardware ondersteund dolby vision. Alleen de kpn ontvanger doet er nu niets mee. Dus jullie hebben dit software matig niet toegevoegd of uit staan of de netflix app op de ontvanger ontbreekt het in.

Zou mooi zijn als dit wel toegevoegd kan worden, dan wel aangezet kan worden op korte termijn. 

Reputatie 7
Badge +20

Wie weet, daar durf ik niets over te zeggen. De developers zitten in ieder geval niet stil. 

De netflix app is een reset gegeven en nu heb ik wel atmos op de tv ontvanger. Alleen dolby vision wordt niet ondersteund op de tv ontvanger. Of wordt dit allemaal samengevoegd en onder hdr gezet? Zo niet?
 

@Kpn wordt deze nog wel toegevoegd aan de tv ontvanger bij netflix of kan dit niet?


Hoi, hier hetzelfde maanden Atmos via KPN 4K kastje bij Netflix nu sinds paar weken niet meer. Net getest met laptop en netflix app en er stond meteen Atmos bij de films waarvan ik weet dat deze Atmos ondersteunen. Dus ligt aan 4K kastje ook het tweede 4K kastje heeft geen Atmos meer. Hoe kan je app resetten va Netflix zoals hierboven benoemd? Wel irritant dit is nou niet bepaald een goedkoop abonnement va KPN, Please help.

Reputatie 7
Badge +20

Je kunt de ontvanger een reset gegeven. Dan wordt de nieuwste software ingeladen. 

Hoi dat heb ik gedaan maar nog steeds geen dolby. Groet Mathijs.

Reputatie 3
Badge +1

Bij Disneyplus hebben ze atmos tijdelijk verwijderd ivm corona en veel mensen die thuis zitten. Scheelt bandbreedte. Zou netflix dit ook gedaan hebben misschien?

Hier een bericht mbt disney plus

Edit: Ik lees net op die site dat ook netflix de bitstreams naar beneden heeft gegooid. Zal dus even geen atmos hebben.

Reputatie 7
Badge +20

Dat kan een hele logische verklaring zijn inderdaad. 

Hoe kan ik het dan wel via de laptop Netflix met dolby atmos hebben via zelfde kabel? Ligt dustoch echt aan kpn kastje dan.

Reputatie 3
Badge +1

Hoe kan ik het dan wel via de laptop Netflix met dolby atmos hebben via zelfde kabel? Ligt dustoch echt aan kpn kastje dan.

Kunnen ze per platform instellen als goed is. Via laptop wel dolby vision? Kan zijn dat ze op sdr beeld het geluid dan weer wel goed laten. Ik weet het niet, maar kan. Iemand die op dit moment nog wel atmos bij netflix met kpn kastje kan afspelen?

Reputatie 3
Badge +1

Is er iemand die weet hoe we atmos kunnen testen? In een ander topic werd gezegd dat youtube en netflix op xpn box atmos ondersteunen, maar ook op youtube lukt het mij niet atmos af te spelen.

Reputatie 7
Badge +20

Dolby 5.1 en Dolby Atmos zijn via de nieuwe VIP5202 tv-ontvanger gewoon te gebruiken.  Je moet dan wel de instellingen juist hebben staan: instellingen menu / Geluid instellingen / HDMI geluidsprioriteit op “Auto” te zetten. Indien je hier Dolby kiest kan klant alleen Dolby 5.1 gebruiken.

@Bart_Z top! Dit is het dus gewoon. Ik dacht juist dolby kiezen maar dus auto Kiezen. En ja hoor atmos weer bij Netflix. 
 

nu hoop ik ook dat je ook weet wat dit is wat ik steeds op scherm krijg de laatste tijd en daardoor nog geen Netflix kan kijken, zie foto hieronder. De foutmelding rechtsonder. Dit is bij elke film serie heel soms doet Netflix het wel ineens

 

Reputatie 3
Badge +1

Dolby 5.1 en Dolby Atmos zijn via de nieuwe VIP5202 tv-ontvanger gewoon te gebruiken.  Je moet dan wel de instellingen juist hebben staan: instellingen menu / Geluid instellingen / HDMI geluidsprioriteit op “Auto” te zetten. Indien je hier Dolby kiest kan klant alleen Dolby 5.1 gebruiken.

Ga ik ook gelijk even testen dan. Bedankt!

Reputatie 7
Badge +20

@MathijsSjihtam, top dat Dolby Atmos er weer is. Alleen de foutmelding is minder. Je hebt de ontvanger wel al een reset gegeven? Maakt dat verschil? Want ik zie wel bij Netflix dat het een bekend probleem is en dat ze nog hulp nodig zijn bij het onderzoeken. 

Reputatie 3
Badge +1

@MathijsSjihtam ik zie dat jij ook een samsung atmos soundbar hebt. Als je atmos via netflix bekijkt, geeft jouw soundbar dan aan dat het een atmos stream is? Bij mij niet namelijk. Staat wel icoontje in het menu bij de films en series, maar de soundbar vindt het geen atmos bij mij. Welk type soundbar heb jij als ik vragen mag? Ik de iets oudere k950.

@MathijsSjihtam ik zie dat jij ook een samsung atmos soundbar hebt. Als je atmos via netflix bekijkt, geeft jouw soundbar dan aan dat het een atmos stream is? Bij mij niet namelijk. Staat wel icoontje in het menu bij de films en series, maar de soundbar vindt het geen atmos bij mij. Welk type soundbar heb jij als ik vragen mag? Ik de iets oudere k950.

Ja geeft die wel aan maar merk dat geluid niet zo goed is als eerder.

Reputatie 3
Badge +1

Wanneer geeft hij de atmos melding aan bij jou? Bij elke film die je start? Vreemd dat hij bij mij niet werkt dan. Ik zie het wel bij de films staan, maar blauw lampje gaat niet branden en geen dolby atmos melding in schermpje. Zijn er meer dingen die je hebt geselecteerd naast automatisch?

Reputatie 3
Badge +1

@Bart_Z ondersteunt de kpn tv box ook audio passtrough? Voor echte atmos is dat wel een vereiste. Zou u dat voor mij bij jullie experts willen navragen en of dat evt te implementeren is. Geluid is nu slechter dan app op tv die geen atmos ondersteunt.

 

@MathijsSjihtam hoe geeft hij bij jou atmos aan? Alleen bij de film info? Of ook echt op de soundbar zelf? Wst zie je precies?

 

Vind het heel vreemd. Mijn zwager heeft zelfde probleem als ik. Alleen heeft hij een losse receiver waarop hij precies kan zien wat er binnenkomt. En dat is via youtube atmos demos alleen 5.1 of zelfs 2.0. Lijkt erop dat de atmos stream door kastje wordt omgezet. Wan op de hoogte kanalen hoor ik helemaal niets.

Ik zie bij de atmos films in soundbar Kort Atmos staan. Ik heb tv-kastje rechtstreeks op soundbar aangesloten met gecertificeerde HDMI kabel. Kabel van kpn werkte niet goed. YouTube zie ik nooit atmos staan ook Niet bij atmos Demo’s. Ik ga denk ik over naar Nvidia tv shield dan kwaliteit erg goed wat ik lees.

Nu nog steeds Vaak dat Netflix via kpnkastje die rare melding geeft waardoor de film niet start. Zie printscreen van mijn bericht hier stukje boven. Wordt je gek van. Ligt aan kpnkastje via tv werkt Netflix wel maar die ondersteunt geen atmos.

zo is het allemaal net niet. Dure tv van Samsung die geen earc ondersteunt. Ook soundbar regelmatig kuren. Samsung dus ook nooit meer. Het is blijkbaar moeilijk om te geven wat ze beloven. Je betaald de hoofdprijs en dan is het gezeur. 

zijn er merken die echt werken zonder dat je echt moet gaan zoeken, instellingen veranderen of gewoon dus nooit doen om te krijgen wat ze beloven? Graag tips 

Reputatie 3
Badge +1

Ik heb zelf de shield van 2017. Die moet je niet hebben. Echt voor de nieuwe gaan dan. Atmos op netflix werkt bij mij niet, de nieuwe wel. Disneyplus deed atmos het wel, maar sinds paar weken wordt geluid geknepen en geen atmos meer. Zag gister zelfs geen 4k meer. Kodi wel atmos, 4k en hdr bij mij.

Via kpn kastje rechtstreeks op soundbar krijg ik helemaal geen atmos melding. Vreemd.

Ik heb zelf de shield van 2017. Die moet je niet hebben. Echt voor de nieuwe gaan dan. Atmos op netflix werkt bij mij niet, de nieuwe wel. Disneyplus deed atmos het wel, maar sinds paar weken wordt geluid geknepen en geen atmos meer. Zag gister zelfs geen 4k meer. Kodi wel atmos, 4k en hdr bij mij.

Via kpn kastje rechtstreeks op soundbar krijg ik helemaal geen atmos melding. Vreemd.

Ik heb zelf de shield van 2017. Die moet je niet hebben. Echt voor de nieuwe gaan dan. Atmos op netflix werkt bij mij niet, de nieuwe wel. Disneyplus deed atmos het wel, maar sinds paar weken wordt geluid geknepen en geen atmos meer. Zag gister zelfs geen 4k meer. Kodi wel atmos, 4k en hdr bij mij.

Via kpn kastje rechtstreeks op soundbar krijg ik helemaal geen atmos melding. Vreemd.

Wat is voordeel van Kodi? Kan je films mee kijken?

Reputatie 3
Badge +1

Ik heb zelf de shield van 2017. Die moet je niet hebben. Echt voor de nieuwe gaan dan. Atmos op netflix werkt bij mij niet, de nieuwe wel. Disneyplus deed atmos het wel, maar sinds paar weken wordt geluid geknepen en geen atmos meer. Zag gister zelfs geen 4k meer. Kodi wel atmos, 4k en hdr bij mij.

Via kpn kastje rechtstreeks op soundbar krijg ik helemaal geen atmos melding. Vreemd.

Ik heb zelf de shield van 2017. Die moet je niet hebben. Echt voor de nieuwe gaan dan. Atmos op netflix werkt bij mij niet, de nieuwe wel. Disneyplus deed atmos het wel, maar sinds paar weken wordt geluid geknepen en geen atmos meer. Zag gister zelfs geen 4k meer. Kodi wel atmos, 4k en hdr bij mij.

Via kpn kastje rechtstreeks op soundbar krijg ik helemaal geen atmos melding. Vreemd.

Wat is voordeel van Kodi? Kan je films mee kijken?

Ik gebruik kodi vooral om op verschillende locaties toegang tot video's te hebben. Via de nas kan ik videos thuis wel op tv zelf afspelen, maar niet van locaties buitenshuis of andersom. Kunt heel veel instellen, maar niet echt voor de leek geschikt. Ook veel plugins. Schijnt ook netflix daarop via plugin te kunnen afspelen met atmos, maar nog niet geprobeerd.

Hoe kan ik het dan wel via de laptop Netflix met dolby atmos hebben via zelfde kabel? Ligt dustoch echt aan kpn kastje dan.

Kunnen ze per platform instellen als goed is. Via laptop wel dolby vision? Kan zijn dat ze op sdr beeld het geluid dan weer wel goed laten. Ik weet het niet, maar kan. Iemand die op dit moment nog wel atmos bij netflix met kpn kastje kan afspelen?

Ik heb de kpn box rechtstreeks op de soundbar aangesloten dan werkt Atmos wel en zie je t ook in t display!