Vraag

Dolby Atmos valt uit.

  • 11 July 2021
  • 5 reacties
  • 217 keer bekeken

Met de 4K ontvanger en Sonos via Glasvezel van de Philipstv heb ik in het systeem menu van de Arris voor geluid gekozen voor de “auto” stand. Bij het schakelen tussen de zenders kreeg ik telkens een harde tik mee over mijn installatie. Een spanningspiek. Nu na enkele weken heb ik geen geluid meer.

Alleen als ik het systeem terug zet naar “stereo” krijg ik weer geluid.

Ik heb ontvangers in huis omgewisseld, maar Dolby Atmos is nog steeds doodstil. Het stereogeluid wordt wel via de sonos op alle 5 speakers doorgezet, maar geen dolby meer. Wat te doen?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

@marc62 Wellicht heb je wat aan de antwoorden van @PeterG  in dit topic Dolby atmos sonos/vip5202 | KPN Communityhierover .

Reputatie 7
Badge +20

Met de 4K ontvanger en Sonos via Glasvezel van de Philipstv heb ik in het systeem menu van de Arris voor geluid gekozen voor de “auto” stand. Bij het schakelen tussen de zenders kreeg ik telkens een harde tik mee over mijn installatie. Een spanningspiek. Nu na enkele weken heb ik geen geluid meer.

Alleen als ik het systeem terug zet naar “stereo” krijg ik weer geluid.

Ik heb ontvangers in huis omgewisseld, maar Dolby Atmos is nog steeds doodstil. Het stereogeluid wordt wel via de sonos op alle 5 speakers doorgezet, maar geen dolby meer. Wat te doen?

 

Waarom gebruik je geen HDMI kabel van de TV naar de Soundbar van Sonos?

Dan de HDMI ARC (of CEC) gebruiken.

 

Welke KPN tv ontvanger heb je? 

Toen ik mijn Sonos kocht had mijn oude Sony geen Arc aansluiting, Wel een optische. Mijn nieuwe Philips TV dus ook weer optisch aangesloten. Niet aan Arc gedacht.

Ik heb de Arris VIP5202, de nieuwste 4K ontvanger.

Even gekeken, maar mijn Sonos heeft geen HDMI aansluiting, alleen optical.

 

Maakt ook niet uit, ik heb een maand lang prachtig Dolby Atmos mogen horen, maar nu alleen stereo. Met een optische kabel werkt dus wel.

 

Systeem is dus VIP5205 4K met HDMI naar TV (nieuwe philips) en van TV optisch naar Playbar van Sonos.

 

Met de auto-instelling ca. 1 maand perfect Dolby Atmos gehoord, echter altijd een spanningspiek bij zenderwisseling. Nu is Dolby Atmos stil. Alleen stereo doet het nog. Wordt er wel nog wel met Dolby Atmos uitgezonden? De UHD zender op 690 van het WK voetbal is ook weer geschrapt.