Beantwoord

Doorspoelen bij begin gemist

  • 27 September 2019
  • 10 reacties
  • 523 keer bekeken

Het probleem is niet dat het doorspoelen niet mogelijk is, het probleem is dat het terugspelen niet begint bij de daadwerkelijke start van het programma. Bij Ziggo is het zo geregeld dat je begint bij de start van het programma (en uit ervaring kan ik zeggen dat dat top werkt). Hier zou dus een slimme oplossing voor moeten bestaan... Bij hun kun je dan eventueel (als de start niet helemaal klopt) alsnog die 7 minuten terugspoelen.

Wellicht iets om te overwegen om jullie service te verbeteren want qua interactieve TV loopt KPN inderdaad helaas (zelfs 1 jaar na topic start) behoorlijk achter op de concurrentie...

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt
icon

Beste antwoord door PeterG 29 September 2019, 20:42

Bekijk origineel

10 reacties

Bij KPN kun je de eerste 6 minuten van het opgenomen deel doorspoelen. Dat is vrijwel altijd genoeg om naar het begin v.h. programma te komen.
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @nickhoge, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Er wordt altijd rekening gehouden met uitloop van het programma ervoor, vandaar dat er vaak eerder gestart wordt zodat je niks mist. Ook met opnames is dit het geval. Maar zoals Peter aangeeft, de eerste paar minuten kan je altijd doorspoelen! Dus daarmee is het probleem als het goed is ook meteen weer opgelost.

Heb je hier nog meer vragen over? Dan hoor ik het graag!
Reputatie 7
Badge +16
Jullie begrijp de TS niet denk ik.

Programma begint 18:00
Begin gemist start 17:55 (dus de kijker moet altijd 5 * minuten doorspoelen)
TS wil dat Begin gemist standaard start op 18:00, maar eventuele kan de kijker zelf terugspoelen naar 17:55.

Start dus standaard Begin Gemist altijd 5 minuten vooruit.
Ik zeg: doen, regelen, voor elkaar maken, prima idee, goed initiatief!

* of is dit tegenwoordig 6 of 7 minuten?
Jullie begrijp de TS niet denk ik.

Programma begint 18:00
Begin gemist start 17:55 (dus de kijker moet altijd 5 * minuten doorspoelen)
TS wil dat Begin gemist standaard start op 18:00, maar eventuele kan de kijker zelf terugspoelen naar 17:55.

Maar dan gaat het dus de mist in als een programma (enkele minuten) eerder begint. Krijgen we vast (weer) TS 'aan de lijn'. Dan toch beter wat beginmarge (en eindmarge).

Geen idee hoe het werkt bij Ziggo. Ben daar al weg sinds 1 mei 2009. Digitale tv was toen alleen nog SD en lineair.
Maar ik denk dat zij het toch ook met marge opnemen. Het is daar nu, sinds de introductie v.d. Next, hetzelfde systeem als bij KPN.
Alleen voor NPO hebben zij nog Programma gemist zo heb ik begrepen. Via de rode knop. En dan is het wel strak. Maar alleen SD....
Reputatie 7
Badge +16

Jullie begrijp de TS niet denk ik.

Programma begint 18:00
Begin gemist start 17:55 (dus de kijker moet altijd 5 * minuten doorspoelen)
TS wil dat Begin gemist standaard start op 18:00, maar eventuele kan de kijker zelf terugspoelen naar 17:55.
Maar dan gaat het dus de mist in als een programma (enkele minuten) eerder begint. Krijgen we vast (weer) TS 'aan de lijn'. Dan toch beter wat beginmarge (en eindmarge).


Je begrijpt het nog steeds niet?
Programma 18:00
Begin gemist 17:55, maar start op 18:00 (KPN speelt dus automatisch af op 5 minuten vooruit). Bij gevolg van eerdere start kan de kijker dus tot 5 minuten terug spoelen. Hoeft hij niet te bellen met KPN.
Mijn hemel. Wat is even de moeite om 5,0,0 in te tikken gevolgd door ⏩. 😕

5,0,0 is 5 minuten en 0 seconden overslaan. Vooruit in dit geval.
@Giant2000 Precies wat ik bedoel inderdaad, het lijkt mij een oplossing die veel gebruiksvriendelijker is dan iedere gebruiker altijd bij ieder programma vooruit te laten spoelen. Dat @Susan_ nu mij een oplossing (doorspoelen dus) aanbied voor dit probleem heeft weinig nut, ik ben er namelijk al van op de hoogte dat ik kan doorspoelen ;)

Kortom, dit is een verbetersuggestie. Doe ermee wat jullie willen maar in deze user-centric tijd lijkt het me goed om dit soort kleine details goed te krijgen. Ideaal zou natuurlijk zijn als ieder programma een soort 'programma-start-marker' meekrijgt waardoor het altijd op de seconde klopt, maar hiervoor moeten waarschijnlijk meerdere partijen meewerken wat altijd lastig kan zijn 😛
Reputatie 7
Badge +21
@nickhoge verbetersuggesties zijn we altijd voor in! Maar ik acht de kans klein dat hier op korte termijn iets mee gedaan wordt omdat we het doorspoelen al hebben. Maar ik heb de tip doorgegeven, bedankt! 🙂

Hier loop ik ook al een tijd tegenaan en het irriteert behoorlijk.

Ik moest doorspoelen en gedeeltelijk kijken naar een wildlife programma, bij elkaar duurde dat 10 minuten waarbij dieren werden afgeslacht, dit wil ik niet zien! 


Misschien weer terug naar Ziggo als er niets veranderd.

 

Badge +19

Je kan toch in 1 keer 10 minuten vooruit springen ! Dan hoef je dat niet te zien.

Reageer