Draadloos TV kijken

• 24 december 2014
  • 4 reacties
  • 352 keer bekeken

Hallo.

Ik wil graag draadloos TV kijken via WIFI. Ik kijk nu bekabeld.

Ik heb een H220N exp. box. en 50 mb ADSL ( ik krijg glas op 29 dec. )

Op een ethernet-socket is een 300N WIFI-Access point aangesloten. Daarmee haal ik 48 mb via wifi op de laptop.

Ik heb een client WIFI-adapter met ethernet-uitgang. Werkt feilloos op ethernetpoort van de laptop. Ik haal 40 mb/sec 

Deze adapter wil ik ook gebruiken om tv te kijken via dat zwarte KPN Samsung-tunertje.

Alles wat ik echter op het scherm te zien krijg is het balkje met zenderinformatie. Er is dus wel verbinding met de router via het AP. Maar ik krijg beeld noch geluid.

Wat gaat er verkeerd?

groet,

Arjen

4 reacties

Reputatie 7
De TV streams worden niet over wifi gebroadcast en dus zal dat niet gaan werken.

Het is overigens maar goed ook dat TV streams niet over wifi gebroadcast worden, dit zou namelijk onvermijdelijk leiden tot overbelasting van de wifi en daarmee uitval van de gehele wifi.

Ik gebruik niet de wifi van de router, maar een aparte snelle 300N  AP die op een ethernetpoort is aangesloten. Dus dat bijt elkaar niet.

Het dig.videosignaal komt via de ethernetpoorten naar buiten, want een netspannings-netwerkadapter werkt wel op dezelfde poort. Probleem is dat de TV die ik wil gebruiken op een andere fase werkt, waardoor de netwerkadapter het signaal niet krijgt.

De AP krijgt hetzelfde signaal en zal geen onderscheid maken tussen 'gewone' data en het dig. video signaal lijkt me.

Gr.

Arjen

Reputatie 7
Helaas, de TV stream zit op vlan 4 en het "Internet" op vlan 1.

Dat AP zal waarschijnlijk alleen vlan 1 doorlaten.

Ook ik heb accesspoints op plekken in het netwerk waar ook de TV stream aangeboden wordt en ook mijn accesspoints laten (gelukkig) alleen vlan 1 door.

Ok, mijn dank

en fijne feestdagen.

Reageer