Beantwoord

Draadloos tv kijken iTV

  • 6 August 2019
  • 12 reacties
  • 1583 keer bekeken

We hebben een nieuwe Sony Bravia TV gekocht. Bij het installeren is een netwerk verbinding tot stand gekomen (netwerk/wireless key). Die verbinding is er ook, het signaal is zeer goed, blijkt uit de verbindingscontrole.
Deze 2e TV staat in de slaapkamer en daar heb ik een 2e KPN TV ontvanger op aangesloten.
Nu vertelde de medewerker van de KPN winkel mij dat we vervolgens draadloos TV ontvangst hebben, er zou geen DVS nodig zijn. Maar dat blijkt niet zo te zijn. Ik heb alleen maar beeld op onze 2e TV als ik hem bekabel met het modem. De vraag, kletst de KPN medewerker maar wat, of is de de TV ongeschikt? Moet er dan toch een Draadloze Verbindings Set gekocht worden.

Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid topic
icon

Beste antwoord door Nadia 7 August 2019, 10:47

Bekijk origineel

12 reacties

Hallo @GEISHA , dat je de TV draadloos hebt kunnen verbinden met je modem is mooi, dan kun je van de smart-functies van de tv gebruik maken.
Wil je echter kijken via de KPN-tv-decoder, dient deze op een netwerkkabel naar het modem aangesloten te worden of via de powerlines, waarbij je stroomnetwerk de LAN-kabel vervangt.
tussen de decoder en de tv sluit je een HDMI-kabel aan.
Het is (nog) niet mogelijk draadloos alleen op de tv zelf te kijken via een app.
Jan D dank voor het antwoord. De KPN medewerker aan wie ik vroeg of ik naast een 2e TV ontvanger ook een Draadloze Verbindings Set moest kopen, om in de slaapkamer draadloos te zijn, kletste dus maar wat door te zeggen dat het aansluiten van de 2e ontvanger op een "smart' TV afdoende was. Een DVS was volgens hem niet noodzakelijk.
Ik ga morgen weer even naar de KPN winkel.
Hallo @GEISHA , waar zou die 2e ontvanger zijn signaal dan vandaan moeten halen, uit de lucht? De decoders van KPN werken alleen maar bekabeld en niet draadloos, zoals de nieuwe decoder van Ziggo wèl draadloos kan werken.
Alle providers adviseren wel altijd dat een rechtstreeks bekabelde aansluiting naar het modem het meest stabiel is.
Hallo @GEISHA , die nieuwe Sony, heeft als het goed is ook ingebouwde Chromecast, dan kun je heel eenvoudig de KPN iptv app casten vanaf een mobiel of tablet naar de tv, dat is het goedkoopst.
Misschien dat de medewerker dat bedoelde.
Nogmaals dank voor het antwoord. Ik ging naar de KPN winkel om een 2e ontvanger te kopen en een draadloze set, ik schetste daarbij de thuis situatie en wat ik wilde bereiken. Het woord Chromecast is daarbij nimmer gevallen. Ik wilde het gewoon 'simpel' houden.
Kennelijk zit de medewerker op een andere golflengte.
Is de DVS minder/niet stabiel? De afstand van de TV naar het moden is ca. 4 meter.
Hallo @GEISHA , de slaapkamer is blijkbaar op de begane grond, flat of zo, dan zou ik voor die 4 meter netwerkkabel gaan en geen DVS kopen, stabielere verbinding en veel goedkoper.
Jan dat klopt alles is bgg. Het modem staat op een meubeltje in de gang, aan het eind van de gang is de slaapkamer. Ik ben het met je eens dat bekabeling beter/goedkoper is. Het gebruik van de KPN TV in de slaapkamer is relatief beperkt. Ik maak nog een overweging draadloos of niet.
Jan, nog even in de nastoot. Bekabeling is duidelijk.
Even los van de kosten. Je noemt een DVS minder stabiel.
Hoe slecht is het dan?
Jan, nog even in de nastoot. Bekabeling is duidelijk.
Even los van de kosten. Je noemt een DVS minder stabiel.
Hoe slecht is het dan?

Hallo @GEISHA , het hoeft niet slecht te zijn, ik gebruik het al bijna een jaar om tv te kijken, gebruik dezelfde dvs niet ook nog voor andere dingen zoals internetten, dat gaat niet goed, uitsluitend tv kijken, bij voorkeur op geaarde stopcontacten voor meer stabiliteit.
Succes.
Het is (nog) niet mogelijk draadloos alleen op de tv zelf te kijken via een app.

Dat is wel mogelijk. Maar alleen nog met een Samsung televisie. Net het "verkeerde" merk gekocht wat dat betreft.
https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/itv-kijken-zonder-kastje-en-kabels-met-de-kpn-smart-tv-app-470868
wij gebruiken de DVS 200 / 650 al vele jaren zonder problemen. Heb je hier almgekeken?
https://www.kpn.com/televisie/installeren/draadloze-verbindingsset.htm

je hebt 14 dagen de tijd om het uitbetaald proberen, krijg je dan een stabiele verbinding dan ben je klaar, zo niet dan kun je de set retourneren en moet je alsnog een kabel aanleggen, succes.
Reputatie 7
Hallo @GEISHA, welkom op het KPN forum. Je hebt hier de juiste plek gevonden om vragen te stellen over het aansluiten van je tv op Interactieve tv. Ik vrees dat jij en mijn collega uit de KPN winkel niet op eén golflengte zaten. Het is mogelijk om de tv aan te sluiten zonder tv-ontvanger. Maar daarvoor moet je over een bepaald type tv beschikken. Bedankt voor het opzoeken van het Sticky PeterG.

Met alle andere tv's die je via een Chromecast aansluit kun je zonder ontvanger TV kijken door te casten vanuit de iTV app. Handig!

Maar de voorkeur gaat uit naar een bekabelde verbinding. Ik ben het met Jan-D hierover eens. Voor het beste signaal sluit je de tv-ontvanger aan via een UTP-kabel. Met een draadloze verbindingsset (DVS) heb je kans dat er kwaliteitsverlies optreedt door storingsbronnen op het elektranetwerk in je woning. Dit is misschien niet meteen zichtbaar, maar kan ook later ontstaan. Een halogeenlamp met dimmer is een voorbeeld van een storingsbron. Of andere (knipperende) (kerst)verlichting of lekkende stroom uit een (oude) adapter of oplader. Het is soms wat lastig te achterhalen welk apparaat de boosdoener is.

Bovenstaande zijn allemaal doemscenario's. Casey en vele andere gebruikers gebruiken al jaren naar tevredenheid de DVS. De keus is natuurlijk aan jou. Mocht je hierover nog vragen hebben, stel ze hier gerust. De KPN community helpt graag 🙂

Reageer