Beantwoord

Draadloos tv kijken met decoder het kan....

  • 18 October 2019
  • 3 reacties
  • 5242 keer bekeken

Omdat KPN Airplay uit de app gesloopt heeft, don’t ask me why? Maar ik geen kabels wil/kan trekken naar de plek van de TV+ decoder wilde ik alles draadloos. Dit zou enkel kunnen via de stopcontact versterkers maar die vind ik lelijk en te zichtbaar. Plus dat deze niet geheel storingsvrij blijken. Mijn oplossing? Apple Airports. 

Configuratie in huis:
1x Apple Airport Express
1x Apple Airport Extreme
1x KPN Experia V10a ( wordt binnenkort waarschijnlijk vervangen voor een Netgear GS105e actieve switch )  

Airport Extreme bekabeld aangesloten op Experia voor versterking wifi signaal 5Ghz 200/200 door het gehele huis, goed geisolleerd nieuwbouw appartement. ( Airport zet een eigen netwerk hier voor op )
daarmee perfect ontvangst voor bv de slaapkamer om via iPad ed. iTV te kijken.

Airport Express draadloos aangesloten naast de tv decoder.
In de Experia box 2Ghz netwerk uit. 5Ghz netwerk eigen naam gegeven. 
De Airport Express vervolgens via Airport configuratieprogramma verbonden met dit netwerk.
En tadaaa tv bekabeld aansluiten op de express en kijken maar. Let wel op! Het SSID uitzenden moet aanstaan, bij onzichtbaar werkt het vreemd genoeg niet. 

Waneer je 2Ghz en 5Ghz via Experia gebruikt voor internetten en iTV lijkt dit niet te werken.
Je moet dus wel echt een vrij kanaal hebben over de Wifi door bv een extra router. 

icon

Beste antwoord door JustOleg 24 October 2019, 12:49

Bekijk origineel

3 reacties

Ter aanvulling.

 

In de eerste dagen kreeg ik soms de melding dat er geen signaal was voor TV.

Hierop heb ik in de Experiabox het toegang op basis van MAC adres geactiveerd en enkel de Apple Airport Express toegang geven tot het aangemaakte netwerk. Problem solved...geen enkele melding meer en perfect beeld en geluid.

Reputatie 7
Badge +28

Hey @JustOleg, dank voor het delen! Creatieve oplossing :wink: We bieden hier niet echt ondersteuning op maar ik vraag me af of de storing kwam omdat IGMP snooping was uitgeschakeld. Als het goed is heb je daar een optie voor in de airports. Als het nu werkt hoef je natuurlijk niets meer aan te passen. Hopelijk hebben andere gebruikers hier ook wat aan.

Hey@JustOleg, dank voor het delen! Creatieve oplossing :wink: We bieden hier niet echt ondersteuning op maar ik vraag me af of de storing kwam omdat IGMP snooping was uitgeschakeld. Als het goed is heb je daar een optie voor in de airports. Als het nu werkt hoef je natuurlijk niets meer aan te passen. Hopelijk hebben andere gebruikers hier ook wat aan.

IGMP snooping stond aan, weet werkelijk niet waarom het het zonder toegangscontrole op MAC adres wel werkt en zonder problemen geeft. 

En idd omdat KPN geen officiele ondersteuning geeft maar er zeker mensen zijn die dit ook willen heb ik m gedeeld :)

Reageer