Beantwoord

Draadloze TV stoort

• 12 september 2017
  • 13 reacties
  • 632 keer bekeken

De draadloze TV systeem van ons heeft nog Devolo's van het oude "KPN" type., en nu stoort hij vaker sinds de update van KPN ontvangers. Moet ik nu ook de SW van de ontvangers update?
Of kan ik beter nieuwe DVS 1200 aanschaffen?

Of komt het toevallig ook doordat we klikaanklikuit hebben geinstalleerd met een ICS-2000 en dat dit op elkaar stoort?
icon

Beste antwoord door wjb 14 september 2017, 12:32

KPN schrijft wel dat de DVS200 niet geschikt zou zijn om HD door te geven, maar dat is pure onzin.
De DVS200 kan dat zonder problemen als het lichtnet maar schoon is van interferentie.
Installeer eens de devolo cockpit op een PC en meet de snelheid eens tussen die adapters.
Wat is die snelheid?
Kijk ook even of de laatste firmware op die adapters staat.
Zo nee, plaats die dan op de adapters.
Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Alle opties kunnen.

Nee grapje, waarschijnlijk kijk je nu HD ipv SD en zie je daardoor de haperingen. De HD zenders hebben namelijk wat meer snelheid nodig en zitten tegenwoordig op 1 ipv 701. Dit kan je weer aanpassen in de instellingen van de TV ontvanger.

De 1200 aanschaffen kan. Deze kunnen theoretisch gezien iets meer snelheid uit dezelfde verbinding halen. Maar of dat in de praktijk zo is is nog maar de vraag.

Klik aan, klik uit kan storen. Maar dan niet de draadloze signalen. Maar het gedeelte dat verbinding heeft met het stroomnet. Zelf acht ik de kans dat dit het probleem is klein.

Robin
Klopt, is sinds kort veranderd, nu zitten de HD zender vooraan in de kanalenlijst. Zal het terugzetten en kijken of het zin heeft.
Reputatie 7
Badge +27
Ha @Jamopa, welkom! Kon je uit de voeten met de tips die Robin je gaf? Mocht ik nog iets voor je kunnen doen, laat je het me dan weten?
Sinds dinsdag lijkt het er op dat het minder is. Maandag hebben we nog een vaste netwerkkabel door de kamer heen gelegd, omdat het erg was.
Op de Devolo's knipperen de middelste lampjes nog wel eens Rood, dus daar zou ik graag een oplossing voor weten.
Reputatie 7
Badge +18
Beste @Jamopa, welke Devolo's heb je nu? Als je HD kijkt op de tv, dan zou de minimale vereisten de Devolo 650 moeten zijn. (Dat is wat KPN aanbeveelt) Zelf heb ik 4K ontvanger, en die 650 werken er prima op. Geen haperingen. Ik lees dat je hem terug heb gezet op SD. Dat is zonde, dan is het beeld niet zo mooi als in HD. 🙂
Reputatie 7
Als dit nog DVS 200 is kan je beter aan vervanging denken voor het nieuwe type. De '200' is wel erg oud (technisch gesproken).
Dit type 'ondersteunt' kpn ook niet i.c.m. HD.
https://www.kpn.com/service/televisie/hd-op-1.htm
Het is dit type nog. Zeker dat we hem al een jaar op 5 gebruiken.

Reputatie 7
KPN schrijft wel dat de DVS200 niet geschikt zou zijn om HD door te geven, maar dat is pure onzin.
De DVS200 kan dat zonder problemen als het lichtnet maar schoon is van interferentie.
Installeer eens de devolo cockpit op een PC en meet de snelheid eens tussen die adapters.
Wat is die snelheid?
Reputatie 7
Badge +18
Beste @Jamopa,

Misschien is het een idee om ze toch te vervangen, dit zijn de Devolo 1200:

Dit zijn de nieuwste versie, je kunt ze eventueel bestellen: Draadloze Verbindingsset 1200 (2 adapters)
Reputatie 7
Badge +18
Wat is die snelheid?
Wat wjb hier aan geeft zal ook nog inderdaad kunnen. Probeer dat eens, voordat je nieuwe besteld. 🙂
Reputatie 7
Badge +18
Beste @Jamopa,

We hebben niks meer van je gehoord. Werkt alles weer nabehoren? Was het nog gelukt met de suggesties van wjb?
Had een lang weekend ;-)
Bedankt voor alle tips. @wjb Die van de Software update was iets wat ik echt niet wist.
Tot op dit moment heb ik na de SW update geen problemen gehad.
Lampjes blijven groen.
Ik hou het in de gaten en als er nog problemen komen is die van @DennisSchreve de volgende.
Reputatie 7
Badge +27
Heel goed om te lezen! We zien je hopelijk voor wat betreft dit onderwerp niet meer terug 😉.

Reageer