Beantwoord

Draadloze verbindingset werkt niet goed meer

• 11 september 2017
  • 11 reacties
  • 6457 keer bekeken

Hallo,
We hebben de laatste tijd last van haperend beeld op onze tv.
Dit komt waarschijnlijk door een update van Kpn waardoor de draadloze verbindingset ( MT 2360 )
niet meer goed werkt.
Zijn deze om te ruilen voor een set die de update wel aan kan?
Mvg. Koen

Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Maaike_ 19 september 2017, 12:13

Zoals aangegeven via het laatste privébericht is de kans groot dat de set al ouder dan 2 jaar is en daarmee niet meer onder de garantie valt. Daarbij gaf je zelf ook aan geen details meer te weten over de aankoop/besteldatum en ook geen factuur van aanschaf meer te hebben. Deze details zijn wel noodzakelijk om een eventuele coulance te kunnen bepalen.

Een nieuwe set kan je in een KPN winkel kopen of via onze webshop: https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/tv/interactieve-tv/ bestellen. Voor een set van 2 adapters betaal je €80,-, voor een set van 3 adapters betaal je €115,-.

Voor de beste tv-kwaliteit adviseren wij maximaal 3 adapters aan te sluiten. Wellicht dat je 1 van de tv's via UTP kabel op de Experia box kan aansluiten.
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Update van KPN? HD op 1? Keek je voorheen misschien SD en nu HD? Dan kan je als workaround weer SD kijken door hem op SD te zetten via instellingen.

Er zal binnenkort nog iemand reageren die beslist over de adapters.

Robin
Reputatie 4
Hallo @Pokl/Koen, welkom op het KPN Forum! Jammer te lezen dat de tv haperend beeld geeft, dat is inderdaad niet de bedoeling.

Ik zie dat Robin een terechte vraag gesteld heeft; ook ik ben nieuwsgierig wat je met de 'update' bedoelt.

Een update van de tv-ontvanger kan geen effect hebben op de Draadloze Verbindingsset zelf, het eventueel updaten van de Verbindingsset moet jij als klant doen (wij kunnen op afstand geen update daarvoor installeren). Kijk ook is op https://www.kpn.com/service/televisie/installeren/draadloze-verbindingsset.htm, hier vind je informatie over de Verbindingsset en het oplossen van storingen.

Mocht het hiermee niet lukken om de storing te verhelpen, reageer dan op mijn privébericht. Dan kan ik vanuit onze systemen de nodige metingen uitvoeren en naar een passende oplossing zoeken!

Reputatie 4
@Pokl; ik heb helaas geen reactie van je ontvangen op mijn laatste privébericht. Heb je mijn hulp nog nodig bij het bestellen van een nieuwe Draadloze Verbindingsset?
Wat kost z'n verbindingset, en is er vanuit kpn nog enige coulance met de prijs te verwachten?
Reputatie 4
Zoals aangegeven via het laatste privébericht is de kans groot dat de set al ouder dan 2 jaar is en daarmee niet meer onder de garantie valt. Daarbij gaf je zelf ook aan geen details meer te weten over de aankoop/besteldatum en ook geen factuur van aanschaf meer te hebben. Deze details zijn wel noodzakelijk om een eventuele coulance te kunnen bepalen.

Een nieuwe set kan je in een KPN winkel kopen of via onze webshop: https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/tv/interactieve-tv/ bestellen. Voor een set van 2 adapters betaal je €80,-, voor een set van 3 adapters betaal je €115,-.

Voor de beste tv-kwaliteit adviseren wij maximaal 3 adapters aan te sluiten. Wellicht dat je 1 van de tv's via UTP kabel op de Experia box kan aansluiten.
Reputatie 7
Zoals aangegeven via het laatste privébericht is de kans groot dat de set al ouder dan 2 jaar is en daarmee niet meer onder de garantie valt.Dit betekent niet automatisch dat KPN geen service meer zou moeten verlenen. Volgens het Nederlands cosumentenrecht geldt dat na de garantieperiode nog steeds service verleend moet worden gedurende de de verwachtte levensduur van een product. Na afloop van de garantieperiode kunnen er echter wel kosten verbonden zijn aan eventuele reparatie of vervanging, zulks naar rato van de verwachtte levensduur. Ik hoop niet dat KPN vindt dat de verwachtte levensduur van een DVS maar 2 jaar is want dan zou ik iedereen de aanschaf van de KPN-versie ontraden.
Stel dat de verwachtte levensduur van een DVS 5 jaar is (voorbeeld) dan kan KPN bij reparatie of vervanging na 2,5 jaar 50% van de daarmee gepaard gaande kosten in rekening brengen. Na 3 jaar 60% en na 4 jaar 80%. Je moet dan wel een betalingsbewijs (bankoverboeking zou ook voldoende moeten zijn) kunnen overleggen waaruit de aankoop(datum) blijkt.
Helaas zijn veel verkopende partijen niet op de hoogte van dit onderdeel van het consumentenrecht (of ze willen het niet weten/houden zich van de domme) en moet je soms steving "doordrammen" om je recht te halen. Ik weet natuurlijk niet of dat ook voor KPN geldt.
Reputatie 4
Dit betekent niet automatisch dat KPN geen service meer zou moeten verlenen. Volgens het Nederlands cosumentenrecht geldt dat na de garantieperiode nog steeds service verleend moet worden gedurende de de verwachtte levensduur van een product. Helaas zijn veel verkopende partijen niet op de hoogte van dit onderdeel van het consumentenrecht (of ze willen het niet weten/houden zich van de domme) en moet je soms steving "doordrammen" om je recht te halen. Ik weet natuurlijk niet of dat ook voor KPN geldt.

In mijn vorige bericht gaf ik het volgende aan:
Zoals aangegeven via het laatste privébericht is de kans groot dat de set al ouder dan 2 jaar is en daarmee niet meer onder de garantie valt. Daarbij gaf je zelf ook aan geen details meer te weten over de aankoop/besteldatum en ook geen factuur van aanschaf meer te hebben. Deze details zijn wel noodzakelijk om een eventuele coulance te kunnen bepalen

Uiteraard verlenen wij service waar mogelijk (ook na een eventuele garantietermijn) maar omdat Pokl in deze situatie het betalingsbewijs niet kan tonen, kan ik helaas niets voor hem betekenen.
Ik had ook ineens problemen met de MT2360 (12 jaar oud), geen of sterk haperend beeld. De KPN helpdesk gebeld en kreeg een medewerker die er kennelijk niets van wist en niet eens wist wat een MT2360 was. Waarschijnlijk zat hij nog op de basisschool toen ik de DVS kocht. Begon over problemen met mijn besturingssysteem...... Maar ik heb het probleem opgelost. Op de KPN pagina over draadloze verbindingssets (https://www.kpn.com/service/televisie/installeren/draadloze-verbindingsset.htm) heb ik de Devolo 200+ opgezocht en daar kun je de set(s) updaten. Zo gezegd, zo gedaan en, eureka!, het werkt. De MT2360 is gelijk aan de Devolo 200+. Ik kreeg ook een melding dat de update mislukt was en ik het nog een keer moest proberen. Maar toen ik dat deed, kreeg ik de melding dat de DVS al de laatste software had. Er staat ook een opmerking over een DVS van voor 2014, waarvoor andere software zou moeten worden geladen. Niet doen, want dan krijg een soort dashboard van Devolo waar je niets mee kunt. KPN helpdesk, doe hier uw voordeel mee.
Dit betekent niet automatisch dat KPN geen service meer zou moeten verlenen. Volgens het Nederlands cosumentenrecht geldt dat na de garantieperiode nog steeds service verleend moet worden gedurende de de verwachtte levensduur van een product. Helaas zijn veel verkopende partijen niet op de hoogte van dit onderdeel van het consumentenrecht (of ze willen het niet weten/houden zich van de domme) en moet je soms steving "doordrammen" om je recht te halen. Ik weet natuurlijk niet of dat ook voor KPN geldt.

In mijn vorige bericht gaf ik het volgende aan:
Zoals aangegeven via het laatste privébericht is de kans groot dat de set al ouder dan 2 jaar is en daarmee niet meer onder de garantie valt. Daarbij gaf je zelf ook aan geen details meer te weten over de aankoop/besteldatum en ook geen factuur van aanschaf meer te hebben. Deze details zijn wel noodzakelijk om een eventuele coulance te kunnen bepalen

Uiteraard verlenen wij service waar mogelijk (ook na een eventuele garantietermijn) maar omdat Pokl in deze situatie het betalingsbewijs niet kan tonen, kan ik helaas niets voor hem betekenen.

Als je de adapters mt 2360 heb gekregen bij een abo, of bestelling moet kpn het terug kunnen vinden. Ik zit precies met het zelfde probleem.
Slecht, haperend beeld. Alles vervangen behalve de adapters en geen verandering.
Zegt er een medewerker op de chat. Update.....
Mooi niet voor deze versie....
Ik eis als service en klantvriendelijkheid dat je ze kosteloos in de winkel kan omruilen...
Ik had ook ineens problemen met de MT2360 (12 jaar oud), geen of sterk haperend beeld. De KPN helpdesk gebeld en kreeg een medewerker die er kennelijk niets van wist en niet eens wist wat een MT2360 was. Waarschijnlijk zat hij nog op de basisschool toen ik de DVS kocht. Begon over problemen met mijn besturingssysteem...... Maar ik heb het probleem opgelost. Op de KPN pagina over draadloze verbindingssets (https://www.kpn.com/service/televisie/installeren/draadloze-verbindingsset.htm) heb ik de Devolo 200+ opgezocht en daar kun je de set(s) updaten. Zo gezegd, zo gedaan en, eureka!, het werkt. De MT2360 is gelijk aan de Devolo 200+. Ik kreeg ook een melding dat de update mislukt was en ik het nog een keer moest proberen. Maar toen ik dat deed, kreeg ik de melding dat de DVS al de laatste software had. Er staat ook een opmerking over een DVS van voor 2014, waarvoor andere software zou moeten worden geladen. Niet doen, want dan krijg een soort dashboard van Devolo waar je niets mee kunt. KPN helpdesk, doe hier uw voordeel mee.

Service van kpn is...... BETALEN. Ook al is je klant al meer dan 12jaar klant.
Reputatie 7
Badge +17
Goedemiddag @Ikk5. Wat vervelend dat de mt 2360 adapters niet meer goed functioneren. Ik zou heel graag een nieuwe willen toesturen maar helaas is dat niet mogelijk. 😓
De garantietermijn van een Draadloze Verbindingset is 2 jaar. Op deze pagina kan je alles teruglezen hierover.

Reageer