Beantwoord

Draadloze verbindingsset

• 4 mei 2012
  • 3 reacties
  • 11864 keer bekeken

Beste lezer,

Ik heb mijn 3e dvs aangesloten op mijn netwerk, dit geeft het apparaatje ook aan dmv de lapjes erop. Als ik mijn ITV kastje start krijg ik steeds fout12, het netwerk is niet goed. 

Ik heb een ander stopcontact, in dezelfde kamer, geprobeerd en hierop start het direct.

Mijn vraag: Ligt het aan het stopcontact? Zijn er meer mensen met ditzelfde probleem? 

De oplossing ligt natuurlijk voor de hand, gebruik het werkende stopcontact, maar dit vind ik een 'te makkelijke' oplossing.

Alvast bedankt voor het nadenken!

icon

Beste antwoord door Arnico 9 juli 2012, 10:29

zoals hierboven al staat lijkt het mij ook dat stopkontact 1 op een andere fase zit dan stopcontact 2.

en daaraom het niet goed doet. is ook logisch, maar je u kunt dit checken door de in de meterkast de groepen 1 voor 1 te testen welke stroom geeft en welke niet, bent u gelijk weer wijzer hoe u installatie in elkaar zit. wij hebben 3 fases. en gelukkig niks draadloos. TV gewoon bedraden dan heb je nooit problemen.

Bekijk origineel

3 reacties

zoals hierboven al staat lijkt het mij ook dat stopkontact 1 op een andere fase zit dan stopcontact 2.

en daaraom het niet goed doet. is ook logisch, maar je u kunt dit checken door de in de meterkast de groepen 1 voor 1 te testen welke stroom geeft en welke niet, bent u gelijk weer wijzer hoe u installatie in elkaar zit. wij hebben 3 fases. en gelukkig niks draadloos. TV gewoon bedraden dan heb je nooit problemen.

Reputatie 5
Badge +7
Dus, op stopcontact 1 werkt het niet, op stopcontact 2 werkt het wel.

Als ik je zo goed begrijp, dan is ook je conclusie juist. Het ligt aan de verbinding tussen stopcontact 1 en stopcontact waar de master adapter zit. Je zou een of ander expert in kunnen schakelen om op zoek te gaan naar de storingsbron (schakelende voeding bijvoorbeeld).

Maar je kunt ook voor het te gemakkelijke antwoord kiezen... ;)

Nieuwbouw woning met meerdere fases? Kan zijn dat stopcontact 2 op een andere fase zit?

Reageer