Beantwoord

Draadloze verbindingsset

• 21 mei 2013
  • 10 reacties
  • 11796 keer bekeken

Ik heb een vraag over de Draadloze verbindingsset,op zich werkt het prima, maar een keer in de ongeveer 2 maand geeft hij storing.

Dan laat ik ze opnieuw met elkaar verbinden en experia-box restten en dan gaat het weer een hele tijd goed.

Nu is mijn vraag is dit een bekend probleem en helpt het als ik een andere set koop. Bijv van een ander merk (waar geen kpn opstaat) en kan zo'n "onbekende" set zo gebruikt worden op en experiabox?

icon

Beste antwoord door Jeroen_ 28 mei 2013, 09:34

Beste Alexander,

In navolging op onze privéconverstatie heb ik je kosteloos een nieuwe set verstuurd. Laat je weten of het daarmee is gelukt?

Met vriendelijke groet,

Jeroen

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 4
Badge
Je kunt gewoon probleemloos een andere set ertussen aansluiten! Het gaat om de techniek erachter, niet om het merk. Net zoals je bijvoorbeeld tig vershillende merken draadloze adapters hebt, heb je ook verschillende merken verbindingssets, alleen de werking is hetzelfde..

Er is echter misschien nog wel een oplossing voor je probleem, je kunt je adapters updaten met nieuwe software, wellicht lost dit het structureel op!

http://kpn-customer.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/16214/session/L2F2LzIvdGltZS8xMzY5MjA4MzI2L3NpZC9senkqU09xbA%3D%3D

Reputatie 5
Badge +7
Beste alexandernld,

Heeft het bovenstaande antwoord je geholpen? Door middel van deze softwareupdate worden de meeste problemen met een DVS opgelost. Ik hoor het graag van je.

Met vriendelijke groet,

Jeroen

Beste Donnie_brasco en Jeroen

Bedankt voor reactie,

Ik heb de Update uitgevoerd maar nu heb ik het probleem dat het signaal slechter is. Eerst(voor de update) brand het huisje groen en na de update brand hij oranje en rood.

De set zit in het zelfde stopcontact daar is niks aan veranderd. Hebben jullie nog een idee wat de oorzaak daar van is

Reputatie 5
Badge +7
Beste alexandernld,

De nieuwe software zou ervoor moeten zorgen dat het apparaat beter functioneert. Echter betekent een rood/oranje huisje dat het signaal slecht is, dus dat de situatie inderdaad is verslechterd. Theoretisch zou dit dus omgekeerd moeten zijn en kan je helaas niet aangeven wat hier de oorzaak van is.

Wellicht is het verstandig de apparaten opnieuw met elkaar te koppelen. De instructies hiervoor zijn als volgt (en voer deze uit op alle adapters):

Master adapter 1 seconde de reset knop indrukken en los laten hierna gaat het power lampje 2 minuten knipperen na het los laten. Belangrijk hierbij is dat de klant niet blijft drukken anders reset de adapter zich. Lukt dit niet probeer dan 4 seconden de knop in te drukken

Ga hierna naar de slave adapter en druk hier de reset knop 1 (of 4) seconden in laat deze hierna los, het power lampje daarna gaat knipperen. De adapters gaan nu koppelen, let op dit "kan" tot twee minuten duren.

De adapters gaan nu elkaar proberen te vinden. Wanneer dit lukt het zal het power lampje weer continu branden en lichten de huisjes lampjes op alle adapters ook op.

Let op: Zorg ervoor dat je dit binnen 2 minuten doet!

Graag hoor ik van je of deze instructies geholpen hebben. Mocht het geen resultaat hebben geboden, kan het zijn dat de adapters defect zijn en wil ik graag kijken naar een andere oplossing. Heb je in dat geval in een privébericht je postcode, huisnummer en telefoonnummer?

Met vriendelijke groet,

Jeroen

Beste Jeroen

Ik heb de set opnieuw met elkaar laten verbinden,en het huisje knipperde nu groen en oranje,dus het gaat vooruit.

Maar af en toe valt het beeld nog stil (bevriest) en ook 1 keer liep het beeld niet gelijk met het geluid.

Met vriendelijke groet,

Alexander

Reputatie 5
Badge +7
Beste Alexander,

Heb je voor mij in een privébericht je postcode, huisnummer en telefoonnummer? Dan ga ik voor je op zoek naar een structurele oplossing!

Met vriendelijke groet,

Jeroen

Reputatie 5
Badge +7
Beste Alexander,

In navolging op onze privéconverstatie heb ik je kosteloos een nieuwe set verstuurd. Laat je weten of het daarmee is gelukt?

Met vriendelijke groet,

Jeroen

Beste Jeroen

ik zal je het zeker laten weten.

Alvast bedankt

Groet 

Alexander

Ik moet helaas melden hetzelfde probleem te hebben. Het doet zich niet dagelijks voor, maar het hoort niet. Het resetten en software update is hier ook gedaan zonder resultaat.
Hier exact zo..Alles gedaan maar huisje blijft rood  =(

Reageer