Beantwoord

draadloze verbindingsset dvs 200

  • 24 December 2019
  • 15 reacties
  • 4929 keer bekeken

 Ik heb al ruim 5 jaar een DVS 200 in gebruik voor 2 televisietoestellen.

In de loop van deze tijd heb ik na storingsproblemen een update gedaan van de software. Dit heeft prima geholpen.

De laatste maanden heb ik weer regelmatig storingen, waarna ik meestal zowel modem als alle 3 de dvs 200 van de stroom afhaal en opnieuw opstart. Dan gaat het weer enige tijd goed.

Ik heb nu ontdekt dat er ook geen storing is als ik maar bij  één TV het kastje van de stroom afhaal. Kan dat aan de DVS 200 set liggen (dus nog maar 1 TV aangesloten), of zou er nu externe verstoring optreden die er eerst niet was. Dit werkt zo voor beide TV's.

icon

Beste antwoord door Lisa 25 December 2019, 11:48

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +17

@canarias2 Welkom op ons Forum en bedankt voor je reactie. 
Vervelend dat je problemen ondervindt die er voorheen niet waren. Als het altijd goed heeft gefunctioneerd zal ik het elektriciteitsnet niet in twijfel trekken.
Als het probleem zich niet voordoet als de tv-ontvangers direct zijn aangesloten op het modem met een netwerkkabel dan ligt het aan de DVS’jes. Daarnaast moet ik zeggen, de DVS 200 is het oudste type DVS die wij op dit moment hebben. Het kan zijn dat deze aan vervanging toe zijn natuurlijk. 

Is het mogelijk om dit probleem (eventueel tijdelijk) uit te sluiten door de ontvangers met een kabel aan te sluiten? 

Beste Lisa,

Dank voor je antwoord. Ik ga er verder mee aan de slag om een aantal zaken te kunnen uitsluiten. Eventueel zal ik de DVS 200 vervangen.

Badge +19

Geef dan je geld uit aan een paar meter kabel!! Dan heb je nooit meer problemen wat je ontvangst betreft. Hoe fijn is dat?!

Beste Joep1965,

Dank voor je advies. Als het om een paar meter gaat heb je inderdaad gelijk. Bij mij gaat het echter om heel wat meer meters (20 tot 25 meter). Ik was niet van plan om mijn huis om te bouwen om mijn tv's maar zo dicht mogelijk bij het modem te krijgen.

Badge +19

Ik begrijp het probleem hoor maar het feit is dat de draadloze verbindingsets gebruik maken van het elektriciteitsnetwerk. Dat is nooit bedoeld voor data. Soms gaat het goed maar zodra er enige ruis is door bijvoorbeeld een niet goed werkende ledlamp of dimmer gaat het fout. Zelfs zonnepanelen bij buren 2 huizen verder kan al problemen geven. Vandaar het advies.

Inmiddels heb ik een paar dingen uitgeprobeerd.

Het eenvoudigste blijkt te zijn om van de TV waar niet naar gekeken wordt de netwerkkabel uit de DVS200 los te koppelen. De DVS200 blijft dus gewoon in het stopcontact zitten (inclusief de set-top box en de TV) en de hele installatie blijft dan gewoon stand-by staan. Dat heeft het voordeel dat de set-top box niet helemaal opnieuw opgestart moet worden als de DVS weer in het stopcontact wordt gezet. Even de netwerkkabel in de DVS zetten en het werkt weer perfect. De netwerkkabel van de andere installatie moet dan wel even losgekoppeld worden.

Dit kan natuurlijk alleen lastig zijn als beide TV's te gelijk gebruikt moeten worden, maar dat komt bij mij weinig voor.

Wellicht moet ik dan toch maar een nieuwe set DVS’jes aanschaffen?

 

 

 

Reputatie 7
Badge +17

@canarias2 Goed dat je het zo uitgebreid hebt getest en excuses voor de late reactie. Ik was helaas een aantal dagen niet aanwezig. Als ik het goed begrijp werkt het perfect als niet alls DVS’jes zijn aangesloten? 
Ik kan niet zeggen of het aanschaffen van nieuwe DVS de oplossing zal bieden. DVS 200 is wel het oudste type dat we nog ondersteunen. Je kunt altijd een nieuwe set aanschaffen en deze 2 weken proberen. Mocht het probleem blijven bestaan kun je ze altijd terugsturen. Het is wellicht het proberen waard. 

Dank voor je reactie, Lisa.

Ik ben momenteel nog een andere mogelijkheid aan het uittesten.

Als dat niets oplevert zal ik een nieuwe set DVS’jes aanschaffen.

Zodra ik meer weet zal ik dat via het forum laten weten.

Dat kan echter wel even duren!

 

Reputatie 7
Badge +17

@canarias2 Ik ben benieuwd wat je aan het uittesten bent! Veel succes in ieder geval. We zijn natuurlijk benieuwd naar wat de uiteindelijke oplossing gaat zijn. :blush:

@Lisa Het lijkt er op dat ik me te veel op de DVS heb geconcentreerd (tunnelvisie?). Naast de twee tv-ontvangers die via de DVS200 werken heb ik nog een derde ontvanger die rechtstreeks met een kabel op de router is aangesloten, waarop alleen mijn geluidsinstallatie is aangesloten (platenspeler, cd-speler en versterker waarvoor ik alleen de audio ingang nodig heb). Deze ontvanger heb ik nu omgeruild met één van de tv-ontvangers die aan de DVS is gekoppeld, waarvan het opstarten relatief langzaam ging.

We zijn nu twee weken verder en het werkt allemaal nog steeds perfect. Ik begin dus langzamerhand te geloven dat de combinatie van die ene tv-ontvanger met de DVS200 niet goed meer werkte.

Voor de zekerheid heb ik al eens even bekeken hoe veel werk het kost om in ieder geval één van de TV's alsnog met een kabel aan te sluiten. Dat lijkt wel te lukken. Als de situatie dus weer fout gaat denk ik er over om de gemakkelijkst bereikbare tv te bekabelen en de tweede TV (slaapkamer) aan de DVS te laten zitten.

 

Reputatie 7
Badge +17

@canarias2 ZIjn het toevallig 2 verschillende tv-ontvangers of zijn het dezelfde kastjes. Welk(e) type(s) tv-ontvanger(s) heb je? Ik word alleen maar blij van de testen die je hebt uitgevoerd en dat je met een kabel wél prima verbinding hebt. Ik kan eventueel een 10m utp-kabel naar je toesturen mocht je dit wensen. Hier heb ik dan wel wat gegevens voor nodig, die je kunt invullen in je profiel . Postcode, huisnummer en klantnummer zijn voldoende.  Laat het maar weten als ik hierin iets voor je kan betekenen  :grinning:

@Lisa Even voor de goede orde. Ik heb de TV-ontvangst (nog) niet met een kabel uitgetest. Dan moet ik te veel slepen met apparatuur.

Nu even de informatie over mijn systeem:

  1. Experia Box v10 aangesloten op het glasvezelsysteem
  2.  Motorola VIP1853 voor de audio installatie (video wordt hier niet gebruikt) bekabeld aan de Experia Box 
  3.  Arcadyan HMB2260 voor de tv in de woonkamer aangesloten aan de Experia Box via de DVS200.
  4.  Mororola VIP1853 voor de tv in de slaapkamer aangesloten aan de Experia Box via de DVS200.

De twee Motorola ontvangers zijn geleverd bij de initiële aanleg van de glasvezelaansluiting.

De derde ontvanger HMB2260  (oorspronkelijk voor het audiosysteem, maar vanwege de noodzakelijke installatie met behulp van een tv-toestel bij de tv gebleven) heb ik later bij KPN bijbesteld.

Ik heb twee weken geleden de twee Motorola ontvangers omgewisseld. Sindsdien werkt het systeem weer goed. Ik kan natuurlijk niet garanderen dat dat ook zo blijft.

Als de problemen weer terug komen heb ik het idee om voor de zekerheid een wat duurdere kabel (ftp cat 6) aan te schaffen voor de tv in de woonkamer, omdat ik dan 20 meter moet overbruggen. Zo te zien kan ik de kabel redelijk wegwerken achter kasten en plinten.

In ieder geval dank voor je kabelaanbod.

Overigens moet ik zeggen dat het gehele systeem sinds eind 2014 prima zonder storingen heeft gewerkt, totdat het huidige probleem ontstond. In die tijd is alleen één keer de Experia Box vervangen. 

Reputatie 7
Badge +17

@canarias2 Bedankt voor de terugkoppeling en uitgebreide uitleg. Zo te horen ben je een beetje je eigen klantenservice.:smiley: Fijn dat het (voor nu) werkt en al helemaal top dat er de mogelijkheid bestaat om de ontvanger eventueel bedraad aan te sluiten. Leuke bijkomstigheid: Dit scheelt nogal een paar centen ten opzichte van een nieuwe DVS :money_mouth:.

Overigens moet ik zeggen dat het gehele systeem sinds eind 2014 prima zonder storingen heeft gewerkt, totdat het huidige probleem ontstond. In die tijd is alleen één keer de Experia Box vervangen. 

Blij om dit te horen natuurlijk. Mocht je in de toekomst toch nog op problemen stuiten, weet dat je hier meer dan welkom bent. 

Nog even bijpraten.

Inmiddels heb ik de TV in de kamer met kabel aangesloten. De TV in de slaapkamer deed het toen goed met de enkele DVS200. 

Deze begon na enige tijd toch ook weer vervelende storingen op te leveren. Omdat ik de tweede TV niet met kabel kon/wilde aansluiten heb ik besloten om over te schakelen op Smart TV via WiFi. Daarvoor heb ik eerst twee super WiFi punten van KPN aangeschaft om zeker te zijn van voldoende signaal. Aansluiten was inderdaad een fluitje van een cent. De Wifi van de Experia Box werd daarmee uitgeschakeld.

Tot mijn grote verbazing heb ik vanaf dat moment geen storing meer gehad met de DVS200. Ik heb voor mijn slaapkamer dus de aanschaf van een Smart TV maar even uitgesteld.

Mijn conclusie: De storing met de DVS200 werd veroorzaakt door de Experia Box. Dus KPN roept zijn eigen storing op.

N.B. Inmiddels zijn de oorspronkelijke Motorola ontvangers door KPN omgewisseld. Dat was echter ver na de installatie van de super WiFi punten. 

Badge +19

Grappige conclusie maar een modem heeft geen enkele invloed op een draadloze verbindingset of andersom.