Beantwoord

draadloze verbindingsset lampje knippert rood

  • 21 November 2017
  • 7 reacties
  • 46382 keer bekeken

bij mijn draadloze verbindingsset MT 2360 knippert bij één van de aansluitingen naar de TV het middelste lampje (huisje) rood in plaats van groen. wat is er dan mis? soms hapert de interactieve tv (geen reactie op de afstandsbediening)

Admin: titel aangevuld ter verduidelijking
icon

Beste antwoord door Burhan 23 November 2017, 16:46

Bekijk origineel

7 reacties

Nou hier dus precies hetzelfde....gisteren ook al maar ik weet niet waar dit aan ligt
Reputatie 6
Badge +11
Goedemiddag!

Wanneer je een rood lampje ziet op je draadloze adapter, dan is het signaal dat via de adapter verstuurd wordt niet optimaal. Vaak wordt dit veroorzaakt door een storingsbron in je stroomnet. Het kan dan zijn dat een ander apparaat in je stroomnetwerk het signaal verslechterd. Dit kan van alles zijn, zelfs een onschuldig lampje.

Het is belangrijk om alles correct aan te sluiten. Op deze pagina zie je hoe dit aangesloten hoort te zijn en vooral ook hoe dat niet moet. Dit is erg belangrijk, ook bij je Experia Box (daar zit ook een adapter). Pas je aansluiting eventueel meteen aan. Dit is erg belangrijk om de adapters storingsvrij te gebruiken.
Ik heb ook een vraag, wij hebben een nieuw soort verbindings set met 1 lampje die bij een goede werking wit brand. Nu komt het bij ons geregeld voor dat de adapter boven na verloop van tijd als de tv aan of uit staat, eerst rood gaat knipperen en daarna rood branden en de ontvanger geeft dan de foutcode F303. Al van alles geprobeerd zoals nieuwe ontvangers, kabels en ander stopcontact maar het helpt niet. Wie kan mij helpen met die probleem oplossen. Als de adapter boven uit het stopcontact haal en hem er weer insteek komt het signaal weer terug voor een bepaalde tijd, meestal een half uurtje.

Alvast bedankt

Ivo
Reputatie 7
Badge +30
Hoi Ivo, welkom hier! Heb je de pagina doorgenomen die Burhan hierboven linkt? Daar staat beschreven hoe je de draadloze set zo optimaal mogelijk aansluit. Als je echter merkt dat het lampje steeds opnieuw rood gaat branden/knipperen, ook als het al zo goed mogelijk is aangesloten, dan zit er toch ergens verstoring in je stroomnetwerk. Daar kunnen wij dan helaas niets aan doen. Ik kan je dan in zo'n geval alleen aanraden om te kijken of je een kabel kunt trekken van de Experia Box naar boven.
Ook hier komt dit steeds terug. Even beide adapters en Experia Box uit het stopcontact gehaald, dan brand er een tijd een wit lampje. Na verloop van tijd gaat het toch weer rood knipperen. Er zit in het lichtnet niets dat ik weet dat zou storen. In de beelden van TV is er niets aan de hand en ook niet met het interactieve kastje.
Nu ik hierboven zie dat er in de Experia Box ook een adapter zit, vraag ik me af waarom er dan 2 adapters bij mij zijn geinstalleerd. Is dit dan nodig?
Reputatie 7
Badge +25
Hoi @MarEst, als jij niets merkt qua storingen of wat dan ook maar toch een rood lampje af en toe ziet dan kan het geen kwaad. Uiteindelijk gaat het erom dat je zonder problemen gebruik kan maken van de diensten.

Als je een DVS hebt heb je altijd 2 adapters nodig. 1 verzender, en 1 ontvanger. De Experia Box kan geen signaal sturen via het stroomnetwerk zoals een DVS dat kan. 🙂 Als je nog hulp nodig hebt dan hoor ik het graag.
Reputatie 7
Badge +25
Ik heb niet meer van je gehoord @MarEst dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden.

Reageer