Beantwoord

Draadloze verbindingsset lampje rood

  • 8 July 2020
  • 9 reacties
  • 3347 keer bekeken

dag, sinds 2 dagen brandt op één van de draadloze verbindingssets het rode lampje. we hebben alle instructies opgevolgd, in geen van de 3 verbindingssets zit een andere stekker. de set bij het modem en de set bij de tv beneden doen het, we hebben daar ook ontvangst. het ontvangstkastje bij de set die het rode lampje geeft (ook al gereset) geeft foutcode F143. ik denk dat de verbindingsset die het rode lampje laat zien defect is.

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Susan_ 14 July 2020, 19:39

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Goedemorgen @kenco, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Een rood lampje betekent vaak niet iets goeds.. En jij geeft ook aan dat hierdoor één tv-ontvanger het niet meer doet. Dat kan dan inderdaad met die DVS te maken hebben, grote kans trouwens. Want werkt de tv-ontvanger wel als je hem bekabeld op de Experia Box aansluit?

Kan je aangeven welke versie van de DVS je hebt? En heb je de stappen op diezelfde website helemaal uitgevoerd? Dan is er inderdaad eentje stuk ben ik bang. Wanneer heb je deze gekocht? Mocht je nog binnen de garantietermijn zitten kan ik kijken wat ik voor je kan betekenen hierin. Zo niet, dan dien je zelf een nieuwe adapter aan te schaffen via onze webshop.

Hi Susan, top, dank voor je antwoord. Alle stappen geprobeerd (al eens eerder gedaan in het verleden 🤨) de ontvanger werkt. De dvs niet. Deze zijn ik gok 1 ½ of 2 jaar geleden vervangen door een kpnmonteur. Het gaat om 1 dvs1200. 

Reputatie 7
Badge +21

@kenco fijn dat de tv-ontvanger werkt. Heb je deze nu bekabeld aangesloten op de Experia Box?

Wat betreft de garantie, het spant erom! Heb je hier het aankoopbewijs nog van? Door een monteur geïnstalleerd zou betekenen dat het ook op de monteursbon staat. Zou je jouw Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer?

Hi Susan, onze instellingen zijn aangevuld. De defecte set getest op een ander punt en daar deed deze het ook niet. Ik ben benieuwd, je telefonisch collega’s konden geen bon/bericht van de reparatie/omwisseling vinden….er is in de afgelopen 2 jaar 2 x een monteur geweest, de 2e keer zijn de dvs’s omgeruild naar de 1200-sets. 

Reputatie 7
Badge +21

@kenco in 2018 is er een monteur langs geweest, dit was in november. Daar staat bij dat er bekabeling gelegd is als vervanging van de adapters (of dit was in ieder geval de opzet).  Dat is de laatste monteurafspraak die ik kan vinden, en ik heb goed gekeken! Ik zie hierin geen notitie dat de adapters zijn omgeruild helaas. Maar als ik een meting uitvoer geeft het systeem aan dat het nog binnen de garantie valt. Het is in dit geval wel alles of niets, ik kan niet één adapter omruilen helaas. Gaan we het vervangen, dan worden alle drie de adapters omgeruild. Hiervoor heb ik wel jouw akkoord nodig. Laat je het mij nog even weten of je dat ziet zitten? Je kan er ook voor kiezen om misschien 1 ontvanger bekabeld aan te sluiten, dan is vervanging niet nodig.

Hi Susan, dank voor je hulp zover. Fijn dat er duidelijkheid is nu. Met adapter bedoel je de DVS neem ik aan, die witte stekker? Als dat zo is dan moeten ze alle 3 maar vervangen worden, dan kijken we op hoop van zegen of dat soelaas biedt. Dus als je het idd over de dvs-en hebt die vervangen worden dan bij deze, graag. Groet en dank!

Reputatie 7
Badge +21

@kenco dat ga ik regelen! Morgen na 14.30 (je krijgt een sms'je wanneer het pakket er is) kan je jouw set van 3 draadloze verbindingsadapters (die witte stekkers inderdaad) omruilen voor een nieuwe set. Deze kan je omruilen bij Jumbo de Kruijf in Odijk. Vergeet niet om het oude apparatuur (incl. evt. voedingsadapter) verpakt in een doos mee te nemen en te voorzien van het retouradres: KPN, Antwoordnummer 10119, 2400VB Alphen aan den Rijn ovv (4071121).

Laat je even weten of dit de oplossing is geweest, zodra je de nieuwe set hebt aangesloten?

Hoi Susan, de sets verwisseld en de oude retour gestuurd. Het was idd een defecte DVS, plug en play en alles doet het weer naar behoren. Top. Dank voor je hulp! 

Reputatie 7
Badge +21

@kenco heel fijn om te lezen dat alles het weer doet zoals vanouds :smile:  Graag gedaan vanuit mijn kant, en veel plezier ermee!