Beantwoord

Draadloze verbindingsset ook mogelijk bij laag signaal?

• 5 augustus 2017
  • 4 reacties
  • 263 keer bekeken

Ik woon in een gebied waar KPN niet heel sterk is. Graag zou ik een draadloze verbindingsset aanschaffen zodat ik geen kabel meer nodig ben. Ik wil graag weten of dit mogelijk is in mijn huis. Wordt het signaal met een draadloze verbindingsset ook verzwakt of blijft het signaal hetzelfde? De afstand vanaf mijn router (punt waar het binnen komt)en tv is een paar meter. Echter de kabel ligt dwars door de kamer en kan niet netjes weggewerkt worden 😅
icon

Beste antwoord door RobinFlikkema 6 augustus 2017, 12:02

Met kabel zou inderdaad een logische optie zijn dat ben ik met u eens.
Echter is de kabel niet (netjes) weg te werken in mijn huis. Welke kant ik ook langs ga met de kabel, de tv en enige optie voor waar de tv kan staan is in een vaste kast welke ingebouwd is tussen 2 deuren met grote sierlijsten. Langs de grond kan niet omdat de drempels erg laag zijn. Onder de grond kan niet omdat er tegels in liggen. Achter de plinten kan niet want op sommige plaatsen zijn de plinten van siersteen. Oud huis is leuk, maar soms ook lastig, haha.

Vandaar mijn vraag of het signaal zwakker wordt met draadloze verbindingsset.
Kan KPN ook in hun systeem controleren of mijn signaal sterk genoeg is?
Door de kruipruimte.

Nee het signaal wordt niet zwakker door het verbindingsset. KPN kan niet controleren of het signaal sterk genoeg is. Zo werkt dat niet. Het gaat hier om een DSL verbinding en als die "snel genoeg" is dan kan het gewoon mits je binnenhuis de bekabeling op orde hebt.

Robin
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +31
Kan je de kabel, met wat meer lengte, niet gewoon langs de plint wegwerken? Er kan zeker 100 meter kabel v.a. het modem zonder noemenswaardig verlies. Om langs de plint te gaan is doorgaans zo'n 25 meter wel genoeg toch? Van modem tot eerste hoek > naar tweede hoek > naar tv-ontvanger. (neem tenminste dat je tv-ontvanger bedoelt) Maar de vaste pc kan natuurlijk ook.

Je kan, zeker in één ruimte, ook de draadloze verbindingsset gebruiken. Maar dat is weer gevoelig voor storingen in het electriciteitsnet. O.a. led-verlichting kan problemen geven.

Ook een DVS heeft v.a. het modem nagenoeg geen invloed op de snelheid. Dat is meer iets van de centrale tot je huis, dus tot je experiabox.
Echter is de kabel niet (netjes) weg te werken in mijn huis. Welke kant ik ook langs ga met de kabel, de tv en enige optie voor waar de tv kan staan is in een vaste kast welke ingebouwd is tussen 2 deuren met grote sierlijsten. Langs de grond kan niet omdat de drempels erg laag zijn. Onder de grond kan niet omdat er tegels in liggen. Achter de plinten kan niet want op sommige plaatsen zijn de plinten van siersteen. Oud huis is leuk, maar soms ook lastig, haha.

Reputatie 7
Badge +31
Het signaal zal niet zwakker worden met een DVS. Wat erin gaat komt eruit.

In mijn vorige huis had ik een kabel langs het plafond 'getrokken'.
Reputatie 7
Badge +30

Door de kruipruimte.

Nee het signaal wordt niet zwakker door het verbindingsset. KPN kan niet controleren of het signaal sterk genoeg is. Zo werkt dat niet. Het gaat hier om een DSL verbinding en als die "snel genoeg" is dan kan het gewoon mits je binnenhuis de bekabeling op orde hebt.

Robin

Reageer