Beantwoord

Dubbel beeld Interactieve tv

• 31 oktober 2014
  • 42 reacties
  • 6121 keer bekeken

Sinds de update hebben wij op één televisie dubbelbeeld. Alles opnieuw opstarten werkt niet en fabrieksinstellingen terug zetten heeft ook geen nut. Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?
icon

Beste antwoord door Joran 8 december 2014, 19:58

Dat kan kloppen. Deze update wordt nu specifiek voor het issue met dubbel beeld via scart uitgerold aan klanten die last hebben van deze storing. Dit is een tijdelijke oplossing (omdat een downgrade geen optie was). Wanneer de update naar 4.x gaat plaatsvinden is nog niet bekend, deze wordt nog getest.

Joran
Bekijk origineel

42 reacties

hier zelfde probleem... ligt niet aan tv... teletekst is niet dubbel

indien er een oplossing is hoor ik het graag

Reputatie 5
Badge +7
Misschien is het handig om het het type ontvanger te vermelden en hoe deze is aangesloten via HDMI of via Scart en het merk televisie.

Zodat de KPN het op kan pakken om het op te lossen of misschien om de ontvanger te vervangen als dat de oplossing zou zijn.

Het gaat om de nieuwste ontvanger van kpn verbonden met een scart kabel. Het is een oudere tv van Panasonic... Met teletekst heb ik geen dubbel beeld
Ik heb hetzelfde probleem. Het is ontstaan na de update van 30-10-14 . Er is geen dubbel beeld bij de televisie die is aangesloten met hdmi.

Er is juist wel dubbel beeld bij mijn oude LG aangesloten met scart. Het gaat om het kastje van type HMD2260.

Reputatie 7
Badge +13
Aangesloten via de scart.

Kijk bij instellingen.

Zet hem daar op 576i (als ik het goed uit mijn hoofd doe)

Ik denk dat daar het probleem zit.

Voorkeur is natuurlijk via HDMI, dan heb je een veel mooier beeld.

HDMI is bij mij niet mogelijk en voor de update had ik goed beeld met scart.

Hoe moet ik 576i instellen?

ontvanger terug gezet fabrieksinstellingen

Geen dubbelbeeld meer... ontvanger update gelijk naar nieuwe software...weer dubbelbeeld

Optie om hem terug te zetten naar 570 zit niet meer in het menu....

Wachten op nieuwe software is enige oplossing

Reputatie 7
Onder Menu -> Instellingen -> Beeldscherminstellingen zit toch de optie Beeldschermresolutie, of hebben ze die in het nieuwe menu verwijderd?

Verwijderd....
Reputatie 7
Welke opties heb je daar nog wel?

Welk type KPN TV ontvanger heb je?

Mijn HMB2260's zijn hebben nog geen uodate ontvangen.

Heb dezelfde ontvanger.... Update worden automatisch uitgerold.... Ziet er wel gelikt uit....
Reputatie 7
Heeft jouw Panasonic een hdmi ingang?

Boven niet.... Is oud beestje van 15 jaar... Staat ook zelden aan....
Reputatie 7
Dan is de eenvoudigste "oplossing" misschien nog wel om dat oude beestje eens te vervangen. ;)

Voor iets meer dan € 200,- heb je al een behoorlijke TV voor eenvoudig gebruik.

Reputatie 7
Hmm, staan de instellingen als volgt?

SCART

PAL

4:3

Dan zouden de instellingen voor z'n oud beestje goed moeten zijn.

Ik kan het probleem hier niet reproduceren (te moderne tv's denk ik), dus een oplossing aandragen lukt me dan ook niet.

Het oude beestje vervangen, zoals wjb al zegt. Zal ook zeker stroomverbruik schelen. Moderne tv's verbruiken minder.

Instellingen staan goed.... Schijnt aan de 720p te liggen maar die kun je op dit menu nog niet instellen... Ze zijn ermee bezig
..en ze zijn er nog steeds mee bezig. Voor een ieder die deze klacht heeft: vorige week heeft KPN een upgrade uitgevoerd op itv (in ieder geval op de Arcadyan ontvangers). Sinds die upgrade is er een kans dat het beeld dubbel is. Dit doet zich voor bij bepaalde types TV (bij mij op een LG) die met een Scart kabel verbonden zijn, echter, andere merken hoeven geen problemen te geven (ik heb ook een Sony die geen problemen geeft). Volgens KPN doet het probleem zich met HDMI bekabeling niet voor. Voor de combinatie dubbel beeld/scart/toestel "x" wordt, sinds donderdag, een oplossing gezocht. 

Het frustreert wel dat een dit dagenlang moet duren, ik 3 maal moet bellen om een ticketnummer toegwezen te krijgen,

en vervolgens 2 maal moet horen dat "er een team naar kijkt, maar niet weet wanneer dit opgelost is". Geen beste beurt van KPN.

Leuke oplossing hierboven trouwens "vervang je TV maar" - heeft iemand om die upgrade gevraagd ? Ik dacht het niet !

Reputatie 7
Uiteraard is er voor de oplossing van een onverwacht probleem/storing geen termijn te stellen. Laten we hopen voor de bezitters van nog een oud toestel zonder hdmi dat het snel opgelost is.

En... tv vervangen is toch helemaal niet zo'n gekke. Zeker niet als je nog van een beeldbuis gebruik maakt. Het beeld is, ook in SD, via hdmi op een flatscreen echt beter. Helemaal als die beeldbuis nog 4:3 is. Bovendien is zo'n plat toestel qua ruimte toch ook prettiger in bv. een slaapkamer?

Voor tussen € 200 en € 250 heb je al een leuk toestel.

Reputatie 7
wjb schreef:
Onder Menu -> Instellingen -> Beeldscherminstellingen zit toch de optie Beeldschermresolutie, of hebben ze die in het nieuwe menu verwijderd?

Bij SCART? Dat is analoog, daar is geen resolutie in te stellen :manwink: Dan heb je die menuoptie ook niet.

Reputatie 7
rvreeman schreef:
Verwijderd....
Nee, logischerwijze niet beschikbaar bij SCART!

Is er inmiddels al een oplossing voor het dubbele beeld van de digitale televisie met Scartaansluiting? Wij hebben ook het probleem van het dubbele beeld en het zou heel fijn zijn als er inmiddels een oplossing voor is. Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +28
Er is, helaas, nog geen oplossing. We zijn op dit moment aan het testen met diverse oudere TV's. Een opmerking vanuit het technisch beheer:

Er bestaan verschillende ‘versies’ van SCART, namelijk SCART-RGB, SCART S-video en SCART-composiet. Waarbij SCART RGB de beste beeldkwaliteit geeft. Sommige televisies hebben maar op één van de SCART-ingangen de mogelijkheid tot SCART-RGB. In combinatie met de Arcadyan HMB260 en de nieuwe NMC3.0.7_8 software is het noodzakelijk de juiste SCART-RGB ingang op de televisie te gebruiken. Indien er geen andere SCART-ingang is, maar wel een HDMI ingang, werkt dit het beste. De beeldkwaliteit van HDMI is stukken beter dan SCART.

Los van deze mededeling bestaan er TV's waar dit niet op gaat. We werken aan een oplossing, mijn excuses dat dit zoveel tijd in beslag neemt.

Joran
Heb net me scart kabel in de andere ingang gedaan... achtrrin me tv..

Ben van het dubbele beeld af.....

Reputatie 7
Badge +28
Dat is erg goed om te horen!

We zijn nog op zoek naar TV's die maar één scartaansluiting hebben en last hebben van deze storing met dubbel beeld. Hiervan ontvang ik graag het merk en typenummer van de TV.

Joran
Reputatie 7
Heeft je tv maar één scart én dubbel beeld? Probeer dan eens de andere scart-aansluiting van je ontvanger. Bij mij geeft de scart voor naar tv rgb en die voor naar vcr cvbs. Dat kan dus ook al uitmaken.

Enne, geef dan even terugkoppeling naar dit forumtopic. Kunnen de technische lui via Joran dit weer vernemen !

Met de Arcadyan heb je maar 1 scart aansluiting.  Die zou a.h.g.i. beiden (rgb en cvbs) moeten geven. Daar kan het dus ook fout gaan.

Je zou dan een kabel kunnen proberen met aan een zijde scart en andere zijde de gele, rode en witte tulp.

Oudere tv's, ouder dan een jaar of 12/13, kennen rgb vaak niet !

Bij tv's met twee scart aansluitingen is er slechts een voor rgb. Gebruik die voor de tv-ontvanger.

Reageer