Beantwoord

Dubbel beeld Interactieve tv

• 31 oktober 2014
  • 42 reacties
  • 5908 keer bekeken

Toon eerste bericht

42 reacties

In ieder geval is het bij mij opgelost. De het probleem doet zich voor met Ardayan's i.c.m. bepaalde toestellen. Een van deze is vervangen door een Motorola en sindsdien geen problemen meer !

Ik zie net het antwoord..werk je soms voor een witgoed bedrijf :D

Het toestel dat het probleem had was een plat toestel. Daarnaast gaat het me om het principe: KPN voert een upgrade uit, en zou ik daarom een nieuwe TV moeten kopen ? "The tail wagging the dog" ! 

Hoe dan ook, alles nu naar behoren opgelost. Dank aan KPN, al duurde het al met al wel een week.

Johan, ik heb nog steeds dubbel beeld. Het gaat om een LG Flatron M228WA-BZ.

Groet Hans

Ik heb hetzelfde probleem. Heb een Philips, het type nummer staat niet op de tv. In de afstandsbediening staat de volgende code: RC 0761/01 en volgens een zoektocht op internet zou deze bij de volgende tv horen: 21pt4401.
Reputatie 7
Badge +31
Missmusic schreef:
Ik heb hetzelfde probleem. Heb een Philips, het type nummer staat niet op de tv. In de afstandsbediening staat de volgende code: RC 0761/01 en volgens een zoektocht op internet zou deze bij de volgende tv horen: 21pt4401.
Als ik daarop google zou dát model niet bestaan. Zie deze link.

Achterop de tv zou het móeten staan. Ik kom wel de 4404 tegen, nog een beeldbuistv in de verhouding 4:3. Zie deze gebruiksaanwijzing. Dié heeft maar 1 scart, dus kun je het niet oplossen door "de andere" te gebruiken helaas.

Hopelijk lost kpn dit probleem om. Ik begreep wel dat via de webmedewerkers op het forum je tv-ontvanger Arcadyan HMB2260, waarmee dit probleem ontstaat (met beeldbuizen), omgeruild kan worden voor een andere.

Bij mij is het probleem opgelost nu ik gebruik maak van SCART-ingang 2. Die gebruikte ik voor de DVD-speler en had ik dus nog niet geprobeerd. Redelijk suf vond ik van mezelf maar het werkt.

Reputatie 7
Badge +28
Update: Dit probleem is verholpen in een volgende firmware-versie. We hebben de mogelijkheid deze handmatig eerder op de ontvanger te zetten. Dit geldt alleen voor dit specifieke probleem; dubbel beeld met de HMB2260 sinds de nieuwe update.

Ik heb de gegevens van balenalseenstek en Missmusic doorgegeven. In de komende dagen wordt de update automatisch doorgevoerd, je ondervindt hier geen hinder van. Ik begrijp dat rvreeman, RRBeek en Gerarddrummer geen last meer hebben van de storing door een vervangende ontvanger/andere scart aansluiting.

Ik ben benieuwd of JoosBibbe en Partario nog last hebben van deze storing. Ik heb van Joos overigens geen gegevens kunnen achterhalen, kun je deze indien nodig nog in een privébericht sturen?

Reputatie 7
Badge +28
en@Missmusic; de update wordt vannacht automatisch doorgevoerd. Het is ook mogelijk nu al te updaten door de ontvanger te herstarten (met de schakelaar/stekker). De ontvanger zal dan twee keer opnieuw opstarten. Hou er rekening mee dat dit in totaal 20 tot 30 minuten kan duren.

Kunnen jullie je bevindingen hier plaatsen? Ik ben zeer benieuwd!
Reputatie 6
Badge +9
Welke serienummer krijgt de nieuwe firmware?

Yes hij doet het! Super! Bedankt!
Reputatie 7
Badge +28
@Missmusic; Goed om te horen! :-)
@ITVKijker: Dit betreft versie 4.0.4_11
Reputatie 6
Badge +9
Joran schreef:@Missmusic; Goed om te horen! :-)
@ITVKijker: Dit betreft versie 4.0.4_11
Dan heb ik de nieuwe firmware nog niet binnen. Draait nog steeds op 3.0.7_8. UI = 0.15.29. Software in de ontvanger is al verwijderd. Of wordt de uitrol deze week weer uitgerold? 

Niet dat ik problemen heb of zo. Maar eens kijken of KPN mijn feedback van een paar week terug heeft meegenomen in de nieuwe firmware.

Reputatie 7
Badge +28
Dat kan kloppen. Deze update wordt nu specifiek voor het issue met dubbel beeld via scart uitgerold aan klanten die last hebben van deze storing. Dit is een tijdelijke oplossing (omdat een downgrade geen optie was). Wanneer de update naar 4.x gaat plaatsvinden is nog niet bekend, deze wordt nog getest.

Joran
Reputatie 7
Ik heb - na 3.0.7_8 - nu inmiddels 3.0.7_11 (2260).

Ik heb ook op één van de TV's dubbel beeld en geen mogelijkheid om een andere aansluiting te gebruiken.

Hoe kan ik de update ontvangen?

Reputatie 7
Badge +28
Hoi 3R1C,

Kun je me, in privébericht, het serienummer doorgeven van de ontvanger die het dubbele beeld heeft? Dan kijk ik of we daar de nieuwe software ook op kunnen krijgen :)

Groet,

Erik
Had het dubbelbeeld ook op een tv met, alleen, één scart aansluiting. Heb het op gelost door een scartverloop blokje, met daarop een Audio/Video kabel, aan te sluiten op de kpn box. Vervolgens de 3 tulpstekkers (Audio - rood, wit en Video - geel) aansluiten op de tv. Mocht je geen geluid hebben kun je de Audio kabels nog aansluiten (met een verloop) op de 3,5 mm aansluiting op kpn box. Job done.

Reageer