Beantwoord

Dubbele abonnementskosten maand na wijziging

  • 3 July 2019
  • 14 reacties
  • 239 keer bekeken

Is het normaal dat als je een abonnement wijzig je oude abonnement na de wijziging in de nieuwe maand nog doorloopt op de factuur ?
icon

Beste antwoord door Bart_ 10 July 2019, 13:52

Bekijk origineel

14 reacties

He Eric,

Wat vervelend nou dat er geen een moderator antwoord. (Een tekst die moderators altijd gebruiken) 🤣😂.

Maar dit soort problemen zijn volgens mij niet echt geschikt voor dit forum. Bel KPN of als je net als ik doof bent gebruik dan de chat. Over het algemeen wordt je dan prima geholpen.

Net als in dit forum trouwens door moderators.

Door jou te antwoorden heb ik het dus weer vooraan in de rij gezet. 🤣
Reputatie 7
Badge +20
Is het normaal dat als je een abonnement wijzig je oude abonnement na de wijziging in de nieuwe maand nog doorloopt op de factuur ?
Ha @Erik83 Ja, dat is in principe wel. Je betaalt de abonnementskosten altijd een maand vooruit, waardoor een eerste factuur bij een nieuw of verlengd abonnement kan afwijken. Daar lees je hier iets meer over.


He Eric,
Wat vervelend nou dat er geen een moderator antwoord. (Een tekst die moderators altijd gebruiken) 🤣😂.

Er antwoordt altijd een moderator op berichten, @CorL Dan kan echter wel zo'n 24 uur duren. Verder wordt de term 'vervelend' regelmatig maar niet altijd gebruikt. Sommige situaties zijn tenslotte ook vervelend en het is wel zo beleefd om daar enige aandacht aan te geven.

Maar dit soort problemen zijn volgens mij niet echt geschikt voor dit forum. Bel KPN of als je net als ik doof bent gebruik dan de chat. Over het algemeen wordt je dan prima geholpen.

Ik vind dit soort vragen zelf erg geschikt voor het Forum. Er valt een duidelijk antwoord op te geven, waar ook de meelezers iets aan hebben.

Door jou te antwoorden heb ik het dus weer vooraan in de rij gezet. 🤣

Dat is niet hoe het Forum werkt aan onze kant van de lijn. Een nieuwe reactie onder een vraag plaatst een topic niet vooraan in de rij. We handelen topics zoveel mogelijk op volgorde van binnenkomst af. 🙂

He Eric,
Wat vervelend nou dat er geen een moderator antwoord. (Een tekst die moderators altijd gebruiken) 🤣😂.
Er antwoordt altijd een moderator op berichten, @CorL Dan kan echter wel zo'n 24 uur duren. Verder wordt de term 'vervelend' regelmatig maar niet altijd gebruikt. Sommige situaties zijn tenslotte ook vervelend en het is wel zo beleefd om daar enige aandacht aan te geven.


Bart, klopt, maar een forum wordt gedreven door mensen. Als het gaat lijken dat een zinnetje bedrijfsmatig wordt gebruikt, moet je het geen forum noem maar gewoon een helpdesk.

Het zinnentje "Wat vervelend nou" lijkt iets menselijk te hebben. Als je dit forum bezoekt en bij alle vragen hetzelfde zinnetje ziet staan, is het gewoon iets bedrijfsmatig dat misschien wel onder een shortcut zit.

Als je denkt dat dat beleeft is, dan verschillen wij van mening. Maar dat mag in een forum, het is al sinds de oude Grieken de plaats waar mensen hun mening konden toetsen en eventueel bijstellen.

Ik heb mijn mening hierover niet bijgesteld. Ik vind zo een zinnetje heel vervelend en negatief omdat het vaak heel sarcastisch gebruikt wordt.

Overigens begrijp ik je antwoord niet. Als je een abonnement wijzigt en je betaald achteraf. Is op de eerste factuur natuurlijk het oude abonnement van toepassing. Maar jij schrijft dat je vooruitbetaald. Echt hier gaat een wereld van onbegrip open.

Dus je betaald vooruit voor iets dat je niet gaat afnemen?
Reputatie 7
Badge +20
Overigens begrijp ik je antwoord niet. Als je een abonnement wijzigt en je betaald achteraf. Is op de eerste factuur natuurlijk het oude abonnement van toepassing. Maar jij schrijft dat je vooruitbetaald. Echt hier gaat een wereld van onbegrip open.

Dus je betaald vooruit voor iets dat je niet gaat afnemen?

Je betaalt bij ons inderdaad je abonnementskosten een maand vooruit. Het één en ander wordt duidelijk toegelicht op de pagina waar ik naar verwees.

Verder wil ik met alle plezier iets uitleggen over ons al dan standaard taalgebruik. Ik heb dat in privébericht gedaan, omdat ik niet wil dat dit de eigenlijke vraag van de topic starter gaat overschaduwen. Ik hou het hier graag on topic.
@Bart_ bedankt voor het reageren en heel begrijpelijk dat er dingen worden verrekend waardoor een factuur er anders/duurder uit kan vallen dat je verwacht maar in mijn geval is het iets anders en dan heb ik al kenbaar gemaakt via de telefoon maar ik voel me niet begrepen.

Voorbeeld : je hebt een abonnement die halfverwege de maand stop in bijv juni. Dan kan ik me voorstellen dat als je met een vooruit betaal regeling werkt je de gehele maand moet betalen en een maand later een verrekening krijg over die maand.

Maar dan lijkt het me toch niet zo dat in de maand juli nog steeds betaal voor dat abonnement al is afgelopen onder de vorm van ja dat is omdat het vooruitbetaling is.

zie graag een reactie tegemoet

mvg Erik
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Erik83 Graag gedaan en logisch dat je nog even navraag doet. Ik heb zelf -op basis van wat je schrijft- niet het idee dat er iets anders aan de hand is, maar ik wil het met alle plezier nog voor je nakijken. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer en je klantnummer? Dan ga ik voor je aan de slag! (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?
@Bart_ ik heb mijn gegevens aangepast zodat je kan zien wat ik bedoel

mvg Erik
Reputatie 7
Badge +20
@Bart_ ik heb mijn gegevens aangepast zodat je kan zien wat ik bedoel

mvg Erik

@Erik83 Dank voor het invullen en ik kan niet anders dan je gelijk geven. Je oude abonnement had niet voor de nieuwe maand in rekening gebracht moeten worden. Ik vermoed een administratief probleem en ik heb een achterliggende afdeling verzocht om dit op te pakken. Ik hou het voor je in de gaten en laat het mij ook vooral weten als je iets hoort.
@Bart_ bedankt voor het nakijken en het doorgeven en zal het laten weten als ik wat gehoord heb erover

mvg Erik
Reputatie 7
Badge +20
@Erik83 Ik heb ondertussen zelf ook al even gekeken en ik zie dat men ermee bezig is. Als ik het goed zie betreft het inderdaad een fout en ga je de kosten op je volgende factuur terugkrijgen.
@Bart_ ik heb mijn factuur gehad van de nieuwe maand gekregen en het is verrekend maar het klopt nog niet helemaal want de halve maand dat het abonnement is veranderd is niet verrekend

mvg Erik
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Erik83 Ik zie precies wat je bedoelt. Die halve maand, van 18 juni t/, 1 juli, lijkt niet te zijn meegenomen en dit had wel gemoeten. Ik heb dit doorgegeven en ik ga er vanuit dat dit alsnog zal worden gedaan. Ik hou je op de hoogte.
Reputatie 7
Badge +20
Ha @Erik83 Ik zie dat de correctie van de halve maand inmiddels ook is doorgevoerd. Dus ook dat komt in orde. Mijn excuses dat dit niet in één keer goed is gegaan en dat het dus extra tijd kost.
@Bart_ bedankt voor het oplossen en ja dat geluk heb ik meestal wel dat het niet in 1 keer goed gaat

mvg Erik

Reageer