Beantwoord

Dubbele opnames

  • 3 March 2019
  • 9 reacties
  • 248 keer bekeken

Toch gek hé. We zijn nu een jaar verder en ik heb dit probleem ook. Ondanks dat het nu opgelost zou moeten zijn. Hoe kan dat?



Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt
icon

Beste antwoord door Dartbak 12 March 2019, 13:15

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +22
Toch gek hé. We zijn nu een jaar verder en ik heb dit probleem ook. Ondanks dat het nu opgelost zou moeten zijn. Hoe kan dat?


Ik had dit ook weer! Alleen dan bij SBS6, dan stond er weer bij de zendernaam ook HD achter. En 1’tje met geen HD erachter. Maar zie zelfs bij jou dat er geen HD achter staat. Je zult wel HD hebben, maar ook nog een R met een kruisje, ik zie dat je studio sport Eredivisie hebt opgenomen, deze kun je ook terughalen via de gids. Deze kun je kosteloos terugkijken. Ik gebruik alleen bij de commerciële zenders de opnamepakket, dan kan ik de reclame doorspoelen. En met begin gemist via de gids lukt dat niet. Dan is dat geblokkeerd om door te spoelen.
Reputatie 7
Badge +21
Ik denk dat het aan de zenders ligt, Ziggo heeft n.l. hetzelfde probleem.
Reputatie 7
Badge +30
Hoi Dartbak, welkom op het forum!. Ik zie dat ik hier nog niet op gereageerd heb. Problemen rondom opnemen kunnen af en toe voorkomen. Dubbele opnames echter is niet iets dat we heel vaak zien. De verklaring van Huistijger, dat het aan de zender ligt (of, beter gezegd, aan de programmainformatie die ze meesturen in de gids), is zeker mogelijk. Ik ben dan benieuwd of je dit alleen met deze zender / dit programma ervaart, of met meerdere zenders / programma's?
Hoi Erik, Het is de eerste keer dat ik het waarnam en alleen bij deze zender. Zoekend op het forum kwam ik deze topic tegen waar ik me bij aan sloot. Wel komt het geregeld voor dat er al opnames staan terwijl de uitzending nog plaats moet vinden. Ik vind dan ook wel altijd dat Rode R met kruis. Dit gebeurt bij diverse zenders.
Reputatie 7
Badge +30
Als dit de enige keer was, dan ga ik ervan uit dat het inderdaad aan de meegeleverde programmainformatie lag. Wat betreft de opnames die te vroeg verschijnen. Dat komt ook af en toe voor. Dit vind meestal zijn oorzaak in synchronisatie tussen ontvanger en ons netwerk die niet helemaal lekker loopt. Herstarten van de ontvanger helpt vaak. Voor de zekerheid: hoe is de ontvanger aangesloten op de Experia Box, rechtstreeks met een kabel of zit er iets tussen (switch, draadloze verbindingsset)?
Ik zal eens proberen de ontvanger te herstarten. De ontvanger is overigens rechtstreeks aangesloten via netwerkkabel op de Experia Box. Bedankt voor de feedback
Reputatie 7
Badge +30
Netwerkkabel is ook de beste manier, dus dat scheelt. We zien synchronisatieproblemen, als die voorkomen, in verhouding vaker bij met een draadloze verbindingsset aangesloten ontvanger.
Ik heb de ontvanger uit en aan gedaan en nu werkt het naar behoren. So far so good zullen we maar zeggen. Bedankt voor de hulp.
Reputatie 7
Badge +30
Goed om te horen! Dan markeer ik dat als oplossing. Mocht het probleem toch terugkomen, laat het weten 🙂