Beantwoord

Duitse series inplannen en Duitse zenders op tablet bekijken

  • 2 February 2019
  • 11 reacties
  • 452 keer bekeken

Waarom kan ik niet de Duitse zenders op mijn tablet kijken?
Waarom kan ik bij de Duitse zenders geen serie inplannen, nu moet ik iedere week bepaalde programma,s
inplannen.

*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door PeterG 2 February 2019, 14:06

Bekijk origineel

11 reacties

Ik heb even wat voor je opgezocht:
https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/geen-duitse-tv-zenders-op-itvonline-439652

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/duitse-zenders-weg-uit-itv-online-app-427302

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/duitse-zenders-onderweg-bekijken-433661

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/duitse-zenders-417795

Meer.
Dank voor je antwoord, eigenlijk kan ik hier niets mee, het is toch onbegrijpelijk dat de KPN dit nog niet geactiveerd heeft, Ziggo heeft dat wat dit betreft de zaken beter op orde.
Helaas wordt de verloren generatie die aan de Duitse grens wonen weer eens overgeslagen, neem nog zo'n onbeduidend zendertje omtrent mode of koken in het pakket daar wordt je vrolijk van.
Niet zo netjes dat jij ooit eens opperde dat er niet veel mensen naar de Duitse zenders kijken, ik denk dat jij daar de plank behoorlijk mis slaat, wij kijken generatie lang al naar de Duitse zenders.
Als je voldoende aan de grens woont kun je er een heleboel uit de lucht plukken met een DVB-T2 HEVC ontvanger. In Duitse winkels en bij Amazon.de zijn die apparaten v.a. ca. € 30 te verkrijgen.

Ook zijn veel Duitse zenders vrij via internet te krijgen.

En ik blijf bij mijn standpunt wat de kijkdichtheid betreft. Meer dan 90 % v.d. afname van het "Duits pakket" is in de grensstreek.

Het kost KPN extra (kosten voor doorgifterechten aan de Duitsers) en dus kan ik wel begrijpen dat KPN het momenteel niet doet. Ze moeten hun eigen broek ophouden. Ze hebben (nog) geen groot internationaal bedrijf erachter zoals Ziggo. Daar is dus veel meer geld. De omzet van KPN daalt al jaren.

Overigens gaan er berichten dat een International KPN wil inlijven. Mogelijk geeft dat meer armslag, al is KPN dan niet meer helemaal Nederlands (wat ik juist wel prettig vind).

Als je dit bericht goed leest ben ik het er mee eens als de Duitse zenders die in het basispakket zitten via de app/website te zien zouden zijn. Al betwijfel ik wel of RTL Deutsch en ARTE daar toestemming voor geven.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Boud, PeterG heeft je al verwezen naar verschillende topics waar wordt aangegeven dat je deze zenders niet kunt bekijken via de app, omdat wij daar de rechten niet voor hebben. Ziggo heeft dat wel, vandaar het verschil. Jammer genoeg hebben we nog hier nog steeds geen rechten voor, maar we blijven hopen dat dit in de toekomst anders is.

Beste Marina,

is er al nieuws rondom beschikbaarheid Duitse zenders via iPad?
dank

Beste Marina,

is er al nieuws rondom beschikbaarheid Duitse zenders via iPad?
dank

Dat zal voorlopig niet veranderen zeker niet omdat dit een kostenloze extra dienst is.

Je kunt van Duitse zenders wel opnamen inplannen via de app.

Maar de zenders en diens opnamen kunnen alleen via de settopbox bekeken worden.

Beste Marina,

is er al nieuws rondom beschikbaarheid Duitse zenders via iPad?
dank

Dat zal voorlopig niet veranderen zeker niet omdat dit een kostenloze extra dienst is.

Het is geen kosten loze service. Ik betaal ervoor. 

Beste Marina,

is er al nieuws rondom beschikbaarheid Duitse zenders via iPad?
dank

Dat zal voorlopig niet veranderen zeker niet omdat dit een kostenloze extra dienst is.

Het is geen kosten loze service. Ik betaal ervoor. 

Uiteindelijk betalen we indirect via de € 10,00 om tv te mogen kijken dat klopt wel. De app is geen extra dienst waar we apart voor betalen zoals een tweede tv ontvanger daarom is het een service zonder bijkomende kosten. Als het echt onweerlegbaar is dat we voor het gebruik van de diverse apps ongeacht het platform moeten betalen, dan verwacht ook ik alle kanalen, ook de regiozenders zolang dat nog niet het geval is moeten we het helaas doen met wat we hebben.

In afwachting van een officiële reactie van KPN.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Roelofolos. Welkom op het KPN Forum. Ik zie dat PeterG en Galdor68 al een goed antwoord hebben gegeven op jouw vraag. We hebben vanuit onze overeenkomst met de Duitse zenders niet de rechten om deze zenders buitenshuis te laten zien. Wellicht dat dit in de toekomst nog verandert, maar daar kan ik geen garanties op geven. 

Reageer